Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams

Publikuota: 2018-11-06
Elektromobiliai. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Elektromobiliai. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi kur kas daugiau gerbėjų negu Latvijoje ir Estijoje.

Lietuvoje užregistruotų elektromobilių skaičius šiemet artėja prie tūkstančio, o hibridinių automobilių skaičius 10.000 ribą perkopė prieš pusmetį.

„Palyginti su kitomis ES valstybėmis, elektromobilis Lietuvoje yra labai reta transporto priemonė. Mūsų šalyje daugiausia automobilių dyzeliniais varikliais, nes šios rūšies degalai yra pigesni už benziną. Tačiau apklausos duomenys rodo, kad ateityje nemažai lietuvių save įsivaizduoja prie elektromobilio vairo, o dar daugiau rinktųsi hibridinį variantą“, – pastebi Saulius Mickus, apklausą Baltijos šalyse atlikusio SEB banko Lizingo departamento direktorius.

Apklausa, kurią trijose Baltijos šalyse atliko rinkos tyrimų bendrovė „Norstat“, atskleidė, kad 37% respondentų Lietuvoje norėtų įsigyti automobilį, turintį hibridinį variklį, o 20% sutiktų, kad jų transporto priemonė būtų elektromobilis.

Estijoje elektromobilio norėtų 7% apklaustųjų, Latvijoje – 12%. Automobilį, kurio variklis hibridinis, rinktųsi 28% Estijos ir 26% Latvijos gyventojų.

Palaiko mažesnę taršą

Pasak p. Mickaus, Lietuvos galimybes ir pasirengimą permainoms rodo ir tai, kad ateityje automobilį su dyzeliniu arba benzininiu varikliu norėtų įsigyti atitinkamai 27 ir 29% respondentų, tad 20% balsų surinkęs elektromobilis yra visai arti lietuviams įprastų automobilių standartų.

„Nors Lietuvos vairuotojai dažnai pavadinami nuosaikiais ir konservatyviais, tačiau rezultatai rodo, kad estai ir latviai yra labiau pripratę prie automobilių su dyzeliniais ir benzininiais varikliais. Jei lietuviai planuoja įsigyti hibridinį automobilį, tai Latvijoje pirmenybė teikiama dyzelinu varomiems automobiliams (35% apklaustųjų), o Estijoje daugiausia žmonių (38%) norėtų įsigyti benzinu varomą automobilį“, – pranešime cituojamas p. Mickus.

Daugiau negu trečdalis apklaustųjų Lietuvoje nurodė, kad elektra varomas variklis yra labai svarbus arba svarbus automobilio ypatumas. Latvijoje tokią nuomonę pareiškė 21% apklaustųjų, o Estijoje – 17%. Poziciją, kad automobilis turėtų į orą išmesti mažai anglies dvideginio, Lietuvoje palaikė 64% apklaustųjų, Latvijoje – 51%, Estijoje – 43%.

„Automobilio išskiriamas CO2 kiekis Lietuvos gyventojams dar nėra toks svarbus kriterijus kaip transporto priemonės saugumas, erdvumas, patogumas ar eksploatacijos sąnaudos. Tačiau vien tai, kad gamtą labiau tausojančios alternatyvos sulaukia nemažai dėmesio, yra svarbus signalas ir rinkai, ir valstybės institucijoms. Lietuviai yra pasirengę transporto srities inovacijoms ir suvokia permainų naudą“, – teigia p. Mickus.

SEB banko ekspertas savo nuomonę pagrindžia duomenimis, kurie rodo, kad 38% Lietuvos gyventojų teigiamai vertina kai kurių automobilių gamintojų planus mažinti arba išvis nebegaminti dyzeliniais varikliais varomų automobilių. Estijoje tokios nuomonės laikosi 37% žmonių, Latvijoje – 23%.

Trūksta infrastruktūros

Apklausos duomenimis, Latvijos gyventojai kur kas labiau palaiko priešingą poziciją – 36% žmonių mano, kad priemonės dyzelinių automobilių atžvilgiu yra per griežtos ir jų nereikia. Estijoje taip manančių yra 26%, o Lietuvoje – 33%.

Banko išplatintame pranešime pastebima, kad ryškėjantys visuomenės poreikiai skatina verslą siūlyti daugiau naujovių, o valstybę – sudaryti sąlygas ir kurti naujovėms palankią aplinką.

„Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau kaip 50 elektromobilių įkrovimo stotelių, kai valstybinių kelių ilgis viršija 21.300 kilometrų. Tad infrastruktūra dar tik kuriama. Galbūt kai kurie vairuotojai nesiryžta domėtis elektromobiliais, nes nuogąstauja, kad, pasirinkę kasdienį maršrutą, negalės patogiai įkrauti automobilio elementų“, – svarsto p. Mickus.

Jis sutinka su nuomone, kad išplėtojus įkrovimo stotelių tinklą, padaugėtų gyventojų, kurie įsigytų ne tik hibridinius automobilius, bet ir elektromobilius,  kurie padėtų tą patį atstumą įveikti už mažesnę kainą negu dabar.

Šiemet SEB banko apskaičiuotas automobilių įperkamumo indeksas rodo, kad vieno asmens lizingu įperkamo automobilio vertė Lietuvoje yra 10.900 Eur, šeimos įperkamo automobilio – 21.800 Eur.

„Ir įprastas, ir elektra varomas automobilis Lietuvos gyventojams per metus tapo labiau įperkamas. Šią tendenciją rodo ir didėjantis  naujų automobilių pardavimo mastas. Tačiau ar Lietuvos keliuose atsiras daugiau elektromobilių ir hibridinių automobilių, kurie  pelnytų Lietuvos gyventojų palankumą, priklauso ne tik nuo pirkėjų“, – sako SEB banko atstovas.

Apklausos duomenimis, 54% respondentų Lietuvoje, norėdami įsigyti automobilį, skirtų iki 7.000 Eur, 19% žmonių pirkiniui skirtų nuo 7.000 iki 10.000 Eurų.

VŽ rašė, kad metų pirmojoje pusėje apie didėjantį Lietuvos gyventojų palankumą elektromobiliams skelbė ir „Kantar Emor“ bei „Kantar TNS“ atliktų apklausų išvados.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02
VŽ bando: „Touareg“ iššūkis „premium“ segmentui 11

Naujasis „Volkswagen“ gamos flagmanas – trečiosios kartos „Touareg“ – žengė į „premium“ segmentą ir kaina...

Transportas
2018.10.29
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose – 33 dalyviai 1

22-uosiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose dalyvauja 33 automobiliai.

Transportas
2018.10.27
Pirmą kartą per 2 metus „Tesla“ uždirbo pelno 16

JAV elektromobilių gamintojas „Tesla“ „išties istoriniu“ vadina trečiąjį šių metų ketvirtį, per kurį generavo...

Rinkos
2018.10.25
Vilniuje parodytas brangiausias pasaulyje „Rolls-Royce“ visureigis 11

Į Sostinę trumpam atvežtas pirmasis britų markės padidinto pravažumo automobilis „Cullinan“ – brangiausias...

Transportas
2018.10.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau