Rusiška pasaka – iššūkiai „Teslai“ ir vokiškoms „premium“ markėms

Publikuota: 2018-09-05

Net pristatydamos vienetinius savo sukurtus automobilius, žinomos Rusijos įmonės nesikuklina ir sakosi taikančios į automobilių pramonės elitą.

Šiuo metu Maskvoje vykstančioje tarptautinėje automobilių parodoje „MIAS 2018“ dalyvaujantys Rusijos automobilių gamintojai rodo ambicingus projektus, kurie deklaruoja įspūdingą šios šalies pramonės perspektyvą.

Su „Renault“ pagalba

Bent vienas šių projektų atrodo visai realistiškai: koncepcinis „Lada 4x4 Vision“ traukia akį futuristiniu dizainu ir salone matomomis pažangiomis elektroninėmis sistemomis. Po 2016 m. įvykdyto rekapitalizavimo didžioji pusė „AvtoVAZ“ akcijų priklauso ryžtingai veikiančiam „Renault–Nissan–Mitsubishi“ aljansui. Todėl neturėtų stebinti Maskvoje rodomas ne tik įspūdingas koncepcinis „Lados“ modelis, bet galimybė 2020 m. pradėti jo serijinę gamybą. Gamintojas deklaruoja, kad „4x4 Vision“ galėtų pakeisti 1977 m. sukurtą mažą visureigį „Lada Niva“.

Konkuruos su geriausiais

Kur kas labiau stebina Maskvos parodoje pasirodęs rusiškas „premium“ klasės sedanas „Aurus Senat Sedan“. Jo versija su limuzino kėbulu žinoma nuo gegužės, kai juo ėmė važinėti Vladimiras Putinas. Automobilis buvo pradėtas kurti dar 2012 m., vykdant šalies vadovo pageidavimą persėsti iš vokiško „Mercedes-Benz“ automobilio. Jį kūrė nuo sovietinių laikų veikiantis automobilių institutas NAMI, o, konstruojant specialiai šiam projektui skirtą variklį, prisidėjo ir „Porsche“.

Tačiau dabar Maskvoje pristatomas „Aurus“ sedanas trumpesniu kėbulu. Skelbiama, kad anksčiau pavadinimu „Severstal-Auto“ žinota ir Uljanovsko automobilių gamybą valdanti bendrovė „Sollers-Auto“ ketina pradėti serijinę šio automobilio gamybą. Nepatvirtintais duomenimis, „Senat Sedan“ gali būti parduodamas maždaug už 120.000–130.000 Eur. Tai reiškia, kad jis konkuruos su 7 serijos BMW, S klasės „Mercedes-Benz“, „Audi A8“ ir kitais didžiausiais aukštos klasės sedanais.

Nors dar pavasarį žadėta Maskvos parodoje pristatyti „Aurus“ visureigį ir mikroautobusą, dabar aiškėja kad mikroautobuso pasirodymas atidedamas, o visureigio iš viso nebus.

„Aurus“ niekaip nesisieja su niekuo, kas gali būti kuklu. Naujos markės pavadinimas sudurtas iš lotynų kalboje auksą reiškiančio „aurum“ ir Rusijos pavadinimo.

Gamintojo tinklalapyje nurodoma, kad visus automobilio ratus suka V8 tipo, 4,4 litro hibridinės pavaros sistema, kurios pajėgumas siekia net 598 AG ir 880 Nm.

Maskvoje paskelbta, kad prekyba „Senat“ modeliais vidaus ir užsienio rinkose bus pradėta 2019 m. Gamintojai gyrėsi jau dabar turintys užsakymų visiems kitiems metams. Šiemet ketinama pagaminti 200 serijinių automobilių, o kitais metais – mažiausiai 300.

„Kalašnikov“ šūvis

„Aurus“ projektas gali atrodyti turintis pagrindą tęstinei veiklai dėl Uljanovsko gamyklos turimo gamybinio pajėgumo, įdirbio ir patirties, o pastaruoju metu ginklų pramonės giganto „Kalašnikov“ pareiškimai konkuruoti su „Tesla“ skamba kaip anekdotas.

95% Rusijos ginklų gaminantis koncernas neseniai Pamaskvėje vykusioje gynybos parodoje „Army 2018“ pademonstravo žydrą elektromobilį CV-1, kuris agentūrai „RIA Novosti“ pristatytas kaip potencialus „Teslos“ konkurentas. „Kalašnikov“ atstovai taip kalbėjo apie vienetinį automobilį, kurio pagrindui panaudotas 1972 m. modelio sovietinis hečbekas „IŽ 2125 Kombi“.

Skelbiama, kad 90 kWh talpos „Kalašnikov CV-1“ akumuliatorių įkrova leidžia nuvažiuoti 350 km, o nuo 0 iki 100 km/val. žydrasis elektromobilis įsibėgėja per 6 sekundes. Visi šie duomenys neprilygsta jokiam „Teslos“ automobiliui, tačiau koncerno atstovė RBC agentūrai sakė „negalinti įvardyti specifinio šio automobilio pranašumo“.

Be ginklų, „Kalašnikov“ gamina ir armijai skirtas transporto priemones, tačiau jo gebėjimas sukurti potencialą rinkoje turintį elektromobilį kelia daug klausimų. CV-1 kol kas pristatytas kaip koncepcinis modelis ir jo kūrėjai nesiima prognozuoti galimos gamybos pradžios.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02
VŽ bando: „Touareg“ iššūkis „premium“ segmentui 11

Naujasis „Volkswagen“ gamos flagmanas – trečiosios kartos „Touareg“ – žengė į „premium“ segmentą ir kaina...

Transportas
2018.10.29
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose – 33 dalyviai 1

22-uosiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose dalyvauja 33 automobiliai.

Transportas
2018.10.27
Pirmą kartą per 2 metus „Tesla“ uždirbo pelno 16

JAV elektromobilių gamintojas „Tesla“ „išties istoriniu“ vadina trečiąjį šių metų ketvirtį, per kurį generavo...

Rinkos
2018.10.25
Vilniuje parodytas brangiausias pasaulyje „Rolls-Royce“ visureigis 11

Į Sostinę trumpam atvežtas pirmasis britų markės padidinto pravažumo automobilis „Cullinan“ – brangiausias...

Transportas
2018.10.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau