„Audi“ ir „Mercedes“ veržiantis į elektromobilių rinką, BMW laukia 2021 m.

Publikuota: 2018-09-18

„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ per pastarąsias kelias dienas pristačius serijinei gamybai paruoštus elektromobilius, BMW tvirtina neskubėsianti ir palauksianti naujos kartos technologijų.

VŽ rašė apie praėjusią savaitę Stokholme pristatytą serijinį „Mercedes-Benz EQC“ elektromobilį, kurio tikslas – užimti „Tesla Model X“ sukurtą rinką.

Praėjusį savaitgalį savo elektra varomo krosoverio prototipą „Vision iNext“ pristatė ir BMW. O vakar naktį savo elektrinę naujieną „e-tron“ parodė ir trečiasis Vokietijos „premium“ automobilių gamintojas – „Audi“.

BMW neskuba

Tačiau BMW tarp konkurentų išsiskiria tuo, kad ji dabar parodė ne serijinei gamybai paruoštą modelį, o koncepcinį prototipą. Jo gamybą numatoma pradėti tik po trejų metų, o ne kitąmet, kaip EQC arba „e-tron“ atveju.

VŽ rašė, kad tokią poziciją BMW grindžia sprendimu palaukti naujos, penktosios kartos elektromobilių technologijos, kuri leis padidinti šių transporto priemonių efektyvumą ir sumažinti jų gamybos kaštus.

BMW šiuo metu gamina miesto elektromobilius „i3“ ir įvairius hibridinius, iš tinklo įkraunamus modelius. Kitais metais BMW pradės „Mini“ elektromobilio gamybą, o 2020 m. – elektra varomą SUV modelio X3 versiją, bet šiems projektams suteikiama tik antraeilė reikšmė.

Savaitgalį pristatytas koncepcinis modelis parodo jog BMW nemiega tuo metu, kai „Mercedes“ ir „Audi“ viešai trimituoja apie pradėtą kovą su „Tesla“. Kaip ir EQC ar „e-tron“, „BMW Vision iNext“ yra vidutinio dydžio krosoveris, tačiau jo serijinė versija bus gerokai pažangesnių technologijų elektromobilis.

Debiutas – lėktuve

Savo naujienos pristatymui Bavarijos koncernas pasirinko savotišką modelį: „iNext“ į pristatymus Miunchene, Niujorke, San Franciske ir Pekine atskraidino krovininis „Boeing 777F“ lėktuvas.

Trijuose žemynuose surengtuose pristatymuose BMW vadovai deklaravo, kad „iNext“ bus jos elektrifikuotos „i“ serijos automobilių gamos flagmanas, įkūnijantis šiandien fantastiškai atrodančias technologijas. Pastarosios palaipsniui bus naudojamos ir kituose BMW modeliuose.

nuotrauka::1left

Viena iš didžiųjų naujienų – tai bus 3 lygio savavaldis automobilis, galintis automatiškai važiuoti magistralėse iki 130 km/val. greičiu, atlikti daugybę manevrų ir ekstremaliu atveju automatiškai sustoti kelkraštyje. Vairuotojas visais atvejais turės prižiūrėti sistemą ir būti pasiruošęs perimti valdymą.

Penktosios kartos elektromobilio technologija, matuojant WLTP metodika, leis viena įkrova nuvažiuoti gerokai per 600 km. Gamintojas žada itin didelį energinį akumuliatorių tankį ir, tobulėjant technologijoms, galimybę didinti bendrą akumuliatorių talpą.

Kaip namie

Automobilio salone dėmesį patraukia ne tik šiandien fantastiškai atrodančios technologijos, bet ir nieko bendro su šiuolaikiniais automobiliais neturinti salono apdaila, kuriai panaudoti išmanūs audiniai. Pastarieji leis informacinę įrangą valdyti, tiesiog liečiant tokius audinius.

nuotrauka::2right

Gamintojas tvirtina siekiantis, kad automobiliu keliaujantys žmonės jaustųsi kaip namie, o ne kaip keliaudami iš taško A į tašką B. Dėl to salone matyti vairas, „+“ ir „-„ ženklais pažymėti pedalai ir du dideli ekranai. Iliustracijose matyti, kad įjungus automatinį važiavimo režimą, vairas ir pedalai patraukiami nuo vairuotojo.

Tačiau jeigu salone realizuotos idėjos gali nepatekti į serijinę gamybą, automobilio išvaizda, pasak BMW atstovų, tiksliai perteikia būsimo serijinio modelio išvaizdą.

„Vision iNext“ bus viešai pristatytas tik lapkritį vyksiančioje Los Andželo automobilių parodoje. Skelbiama, kad serijinis modelis bus gaminamas Kinijoje ir Vokietijoje.

Netrokšta permainų

Serijinei gamybai jau paruoštas „Audi e-tron“ elektromobilis tiek savo charakteristikomis, tiek formatu bus labai artimas „Mercedes EQC“ konkurentas. Kaip ir pastarasis, jis yra labai panašus į kitus dabartinius „Audi“ modelius. „E-tron“ dizaineriai tvirtina, kad pirkėjai netrokšta drastiškų stilistinių permainų, todėl pirmasis elektromobilis nėra toks futuristinis, kaip jau gaminamas „Jaguar I-Pace“ elektromobilis. „Audi“ dizaineriai dekoracijoms panaudojo oranžinius akcentus, kurie dizainerių žodžiais, siejasi su aukštos įtampos laidų spalva.

Vertinant dydį, „Audi“ gamoje „e-tron“ užims vietą tarp Q5 ir Q7 modelių.

nuotrauka::3left

Gamintojų tvirtinimu, jis su viena įkrova įveiks 400–450 km atstumą. Tikslus rezultatas bus žinomas, automobiliui atlikus galiojančius standartus atitinkantį energijos sąnaudų matavimą. Be to, ilgainiui ketinama pasiūlyti ir versijas su mažesnės talpos akumuliatoriais: jos turėtų būti ir pigesnės, ir lengvesnės, taigi ir ekonomiškesnės.

Gamintojas tvirtina, kad automobilio energijos regeneravimo sistema leidžia net 30% padidinti viena įkrova nuvažiuojamą atstumą.

Nebus veidrodėlių

Viena iš rinkoje dar nematytų automobilio ypatybių – už papildomą mokestį įrengiami virtualūs šoniniai veidrodėliai, kuriuos pakeis automobilio šonuose įrengtos kameros ir salone įmontuoti ekranai. Tokio sprendimo siekis – aerodinaminio pasipriešinimo koeficiento mažinimas.

Kaip ir „Mercedes EQC“, „Audi“ panaudojo du, priekinius ir galinius ratus sukančius asinchroninius variklius, kuriems energiją tiekia net 95 kWh talpos akumuliatorius. Pastarasis, naudojantis standartinį, 11 kW namų įkroviklį, gali būti įkraunamas per 8,5 val. Pasirinkus už papildomą mokestį siūlomą 22 kW įrenginį, akumuliatorių įkrovimo laikas sutrumpėja perpus.
Techniškai „e-tron“ yra parengtas įkrovimui iki 150 kW galios stotelėse. Nors dabar tokios galios stotelių niekur nėra, joms atsiradus, elektromobilio akumuliatoriai bus visiškai įkrauti maždaug per pusvalandį.

Pranoks EQC

Bendras motorų pajėgumas siekia 408 AG ir 664 Nm, o greitėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka 5,7 sek. Maksimalus greitis apribotas iki 200 km/val.

Šie duomenys rodo, kad „e-tron“ turėtų daugybe parametrų pranokti savo konkurentą iš „Mercedes“ gamos. Prie to prisideda 660 litrų (160 litrų didesnė) bagažinė ir 1.800 kg siekianti (500 kg didesnis) tempiamos priekabos svoris.

„E-tron“ bus gaminamas Belgijoje esančioje „Audi“ gamykloje, o prekyboje pasirodys 2019 m. pradžioje.

Vokietijoje „e-tron“ kaina sieks nuo 79.900 Eurų – tai gerokai mažiau už „Jaguar I-Pace“ (nuo 94.140 Eur) ar „Tesla Model X“ (nuo 97.000 Eur) kainą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Tesla Gigafactory“ Berlyne – signalas Europos automobilių gamintojams Premium

Kelios valandos kelio nuo vidaus degimo variklio gimtinės Vokietijoje vykusiame renginyje „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.11.15
Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 7

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

Mažiausiems automobiliams gamintojai mato vis mažiau perspektyvų Europoje Premium

Vis daugiau automobilių gamintojų Europoje svarsto trauktis iš pačių mažiausių modelių segmento. Taip elgtis...

Automobiliai
2019.11.06
Naujas pasiūlymas apmokestinti automobilius: poveikis vėl kelia abejones Premium

Pateiktas įstatymo projektas galėtų pakeisti praėjusį mėnesį atmestą Transporto priemonių taršos mokesčio...

Automobiliai
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
46,5% rinkos sudarantis reeksportas maskuoja augančią vidinę automobilių paklausą Premium

Per 10 šių metų mėnesių prekyba naujais automobiliais augo 41,7%, o, reeksporto mastui siekiant beveik pusę...

Automobiliai
2019.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau