„Mercedes” žengia į „Teslos” užimtą teritoriją

Publikuota: 2018-09-15

„Jaguar“, „Audi“, o dabar ir „Mercedes-Benz“ pristatė serijinei gamybai parengtus SUV tipo automobilius ir grasina baigti „Teslos“ erą.

Praėjusią savaitę Stokholme, Švedijoje, „Mercedes-Benz“ pristatė naujos kartos serijinį elektromobilį EQC, kurio gamybą numatoma pradėti 2019 m. pabaigoje. 4,7 m ilgio modelio jau laukia du elektra varomi varžovai: kiek didesnis, 5 m ilgio, „Tesla Model X“ ir 4,68 m ilgio „Jaguar I-Pace“. Kitais metais rinkoje pasirodys neseniai pristatytas „Audi e-tron Quattro“, o dar po metų vairuotojus pasieks ir elektra varomo dabartinio modelio BMW X3 versija iX3.

Daug tradicinių automobilių gamintojų invaziją į elektromobilių sektorių pradeda nuo didelių – masyvių ir nemenką aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą turinčių – SUV automobilių, nors inžinieriai, mėginantys pažaboti elektros energijos naudojimą, mieliau rinktųsi aptakius, nedidelius hečbekus arba sedanus.

Tokią kryptį formuoja rinkodaros specialistai. Jie aiškina, kad didžiosios rinkos yra visiškai pametusios galvas dėl SUV tipo automobilių ir krosoverių.

Kaip tik dėl to pirmasis masinei gamybai skirtas „Mercedes“ elektromobilis irgi gaminamas su SUV tipo kėbulu. Jam panaudota gerokai modifikuota serijinio modelio GLC platforma ir parinkta visų ratų pavara, kurią užtikrina du priekyje ir gale įmontuoti asinchroniniai elektros motorai. Tai – naujai sukurti agregatai, kurie bus naudojami kituose EQ serijos elektromobiliuose. Bendra šios sistemos galia siekia 408 AG, o sukimo momentas – 765 Nm. Ši galia tenka 2.425 kg svoriui – vien akumuliatoriai sveria 650 kg.

Nusileidžia konkurentams

Lyginant galią ir svorį, vokiškas elektromobilis nusileidžia „Jaguar I-Pace“ charakteristikoms: jo 400 AG motorai turi vežti bemaž 300 kg lengvesnį automobilį.

„Mercedes“ skirtingai suderino šiuos du motorus: priekinis yra skirtas ekonomijai, važiuojant su nedidele arba vidutine apkrova, o galinis motoras skirtas naudoti, kai apkrova yra vidutinė ar didelė. Iš pateikiamos informacijos galima suprasti, kad galingasis galinis motoras bus įjungiamas tik pasirinkus sportinį važiavimo režimą arba sumanius išbandyti dinaminių savybių ribas.

Skelbiama, kad nuo 0 iki 100 km/val. EQC įsibėgėja per 5,1 sek., o maksimalus elektromobilio greitis apribotas iki 180 km/val. Pastarasis ribojimas svarbus bet kuriam elektromobiliui, nes didelis greitis ypač kelia ir energijos sąnaudas, ir akumuliatoriaus temperatūrą.

Nepaisant stipraus elektros pavaros sukimo momento, pranešama, kad automobilis gali tempti ne sunkesnę kaip 1.800 kg priekabą, – šiuo rodikliu jis net 700 kg nusileidžia tokio paties dydžio „Mercedes-Benz GLC“.

Energijos atsargos jau dabar vertinamos kaip silpnoji EQC savybė: gamintojas deklaruoja, kad, matuojant WLTP standartu, viena 80 kWh talpos akumuliatorių įkrova elektromobiliui leidžia įveikti iki 450 km atstumą. Palyginkime, „Jaguar I-Pace“ gali nuvažiuoti 480 km (WLTP), o „Tesla Model X“ – iki 475 km (matuojant EPA standartu).

EQC bus gaminamas su skysčiu aušinamu 7,4 kW pajėgumo įkrovikliu, kuris leis greitai įkrauti akumuliatorius bet kokioje įkrovimo stotelėje. Gamintojas skelbia, kad akumuliatorių įkrauti nuo 10 iki 80% užtrunka apie 40 min.

Vairuotojas galės rinktis iš 5 važiavimo režimų: jam siūlomos komfortabili, ekonominė, maksimaliam atstumui suderinta, sportiška arba individuali programos.

Galimos versijos

EQC stilius aiškiai atkartoja dar 2016 m. pristatyto koncepcinio modelio „Generation EQ“ išvaizdą ir yra labiau tradicinis nei futuristiniai konkurentai iš „Teslos“ ar „Jaguar“ gamų. Jis labai artimas serijiniam GLC modeliui, tačiau nuo kitų „Mercedes“ automobilių skiriasi savitu priekinės dalies stiliumi, kuris bus giminingas visiems būsimiesiems EQ serijos elektromobiliams. Jame matyti dekoratyvinės radiatoriaus grotelės, tačiau tai – tik dekoracija, nes elektromobilyje nėra įprasto radiatoriaus. Jos viršuje įtaisytas šviesolaidis, į bendrą kontūrą sujungiantis dienos šviesas.

Palyginti su „Mercedes-Benz GLC“, naujasis elektromobilis yra 105 mm ilgesnis ir net 315 mm žemesnis. Nekyla abejonių, kad žemesnis ir ilgesnis kėbulas skirtas kovoti su vienu iš didžiųjų elektromobilių priešų – oro pasipriešinimu. Kad vienas pagrindinių prioritetų yra energijos taupymas, atskleidžia ir aerodinamiškos formos ratlankiai.

Gamintojo paskelbtose nuotraukose matyti, kad naujasis elektromobilis žymimas kodu EQC 400 – tai leidžia numanyti, kad gamintojas turi planų rinkai pasiūlyti ir daugiau versijų, kurios galėtų skirtis galia arba baterijų talpa.

Koncerno „Daimler AG“ vadovas Dieteris Zetsche, duodamas interviu žiniasklaidai, užsiminė tik apie ketinimus pateikti versijas su skirtingos talpos akumuliatoriais.

Elektromobilio ypatumai

EQC salonui netrūksta atnaujinto „Mercedes-Benz GLC“ salono elementų, iš jų gausos išsiskiria MBUX vadinamasis vairuotojo postas su dideliu pailgu ekranu. Jame pateikiama pagal elektromobilio specifiką suderinta informacija.

Pavyzdžiui, navigacijos įranga naudoja specialius algoritmus, kurie padeda taupyti energiją: vertina likusį energijos kiekį, akumuliatorių įkrovimo stotelių vietas ir įkrovai reikalingą laiką. Kaip ir visuose šiuolaikiniuose elektromobiliuose, EQC bus skirta išmaniųjų telefonų programa, ja bus galima stebėti ir valdyti akumuliatorių įkrovimo procesą ir programuoti įkraunamo automobilio salono klimato kontrolės sistemą.

„Mercedes-Benz“ kol kas neužsimena, kokias autonominio vairavimo funkcijas planuoja montuoti į EQC, ir praneša tik apie šių dienų automobiliams jau įprastas aktyvaus saugumo sistemas.

Automobilyje telpa 5 suaugę žmonės. Skelbiama, kad bagažinės tūris siekia 500 litrus – net 79 litrais pranoksta GLC bagažinės tūrį.

Nekyla abejonių, kad EQC salone bus labai tylu, – „Mercedes“ meistrai geba užtikrinti aukštą komforto lygį ir pasirūpina itin tyliai veikiančiais elektros motorais.

Premjera – Paryžiuje

Oficiali EQC premjera numatyta spalį Paryžiuje vyksiančioje tarptautinėje automobilių parodoje. Elektromobilis bus gaminamas Vokietijoje, Brėmene esančioje „Daimler AG“ gamykloje, ir Kinijoje bendros įmonės gamykloje.

Lietuvą „Mercedes-Benz EQC“ galėtų pasiekti 2019 m. pabaigoje, kaina turėtų siekti apie 75.000 Eur ir atitikti „e-tron Quattro“ ir „I-Pace“ kainų lygmenį.

EQC yra pirmasis modelis iš būsimosios elektromobilių gamos: iki 2025 m. „Mercedes-Benz“ gamoje planuoja turėti 10 serijinių EQ serijos elektromobilių.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

Vėl suimtas buvęs „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovas savo tiesą išdėstė vaizdo įraše  2

Neseniai žadėjęs balandžio 11 d. surengti konferenciją, o dabar vėl suimtas Carlosas Ghosnas, buvęs...

Automobiliai
2019.04.09
BMW, „Daimler“ ir VW kaltinami karteliniu susitarimu, FCA gelbėsis su „Tesla“ Premium 3

Taršos mažinimo reikalavimų spaudžiami automobilių gamintojai ieško netradicinių sprendimų, už kuriuos gresia...

Automobiliai
2019.04.08
VŽ bando: „Hyundai Kona Electric“ Premium 10

Elektromobilių rinka pildosi vis naujais modeliais, o „Kona“ electric šiuo metu yra vienas įdomiausių...

Automobiliai
2019.04.07
Kuklumas pagal „Bentley“: legendinė britų markė turi keletą labai rimtų iššūkių 4

Praėjus ketveriems metams nuo gamybos pradžios, „Bentayga“ vėl turi kovoti dėl išlikimo: į jos pozicijas...

Verslo klasė
2019.04.06
„CarVertical“ peržengė Atlantą  4

Naudotų automobilių duomenis teikiantis lietuviškas startuolis įžengė į JAV rinką – tai padaryta nuo...

Automobiliai
2019.04.04
„Ford" elektrifikuoja europietiškų modelių gamą 3

„Ford of Europe“, šiuo metu reorganizuojamas JAV automobilių koncerno padalinys Senajame Žemyne, Nyderlandų...

Automobilių rinkoje – nauji rekordai  8

Reeksporto išauginta Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka kovo mėnesį didėjo 44% ir pasiekė naują...

Automobiliai
2019.04.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau