Paryžius įveikė slogią nuojautą

Publikuota: 2018-10-05

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena didžiausių automobilių parodų pasaulyje: 2016 m. ją aplankė 1.072.697 lankytojai ir 10.000 žurnalistų iš 100 pasaulio šalių.

„Mondial de l’Auto“ – ir seniausiai rengiama automobilių paroda. Šiemet spalio 4–14 d. plačiajai publikai duris atvėrusioje parodoje 120-ojo jubiliejaus proga surinkta ir istorinių automobilių ekspozicija.

Slogi nuojauta

Tokio masto parodos niekada neapsieina be pasaulinės reikšmės naujienų, tačiau šiais metais jų nėra daug. Gali būti, kad dėl to kalti didieji gamintojai, delsiantys pristatyti modelius: VŽ rašė, kad naujų taršos normų įsigaliojimo laukiančios kompanijos savo svarbiąsias premjeras nukėlė į 2019 m. Prognozės buvo suformavusios gana niūrią didžiausios metų parodos perspektyvą: šiemet joje nedalyvauja tokie gamintojai kaip „Opel“, „Ford“, „Volvo“, „Volkswagen“, „Rolls-Royce“, „Bentley“ ar „McLaren“. Vien šis faktas leido pasklisti mintims, esą į antrą šimtmetį įkopusiai automobilių parodų erai artėja galas. Be to, dauguma dalyvių tebekovoja su dyzelinių variklių skandalo padariniais, naujo WLTP automobilių sertifikavimo standarto įvedimo sunkumais ir su nerimu laukia „Brexit“ proceso eigos.

Dėmesys – ir vietnamiečiams

Tačiau duris atvėręs renginys greitai išsklaidė blogą nuojautą. Prie to gerokai prisidėjo didieji vietos gamintojai, – koncernas PSA su „Peugeot“, „Citroen“ ir DS markėmis bei „Renault“, – pristatę daug įdomių koncepcinių automobilių. Kaip įprasta Paryžiuje, jie ir yra dominuojantys parodos dalyviai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Dabar svarbiausiomis pramonės naujienomis (neskaitant daugybės naujų versijų) galima laikyti naujos jau 7-osios kartos 3-ios serijos BMW, B ir GLE klasių „Mercedes-Benz“. Kitos dvi reikšmingos naujienos – elektra varomi, serijinei gamybai paruošti „Mercedes-Benz EQC“ ir „Audi e-tron“.

Tačiau Paryžiuje netikėtai didelį šurmulį kelia kitas debiutantas – Davido Backhamo asmeniškai pristatytas naujas Vietnamo automobilių gamintojas ambicingu pavadinimu „Vinfast“.

nuotrauka::3left

Pastaroji markė yra pirmoji realizuota šios Azijos šalies ambicija išsiveržti į pasaulinę rinką. „Vinfast“ stendas parodoje su sedanu A2.0 ir SUV tipo SA2.0 automobiliu sulaukė bene didžiausio lankytojų susidomėjimo.

„Kur yra lizdai?“

Šalia šių žvaigždžių pristatoma daugybė kitų naujienų. Nuo „Citroen“ atskilusi prabangesnių automobilių markė DS parodė nedidelį krosoverį „3 Crossback“, kuriam pirmą kartą panaudota naujutėlė koncerno PSA platforma. Ilgainiui ji bus naudojama naujos kartos subkompaktiniams „Peugeot 208“ ir „Opel Corsos“ automobiliams, į kuriuos atsigaunantis koncernas deda itin daug vilčių.

Paryžiuje pro akis nepraslysta koncepcinis „Peugeot e-Legend“ elektromobilis. Sukurtas interpretuojant istorinio stileivos „Peugeot 504 coupe“ bruožus, pasitelkiant didelės galios elektros pavarą, daugybę interneto prieigą naudojančių funkcijų ir savavaldes technologijas, jis pelnytai gali pretenduoti į įdomiausio parodos koncepcinio modelio titulą.

nuotrauka::1right

Kitos „Peugeot“ naujienos – 508, 508 SW ir 3008 versijos su iš tinklo įkraunama hibridine pavaros sistema. Tačiau šioje trijulėje nėra septynviečio modelio 5008, nes norint įrengti hibridinę pavarą tektų atsisakyti trečiosios sėdynių eilės ir modelis prarastų savo išskirtinumą rinkoje.

Jeanas Phillipas Imparato, „Peugeot“ vadovas, parodoje įvardijo, jo nuomone, didžiausią elektromobilių problemą.

„Vienas didžiausių iššūkių, su kuriais susiduriame, yra visai ne technologija, produktas ar įkrovimo laikas, tai – įkrovimo lizdai. Kur yra visi lizdai? Suraskite juos ir prisijunkite dabar. Žmonės nenori mokėti už tai, kad savo gyvenamosiose patalpose turėtų įkrovimo lizdus“, – parodoje kalbėjo p. Imparato.

„Renault“ įžvalgos

„Renault“ parodoje pateikė įžvalgiai ateitį įvertinantį prototipą „K-Ze“. Tai – labai realistinis, į galimą serijinį modelį panašus nedidelio elektra varomo SUV automobilio prototipas. Gamintojas „K-Ze“ pristato kaip „pasaulinį“ modelį. Europą jis pasieks apie 2020 m.

nuotrauka::4left

Kitas šio gamintojo koncepcinis modelis – prabangus savavaldis „EZ-Ultimo“ – atrodo lyg nužengęs iš fantastinio filmo ekrano. Trečioji įdomi koncepcija – komercinis savavaldis automobilis EZ-PRO. „Renault“ – jau ne pirmas automobilių gamintojas, analizuojantis visiškai naujos savavaldžių komercinių automobilių pakraipos galimybes. Dabartinis jų modelis skirtas „paskutiniųjų kilometrų“ pristatymui.

Brangiausi – parduoti

Skirtingai nei pavasarį vykusioje Ženevos automobilių parodoje, Paryžiuje nedaug dėmesio skirta superautomobiliams. Ką ir kalbėti apie tokią įdomybę, kaip iš lego kaladėlių sukonstruotas veikiantis, originalaus dydžio „Bugatti Chiron“ modelis, parodoje akį traukia du V12 tipo variklių varomi „Ferrari“ rodsteriai „Monza SP-1“ ir SP-2. Gamintojas planuoja parduoti 499 tokius po 1,6 mln. Eur kainuojančius superautomobilius.

nuotrauka::2right

Brangiausias parodos eksponatas – 5 mln. Eur kainuojantis „Bugatti Divo“. 1.500 AG variklio varomas hiperautomobilis bus pagamintas 40 vienetų tiražu. Skelbiama, kad visi jie jau parduoti.

Vokiškos naujienos

Viena iš svarbiųjų 3-ios serijos naujienų gerai matoma plika akimi. Tai – naujas markės stilius. Adrianas van Hooydonkas, BMW dizaino vadovas, parodoje tvirtina, kad būtent populiarusis 3-ios serijos modelis yra markės stiliaus kelrodis. Naujasis automobilis bus didesnis už dabartinį „trečiuką“ ir, pasak gamintojų, „privers konkurentus gintis visais lygmenimis“.

Alternatyvių pavaros sistemų fronte „Mercedes-Benz“ Paryžiuje neapsiribojo naujojo EQC elektromobilio pristatymu. Stende, be itin galingų naujųjų AMG modelių, buvo degalų elementais varomų automobilių prototipų. Ola Kalleniusas, netrukus gamintojo vadovu tapsiantis dabartinis plėtros vadovas, parodoje tvirtino, kad vandeniliu varomi degalų elementai yra dalis sprendimo, ateityje leisiančio pasiekti nulinę automobilių taršą.

Greičiausias septynvietis

Nemažai dėmesio Pary­žiuje sulaukia ir sportiška SUV tipo „Škoda Kodiaq“ versija „vRS“. Gamintojas skelbia, kad tai yra greičiausias serijinis septynvietis automobilis legendinėje Niurburgringo lenktynių trasoje. Ši žiedinė trasa vertinama kaip pati sudėtingiausia pasaulyje ir „Škodos“ pasiekimas atrodo įspūdingai. Kita „Kodiaq vRS“ įdomybė – nepaisydami akivaizdžių rinkos reguliavimo ir pačios rinkos tendencijų, jam gamintojai parinko 2 litrų dyzelinį 240 AG pajėgumo variklį. Benzininė šio automobilio versija net nebus siūloma. Dar viena „Škodos“ naujiena – 2020 m. laukiama naujos kartos „Octavia“ taip pat bus siūloma su naujos kartos dyzeliniais varikliais. „Škodos“ pristatytas koncepcinis automobilis „Vision RS“ yra būsimoji „Rapid Sportback“. Viena įdomi detalė – galinėje šio automobilio dalyje antrą amžių skaičiuojantį „Škodos“ ženklą pakeitė užrašas su markės pavadinimu. Gamintojai tvirtina, kad toks sprendimas ilgainiui bus naudojamas visoje modelių gamoje, nes tokiose šalyse kaip Kinija žmonėms sunku identifikuoti „Škodos“ ženklą.

Tik hibridai

„Toyotos“ stende – net kelios svarbios Europos naujienos. Pirmiausia tai vėl į rinką sugrąžintas didelis hibridinis sedanas „Camry“, kuris pakeis senąjį „Avensis“. O „Avensis“ universalą pakeis naujasis „Corolla Touring Sports“, kuris taip pat pristatomas su hibridine pavaros sistema. Trečioji svarbi markės naujiena – naujos kartos hibridinis RAV4. Sportiškos kupė „Supra“ premjera numatyta tik kitų metų pradžioje Detroite vyksiančioje automobilių parodoje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Vilniuje atidarytas naujas „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras

Ketvirtadienį Vilniuje bendrovė „Sostena“ atidarė naują „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centrą. Tai antras...

Logistika
2022.05.12
„Enyaq“, brangiausias „Škodos“ produktas Premium 22

Vokietijos koncerno „Volkswagen“ valdomų gamintojų rikiuotėje „Škoda“ priskiriama žemų kainų ir pigių...

Automobiliai
2022.05.08
Geriausias BMW pasiūlymas – salono gale Premium 8

Ilgus metus savo didžiausią sedaną pateikdavęs kaip vairuotojo norams suderintą pasiūlymą, Bavarijos...

Automobiliai
2022.05.07
Estijos naujų automobilių rinka susitraukė 14%

Per keturis šių metų mėnesius Estijoje nupirkta 6.970 naujų lengvųjų automobilių – 14,2% mažiau nei per tą...

Logistika
2022.05.06
BMW prekybos rekordas Lietuvoje ir atsinaujinusi „Regitros“ piktžaizdė Premium 2

Naujų automobilių pardavimams toliau krintant dėl riboto tiekimo, Bavarijos „premium“ automobilių gamintojo...

Automobiliai
2022.05.05
„CarVertical“ padvigubino pajamas, planuoja tolesnį spartų augimą 16

Lietuviška automobilių istorijos ataskaitas teikianti platforma skelbia pajamas auginusi nuo 8,5 iki 17,7...

Logistika
2022.05.04
Į Lietuvą ateina Estijos elektromobilių įkrovimo tinklas Premium 58

Šalyje veiklą pradeda dar vienas įkrovimo stotelių tinklo operatorius „Eleport“, planuojantis per metus...

Logistika
2022.05.04
„Bentley continental GT speed“ „Motor Klassik 2022“ apdovanojimuose pripažintas ateities klasika Verslo tribūna

„Bentley Motors“ šiandien paskelbė apie savo pirmąjį apdovanojimą iš žinomo Vokietijos automobilių žurnalo...

„Deals On Wheels“ investuoja 0,5 mln. Eur į elektromobilių prekybą Latvijoje ir Estijoje 1

Birželį ruošiamasi atidaryti atstovybes Rygoje ir Taline, didžioji dalis investicijų skiriama bandomųjų...

Automobiliai
2022.04.28
„AvtoVAZ“ salonuose nebeliko „Lada“ automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis 5

Dėl tarptautinių sankcijų komponentų stokojančio gamintojo atstovai spėlioja, kad tokių versijų nebus...

Automobiliai
2022.04.26
„Deus“ planas naujiems elektromobilių rekordams Premium

Prieš porą metų įkurtas automobilių gamintojas iš Vienos „Deus Automobiles“ Niujorko automobilių parodoje...

Automobiliai
2022.04.24
Niujorko automobilių parodos sugrįžimas: mažiau naujienų, bet daugiau įdomybių Premium

Iš pandemijos gniaužtų ištrūkusi Tarptautinė Niujorko automobilių paroda (NYIAS) po trejų metų pertraukos vėl...

Automobiliai
2022.04.23
„Tesla“ rezultatai viršijo lūkesčius, pasiekė rekordinį pelningumą 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ pirmą šių metų ketvirtį gerino rezultatus, didėjant gamybos apimtims ir...

Rinkos
2022.04.21
Automobilių rinkai neatsigaunant, jų pigimo nesitikima

Lietuvos automobilių verslo atstovai ir rinkos ekspertai sako, kad automobilių rinka į priešpandeminį lygį...

Pramonė
2022.04.17
Ar elektromobiliai išpopuliarės? Tendencijos skaičiais Premium 2

Remiantis 2021 m. liepą Europos Komisijos priimtu Žaliuoju planu, nuo 2035 m. uždraudžiama pardavinėti...

Logistika
2022.04.17
Užsiveria landos prekiauti automobiliais pasirašant kauferius 1

Prekiauti automobiliais nelegaliai lieka vis mažiau erdvės, nepaisant to, kad naudotų automobilių paklausa...

Finansai
2022.04.16
„Honda“ per dešimtmetį į elektromobilius žada investuoti beveik 40 mlrd. USD

Japonijos automobilių gamintoja „Honda“ antradienį pranešė, kad per ateinantį dešimtmetį į elektromobilių...

Logistika
2022.04.12
„Maserati“ „Rolex Monte-Carlo Masters 2022“ turnyre Verslo tribūna 1

Modena, Balandžio 8, 2022 – „Maserati“ remia „Rolex Monte-Carlo Masters“ turnyrą: nuo balandžio 9 iki 17...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku