VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“

Publikuota: 2018-10-07

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas, kurio prekyboje neliko per 72 valandas.

Kartu su sportinių automobilių konstruktoriumi „Gazoo Racing“ sukurtas automobiliukas skirtas 400 entuziastų ratui, kurie per trijų parų laikotarpį nuo prekybos pradžios suskubo pateikti apie 30.000 Eur kainuojančius užsakymus. Greitas išpardavimas reiškia, kad naujo „Yaris GRMN“ prekyboje nebėra, nors „mobile.de“ tinklalapyje galima rasti vieną-kitą, 30.000–32.000 Eur kainuojantį egzempliorių.

Iš viso pasaulyje yra 600 tokių automobilių, tačiau 200 jų yra Japonijoje, o dar 80 skirti Jungtinės Karalystės rinkai. Todėl žemyninėje Europoje jų yra 320 ir vienas jų, pažymėtas 284 numeriu, priklauso „Toyotos“ atstovybei Baltijos šalyse.

Radikaliausias serijinis

„Toyota“ garsėja kasdieniškais, netgi nuobodžiais, tačiau ekonomiškais ir patikimais automobiliais. Žinoma, šis teiginys turi išimčių – tokias žanro ikonas, kaip „Land Cruiser“ arba „GT86“.

Bet „Yaris GRMN“ yra savo kategorijos produktas, kurio atsiradimą paskatino „Toyotos“ programa pasaulio ralio čempionate. Dėl to, kad jo kūrėjai labai rimtai pažiūrėjo į savo darbą, pasaulį išvydo radikaliausias šių dienų serijinis hečbekas.

Visų pirma, jis gaminamas su 3 durų kėbulu: Baltijos šalyse toks net nėra siūlomas, o ai kuriose kitose Europos rinkose galima įsigyti tik pačią pigiausią 3 durų „Yaris“ versiją.

Antra – jame sumontuotas „Lotus“ forsuotas 1,8 litro tūrio variklis su mechaniniu kompresoriumi, pasiekiantis 212 AG ir 250 Nm. Šis agregatas nėra naujiena – jis sėkmingai naudojamas mažuosiuose „Lotus“ modeliuose.

Trečia – konstruktoriai labai pasistengė, kad automobilio aerodinamika, transmisija, pakaba ir stabdžiai tobulai derėtų su galingo variklio teikiamomis galimybėmis. Jie netgi automobilį derino pasaulio sudėtingiausioje, Niurburgringo „Nordschleife“ lenktynių trasoje. Apie tai primygtinai užsimina versijos pavadinimas: „GR“ reiškia „Gazoo Racing“, o „MN“ – „Meister of Nurburgring“. Šioje trasoje yra daugybė skirtingų posūkių, nelygaus asfalto ruožų, tramplinų ir labai ilga tiesioji atkarpa. Tiesa, gamintojai neskelbia „Yaris GRMN“ trasos įveikimo laiko.

Akcentai – į techniką

„Gazoo Racing“ panaudojo didelės galios varikliui būtiną riboto slydimo „Torsen“ diferencialą, trumpesnes spyruokles, „Sachs Performance“ amortizatorius, 17 colių nukaltus ratlankius, storesnį stabilizatorių, didesnio perdavimo vairo mechanizmą ir pakabos atramas stiprinančius elementus.

Salone matyti vos keli sportiški akcentai: labai patogios „Toyota Boshoku“ padalinio pasiūtos anatominės sėdynės, mažesnio diametro „Toyota GT86“ vairo ratas ir aliuminiu dekoruoti pedalai bei pavarų svirtis. Tiesa, čia yra ir svarbiausių pastabų verti objektai: vairo rato reguliavimo amplitudė tikrai galėtų būti didesnė, o sportiški pedalai nėra pritaikyti pačiam aktyviausiam veiksmui kojomis.

Visa kita – kuklu ir paprasta, kaip ir „civilinėse“ versijose, įskaitant labai lengvai perprantamą, tačiau spartumu nedžiuginančią informacinę sistemą su 7 colių jutikliniu ekranu.

Trūksta tik padangų

Tačiau kolekcinio mažylio išorė tiesiog šaukia: „pažiūrėk koks aš greitas!“

Dideli, sportiško stiliaus ratlankiai, specialūs buferiai, galinis sparnas, centre įkomponuotas išmetimo vamzdis ir raudonais štrichais papuoštas baltas kėbulas lyg raudona spalva bulių erzina aplinkinius vairuotojus. Žinoma, kad ne visus. Bet per porą dienų nepavyko sutikti nei vieno BMW ar „Audi“, kurie atsispirtų pagundai su mane palikti dyzelino smalkių debesyje.

„Yaris GRMN“ save leistų skriausti tik labai greitiems automobiliams. Greitiems ne tik tiesiojoje, bet ir posūkiuose. Lietuvoje yra nedaug kelių, kuriuose būtų galima realizuoti nenormaliai greitos „Toyotos“ galimybes, todėl dauguma atvejų tai yra tik labai efektyvus prietaisas greitam vairuotojo pažymėjimo praradimui.

„Yaris GRMN“ maksimalus greitis yra ribojamas ties 230 km/val. riba, o važiuojant vingiuotu keliu vairuotojui reikia pasistengti, norint spėti deramai valdyti radikalaus sportininko vairą, pedalus ir pavarų svirtį. Viskas, ko šiam automobiliui trūksta – tik aukščiausios kategorijos sportiškų padangų. Tokių, kaip „Michelin Pilot Sport Cup 2“. Jos leistų harmoningai užbaigti radikaliai neeilinį „Yaris GRMN“ paveikslą.

Yra dar vienas aspektas – ekonomija. Tačiau čia yra pora svarbių niuansų: su šiuo automobiliu sudėtinga važiuoti ekonomiškai. Be to, ar bent vienas GRMN pirkėjas tikrai suks galvą dėl ekonomijos?

Vidutinės GRMN sąnaudos gali svyruoti apie 10 l/100 km. Važiuojant taupiai, nesunku „tilpti“ į 7 litrų ribą. Važiuojant taip, kaip šis automobilis gali važiuoti, turėtų nestebinti ir 13 l/100 km sąnaudos.

Išgrynintiems pojūčiams

Radikalumas yra išskirtinis šio automobilio bruožas: vertinant technines charakteristikas, greičiausiąjį istorijoje „Yarį“ galėtume lyginti su „Mini John Cooper Works“, „VW Polo GTI“, „Renault Clio RS“, jau nebegaminamu „Peugeot 208 GTi“ ar, vertinant kainą, – net su galiniais ratais varomu kupė „Toyota GT86“.

Esminis skirtumas – GRMN nebando imituoti komforto: jo garso izoliacija yra akivaizdžiai prastesnė, nei „civilių“ versijų, o važiavimas žvyrkeliu atrodo lyg žiaurus kankinimas tiek automobiliui, tiek jame esantiems žmonėms.

Greičiausias „Yaris“ pradžiugins tik išgrynintus vairavimo pojūčius vertinančius perfekcionistus. Bet juos pradžiugins gal net labiau, nei dažnas „grynakraujis“ GT klasės automobilis su V8 varikliu. Tiesą pasakius, nuostabu, kad elektronikos amžiuje, kad ir nedideliu tiražu, pagaminami tokie neeiliniai kūriniai, kurie nepavaldūs madoms ir rinkos tendencijoms. Nepaprasta yra ir tai, kad GRMN sulaukė ypatingo savo nedidelės rinkos įvertinimo.

Pabaigai – gera žinia: GRMN ženklas ir toliau liks „Toyotos“ arsenale: „Gazoo Racing“ žada rinkai pateikti daugiau panašių skanėstų, ir visi jie bus derinami toje pačioje Niurburgringo trasoje.

[infogram id="58f035a3-6444-470c-9753-dc180dd79784" prefix="WLG" format="interactive" title="Copy: Copy: VZ BANDO Toyota Yaris GRMN"]

[infogram id="ad0e0972-198f-4638-a056-717ef3fcd531" prefix="GSR" format="interactive" title="Toyota Yaris GRMN technines charakteristikos"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 4

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30
Lietuviškas vairuotojo pažymėjimas įsigalios dar pusšimtyje valstybių 3

Su Lietuvoje išduotu pažymėjimu būtų galima vairuoti Jungtinėse Amerikos Valstijose, Japonijoje, Tailande ir...

Transportas
2018.09.27
„Jeep“ importuotojas iš Estijos perkeltas į Lietuvą 4

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ paskelbė įgijusi JAV automobilių gamintojo „Jeep“ importuotojo teises.

Transportas
2018.09.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau