„Mercedes” žengia į „Teslos” užimtą teritoriją

Publikuota: 2018-09-15

„Jaguar“, „Audi“, o dabar ir „Mercedes-Benz“ pristatė serijinei gamybai parengtus SUV tipo automobilius ir grasina baigti „Teslos“ erą.

Praėjusią savaitę Stokholme, Švedijoje, „Mercedes-Benz“ pristatė naujos kartos serijinį elektromobilį EQC, kurio gamybą numatoma pradėti 2019 m. pabaigoje. 4,7 m ilgio modelio jau laukia du elektra varomi varžovai: kiek didesnis, 5 m ilgio, „Tesla Model X“ ir 4,68 m ilgio „Jaguar I-Pace“. Kitais metais rinkoje pasirodys neseniai pristatytas „Audi e-tron Quattro“, o dar po metų vairuotojus pasieks ir elektra varomo dabartinio modelio BMW X3 versija iX3.

Daug tradicinių automobilių gamintojų invaziją į elektromobilių sektorių pradeda nuo didelių – masyvių ir nemenką aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą turinčių – SUV automobilių, nors inžinieriai, mėginantys pažaboti elektros energijos naudojimą, mieliau rinktųsi aptakius, nedidelius hečbekus arba sedanus.

Tokią kryptį formuoja rinkodaros specialistai. Jie aiškina, kad didžiosios rinkos yra visiškai pametusios galvas dėl SUV tipo automobilių ir krosoverių.

Kaip tik dėl to pirmasis masinei gamybai skirtas „Mercedes“ elektromobilis irgi gaminamas su SUV tipo kėbulu. Jam panaudota gerokai modifikuota serijinio modelio GLC platforma ir parinkta visų ratų pavara, kurią užtikrina du priekyje ir gale įmontuoti asinchroniniai elektros motorai. Tai – naujai sukurti agregatai, kurie bus naudojami kituose EQ serijos elektromobiliuose. Bendra šios sistemos galia siekia 408 AG, o sukimo momentas – 765 Nm. Ši galia tenka 2.425 kg svoriui – vien akumuliatoriai sveria 650 kg.

Nusileidžia konkurentams

Lyginant galią ir svorį, vokiškas elektromobilis nusileidžia „Jaguar I-Pace“ charakteristikoms: jo 400 AG motorai turi vežti bemaž 300 kg lengvesnį automobilį.

„Mercedes“ skirtingai suderino šiuos du motorus: priekinis yra skirtas ekonomijai, važiuojant su nedidele arba vidutine apkrova, o galinis motoras skirtas naudoti, kai apkrova yra vidutinė ar didelė. Iš pateikiamos informacijos galima suprasti, kad galingasis galinis motoras bus įjungiamas tik pasirinkus sportinį važiavimo režimą arba sumanius išbandyti dinaminių savybių ribas.

Skelbiama, kad nuo 0 iki 100 km/val. EQC įsibėgėja per 5,1 sek., o maksimalus elektromobilio greitis apribotas iki 180 km/val. Pastarasis ribojimas svarbus bet kuriam elektromobiliui, nes didelis greitis ypač kelia ir energijos sąnaudas, ir akumuliatoriaus temperatūrą.

Nepaisant stipraus elektros pavaros sukimo momento, pranešama, kad automobilis gali tempti ne sunkesnę kaip 1.800 kg priekabą, – šiuo rodikliu jis net 700 kg nusileidžia tokio paties dydžio „Mercedes-Benz GLC“.

Energijos atsargos jau dabar vertinamos kaip silpnoji EQC savybė: gamintojas deklaruoja, kad, matuojant WLTP standartu, viena 80 kWh talpos akumuliatorių įkrova elektromobiliui leidžia įveikti iki 450 km atstumą. Palyginkime, „Jaguar I-Pace“ gali nuvažiuoti 480 km (WLTP), o „Tesla Model X“ – iki 475 km (matuojant EPA standartu).

EQC bus gaminamas su skysčiu aušinamu 7,4 kW pajėgumo įkrovikliu, kuris leis greitai įkrauti akumuliatorius bet kokioje įkrovimo stotelėje. Gamintojas skelbia, kad akumuliatorių įkrauti nuo 10 iki 80% užtrunka apie 40 min.

Vairuotojas galės rinktis iš 5 važiavimo režimų: jam siūlomos komfortabili, ekonominė, maksimaliam atstumui suderinta, sportiška arba individuali programos.

Galimos versijos

EQC stilius aiškiai atkartoja dar 2016 m. pristatyto koncepcinio modelio „Generation EQ“ išvaizdą ir yra labiau tradicinis nei futuristiniai konkurentai iš „Teslos“ ar „Jaguar“ gamų. Jis labai artimas serijiniam GLC modeliui, tačiau nuo kitų „Mercedes“ automobilių skiriasi savitu priekinės dalies stiliumi, kuris bus giminingas visiems būsimiesiems EQ serijos elektromobiliams. Jame matyti dekoratyvinės radiatoriaus grotelės, tačiau tai – tik dekoracija, nes elektromobilyje nėra įprasto radiatoriaus. Jos viršuje įtaisytas šviesolaidis, į bendrą kontūrą sujungiantis dienos šviesas.

Palyginti su „Mercedes-Benz GLC“, naujasis elektromobilis yra 105 mm ilgesnis ir net 315 mm žemesnis. Nekyla abejonių, kad žemesnis ir ilgesnis kėbulas skirtas kovoti su vienu iš didžiųjų elektromobilių priešų – oro pasipriešinimu. Kad vienas pagrindinių prioritetų yra energijos taupymas, atskleidžia ir aerodinamiškos formos ratlankiai.

Gamintojo paskelbtose nuotraukose matyti, kad naujasis elektromobilis žymimas kodu EQC 400 – tai leidžia numanyti, kad gamintojas turi planų rinkai pasiūlyti ir daugiau versijų, kurios galėtų skirtis galia arba baterijų talpa.

Koncerno „Daimler AG“ vadovas Dieteris Zetsche, duodamas interviu žiniasklaidai, užsiminė tik apie ketinimus pateikti versijas su skirtingos talpos akumuliatoriais.

Elektromobilio ypatumai

EQC salonui netrūksta atnaujinto „Mercedes-Benz GLC“ salono elementų, iš jų gausos išsiskiria MBUX vadinamasis vairuotojo postas su dideliu pailgu ekranu. Jame pateikiama pagal elektromobilio specifiką suderinta informacija.

Pavyzdžiui, navigacijos įranga naudoja specialius algoritmus, kurie padeda taupyti energiją: vertina likusį energijos kiekį, akumuliatorių įkrovimo stotelių vietas ir įkrovai reikalingą laiką. Kaip ir visuose šiuolaikiniuose elektromobiliuose, EQC bus skirta išmaniųjų telefonų programa, ja bus galima stebėti ir valdyti akumuliatorių įkrovimo procesą ir programuoti įkraunamo automobilio salono klimato kontrolės sistemą.

„Mercedes-Benz“ kol kas neužsimena, kokias autonominio vairavimo funkcijas planuoja montuoti į EQC, ir praneša tik apie šių dienų automobiliams jau įprastas aktyvaus saugumo sistemas.

Automobilyje telpa 5 suaugę žmonės. Skelbiama, kad bagažinės tūris siekia 500 litrus – net 79 litrais pranoksta GLC bagažinės tūrį.

Nekyla abejonių, kad EQC salone bus labai tylu, – „Mercedes“ meistrai geba užtikrinti aukštą komforto lygį ir pasirūpina itin tyliai veikiančiais elektros motorais.

Premjera – Paryžiuje

Oficiali EQC premjera numatyta spalį Paryžiuje vyksiančioje tarptautinėje automobilių parodoje. Elektromobilis bus gaminamas Vokietijoje, Brėmene esančioje „Daimler AG“ gamykloje, ir Kinijoje bendros įmonės gamykloje.

Lietuvą „Mercedes-Benz EQC“ galėtų pasiekti 2019 m. pabaigoje, kaina turėtų siekti apie 75.000 Eur ir atitikti „e-tron Quattro“ ir „I-Pace“ kainų lygmenį.

EQC yra pirmasis modelis iš būsimosios elektromobilių gamos: iki 2025 m. „Mercedes-Benz“ gamoje planuoja turėti 10 serijinių EQ serijos elektromobilių.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02
VŽ bando: „Touareg“ iššūkis „premium“ segmentui 11

Naujasis „Volkswagen“ gamos flagmanas – trečiosios kartos „Touareg“ – žengė į „premium“ segmentą ir kaina...

Transportas
2018.10.29
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose – 33 dalyviai 1

22-uosiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose dalyvauja 33 automobiliai.

Transportas
2018.10.27
Pirmą kartą per 2 metus „Tesla“ uždirbo pelno 16

JAV elektromobilių gamintojas „Tesla“ „išties istoriniu“ vadina trečiąjį šių metų ketvirtį, per kurį generavo...

Rinkos
2018.10.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau