„Audi“ ir „Mercedes“ veržiantis į elektromobilių rinką, BMW laukia 2021 m.

Publikuota: 2018-09-18

„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ per pastarąsias kelias dienas pristačius serijinei gamybai paruoštus elektromobilius, BMW tvirtina neskubėsianti ir palauksianti naujos kartos technologijų.

VŽ rašė apie praėjusią savaitę Stokholme pristatytą serijinį „Mercedes-Benz EQC“ elektromobilį, kurio tikslas – užimti „Tesla Model X“ sukurtą rinką.

Praėjusį savaitgalį savo elektra varomo krosoverio prototipą „Vision iNext“ pristatė ir BMW. O vakar naktį savo elektrinę naujieną „e-tron“ parodė ir trečiasis Vokietijos „premium“ automobilių gamintojas – „Audi“.

BMW neskuba

Tačiau BMW tarp konkurentų išsiskiria tuo, kad ji dabar parodė ne serijinei gamybai paruoštą modelį, o koncepcinį prototipą. Jo gamybą numatoma pradėti tik po trejų metų, o ne kitąmet, kaip EQC arba „e-tron“ atveju.

VŽ rašė, kad tokią poziciją BMW grindžia sprendimu palaukti naujos, penktosios kartos elektromobilių technologijos, kuri leis padidinti šių transporto priemonių efektyvumą ir sumažinti jų gamybos kaštus.

BMW šiuo metu gamina miesto elektromobilius „i3“ ir įvairius hibridinius, iš tinklo įkraunamus modelius. Kitais metais BMW pradės „Mini“ elektromobilio gamybą, o 2020 m. – elektra varomą SUV modelio X3 versiją, bet šiems projektams suteikiama tik antraeilė reikšmė.

Savaitgalį pristatytas koncepcinis modelis parodo jog BMW nemiega tuo metu, kai „Mercedes“ ir „Audi“ viešai trimituoja apie pradėtą kovą su „Tesla“. Kaip ir EQC ar „e-tron“, „BMW Vision iNext“ yra vidutinio dydžio krosoveris, tačiau jo serijinė versija bus gerokai pažangesnių technologijų elektromobilis.

Debiutas – lėktuve

Savo naujienos pristatymui Bavarijos koncernas pasirinko savotišką modelį: „iNext“ į pristatymus Miunchene, Niujorke, San Franciske ir Pekine atskraidino krovininis „Boeing 777F“ lėktuvas.

Trijuose žemynuose surengtuose pristatymuose BMW vadovai deklaravo, kad „iNext“ bus jos elektrifikuotos „i“ serijos automobilių gamos flagmanas, įkūnijantis šiandien fantastiškai atrodančias technologijas. Pastarosios palaipsniui bus naudojamos ir kituose BMW modeliuose.

nuotrauka::1left

Viena iš didžiųjų naujienų – tai bus 3 lygio savavaldis automobilis, galintis automatiškai važiuoti magistralėse iki 130 km/val. greičiu, atlikti daugybę manevrų ir ekstremaliu atveju automatiškai sustoti kelkraštyje. Vairuotojas visais atvejais turės prižiūrėti sistemą ir būti pasiruošęs perimti valdymą.

Penktosios kartos elektromobilio technologija, matuojant WLTP metodika, leis viena įkrova nuvažiuoti gerokai per 600 km. Gamintojas žada itin didelį energinį akumuliatorių tankį ir, tobulėjant technologijoms, galimybę didinti bendrą akumuliatorių talpą.

Kaip namie

Automobilio salone dėmesį patraukia ne tik šiandien fantastiškai atrodančios technologijos, bet ir nieko bendro su šiuolaikiniais automobiliais neturinti salono apdaila, kuriai panaudoti išmanūs audiniai. Pastarieji leis informacinę įrangą valdyti, tiesiog liečiant tokius audinius.

nuotrauka::2right

Gamintojas tvirtina siekiantis, kad automobiliu keliaujantys žmonės jaustųsi kaip namie, o ne kaip keliaudami iš taško A į tašką B. Dėl to salone matyti vairas, „+“ ir „-„ ženklais pažymėti pedalai ir du dideli ekranai. Iliustracijose matyti, kad įjungus automatinį važiavimo režimą, vairas ir pedalai patraukiami nuo vairuotojo.

Tačiau jeigu salone realizuotos idėjos gali nepatekti į serijinę gamybą, automobilio išvaizda, pasak BMW atstovų, tiksliai perteikia būsimo serijinio modelio išvaizdą.

„Vision iNext“ bus viešai pristatytas tik lapkritį vyksiančioje Los Andželo automobilių parodoje. Skelbiama, kad serijinis modelis bus gaminamas Kinijoje ir Vokietijoje.

Netrokšta permainų

Serijinei gamybai jau paruoštas „Audi e-tron“ elektromobilis tiek savo charakteristikomis, tiek formatu bus labai artimas „Mercedes EQC“ konkurentas. Kaip ir pastarasis, jis yra labai panašus į kitus dabartinius „Audi“ modelius. „E-tron“ dizaineriai tvirtina, kad pirkėjai netrokšta drastiškų stilistinių permainų, todėl pirmasis elektromobilis nėra toks futuristinis, kaip jau gaminamas „Jaguar I-Pace“ elektromobilis. „Audi“ dizaineriai dekoracijoms panaudojo oranžinius akcentus, kurie dizainerių žodžiais, siejasi su aukštos įtampos laidų spalva.

Vertinant dydį, „Audi“ gamoje „e-tron“ užims vietą tarp Q5 ir Q7 modelių.

nuotrauka::3left

Gamintojų tvirtinimu, jis su viena įkrova įveiks 400–450 km atstumą. Tikslus rezultatas bus žinomas, automobiliui atlikus galiojančius standartus atitinkantį energijos sąnaudų matavimą. Be to, ilgainiui ketinama pasiūlyti ir versijas su mažesnės talpos akumuliatoriais: jos turėtų būti ir pigesnės, ir lengvesnės, taigi ir ekonomiškesnės.

Gamintojas tvirtina, kad automobilio energijos regeneravimo sistema leidžia net 30% padidinti viena įkrova nuvažiuojamą atstumą.

Nebus veidrodėlių

Viena iš rinkoje dar nematytų automobilio ypatybių – už papildomą mokestį įrengiami virtualūs šoniniai veidrodėliai, kuriuos pakeis automobilio šonuose įrengtos kameros ir salone įmontuoti ekranai. Tokio sprendimo siekis – aerodinaminio pasipriešinimo koeficiento mažinimas.

Kaip ir „Mercedes EQC“, „Audi“ panaudojo du, priekinius ir galinius ratus sukančius asinchroninius variklius, kuriems energiją tiekia net 95 kWh talpos akumuliatorius. Pastarasis, naudojantis standartinį, 11 kW namų įkroviklį, gali būti įkraunamas per 8,5 val. Pasirinkus už papildomą mokestį siūlomą 22 kW įrenginį, akumuliatorių įkrovimo laikas sutrumpėja perpus.
Techniškai „e-tron“ yra parengtas įkrovimui iki 150 kW galios stotelėse. Nors dabar tokios galios stotelių niekur nėra, joms atsiradus, elektromobilio akumuliatoriai bus visiškai įkrauti maždaug per pusvalandį.

Pranoks EQC

Bendras motorų pajėgumas siekia 408 AG ir 664 Nm, o greitėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka 5,7 sek. Maksimalus greitis apribotas iki 200 km/val.

Šie duomenys rodo, kad „e-tron“ turėtų daugybe parametrų pranokti savo konkurentą iš „Mercedes“ gamos. Prie to prisideda 660 litrų (160 litrų didesnė) bagažinė ir 1.800 kg siekianti (500 kg didesnis) tempiamos priekabos svoris.

„E-tron“ bus gaminamas Belgijoje esančioje „Audi“ gamykloje, o prekyboje pasirodys 2019 m. pradžioje.

Vokietijoje „e-tron“ kaina sieks nuo 79.900 Eurų – tai gerokai mažiau už „Jaguar I-Pace“ (nuo 94.140 Eur) ar „Tesla Model X“ (nuo 97.000 Eur) kainą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

Vėl suimtas buvęs „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovas savo tiesą išdėstė vaizdo įraše  2

Neseniai žadėjęs balandžio 11 d. surengti konferenciją, o dabar vėl suimtas Carlosas Ghosnas, buvęs...

Automobiliai
2019.04.09
BMW, „Daimler“ ir VW kaltinami karteliniu susitarimu, FCA gelbėsis su „Tesla“ Premium 3

Taršos mažinimo reikalavimų spaudžiami automobilių gamintojai ieško netradicinių sprendimų, už kuriuos gresia...

Automobiliai
2019.04.08
VŽ bando: „Hyundai Kona Electric“ Premium 10

Elektromobilių rinka pildosi vis naujais modeliais, o „Kona“ electric šiuo metu yra vienas įdomiausių...

Automobiliai
2019.04.07
Kuklumas pagal „Bentley“: legendinė britų markė turi keletą labai rimtų iššūkių 4

Praėjus ketveriems metams nuo gamybos pradžios, „Bentayga“ vėl turi kovoti dėl išlikimo: į jos pozicijas...

Verslo klasė
2019.04.06
„CarVertical“ peržengė Atlantą  4

Naudotų automobilių duomenis teikiantis lietuviškas startuolis įžengė į JAV rinką – tai padaryta nuo...

Automobiliai
2019.04.04
„Ford" elektrifikuoja europietiškų modelių gamą 3

„Ford of Europe“, šiuo metu reorganizuojamas JAV automobilių koncerno padalinys Senajame Žemyne, Nyderlandų...

Automobilių rinkoje – nauji rekordai  8

Reeksporto išauginta Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka kovo mėnesį didėjo 44% ir pasiekė naują...

Automobiliai
2019.04.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau