VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“

Publikuota: 2018-10-07

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas, kurio prekyboje neliko per 72 valandas.

Kartu su sportinių automobilių konstruktoriumi „Gazoo Racing“ sukurtas automobiliukas skirtas 400 entuziastų ratui, kurie per trijų parų laikotarpį nuo prekybos pradžios suskubo pateikti apie 30.000 Eur kainuojančius užsakymus. Greitas išpardavimas reiškia, kad naujo „Yaris GRMN“ prekyboje nebėra, nors „mobile.de“ tinklalapyje galima rasti vieną-kitą, 30.000–32.000 Eur kainuojantį egzempliorių.

Iš viso pasaulyje yra 600 tokių automobilių, tačiau 200 jų yra Japonijoje, o dar 80 skirti Jungtinės Karalystės rinkai. Todėl žemyninėje Europoje jų yra 320 ir vienas jų, pažymėtas 284 numeriu, priklauso „Toyotos“ atstovybei Baltijos šalyse.

Radikaliausias serijinis

„Toyota“ garsėja kasdieniškais, netgi nuobodžiais, tačiau ekonomiškais ir patikimais automobiliais. Žinoma, šis teiginys turi išimčių – tokias žanro ikonas, kaip „Land Cruiser“ arba „GT86“.

Bet „Yaris GRMN“ yra savo kategorijos produktas, kurio atsiradimą paskatino „Toyotos“ programa pasaulio ralio čempionate. Dėl to, kad jo kūrėjai labai rimtai pažiūrėjo į savo darbą, pasaulį išvydo radikaliausias šių dienų serijinis hečbekas.

Visų pirma, jis gaminamas su 3 durų kėbulu: Baltijos šalyse toks net nėra siūlomas, o ai kuriose kitose Europos rinkose galima įsigyti tik pačią pigiausią 3 durų „Yaris“ versiją.

Antra – jame sumontuotas „Lotus“ forsuotas 1,8 litro tūrio variklis su mechaniniu kompresoriumi, pasiekiantis 212 AG ir 250 Nm. Šis agregatas nėra naujiena – jis sėkmingai naudojamas mažuosiuose „Lotus“ modeliuose.

Trečia – konstruktoriai labai pasistengė, kad automobilio aerodinamika, transmisija, pakaba ir stabdžiai tobulai derėtų su galingo variklio teikiamomis galimybėmis. Jie netgi automobilį derino pasaulio sudėtingiausioje, Niurburgringo „Nordschleife“ lenktynių trasoje. Apie tai primygtinai užsimina versijos pavadinimas: „GR“ reiškia „Gazoo Racing“, o „MN“ – „Meister of Nurburgring“. Šioje trasoje yra daugybė skirtingų posūkių, nelygaus asfalto ruožų, tramplinų ir labai ilga tiesioji atkarpa. Tiesa, gamintojai neskelbia „Yaris GRMN“ trasos įveikimo laiko.

Akcentai – į techniką

„Gazoo Racing“ panaudojo didelės galios varikliui būtiną riboto slydimo „Torsen“ diferencialą, trumpesnes spyruokles, „Sachs Performance“ amortizatorius, 17 colių nukaltus ratlankius, storesnį stabilizatorių, didesnio perdavimo vairo mechanizmą ir pakabos atramas stiprinančius elementus.

Salone matyti vos keli sportiški akcentai: labai patogios „Toyota Boshoku“ padalinio pasiūtos anatominės sėdynės, mažesnio diametro „Toyota GT86“ vairo ratas ir aliuminiu dekoruoti pedalai bei pavarų svirtis. Tiesa, čia yra ir svarbiausių pastabų verti objektai: vairo rato reguliavimo amplitudė tikrai galėtų būti didesnė, o sportiški pedalai nėra pritaikyti pačiam aktyviausiam veiksmui kojomis.

Visa kita – kuklu ir paprasta, kaip ir „civilinėse“ versijose, įskaitant labai lengvai perprantamą, tačiau spartumu nedžiuginančią informacinę sistemą su 7 colių jutikliniu ekranu.

Trūksta tik padangų

Tačiau kolekcinio mažylio išorė tiesiog šaukia: „pažiūrėk koks aš greitas!“

Dideli, sportiško stiliaus ratlankiai, specialūs buferiai, galinis sparnas, centre įkomponuotas išmetimo vamzdis ir raudonais štrichais papuoštas baltas kėbulas lyg raudona spalva bulių erzina aplinkinius vairuotojus. Žinoma, kad ne visus. Bet per porą dienų nepavyko sutikti nei vieno BMW ar „Audi“, kurie atsispirtų pagundai su mane palikti dyzelino smalkių debesyje.

„Yaris GRMN“ save leistų skriausti tik labai greitiems automobiliams. Greitiems ne tik tiesiojoje, bet ir posūkiuose. Lietuvoje yra nedaug kelių, kuriuose būtų galima realizuoti nenormaliai greitos „Toyotos“ galimybes, todėl dauguma atvejų tai yra tik labai efektyvus prietaisas greitam vairuotojo pažymėjimo praradimui.

„Yaris GRMN“ maksimalus greitis yra ribojamas ties 230 km/val. riba, o važiuojant vingiuotu keliu vairuotojui reikia pasistengti, norint spėti deramai valdyti radikalaus sportininko vairą, pedalus ir pavarų svirtį. Viskas, ko šiam automobiliui trūksta – tik aukščiausios kategorijos sportiškų padangų. Tokių, kaip „Michelin Pilot Sport Cup 2“. Jos leistų harmoningai užbaigti radikaliai neeilinį „Yaris GRMN“ paveikslą.

Yra dar vienas aspektas – ekonomija. Tačiau čia yra pora svarbių niuansų: su šiuo automobiliu sudėtinga važiuoti ekonomiškai. Be to, ar bent vienas GRMN pirkėjas tikrai suks galvą dėl ekonomijos?

Vidutinės GRMN sąnaudos gali svyruoti apie 10 l/100 km. Važiuojant taupiai, nesunku „tilpti“ į 7 litrų ribą. Važiuojant taip, kaip šis automobilis gali važiuoti, turėtų nestebinti ir 13 l/100 km sąnaudos.

Išgrynintiems pojūčiams

Radikalumas yra išskirtinis šio automobilio bruožas: vertinant technines charakteristikas, greičiausiąjį istorijoje „Yarį“ galėtume lyginti su „Mini John Cooper Works“, „VW Polo GTI“, „Renault Clio RS“, jau nebegaminamu „Peugeot 208 GTi“ ar, vertinant kainą, – net su galiniais ratais varomu kupė „Toyota GT86“.

Esminis skirtumas – GRMN nebando imituoti komforto: jo garso izoliacija yra akivaizdžiai prastesnė, nei „civilių“ versijų, o važiavimas žvyrkeliu atrodo lyg žiaurus kankinimas tiek automobiliui, tiek jame esantiems žmonėms.

Greičiausias „Yaris“ pradžiugins tik išgrynintus vairavimo pojūčius vertinančius perfekcionistus. Bet juos pradžiugins gal net labiau, nei dažnas „grynakraujis“ GT klasės automobilis su V8 varikliu. Tiesą pasakius, nuostabu, kad elektronikos amžiuje, kad ir nedideliu tiražu, pagaminami tokie neeiliniai kūriniai, kurie nepavaldūs madoms ir rinkos tendencijoms. Nepaprasta yra ir tai, kad GRMN sulaukė ypatingo savo nedidelės rinkos įvertinimo.

Pabaigai – gera žinia: GRMN ženklas ir toliau liks „Toyotos“ arsenale: „Gazoo Racing“ žada rinkai pateikti daugiau panašių skanėstų, ir visi jie bus derinami toje pačioje Niurburgringo trasoje.

[infogram id="58f035a3-6444-470c-9753-dc180dd79784" prefix="WLG" format="interactive" title="Copy: Copy: VZ BANDO Toyota Yaris GRMN"]

[infogram id="ad0e0972-198f-4638-a056-717ef3fcd531" prefix="GSR" format="interactive" title="Toyota Yaris GRMN technines charakteristikos"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis mokestis...

Automobiliai
09:03
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30
2021 m. – reikšmingi „formulės 1“ pokyčiai

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paskelbė 2021-ųjų „formulės 1“ (F1) reglamentą, kuris pakeis...

Automobiliai
2019.11.23
„Volkswagen“: Kinijos automobilių rinka pasveiks kitąmet

„Volkswagen“ grupė, didžiausia užsienio automobilių gamintoja Kinijoje, tikisi, kad kitais metais šios šalies...

Automobiliai
2019.11.23
Neeilinės išvaizdos „Tesla Cybertruck“ debiutą nustelbė nesėkmingi eksperimentai  4

Seniai žadėto „Tesla“ elektra varomo pikapo pristatymas Kalifornijoje vyko ne pagal planą, tačiau sulaukė...

Automobiliai
2019.11.22
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  12

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau