VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“

Publikuota: 2018-10-07

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas, kurio prekyboje neliko per 72 valandas.

Kartu su sportinių automobilių konstruktoriumi „Gazoo Racing“ sukurtas automobiliukas skirtas 400 entuziastų ratui, kurie per trijų parų laikotarpį nuo prekybos pradžios suskubo pateikti apie 30.000 Eur kainuojančius užsakymus. Greitas išpardavimas reiškia, kad naujo „Yaris GRMN“ prekyboje nebėra, nors „mobile.de“ tinklalapyje galima rasti vieną-kitą, 30.000–32.000 Eur kainuojantį egzempliorių.

Iš viso pasaulyje yra 600 tokių automobilių, tačiau 200 jų yra Japonijoje, o dar 80 skirti Jungtinės Karalystės rinkai. Todėl žemyninėje Europoje jų yra 320 ir vienas jų, pažymėtas 284 numeriu, priklauso „Toyotos“ atstovybei Baltijos šalyse.

Radikaliausias serijinis

„Toyota“ garsėja kasdieniškais, netgi nuobodžiais, tačiau ekonomiškais ir patikimais automobiliais. Žinoma, šis teiginys turi išimčių – tokias žanro ikonas, kaip „Land Cruiser“ arba „GT86“.

Bet „Yaris GRMN“ yra savo kategorijos produktas, kurio atsiradimą paskatino „Toyotos“ programa pasaulio ralio čempionate. Dėl to, kad jo kūrėjai labai rimtai pažiūrėjo į savo darbą, pasaulį išvydo radikaliausias šių dienų serijinis hečbekas.

Visų pirma, jis gaminamas su 3 durų kėbulu: Baltijos šalyse toks net nėra siūlomas, o ai kuriose kitose Europos rinkose galima įsigyti tik pačią pigiausią 3 durų „Yaris“ versiją.

Antra – jame sumontuotas „Lotus“ forsuotas 1,8 litro tūrio variklis su mechaniniu kompresoriumi, pasiekiantis 212 AG ir 250 Nm. Šis agregatas nėra naujiena – jis sėkmingai naudojamas mažuosiuose „Lotus“ modeliuose.

Trečia – konstruktoriai labai pasistengė, kad automobilio aerodinamika, transmisija, pakaba ir stabdžiai tobulai derėtų su galingo variklio teikiamomis galimybėmis. Jie netgi automobilį derino pasaulio sudėtingiausioje, Niurburgringo „Nordschleife“ lenktynių trasoje. Apie tai primygtinai užsimina versijos pavadinimas: „GR“ reiškia „Gazoo Racing“, o „MN“ – „Meister of Nurburgring“. Šioje trasoje yra daugybė skirtingų posūkių, nelygaus asfalto ruožų, tramplinų ir labai ilga tiesioji atkarpa. Tiesa, gamintojai neskelbia „Yaris GRMN“ trasos įveikimo laiko.

Akcentai – į techniką

„Gazoo Racing“ panaudojo didelės galios varikliui būtiną riboto slydimo „Torsen“ diferencialą, trumpesnes spyruokles, „Sachs Performance“ amortizatorius, 17 colių nukaltus ratlankius, storesnį stabilizatorių, didesnio perdavimo vairo mechanizmą ir pakabos atramas stiprinančius elementus.

Salone matyti vos keli sportiški akcentai: labai patogios „Toyota Boshoku“ padalinio pasiūtos anatominės sėdynės, mažesnio diametro „Toyota GT86“ vairo ratas ir aliuminiu dekoruoti pedalai bei pavarų svirtis. Tiesa, čia yra ir svarbiausių pastabų verti objektai: vairo rato reguliavimo amplitudė tikrai galėtų būti didesnė, o sportiški pedalai nėra pritaikyti pačiam aktyviausiam veiksmui kojomis.

Visa kita – kuklu ir paprasta, kaip ir „civilinėse“ versijose, įskaitant labai lengvai perprantamą, tačiau spartumu nedžiuginančią informacinę sistemą su 7 colių jutikliniu ekranu.

Trūksta tik padangų

Tačiau kolekcinio mažylio išorė tiesiog šaukia: „pažiūrėk koks aš greitas!“

Dideli, sportiško stiliaus ratlankiai, specialūs buferiai, galinis sparnas, centre įkomponuotas išmetimo vamzdis ir raudonais štrichais papuoštas baltas kėbulas lyg raudona spalva bulių erzina aplinkinius vairuotojus. Žinoma, kad ne visus. Bet per porą dienų nepavyko sutikti nei vieno BMW ar „Audi“, kurie atsispirtų pagundai su mane palikti dyzelino smalkių debesyje.

„Yaris GRMN“ save leistų skriausti tik labai greitiems automobiliams. Greitiems ne tik tiesiojoje, bet ir posūkiuose. Lietuvoje yra nedaug kelių, kuriuose būtų galima realizuoti nenormaliai greitos „Toyotos“ galimybes, todėl dauguma atvejų tai yra tik labai efektyvus prietaisas greitam vairuotojo pažymėjimo praradimui.

„Yaris GRMN“ maksimalus greitis yra ribojamas ties 230 km/val. riba, o važiuojant vingiuotu keliu vairuotojui reikia pasistengti, norint spėti deramai valdyti radikalaus sportininko vairą, pedalus ir pavarų svirtį. Viskas, ko šiam automobiliui trūksta – tik aukščiausios kategorijos sportiškų padangų. Tokių, kaip „Michelin Pilot Sport Cup 2“. Jos leistų harmoningai užbaigti radikaliai neeilinį „Yaris GRMN“ paveikslą.

Yra dar vienas aspektas – ekonomija. Tačiau čia yra pora svarbių niuansų: su šiuo automobiliu sudėtinga važiuoti ekonomiškai. Be to, ar bent vienas GRMN pirkėjas tikrai suks galvą dėl ekonomijos?

Vidutinės GRMN sąnaudos gali svyruoti apie 10 l/100 km. Važiuojant taupiai, nesunku „tilpti“ į 7 litrų ribą. Važiuojant taip, kaip šis automobilis gali važiuoti, turėtų nestebinti ir 13 l/100 km sąnaudos.

Išgrynintiems pojūčiams

Radikalumas yra išskirtinis šio automobilio bruožas: vertinant technines charakteristikas, greičiausiąjį istorijoje „Yarį“ galėtume lyginti su „Mini John Cooper Works“, „VW Polo GTI“, „Renault Clio RS“, jau nebegaminamu „Peugeot 208 GTi“ ar, vertinant kainą, – net su galiniais ratais varomu kupė „Toyota GT86“.

Esminis skirtumas – GRMN nebando imituoti komforto: jo garso izoliacija yra akivaizdžiai prastesnė, nei „civilių“ versijų, o važiavimas žvyrkeliu atrodo lyg žiaurus kankinimas tiek automobiliui, tiek jame esantiems žmonėms.

Greičiausias „Yaris“ pradžiugins tik išgrynintus vairavimo pojūčius vertinančius perfekcionistus. Bet juos pradžiugins gal net labiau, nei dažnas „grynakraujis“ GT klasės automobilis su V8 varikliu. Tiesą pasakius, nuostabu, kad elektronikos amžiuje, kad ir nedideliu tiražu, pagaminami tokie neeiliniai kūriniai, kurie nepavaldūs madoms ir rinkos tendencijoms. Nepaprasta yra ir tai, kad GRMN sulaukė ypatingo savo nedidelės rinkos įvertinimo.

Pabaigai – gera žinia: GRMN ženklas ir toliau liks „Toyotos“ arsenale: „Gazoo Racing“ žada rinkai pateikti daugiau panašių skanėstų, ir visi jie bus derinami toje pačioje Niurburgringo trasoje.

[infogram id="58f035a3-6444-470c-9753-dc180dd79784" prefix="WLG" format="interactive" title="Copy: Copy: VZ BANDO Toyota Yaris GRMN"]

[infogram id="ad0e0972-198f-4638-a056-717ef3fcd531" prefix="GSR" format="interactive" title="Toyota Yaris GRMN technines charakteristikos"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Audi Q3“ Premium 3

Šis automobilis atriedėjo į visiškai kitokį pasaulį, nei jo pirmtakas, kurio buvo parduota 1,1 mln. vienetų.

Automobiliai
2019.03.23
„Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“ 15

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“. Šis septynvietis visureigis, kurio kainos...

Automobiliai
2019.03.15
„Sostena“ Vilniuje planuoja statyti naują automobilių saloną 4

Sostinės Savanorių pr. gale ketinama pastatyti 4.500 kv. m bendrojo ploto automobilių pardavimo, remonto ir...

Statyba ir NT
2019.03.13
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljansas skelbia kuriantis naują valdybą

Po „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovo Carloso Ghosno suėmimo praėjusių metų lapkritį automobilių...

Automobiliai
2019.03.12
„Lexus GS“ mirė. Tegyvuoja „Lexus ES“! Premium 10

Pristatydamas nuo scenos nuėjusio sedano GS pamainą, koncernui „Toyota“ priklausantis „premium“ segmento...

Verslo klasė
2019.03.09
Ženevos mados: elektra ir prabanga Premium

Nebeturėtų stebinti, kad kasmet kovą Šveicarijoje rengiamoje automobilių parodoje šalia egzotiškų...

Automobiliai
2019.03.08
Ženevos automobilių parodos akcentas – elektra 1

Antradienį duris atvėrusi Ženevos automobilių paroda leidžia suvokti transporto elektrifikacijos mastą ir ne...

Automobiliai
2019.03.05
„Tesla“ SUV „Model Y“ bus pristatytas kitą savaitę 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ savo „Model Y“ pristatys kovo 14 d. Los Andžele vyksiančiame renginyje. Tai...

Automobiliai
2019.03.04
BMW ledo šou – naujasis „trečiukas“ ir „Rolls-Royce“  Premium 3

„Tai – išskirtinis renginys, skirtas pažengusiems automobilių žiniasklaidos atstovams“, –deklaruoja...

Automobiliai
2019.03.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau