VŽ bando: „SsangYong Rexton“

Publikuota: 2018-08-25

Tris dešimtmečius Europos rinkoje bandantis įsitvirtinti Pietų Korėjos gamintojas po 17 metų pertraukos pristatė naują „Rexton“ visureigį.

Šią vasarą Lietuvą pasiekęs naujausias „SsangYong“ modelis – didelis visureigis „Rexton“ – iš pirmo žvilgsnio atrodo pajėgus pradėti naują nuo 1964 m. žinomos markės gyvavimo etapą. Jis keičia net nuo 2001 m. gamintą senąjį modelį ir atrodo pasirengęs konkuruoti su tokia visureigių rinkos ikona kaip „Toyota Land Cruiser“.

Kaip ir pastarasis, „Rexton“ yra „tikras“ visureigis, kurio konstrukciją laiko rėmas, o ne kėbulas, kaip įprasta XXI a. SUV tipo automobiliuose. Todėl jis pajėgia sunkiai dirbti: tempti net iki 3.500 kg svorio priekabas, važiuoti sudėtingiausiais kelio ar bekelės ruožais. Žinoma, konstrukcija reikalauja aukų – automobilis daug sveria, jį sudėtingiau valdyti, nukenčia saugumas ir komfortas.

Vokiški agregatai

Žavi, kad korėjietiškame visureigyje tradiciškai naudojami „Mercedes-Benz“ varikliai ir transmisijos. „Rexton“ turi 2,2 l tūrio turbodyzelinį variklį, kuris bazinėje versijoje derinamas su 6 laipsnių mechanine (nuo 30.990 Eur) arba su 7 laipsnių automatine (nuo 36.990 Eur) pavarų dėže. Visos versijos varomos visais ratais, tačiau „SsangYong“ siūlo tik archajišką visų ratų pavaros valdymo sistemą, kuri, esant normalioms eismo sąlygoms, leidžia naudotis tik galinių ratų pavara. Visų ratų pavarą (įskaitant ir pažemintą) galima naudoti tik važiuojant slidžiu keliu – priešingu atveju gresia sulaužyti visureigio transmisiją.

Lietuvoje siūlomi du pakankamai gausūs įrangos lygiai: „Crystal“ (su mechanine transmisija) ir „Quartz“ (su automatine transmisija). Taip pat siūloma nemažai papildomos įrangos, pavyzdžiui, kelios pažangios pagalbinės vairavimo sistemos. Salono stilius primena senesnius „Land Cruiser“, bet jo medžiagos ir surinkimo kokybė kritikos nenusipelno.

nuotrauka::1left

Penkiaviečio pranašumai

„Rexton“ siūlomas su 5 arba 7 vietų salonais. Jeigu 7 vietos jums nėra būtinos, galima rasti bent tris priežastis rinktis penkiavietę versiją. Pirmoji – ji yra lygiai 2.000 Eur pigesnė. Antroji – jos bagažinė yra 179 l didesnė. Trečioji – paskutinė sėdynių eilė patogi tik žemaūgiams keleiviams. Norint įsitaisyti trečiojoje eilėje, tenka nulenkti antrosios eilės sėdynę ir tam prireikia nemažai jėgos – vaikai patys nesusitvarkys. Dar viena negudri detalė – vidurinės sėdynių eilės negalima pastumti į priekį (ar atgal), kad trečiojoje eilėje sėdinčių keleivių kojoms būtų daugiau erdvės.

Archajiškas, bet įtikinantis

„Rexton“ važiavimo savybės kelia pasitenkinimą, bet lieka neatsakytų klausimų. Persėdus iš šiuolaikinių SUV automobilių, „Rexton“ atrodo archajiškas, rėminė konstrukcija ir masyvi pakaba riboja valdymo galimybes ir važiavimo komfortą. Standi pakaba jautriai reaguoja į kelio nelygumus, tačiau vingiuotuose keliuose leidžia išlaikyti stebėtinai žvalų tempą. Masyvus automobilis klusniai reaguoja į komandas vairu – tikėtina, kad prie to prisideda 895 Eur kainuojantys milžiniški 20 colių ratlankiai su žemo profilio padangomis. Norint išvengti kratančios pakabos, patartina rinktis mažesnio dydžio ratlankius – automobilis mažiau spindės, vairo reakcija nebus tokia tiksli, bet komforto patirsite daugiau.

Geriausia – magistralėje

Keista, tačiau šis didelis visureigis geriausiai važiuoja lygiais keliais. Pavyzdžiui, magistralėje jis tampa tyliai riedančiu ir patogiu kelioniniu laineriu. Jo degalų sąnaudos tik retais atvejais krinta mažiau nei 10 l 100 km, tačiau tokio dydžio ir svorio automobiliui toks santykis priimtinas. Nors visureigio dinamika nieko nenustebins, „Mercedes“ variklis įrodo turintis pakankamai galios šiam milžinui išjudinti.

Gamintojas deklaruoja, kad „Rexton“ apsisukimo diametras sudaro 11 m, tačiau didelio visureigio gabaritus lengva jausti ir be didelio streso manevruoti siauresnėse erdvėse.

„SsangYong“ siūlo nuo 2.195 Eur kainuojančius paketus, kuriuose yra 360 laipsnių aprėpiančios vaizdo kameros ir funkcija, kuri važiuojant atbuline eiga įspėja apie automobilius, atvažiuojančius iš galo.

Klausimas apie paskirtį

„Rexton“ pirmiausia nustebina, tada nuvilia, bet galiausiai palieka gerą įspūdį. Klausimas – kam jis tinka geriausiai?

Nekalbant apie pirkėjus, kuriuos suvilios kainos, dydžio ir stiliaus derinys, juo galėtų susidomėti „Toyota Land Cruiser“ pirkėjai. Palyginti su japonišku visureigiu, „Rexton“ yra maždaug 5.000–9.000 Eur pigesnis, jį lenkia galingesniu varikliu ir ilgesniu garantiniu laikotarpiu, tačiau pakaba mažiau komfortiška. Be to, „Land Cruiser“ koziris yra puikus likvidumas ir išliekamoji vertė.

„Rexton“ turėtų tikti darbui prastuose keliuose, taip pat sunkiai priekabai tempti. Tačiau važinėjant prastais keliais kliudo itin kieta pakaba, dėl to jis gali nepatikti ir šeimoms.

Važiuojant gerais keliais, vargu ar reikia 2 t sveriančio rėminio visureigio, pakanka mažesnio SUV automobilio – už „Rexton“ kainą nusipirksite geras „VW Tiguan“, „Toyota RAV4“ versijas arba net labiau civilizuotą, panašaus dydžio ir panašiai kainuojantį „Kia Sorento“. Taigi konkurencinė aplinka nėra palanki „Rexton“, be to, nedaug kas ieško tikrų, sunkiam darbui tinkamų visureigių ir dar mažiau pirkėjų domisi menkiau populiariomis markėmis.

Vis dėlto „Rexton“ atrodo vertas dėmesio. „SsangYong“, pripažintas komercinių automobilių gamintojas, sukūrė įdomų automobilį, kurio dizainas traukia akį, o ne atstumia, kaip daugybė ankstesnių šios markės automobilių. Be „Mercedes“ agregatų, viliojamai atrodo ir neribotos ridos, 5 metų garantija.

[infogram id="bab20731-c2d0-413f-9309-07c062bbf227" prefix="1Vp" format="interactive" title="VZ BANDO Ssangyong"]

[infogram id="33d93d5c-0027-4a26-bbcf-ef18e4c78008" prefix="xf4" format="interactive" title="Ssangyong Rexton technines charakteristikos"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02
VŽ bando: „Touareg“ iššūkis „premium“ segmentui 11

Naujasis „Volkswagen“ gamos flagmanas – trečiosios kartos „Touareg“ – žengė į „premium“ segmentą ir kaina...

Transportas
2018.10.29
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose – 33 dalyviai 1

22-uosiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose dalyvauja 33 automobiliai.

Transportas
2018.10.27
Pirmą kartą per 2 metus „Tesla“ uždirbo pelno 16

JAV elektromobilių gamintojas „Tesla“ „išties istoriniu“ vadina trečiąjį šių metų ketvirtį, per kurį generavo...

Rinkos
2018.10.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau