VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“

Publikuota: 2018-10-07

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas, kurio prekyboje neliko per 72 valandas.

Kartu su sportinių automobilių konstruktoriumi „Gazoo Racing“ sukurtas automobiliukas skirtas 400 entuziastų ratui, kurie per trijų parų laikotarpį nuo prekybos pradžios suskubo pateikti apie 30.000 Eur kainuojančius užsakymus. Greitas išpardavimas reiškia, kad naujo „Yaris GRMN“ prekyboje nebėra, nors „mobile.de“ tinklalapyje galima rasti vieną-kitą, 30.000–32.000 Eur kainuojantį egzempliorių.

Iš viso pasaulyje yra 600 tokių automobilių, tačiau 200 jų yra Japonijoje, o dar 80 skirti Jungtinės Karalystės rinkai. Todėl žemyninėje Europoje jų yra 320 ir vienas jų, pažymėtas 284 numeriu, priklauso „Toyotos“ atstovybei Baltijos šalyse.

Radikaliausias serijinis

„Toyota“ garsėja kasdieniškais, netgi nuobodžiais, tačiau ekonomiškais ir patikimais automobiliais. Žinoma, šis teiginys turi išimčių – tokias žanro ikonas, kaip „Land Cruiser“ arba „GT86“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Bet „Yaris GRMN“ yra savo kategorijos produktas, kurio atsiradimą paskatino „Toyotos“ programa pasaulio ralio čempionate. Dėl to, kad jo kūrėjai labai rimtai pažiūrėjo į savo darbą, pasaulį išvydo radikaliausias šių dienų serijinis hečbekas.

Visų pirma, jis gaminamas su 3 durų kėbulu: Baltijos šalyse toks net nėra siūlomas, o ai kuriose kitose Europos rinkose galima įsigyti tik pačią pigiausią 3 durų „Yaris“ versiją.

Antra – jame sumontuotas „Lotus“ forsuotas 1,8 litro tūrio variklis su mechaniniu kompresoriumi, pasiekiantis 212 AG ir 250 Nm. Šis agregatas nėra naujiena – jis sėkmingai naudojamas mažuosiuose „Lotus“ modeliuose.

Trečia – konstruktoriai labai pasistengė, kad automobilio aerodinamika, transmisija, pakaba ir stabdžiai tobulai derėtų su galingo variklio teikiamomis galimybėmis. Jie netgi automobilį derino pasaulio sudėtingiausioje, Niurburgringo „Nordschleife“ lenktynių trasoje. Apie tai primygtinai užsimina versijos pavadinimas: „GR“ reiškia „Gazoo Racing“, o „MN“ – „Meister of Nurburgring“. Šioje trasoje yra daugybė skirtingų posūkių, nelygaus asfalto ruožų, tramplinų ir labai ilga tiesioji atkarpa. Tiesa, gamintojai neskelbia „Yaris GRMN“ trasos įveikimo laiko.

Akcentai – į techniką

„Gazoo Racing“ panaudojo didelės galios varikliui būtiną riboto slydimo „Torsen“ diferencialą, trumpesnes spyruokles, „Sachs Performance“ amortizatorius, 17 colių nukaltus ratlankius, storesnį stabilizatorių, didesnio perdavimo vairo mechanizmą ir pakabos atramas stiprinančius elementus.

Salone matyti vos keli sportiški akcentai: labai patogios „Toyota Boshoku“ padalinio pasiūtos anatominės sėdynės, mažesnio diametro „Toyota GT86“ vairo ratas ir aliuminiu dekoruoti pedalai bei pavarų svirtis. Tiesa, čia yra ir svarbiausių pastabų verti objektai: vairo rato reguliavimo amplitudė tikrai galėtų būti didesnė, o sportiški pedalai nėra pritaikyti pačiam aktyviausiam veiksmui kojomis.

Visa kita – kuklu ir paprasta, kaip ir „civilinėse“ versijose, įskaitant labai lengvai perprantamą, tačiau spartumu nedžiuginančią informacinę sistemą su 7 colių jutikliniu ekranu.

Trūksta tik padangų

Tačiau kolekcinio mažylio išorė tiesiog šaukia: „pažiūrėk koks aš greitas!“

Dideli, sportiško stiliaus ratlankiai, specialūs buferiai, galinis sparnas, centre įkomponuotas išmetimo vamzdis ir raudonais štrichais papuoštas baltas kėbulas lyg raudona spalva bulių erzina aplinkinius vairuotojus. Žinoma, kad ne visus. Bet per porą dienų nepavyko sutikti nei vieno BMW ar „Audi“, kurie atsispirtų pagundai su mane palikti dyzelino smalkių debesyje.

„Yaris GRMN“ save leistų skriausti tik labai greitiems automobiliams. Greitiems ne tik tiesiojoje, bet ir posūkiuose. Lietuvoje yra nedaug kelių, kuriuose būtų galima realizuoti nenormaliai greitos „Toyotos“ galimybes, todėl dauguma atvejų tai yra tik labai efektyvus prietaisas greitam vairuotojo pažymėjimo praradimui.

„Yaris GRMN“ maksimalus greitis yra ribojamas ties 230 km/val. riba, o važiuojant vingiuotu keliu vairuotojui reikia pasistengti, norint spėti deramai valdyti radikalaus sportininko vairą, pedalus ir pavarų svirtį. Viskas, ko šiam automobiliui trūksta – tik aukščiausios kategorijos sportiškų padangų. Tokių, kaip „Michelin Pilot Sport Cup 2“. Jos leistų harmoningai užbaigti radikaliai neeilinį „Yaris GRMN“ paveikslą.

Yra dar vienas aspektas – ekonomija. Tačiau čia yra pora svarbių niuansų: su šiuo automobiliu sudėtinga važiuoti ekonomiškai. Be to, ar bent vienas GRMN pirkėjas tikrai suks galvą dėl ekonomijos?

Vidutinės GRMN sąnaudos gali svyruoti apie 10 l/100 km. Važiuojant taupiai, nesunku „tilpti“ į 7 litrų ribą. Važiuojant taip, kaip šis automobilis gali važiuoti, turėtų nestebinti ir 13 l/100 km sąnaudos.

Išgrynintiems pojūčiams

Radikalumas yra išskirtinis šio automobilio bruožas: vertinant technines charakteristikas, greičiausiąjį istorijoje „Yarį“ galėtume lyginti su „Mini John Cooper Works“, „VW Polo GTI“, „Renault Clio RS“, jau nebegaminamu „Peugeot 208 GTi“ ar, vertinant kainą, – net su galiniais ratais varomu kupė „Toyota GT86“.

Esminis skirtumas – GRMN nebando imituoti komforto: jo garso izoliacija yra akivaizdžiai prastesnė, nei „civilių“ versijų, o važiavimas žvyrkeliu atrodo lyg žiaurus kankinimas tiek automobiliui, tiek jame esantiems žmonėms.

Greičiausias „Yaris“ pradžiugins tik išgrynintus vairavimo pojūčius vertinančius perfekcionistus. Bet juos pradžiugins gal net labiau, nei dažnas „grynakraujis“ GT klasės automobilis su V8 varikliu. Tiesą pasakius, nuostabu, kad elektronikos amžiuje, kad ir nedideliu tiražu, pagaminami tokie neeiliniai kūriniai, kurie nepavaldūs madoms ir rinkos tendencijoms. Nepaprasta yra ir tai, kad GRMN sulaukė ypatingo savo nedidelės rinkos įvertinimo.

Pabaigai – gera žinia: GRMN ženklas ir toliau liks „Toyotos“ arsenale: „Gazoo Racing“ žada rinkai pateikti daugiau panašių skanėstų, ir visi jie bus derinami toje pačioje Niurburgringo trasoje.

[infogram id="58f035a3-6444-470c-9753-dc180dd79784" prefix="WLG" format="interactive" title="Copy: Copy: VZ BANDO Toyota Yaris GRMN"]

[infogram id="ad0e0972-198f-4638-a056-717ef3fcd531" prefix="GSR" format="interactive" title="Toyota Yaris GRMN technines charakteristikos"]

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Elektromobilius – masėms! Premium

Europos automobilių parko jau šį dešimtmetį laukia neišvengiama elektrifikacija, kurią skatins fosilinius...

Automobiliai
19:30
„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Vilniuje atidarytas naujas „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras

Ketvirtadienį Vilniuje bendrovė „Sostena“ atidarė naują „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centrą. Tai antras...

Logistika
2022.05.12
„Enyaq“, brangiausias „Škodos“ produktas Premium 22

Vokietijos koncerno „Volkswagen“ valdomų gamintojų rikiuotėje „Škoda“ priskiriama žemų kainų ir pigių...

Automobiliai
2022.05.08
Geriausias BMW pasiūlymas – salono gale Premium 8

Ilgus metus savo didžiausią sedaną pateikdavęs kaip vairuotojo norams suderintą pasiūlymą, Bavarijos...

Automobiliai
2022.05.07
Estijos naujų automobilių rinka susitraukė 14%

Per keturis šių metų mėnesius Estijoje nupirkta 6.970 naujų lengvųjų automobilių – 14,2% mažiau nei per tą...

Logistika
2022.05.06
BMW prekybos rekordas Lietuvoje ir atsinaujinusi „Regitros“ piktžaizdė Premium 2

Naujų automobilių pardavimams toliau krintant dėl riboto tiekimo, Bavarijos „premium“ automobilių gamintojo...

Automobiliai
2022.05.05
„CarVertical“ padvigubino pajamas, planuoja tolesnį spartų augimą 16

Lietuviška automobilių istorijos ataskaitas teikianti platforma skelbia pajamas auginusi nuo 8,5 iki 17,7...

Logistika
2022.05.04
Į Lietuvą ateina Estijos elektromobilių įkrovimo tinklas Premium 58

Šalyje veiklą pradeda dar vienas įkrovimo stotelių tinklo operatorius „Eleport“, planuojantis per metus...

Logistika
2022.05.04
„Bentley continental GT speed“ „Motor Klassik 2022“ apdovanojimuose pripažintas ateities klasika Verslo tribūna

„Bentley Motors“ šiandien paskelbė apie savo pirmąjį apdovanojimą iš žinomo Vokietijos automobilių žurnalo...

„Deals On Wheels“ investuoja 0,5 mln. Eur į elektromobilių prekybą Latvijoje ir Estijoje 1

Birželį ruošiamasi atidaryti atstovybes Rygoje ir Taline, didžioji dalis investicijų skiriama bandomųjų...

Automobiliai
2022.04.28
„AvtoVAZ“ salonuose nebeliko „Lada“ automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis 5

Dėl tarptautinių sankcijų komponentų stokojančio gamintojo atstovai spėlioja, kad tokių versijų nebus...

Automobiliai
2022.04.26
„Deus“ planas naujiems elektromobilių rekordams Premium

Prieš porą metų įkurtas automobilių gamintojas iš Vienos „Deus Automobiles“ Niujorko automobilių parodoje...

Automobiliai
2022.04.24
Niujorko automobilių parodos sugrįžimas: mažiau naujienų, bet daugiau įdomybių Premium

Iš pandemijos gniaužtų ištrūkusi Tarptautinė Niujorko automobilių paroda (NYIAS) po trejų metų pertraukos vėl...

Automobiliai
2022.04.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku