VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“
FOTOGALERIJA Toyota Yaris GRMN (17 nuotr.)
Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia Yaris versija ne komercinis Toyotos projektas, kurio prekyboje neliko per 72 valandas.
Kartu su sportinių automobilių konstruktoriumi Gazoo Racing sukurtas automobiliukas skirtas 400 entuziastų ratui, kurie per trijų parų laikotarpį nuo prekybos pradžios suskubo pateikti apie 30.000 Eur kainuojančius užsakymus. Greitas išpardavimas reiškia, kad naujo Yaris GRMN prekyboje nebėra, nors mobile.de tinklalapyje galima rasti vieną-kitą, 30.00032.000 Eur kainuojantį egzempliorių.
Iš viso pasaulyje yra 600 tokių automobilių, tačiau 200 jų yra Japonijoje, o dar 80 skirti Jungtinės Karalystės rinkai. Todėl žemyninėje Europoje jų yra 320 ir vienas jų, pažymėtas 284 numeriu, priklauso Toyotos atstovybei Baltijos šalyse.
Radikaliausias serijinis
Toyota garsėja kasdieniškais, netgi nuobodžiais, tačiau ekonomiškais ir patikimais automobiliais. Žinoma, šis teiginys turi išimčių tokias žanro ikonas, kaip Land Cruiser arba GT86.
Bet Yaris GRMN yra savo kategorijos produktas, kurio atsiradimą paskatino Toyotos programa pasaulio ralio čempionate. Dėl to, kad jo kūrėjai labai rimtai pažiūrėjo į savo darbą, pasaulį išvydo radikaliausias šių dienų serijinis hečbekas.
Visų pirma, jis gaminamas su 3 durų kėbulu: Baltijos šalyse toks net nėra siūlomas, o ai kuriose kitose Europos rinkose galima įsigyti tik pačią pigiausią 3 durų Yaris versiją.
Antra jame sumontuotas Lotus forsuotas 1,8 litro tūrio variklis su mechaniniu kompresoriumi, pasiekiantis 212 AG ir 250 Nm. Šis agregatas nėra naujiena jis sėkmingai naudojamas mažuosiuose Lotus modeliuose.
Trečia konstruktoriai labai pasistengė, kad automobilio aerodinamika, transmisija, pakaba ir stabdžiai tobulai derėtų su galingo variklio teikiamomis galimybėmis. Jie netgi automobilį derino pasaulio sudėtingiausioje, Niurburgringo Nordschleife lenktynių trasoje. Apie tai primygtinai užsimina versijos pavadinimas: GR reiškia Gazoo Racing, o MN Meister of Nurburgring. Šioje trasoje yra daugybė skirtingų posūkių, nelygaus asfalto ruožų, tramplinų ir labai ilga tiesioji atkarpa. Tiesa, gamintojai neskelbia Yaris GRMN trasos įveikimo laiko.
Akcentai į techniką
Gazoo Racing panaudojo didelės galios varikliui būtiną riboto slydimo Torsen diferencialą, trumpesnes spyruokles, Sachs Performance amortizatorius, 17 colių nukaltus ratlankius, storesnį stabilizatorių, didesnio perdavimo vairo mechanizmą ir pakabos atramas stiprinančius elementus.
Salone matyti vos keli sportiški akcentai: labai patogios Toyota Boshoku padalinio pasiūtos anatominės sėdynės, mažesnio diametro Toyota GT86 vairo ratas ir aliuminiu dekoruoti pedalai bei pavarų svirtis. Tiesa, čia yra ir svarbiausių pastabų verti objektai: vairo rato reguliavimo amplitudė tikrai galėtų būti didesnė, o sportiški pedalai nėra pritaikyti pačiam aktyviausiam veiksmui kojomis.
Visa kita kuklu ir paprasta, kaip ir civilinėse versijose, įskaitant labai lengvai perprantamą, tačiau spartumu nedžiuginančią informacinę sistemą su 7 colių jutikliniu ekranu.
Trūksta tik padangų
Tačiau kolekcinio mažylio išorė tiesiog šaukia: pažiūrėk koks aš greitas!
Dideli, sportiško stiliaus ratlankiai, specialūs buferiai, galinis sparnas, centre įkomponuotas išmetimo vamzdis ir raudonais štrichais papuoštas baltas kėbulas lyg raudona spalva bulių erzina aplinkinius vairuotojus. Žinoma, kad ne visus. Bet per porą dienų nepavyko sutikti nei vieno BMW ar Audi, kurie atsispirtų pagundai su mane palikti dyzelino smalkių debesyje.
Yaris GRMN save leistų skriausti tik labai greitiems automobiliams. Greitiems ne tik tiesiojoje, bet ir posūkiuose. Lietuvoje yra nedaug kelių, kuriuose būtų galima realizuoti nenormaliai greitos Toyotos galimybes, todėl dauguma atvejų tai yra tik labai efektyvus prietaisas greitam vairuotojo pažymėjimo praradimui.
Yaris GRMN maksimalus greitis yra ribojamas ties 230 km/val. riba, o važiuojant vingiuotu keliu vairuotojui reikia pasistengti, norint spėti deramai valdyti radikalaus sportininko vairą, pedalus ir pavarų svirtį. Viskas, ko šiam automobiliui trūksta tik aukščiausios kategorijos sportiškų padangų. Tokių, kaip Michelin Pilot Sport Cup 2. Jos leistų harmoningai užbaigti radikaliai neeilinį Yaris GRMN paveikslą.
Yra dar vienas aspektas ekonomija. Tačiau čia yra pora svarbių niuansų: su šiuo automobiliu sudėtinga važiuoti ekonomiškai. Be to, ar bent vienas GRMN pirkėjas tikrai suks galvą dėl ekonomijos?
Vidutinės GRMN sąnaudos gali svyruoti apie 10 l/100 km. Važiuojant taupiai, nesunku tilpti į 7 litrų ribą. Važiuojant taip, kaip šis automobilis gali važiuoti, turėtų nestebinti ir 13 l/100 km sąnaudos.
Išgrynintiems pojūčiams
Radikalumas yra išskirtinis šio automobilio bruožas: vertinant technines charakteristikas, greičiausiąjį istorijoje Yarį galėtume lyginti su Mini John Cooper Works, VW Polo GTI, Renault Clio RS, jau nebegaminamu Peugeot 208 GTi ar, vertinant kainą, net su galiniais ratais varomu kupė Toyota GT86.
Esminis skirtumas GRMN nebando imituoti komforto: jo garso izoliacija yra akivaizdžiai prastesnė, nei civilių versijų, o važiavimas žvyrkeliu atrodo lyg žiaurus kankinimas tiek automobiliui, tiek jame esantiems žmonėms.
Greičiausias Yaris pradžiugins tik išgrynintus vairavimo pojūčius vertinančius perfekcionistus. Bet juos pradžiugins gal net labiau, nei dažnas grynakraujis GT klasės automobilis su V8 varikliu. Tiesą pasakius, nuostabu, kad elektronikos amžiuje, kad ir nedideliu tiražu, pagaminami tokie neeiliniai kūriniai, kurie nepavaldūs madoms ir rinkos tendencijoms. Nepaprasta yra ir tai, kad GRMN sulaukė ypatingo savo nedidelės rinkos įvertinimo.
Pabaigai gera žinia: GRMN ženklas ir toliau liks Toyotos arsenale: Gazoo Racing žada rinkai pateikti daugiau panašių skanėstų, ir visi jie bus derinami toje pačioje Niurburgringo trasoje.
[infogram id="58f035a3-6444-470c-9753-dc180dd79784" prefix="WLG" format="interactive" title="Copy: Copy: VZ BANDO Toyota Yaris GRMN"]
[infogram id="ad0e0972-198f-4638-a056-717ef3fcd531" prefix="GSR" format="interactive" title="Toyota Yaris GRMN technines charakteristikos"]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti