Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę

Publikuota: 2018-07-31

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su BMW X6 ir „Mercedes-Benz GLE Coupe“.

Tai – visiškai naujas „Audi“ gamos modelis, kuriam paskirta SUV automobilių gamos flagmano vieta. Birželį Kinijoje pirmą kartą viešai parodytas automobilis artimiausiomis dienomis pasieks pirmuosius klientus, o dabar Vilniuje žurnalistams buvo suteikta galimybė išbandyti ką tik į šalį atgabentus automobilius. „Audi“ atstovai Baltijos šalyse tvirtino, kad šis pristatymas žurnalistams buvo pirmasis Europoje.

Techniniu požiūriu naujasis modelis labai artimas didesniajam „Audi Q7“, tačiau bazinė Q8 3.0 TDI su 286 AG dyzeliniu varikliu kaina siekia 70.500 Eur, arba yra 5.500 Eur didesnė už Q7 .0 TDI su 272 AG varikliu kainą.

Palyginkime: bazinis „BMW X6 xDrive 30d“ su 258 AG varikliu kainuoja nuo 73.543 Eur, o „Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC Coupe“ su 258 AG varikliu kainuoja nuo 72.080 Eur.

Tačiau, vertinant vokiškų „premium“ automobilių kainas, verta nepamiršti, kad papildoma įranga gali nesunkiai padvigubinti bazinę automobilio kainą.

Neatsisakyta praktiškumo

Q8 sukurtas kaip atsakas netikėto populiarumo sulaukusiam BMW X6. Pastarasis modelis pasirodė 2007 m. – tada jis atvėrė naują SUV automobilių nišą ir aiškiai parodė, kad klientai yra pasirengę mokėti daugiau už ne tokį praktišką, tačiau stilingesnį automobilį. Per 10 gamybos metų BMW visame pasaulyje pardavė per 500.000 šių prabangių SUV automobilių.

X6 ilgą laiką vienas karaliavo savo sektoriuje ir sulaukdavo netiesioginės „Porsche Cayenne“ ar „Range Rover Sport“ konkurencijos ir tik 2015 m. jam tiesioginį iššūkį metė „Mercedes-Benz GLE Coupe“.

Dabar šiame segmente pasirodęs Q8 pateikia savo alternatyvą, kuri gali vilioti tiek X6 ar „GLE Coupe“, tiek ir didesniojo Q7 pirkėjus. Kaip ir „VW Touareg“, „Audi Q7“ ir „Porsche Cayenne“, Q8 bus gaminamas Slovakijoje, Bratislavoje esančioje automobilių gamykloje.

4,99 m ilgio, 2 m pločio ir 1,71 m aukščio Q8 yra platesnis, trumpesnis ir žemesnis nei techniškai giminingas „Audi Q7“. Jis atrodo gerokai patraukliau, yra šiek tiek mažiau praktiškas, šiek tiek brangesnis ir smagiau valdomas. Q8 akį patraukia papildomai siūlomais net 22 colių dydžio ratlankiais, moderniais LED žibintais ir stiklų rėmų neturinčiomis durelėmis.

Dėl beveik 3 m ilgio ratų bazės salonas yra itin erdvus, be to, automobilio kūrėjai sugebėjo suformuoti net 605 litrų tūrio bagažinę. Papildomą funkcionalumą suteikia stumdomos galinės sėdynės, leidžiančios padidinti bagažinės arba keleivių salono erdvę. „Audi“ deklaruoja, kad būtent Q8 praktiškumas gali būti svarbus koziris varžantis su artimiausiais konkurentais.

Technokratinė prabanga

Q8 nuo konkurentų skiriasi savita – santūria ir techniška – salono estetika. Kaip ir pastaruosiuose aukštos klasės „Audi“ modeliuose, Q8 salone įmontuoti trys dideli (iki 12,8 colio įstrižainės) ekranai: vienas jų atlieka prietaisų skydelio funkciją, o du jutikliniai ekranai skirti pramogų ir informacinei įrangai. Pastarieji perėmė visas daugiafunkcės kontrolės sistemos MMI funkcijas ir klimato kontrolės valdymą.

Toks sprendimas yra gana radikalus: jis gali privilioti pažangias technologijas vertinančių klientų, tačiau atbaidyti tradicinių, mechaninių valdiklių mėgėjus.

Kaip dera vokiškam „premium“ klasės automobiliui, tarp papildomos įrangos yra daugybė sistemų, tokių kaip pneumatinė pakaba, „LED matrix“ tipo žibintai, naktinio matymo įranga, visų ratų vairavimo sistema, aukštos klasės 1.920 W galios „Bang & Olufsen“ garso aparatūra ir savavaldžio automobilio galimybių suteikiančios pagalbinės vairavimo sistemos.

„MyAudi“ programa telefone vairuotojui leidžia pasirinkti skirtingas automobilio apšvietimo funkcijas, pavyzdžiui, pasitikimo šviesomis derinius.

Kur kas įdomesnė šios programos funkcija – nuotolinio įvažiavimo į garažą pagalba, kuri bus pasiūlyta 2019 m. pradžioje. Išlipęs iš automobilio vairuotojas naudodamas „MyAudi“ programą išmaniuoju telefonu savo Q8 galės pastatyti garaže ir iš jo išvairuoti.

Atskirai verta paminėti ir pneumatinę pakabą, kuri leidžia prošvaisą padidinti iki 254 mm, – tai suteikia galimybę įveikti net gana sudėtingus bekelės ruožus.

Važiuojant lygiu keliu, ši pakaba nuleidžia kėbulą ir sumažina prošvaisą, taip pagerinamos tiek aerodinaminės, tiek valdymo savybės. Be to, ji leidžia 6 cm pažeminti bagažinės įkrovimo angą – taip lengviau sukrauti sunkius krovinius.

Blogoji žinia – kaip įprasta vokiškuose „premium“ automobiliuose, didžioji dalis šios įrangos kainuoja keturženkles sumas.

Hibridinė pagalba

Pirmieji Lietuvą pasiekę Q8 varomi 3 litrų tūrio 286 AG pajėgumo turbodyzelinių variklių. Maždaug per pusmetį pasirodys ir silpnesnė šio variklio versija, pasiekianti 231 AG, taip pat turbobenzininis 3 litrų tūrio 340 AG TFSI motoras.

Šie agregatai derinami su „mild hybrid“ tipo hibridine pavaros sistema, kuriai naudojamas nedidelės galios elektros motoras-generatorius-starteris, kai kuriose situacijose palengvinantis vidaus degimo variklio darbą ir 100 km kelio teoriškai leidžiantis sutaupyti iki 0,7 l degalų.

2019 m. antrojoje pusėje pasirodys sportiška versija SQ8 su turbokompresoriniu 4 litrų V8 varikliu, taip pat ekstremali versija RSQ8, kuri konkuruos su galingiausiais ir greičiausiais „AMG Mercedes“ bei M serijos BMW automobiliais.

Automobilis siūlomas tik su „Quattro“ visų ratų pavaros sistema, kuri sukimo momentą priekiniams ir galiniams ratams paskirsto santykiu 40 ir 60%.

Verta palaukti SQ8

Pristatymo metu pirmiesiems važiavimams pateikti automobiliai buvo visiškai nauji – gali būti, kad būtent dėl šios priežasties juos išbandę žurnalistai atkreipė dėmesį į netikėtai lūkesčių neatitikusias dinamines savybes. Tai nereiškia, kad Q8 yra lėtas automobilis, tačiau iš kitų naujų „Audi“ modelių žinomas 286 AG ir 600 Nm agregatas turi didelį galios rezervą, kurio tikrai turėtų pakakti 2,1 tonos svorio SUV automobiliui. Stebino tai, kad važiuojant to nepavyko pajusti. Be to, nemaloniai stebino kai kuriose situacijose vangiai reaguojanti 8 laipsnių „Tiptronic“ pavarų dėžė.

Visa tai nedera prie puikios pakabos, be vargo galinčios išlaikyti kur kas galingesnio motoro jėgą ir kartu sugebančios efektyviai absorbuoti kelio nelygumus. Įdomu tai, kad Q8 konstruktoriai atsisakė aktyvių stabilizatorių, kurie sėkmingai naudojami naujuosiuose Q7, „Touareg“ ir „Cayenne“ modeliuose. Inžinieriai tvirtina, kad šių įrenginių leido atsisakyti žema Q8 stogo linija ir platesnis tarpuvėžis. Su jais sunku nesutikti: naujasis modelis sukuria deramai subalansuotą masyvaus, tačiau klusnaus SUV automobilio kompleksą, kuriame neabejotinai gerai derės galingi S ir RS versijų varikliai. Įvertinant tai, kad „Audi“ atstovai Lietuvoje džiaugiasi sportiško modelio SQ7 populiarumu, galima numanyti, kad sėkmės sulauks ir kitais metais laukiamas SQ8.

[infogram id="e74d4f12-7a0e-4396-9c4b-649a8a9a2436" prefix="ExX" format="interactive" title="VZ BANDO Audi Q8"]

[infogram id="8f6db77b-ca1b-4bb8-bfbe-4b2277abb808" prefix="lOp" format="interactive" title="Audi Q8 technines charakteristikos"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“ 15

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“. Šis septynvietis visureigis, kurio kainos...

Automobiliai
2019.03.15
„Sostena“ Vilniuje planuoja statyti naują automobilių saloną 4

Sostinės Savanorių pr. gale ketinama pastatyti 4.500 kv. m bendrojo ploto automobilių pardavimo, remonto ir...

Statyba ir NT
2019.03.13
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljansas skelbia kuriantis naują valdybą

Po „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovo Carloso Ghosno suėmimo praėjusių metų lapkritį automobilių...

Automobiliai
2019.03.12
„Lexus GS“ mirė. Tegyvuoja „Lexus ES“! Premium 8

Pristatydamas nuo scenos nuėjusio sedano GS pamainą, koncernui „Toyota“ priklausantis „premium“ segmento...

Verslo klasė
2019.03.09
Ženevos mados: elektra ir prabanga Premium

Nebeturėtų stebinti, kad kasmet kovą Šveicarijoje rengiamoje automobilių parodoje šalia egzotiškų...

Automobiliai
2019.03.08
Ženevos automobilių parodos akcentas – elektra 1

Antradienį duris atvėrusi Ženevos automobilių paroda leidžia suvokti transporto elektrifikacijos mastą ir ne...

Automobiliai
2019.03.05
„Tesla“ SUV „Model Y“ bus pristatytas kitą savaitę 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ savo „Model Y“ pristatys kovo 14 d. Los Andžele vyksiančiame renginyje. Tai...

Automobiliai
2019.03.04
BMW ledo šou – naujasis „trečiukas“ ir „Rolls-Royce“  Premium 3

„Tai – išskirtinis renginys, skirtas pažengusiems automobilių žiniasklaidos atstovams“, –deklaruoja...

Automobiliai
2019.03.02
Ukraina kratosi ES registruotų automobilių  3

Šioje šalyje skelbiama užsienietiškų valstybinių numerių eros pabaiga nesulaukė Lietuvoje registruotų,...

Automobiliai
2019.03.01
„Tesla“ visus pardavimus kelia į internetą, mažina „Model 3“ kainą 15

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ atsisako fizinių automobilių salonų ir pardavimus vykdys tik internetu.

Automobiliai
2019.03.01
Naujojo 3 serijos BMW atvykimo proga – visų kartų modelių ekspozicija  21

Spalio mėnesį tarptautinėje Paryžiaus automobilių parodoje pirmą kartą viešai pristatytas naujasis 3 serijos...

Automobiliai
2019.02.28
Formali ir reali Baltijos naujų automobilių rinka: Estija tebepirmauja Premium

Kiekvieną 2018-ųjų dieną vidutiniškai po 98 automobilius registravusi Lietuva tapo formalia regiono lydere,...

Automobiliai
2019.02.28
„Polestar 2“ žengs į „Tesla Model 3“ teritoriją  41

„Volvo“ elektromobilių padalinys „Polestar“ paskelbė kitais metais pradėsiantis vidutinio dydžio elektra...

Automobiliai
2019.02.27
Vilniuje – išankstinė „Range Rover Evoque“ premjera 4

Antradienį parodytas vienas iš penkių šiuo metu Europoje pristatomų antrosios kartos „Evoque“ modelių.

Automobiliai
2019.02.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau