Paryžius įveikė slogią nuojautą

Publikuota: 2018-10-05

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena didžiausių automobilių parodų pasaulyje: 2016 m. ją aplankė 1.072.697 lankytojai ir 10.000 žurnalistų iš 100 pasaulio šalių.

„Mondial de l’Auto“ – ir seniausiai rengiama automobilių paroda. Šiemet spalio 4–14 d. plačiajai publikai duris atvėrusioje parodoje 120-ojo jubiliejaus proga surinkta ir istorinių automobilių ekspozicija.

Slogi nuojauta

Tokio masto parodos niekada neapsieina be pasaulinės reikšmės naujienų, tačiau šiais metais jų nėra daug. Gali būti, kad dėl to kalti didieji gamintojai, delsiantys pristatyti modelius: VŽ rašė, kad naujų taršos normų įsigaliojimo laukiančios kompanijos savo svarbiąsias premjeras nukėlė į 2019 m. Prognozės buvo suformavusios gana niūrią didžiausios metų parodos perspektyvą: šiemet joje nedalyvauja tokie gamintojai kaip „Opel“, „Ford“, „Volvo“, „Volkswagen“, „Rolls-Royce“, „Bentley“ ar „McLaren“. Vien šis faktas leido pasklisti mintims, esą į antrą šimtmetį įkopusiai automobilių parodų erai artėja galas. Be to, dauguma dalyvių tebekovoja su dyzelinių variklių skandalo padariniais, naujo WLTP automobilių sertifikavimo standarto įvedimo sunkumais ir su nerimu laukia „Brexit“ proceso eigos.

Dėmesys – ir vietnamiečiams

Tačiau duris atvėręs renginys greitai išsklaidė blogą nuojautą. Prie to gerokai prisidėjo didieji vietos gamintojai, – koncernas PSA su „Peugeot“, „Citroen“ ir DS markėmis bei „Renault“, – pristatę daug įdomių koncepcinių automobilių. Kaip įprasta Paryžiuje, jie ir yra dominuojantys parodos dalyviai.

Dabar svarbiausiomis pramonės naujienomis (neskaitant daugybės naujų versijų) galima laikyti naujos jau 7-osios kartos 3-ios serijos BMW, B ir GLE klasių „Mercedes-Benz“. Kitos dvi reikšmingos naujienos – elektra varomi, serijinei gamybai paruošti „Mercedes-Benz EQC“ ir „Audi e-tron“.

Tačiau Paryžiuje netikėtai didelį šurmulį kelia kitas debiutantas – Davido Backhamo asmeniškai pristatytas naujas Vietnamo automobilių gamintojas ambicingu pavadinimu „Vinfast“.

nuotrauka::3left

Pastaroji markė yra pirmoji realizuota šios Azijos šalies ambicija išsiveržti į pasaulinę rinką. „Vinfast“ stendas parodoje su sedanu A2.0 ir SUV tipo SA2.0 automobiliu sulaukė bene didžiausio lankytojų susidomėjimo.

„Kur yra lizdai?“

Šalia šių žvaigždžių pristatoma daugybė kitų naujienų. Nuo „Citroen“ atskilusi prabangesnių automobilių markė DS parodė nedidelį krosoverį „3 Crossback“, kuriam pirmą kartą panaudota naujutėlė koncerno PSA platforma. Ilgainiui ji bus naudojama naujos kartos subkompaktiniams „Peugeot 208“ ir „Opel Corsos“ automobiliams, į kuriuos atsigaunantis koncernas deda itin daug vilčių.

Paryžiuje pro akis nepraslysta koncepcinis „Peugeot e-Legend“ elektromobilis. Sukurtas interpretuojant istorinio stileivos „Peugeot 504 coupe“ bruožus, pasitelkiant didelės galios elektros pavarą, daugybę interneto prieigą naudojančių funkcijų ir savavaldes technologijas, jis pelnytai gali pretenduoti į įdomiausio parodos koncepcinio modelio titulą.

nuotrauka::1right

Kitos „Peugeot“ naujienos – 508, 508 SW ir 3008 versijos su iš tinklo įkraunama hibridine pavaros sistema. Tačiau šioje trijulėje nėra septynviečio modelio 5008, nes norint įrengti hibridinę pavarą tektų atsisakyti trečiosios sėdynių eilės ir modelis prarastų savo išskirtinumą rinkoje.

Jeanas Phillipas Imparato, „Peugeot“ vadovas, parodoje įvardijo, jo nuomone, didžiausią elektromobilių problemą.

„Vienas didžiausių iššūkių, su kuriais susiduriame, yra visai ne technologija, produktas ar įkrovimo laikas, tai – įkrovimo lizdai. Kur yra visi lizdai? Suraskite juos ir prisijunkite dabar. Žmonės nenori mokėti už tai, kad savo gyvenamosiose patalpose turėtų įkrovimo lizdus“, – parodoje kalbėjo p. Imparato.

„Renault“ įžvalgos

„Renault“ parodoje pateikė įžvalgiai ateitį įvertinantį prototipą „K-Ze“. Tai – labai realistinis, į galimą serijinį modelį panašus nedidelio elektra varomo SUV automobilio prototipas. Gamintojas „K-Ze“ pristato kaip „pasaulinį“ modelį. Europą jis pasieks apie 2020 m.

nuotrauka::4left

Kitas šio gamintojo koncepcinis modelis – prabangus savavaldis „EZ-Ultimo“ – atrodo lyg nužengęs iš fantastinio filmo ekrano. Trečioji įdomi koncepcija – komercinis savavaldis automobilis EZ-PRO. „Renault“ – jau ne pirmas automobilių gamintojas, analizuojantis visiškai naujos savavaldžių komercinių automobilių pakraipos galimybes. Dabartinis jų modelis skirtas „paskutiniųjų kilometrų“ pristatymui.

Brangiausi – parduoti

Skirtingai nei pavasarį vykusioje Ženevos automobilių parodoje, Paryžiuje nedaug dėmesio skirta superautomobiliams. Ką ir kalbėti apie tokią įdomybę, kaip iš lego kaladėlių sukonstruotas veikiantis, originalaus dydžio „Bugatti Chiron“ modelis, parodoje akį traukia du V12 tipo variklių varomi „Ferrari“ rodsteriai „Monza SP-1“ ir SP-2. Gamintojas planuoja parduoti 499 tokius po 1,6 mln. Eur kainuojančius superautomobilius.

nuotrauka::2right

Brangiausias parodos eksponatas – 5 mln. Eur kainuojantis „Bugatti Divo“. 1.500 AG variklio varomas hiperautomobilis bus pagamintas 40 vienetų tiražu. Skelbiama, kad visi jie jau parduoti.

Vokiškos naujienos

Viena iš svarbiųjų 3-ios serijos naujienų gerai matoma plika akimi. Tai – naujas markės stilius. Adrianas van Hooydonkas, BMW dizaino vadovas, parodoje tvirtina, kad būtent populiarusis 3-ios serijos modelis yra markės stiliaus kelrodis. Naujasis automobilis bus didesnis už dabartinį „trečiuką“ ir, pasak gamintojų, „privers konkurentus gintis visais lygmenimis“.

Alternatyvių pavaros sistemų fronte „Mercedes-Benz“ Paryžiuje neapsiribojo naujojo EQC elektromobilio pristatymu. Stende, be itin galingų naujųjų AMG modelių, buvo degalų elementais varomų automobilių prototipų. Ola Kalleniusas, netrukus gamintojo vadovu tapsiantis dabartinis plėtros vadovas, parodoje tvirtino, kad vandeniliu varomi degalų elementai yra dalis sprendimo, ateityje leisiančio pasiekti nulinę automobilių taršą.

Greičiausias septynvietis

Nemažai dėmesio Pary­žiuje sulaukia ir sportiška SUV tipo „Škoda Kodiaq“ versija „vRS“. Gamintojas skelbia, kad tai yra greičiausias serijinis septynvietis automobilis legendinėje Niurburgringo lenktynių trasoje. Ši žiedinė trasa vertinama kaip pati sudėtingiausia pasaulyje ir „Škodos“ pasiekimas atrodo įspūdingai. Kita „Kodiaq vRS“ įdomybė – nepaisydami akivaizdžių rinkos reguliavimo ir pačios rinkos tendencijų, jam gamintojai parinko 2 litrų dyzelinį 240 AG pajėgumo variklį. Benzininė šio automobilio versija net nebus siūloma. Dar viena „Škodos“ naujiena – 2020 m. laukiama naujos kartos „Octavia“ taip pat bus siūloma su naujos kartos dyzeliniais varikliais. „Škodos“ pristatytas koncepcinis automobilis „Vision RS“ yra būsimoji „Rapid Sportback“. Viena įdomi detalė – galinėje šio automobilio dalyje antrą amžių skaičiuojantį „Škodos“ ženklą pakeitė užrašas su markės pavadinimu. Gamintojai tvirtina, kad toks sprendimas ilgainiui bus naudojamas visoje modelių gamoje, nes tokiose šalyse kaip Kinija žmonėms sunku identifikuoti „Škodos“ ženklą.

Tik hibridai

„Toyotos“ stende – net kelios svarbios Europos naujienos. Pirmiausia tai vėl į rinką sugrąžintas didelis hibridinis sedanas „Camry“, kuris pakeis senąjį „Avensis“. O „Avensis“ universalą pakeis naujasis „Corolla Touring Sports“, kuris taip pat pristatomas su hibridine pavaros sistema. Trečioji svarbi markės naujiena – naujos kartos hibridinis RAV4. Sportiškos kupė „Supra“ premjera numatyta tik kitų metų pradžioje Detroite vyksiančioje automobilių parodoje.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Yandex“ planuose – tūkstantis savavaldžių automobilių  6

Dabar 90 tokių automobilių bandanti Rusijos bendrovė skelbia apie dešimtį kartų siekiančią eksperimentinio...

VŽ bando: amžinai sportiškas „BMW 330i“ Premium 1

Septintoji 3-osios serijos karta kodiniu pavadinimu G20 demonstruoja naują pokytį vieno svarbiausių markės...

Laisvalaikis
2019.08.18
„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Plečiamas elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas bando klientų kantrybę  Premium

Įvairūs projektai jau artimiausiu metu Lietuvoje numato platų elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą, tačiau...

Lietuvoje bus įrengta 100 naujų elektromobilių įkrovimo stotelių  7

Įgyvendinant taikos sutartį tarp Energetikos ministerijos ir Vokietijos kompanijos „Danpower“, bendrovė...

Dar vienas BMW su priekinių ratų pavara 2

Bavarijos automobilių gamintojas paviešino pirmąsias 2 serijos „Gran Coupe“ pavadinto modelio nuotraukas,...

Automobiliai
2019.08.04
„Tesla“ vagystės tikimybė – 90% mažesnė už vidutinę 10

Tikimybė, kad vagys nusivarys „Tesla“ automobilį yra 90% mažesnė už vidurkį, o tarp trijų rečiausiai JAV...

„Audi Q3 Sportback“ užpildys spragą gamoje 2

„Audi“ nusprendė užpildyti nišą rinkos, kurioje iki šiol sėkmingai karaliavo „Mercedes-Benz GLC Coupe“ bei...

Laisvalaikis
2019.08.03
VŽ bando „Mazda MX-5“: kai pojūčiai svarbiau už skaičiavimus Premium 1

„Mazda MX-5“ į istoriją įėjo kaip populiariausias istorijoje sportiškas automobilis, dabar turintis tik...

Laisvalaikis
2019.08.02
Lietuvos naujų automobilių rinka mažina tempą 18

Lietuvos naujų automobilių rinkos augimas sulėtėjo iki 29%. Jį palaiko reeksportas, o vietinės rinkos lyderis...

Automobiliai
2019.08.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau