VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5

Publikuota: 2018-10-06

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Bavarijos automobilių gamintojas pristatė jau ketvirtosios kartos X5, su kuriuo VŽ susipažino vienos pirmųjų Atlantoje, JAV. Kitąmet sukaks 20 metų, kai pasirodė pirmosios kartos X5 ir prasidėjo SUV automobilių manija. Per šį laiką BMW pardavė 2,1 mln. X5 vienetų. Sėkmingiausia pardavimų apimtimi buvo trečioji karta, nors jos gamybos laikas buvo trumpiausias, palyginti su dviem ankstesniais modeliais.

Neretam vairuotojui X5 buvo automobilis apie statusą. Ketvirtoji karta atrodo dar impozantiškiau. Kad ir kiek pokyčių būta automobilio išvaizdoje, o jų visai nemažai, didžiąją dėmesio dalį pritraukia priekinės grotelės. Kažkodėl prabangiųjų SUV gamintojai pradėjo rungtyniauti, kas sukurs didesnius nasrus, žiotis, arba šiuo atveju – šnerves. Ant X5-ojo jos tokios didelės, kad palyginti masyvus automobilis pradeda atrodyti nedidelis.

nuotrauka:: 3left

Savo ruožtu galinėje automobilio dalyje irgi įvyko nemažų pokyčių – buvusių 3 kartų modelių galinės lempos buvo maždaug vienodos formos, na o ketvirtosios modelis prieblandoje jo dar nemačiusių gali būti sumaišytas su korėjiečių produkcija.

Kad ir kiek pastebimai būtų pasikeitusi automobilio išorė, didžiausi skirtumai yra viduje. BMW šįkart susikoncentravo padaryti automobilį kuo išmanesnį. Konkurentai, pavyzdžiui, „Audi“ su įstabia gausybės ekranų grafika ir technologijomis diktuoja pažangos tempą, todėl tenka vytis.  

Pirmiausia nuo to, ką vairuotojas mato dažniausiai prieš akis. Prietaisų skydelio dizainas buvo iš esmės pakeistas. Jokių pagal laikrodžio rodyklę apskritimu judančių greičio ir apsukų rodyklių, pastaroji rodyklė juda priešingai įprasta kryptimi, kaip prancūziškuose automobiliuose.

Šie elementai yra iš naujosios BMW „iDrive“ 7.0 operacinės sistemos, kuri debiutuoja būtent X5 modelyje ir pasirodys kituose naujuose BMW modeliuose.

Bene ryškiausia naujovė – prieš akis esančiame prietaisų skydelyje per vidurį atvaizduojamas navigacijos žemėlapis. Sistema, kaip galima buvo tikėtis, pasirodė intuityvi ir paprasta naudotis net ir be išankstinio studijavimo. Septintos versijos „iDrive“ galima kontroliuoti tiek įprastai patogiu ratuku, tapšnojant ekraną, balsu, jau yra ir gestų atpažinimas.

Interjere į akis krenta padidėjęs centrinis, 12,3 colio įstrižainės, multimedijos ekranas, kuris susilieja į vientisą pastogę su prietaisų skydelio ekranu, kuris irgi yra 12,3 colių įstrižainės.

Gamintojas per pristatymą itin gyrėsi vaizdo kamerų teikiamomis galimybėmis ir pagalbinėmis sistemomis, kurių pridiegta tiek, kad visiškai autonomiškam vairavimui esą tetrukdo tik įstatymai.  

Galinė vaizdo kamera turi tiek funkcijų, kad nustatyti norimą vaizdą pavyks kiekvienam. Jau nekalbat ir apie papildomas pagalbines sistemas manevruojant atbulomis. Kaip antai, automobilis prisimena prieš parkavimąsi nuvažiuotą kelią ir pats gali išvažiuoti atgal.

Deja, BMW ir toliau ignoruoja išmaniųjų telefonų su „Android“ operacine sistema savininkus – automobilyje nėra „Android Auto“ sistemos – tik „Apple CarPlay“, tačiau per X5 pristatymą užsiminta, kad dirbama ir ties šiuo sprendimu.

nuotrauka:: 2right

Žvelgiant į ateitį, automobilyje įrengtos USB-C jungtys.

Interjero kokybės atžvilgiu nieko netikėto – išlaikyti aukšti surinkimo kokybės standartai, minkštų paviršių gausa, pigių kietų besibraižančių plastikų aptikti nepavyko.

Reikšmingai pakitęs ir interjero dizainas, jis atrodo stilingiau ir labiau orientuotas į vairuotojo poreikius

Bandytuose X5 pavarų svirtis ir „iDrive“ sistemos ratukas buvo padabinti kristalo efektais – kiek juokinga ir iškrentanti iš konteksto detalė.

Palyginti su ankstesniąja karta, 42 milimetrai pailgėjo automobilio ratų bazė, o bendrai automobilis tapo 36 milimetrais ilgesnis, 66 milimetrais platesnis ir 19 milimetrų aukštesnis.

nuotrauka:: 1left

Nors automobilis išaugo, keliaujantiesiems ant galinių sėdynių vietos yra užtektinai, bet ne daugiau. Tikriausiai padidėjusią erdvę siekta išnaudoti trečiajai sėdynių eilei. Trečios eilės sėdynės yra užsisakomos papildomai.

Vairavimas

Bene geriausiai savo klasėje valdomam SUV BMW nusprendė suteikti daugiau komforto ir tuo pačiu metu – sportiškumo. Skamba tarsi oksimoronas, nes dažniausiai reikia ieškoti kompromiso tarp šių tikslų. To siekiama priekyje montuojant dvigubas šakes, o gale penkių svirčių važiuoklę.

Be to, adaptyvūs amortizatoriai, prisitaikantys prie kelio ir vairavimo sąlygų, yra standartinės įrangos dalis. Jų veikimo efektyvumą geriausiai teko įvertinti vairuojant M50d modelį. 21 colio ratlankiais apautas automobilis net ir pačiu sportiškiausių vairavimo režimu (jų yra keli) nelygiame kelyje apsaugojo nuo išbarstymo dantis ir stuburo slankstelius.

Prabangesnės X5 versijos turi aktyvią pasvirimo stabilizavimo sistemą, greičiau įveikiamame posūkyje sustandinančią išorinę automobilio važiuoklės pusę.

Kaip minėta, X5 vairuotojas gali pasirinkti kelis vairavimo režimus. M50d modifikacijoje jų yra bent keturi – „eco“, „comfort“, „sport“ ir „adaptive“.

„Sport“ režimas paaštrina akseleratoriaus reakciją, pasunkina vairą, sustandina pakabą ir sustiprina išmetimo garsą.

Vien išmonės konstruojant pakabą neužteks užtikrinti vairavimo malonumui, jei vietoje vairo bus baržos šturvalas. Bandomo X5 vairas buvo aštrus, tiesmukas, suteikė informatyvų atgalinį ryšį apie ratų padėtį kelyje. Tai  suteikė užtikrintumą didesniu greičiu metant į posūkį automobilį, kai niekas aplinkui nemato. Daugiau kaip 2 tonų SUV žvitrumas, atrodė, paneigia fizikos dėsnius.

Dinamiškam vairavimui per bandymus provokavęs X5 įrodė, kad lieka vienu pagrindinių pasirinkimų tiems, kas SUV automobilyje prioritetą teikia ne milžiniškai talpai ar praktiškumui, bet – vairavimo džiaugsmui. Žinoma, nevertinant lengvųjų automobilių kategorijomis.  

Sportiškumo pojūčius sustiprina „xDrive“ keturių varomųjų ratų sistema, kuri dinamiškesnio vairavimo sąlygomis prioritetą teikia galios perdavimui į galinius ratus. Dar sportiškesnius įspūdžius patirs vairuojantieji X5 su M arba „Off Road“ paketu, kurie apginkluoti LSD diferencialais.

Ne, „Off Road“ paketas nėra nesusipratimas ar vertimo klaida – nors  SUV rinkoje X5 labiausiai yra vertinamas dėl sportiškų vairavimo savybių, o ne pravažumo, ketvirtosios kartos modeliui gamintojas nusprendė suteikti daugiau galimybių bekelėje, nors, kaip žinoma, retas SUV vairuotojas nuvažiuoja nuo asfalto.

Ketvirtosios kartos X5 yra prieinamas su „Off Road“ paketu ir tai yra pirmasis BMW modelis su didesnėmis galimybėmis bekelėje. Šiame pakete – oro pakaba, pakelianti automobilį 40 milimetrų, dugno apsaugos, LSD diferencialas, važiavimo 4 skirtingais kelio paviršiais režimai. Buvo netikėta bekelės sąlygomis bandyti automobilį, dažniau besipuikuojantį verslo centrų, senamiesčio, ištaigingesnių rajonų prieigose. Tačiau miškingos vietovės įkalnėse išbandytas X5 nenuvylė ir užduotis įvykdė nesispyriodamas.

„Na, pavyzdžiui, žmonės miestuose vairuoja pravažumu pasižyminčius „Mercedes“ G, nors retai kada nuvažiuoja į bekelę. Jiems svarbiausia žinoti, kad automobilis tai gali“, – po bandymų miško bekelėje aptariant įspūdžius, motyvaciją, kodėl BMW nusprendė tobulinti X5 pravažumo savybes, aiškino Marco Molleris, BMW X5 Produkto vadovas.

Motorai

Prie mažesnių turbininių motorų sulig pramonės tendencijomis, padiktuotomis europinių ekologijos reikalavimų, seniai perėjusio BMW modelių numeracijoje vis dar išlieka senieji standartai, nors realybė po kapotu – seniai kita. Pavyzdžiui, M50d tikrai nėra varomas 5 litrų darbinio tūrio variklio – tai 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų eilėje dyzelinis motoras. Panašaus motoro yra varomas ir 30d – tik su viena turbina.

Taip ir benzininis 6 cilindrų eilėje 40i motoras yra 3 litrų darbinio tūrio.

„Tam, kad klientai suprastų, kokio pajėgumo yra automobiliai“, – sprendimą laikytis senosios numeracijos aiškino p. Molleris.

VŽ išties patiko 40i benzininis motoras su turbina, išvystantis 340 arklio galių ir 450 niutonmetrų sukimo momentą, daugiau kaip 2 tonų automobilį iki 100 kilometrų per valandą išjudinantis vos per 5,5 sekundės. Agregatas yra tolygiai ir sklandžiai veikiantis, mėgstantis aukštus sūkius ir patiks tiems, kam neatskiriama vairavimo malonumo dalis yra motoro garsas. „xDrive 40i“ modelių pradinė kaina – 74.543 Eur.

Savo ruožtu tenorintys tik prie sėdynės prispaudžiančio ir asfaltą draskančio sukimo momento už toleruotinas kuro sąnaudas, žinoma, rinksis iš dyzelinių motorų. Neabejotinai dažniausias regiono rinkoje bus 30d pasirinkimas. 3 litrų darbinio tūrio dyzelinis agregatas išvysto 265 arklio galias ir net 630 niutonmetrų maksimalų sukimo momentą. 100 kilometrų per valandą greitis pasiekiamas per 6,5 sekundės. Šio motoro gebėjimai pakankami bus didžiajai daliai vairuotojų. Minimo modelio pradinė kaina – 73.093 Eur.

Nebent išskirtinių poreikių ir mažo saiko vairuotojai rinksis M stiliaus apipavidalinimo automobilį su 50d motoru. Tokio paties, 3 litrų, tūrio dyzelinis agregatas apginkluotas net 4 turbinomis. Su 400 arklio galių, maksimalaus 760 niutonmetrų sukimo momento motoru automobilis 100 kilometrų per valandą greitį pasiekia vos per 5,2 sekundės ir jūs per akimirką į pavojų pastatote piniginę ar net vairavimo teises, todėl per bandymus vingiuotuose Atlantos užmiesčio keliuose su griežtais greičio apribojimais M50d dinamika pasimėgauti pavykdavo tik vogčiomis. M50d pradinė kaina – 99.643 Eur.

Dėl automobilių gamintojus prismaugusių ES institucijų ekologinių reikalavimų Europos rinkoje nebus parduodamas V formos 8 cilindrų 4,4 litro darbinio tūrio 50i benzininis motoras. 

Bandymų Atlantoje metu buvo pristatyta ir iš tinklo įkraunama hibridinė X5 versija, su kuria, anot gamintojo atstovų, orientuojamasi į Skandinavijos pirkėjų auditoriją. „xDrive 45e iPerformance“ su 6 cilindrų eilėje 3 litrų darbinio tūrio, 286 arklio galių benzininio ir 112 arklio galių elektrinio motoro sistema turėtų pasirodyti rinkoje kitais metais.

Jei tikėti gamintojo teoriniais duomenimis, hibridinis modelis galės nuvažiuoti 100 kilometrų su vidutiniškai 2,1 litro benzino, anglies dvideginio išmetimas tesieks 49 gramus kilometrui, o važiavimo vien elektros varikliu atstumas sieks iki 80 kilometrų.

Visų minėtų motorų galia perduodama per 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Kaip ir buvo galima tikėtis iš rinkoje pripažintų BMW pavarų dėžių – jokio delsimo, dvejonių, agregatas nedelsdamas paruoš tinkamą pavarą bet kokioms vairuotojo užmačioms.

Salonuose ketvirtos kartos X5 pasirodys nuo lapkričio. Beje, artimiausiu metu turėtų būti pristatytas modelių gamą išplėsiantis X7.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau