VŽ bando: ko verti naujieji „Hyundai“ SUV modeliai

Publikuota: 2018-07-15

Korėjos gamintoja „Hyundai“ dėl SUV klasės automobilių pamišusius Europos vairuotojus bandys sužavėti pristatydama visiškai naują „Santa Fe“ ir atnaujintą „Tucson“ modelius. Bet kaip jiems seksis itin konkurencingoje rinkoje, kol kas sunku prognozuoti.

Atnaujintas „Tucson“ sieks pavergti pirkėjus, turinčius kiek plonesnes pinigines. O „Santa Fe“ taikysis į prabangesnį segmentą.

Taikosi į Europą

2015-aisiais pasirodęs „Tucson“ tapo Europoje geriausiai parduodamu „Hyundai“ modeliu. Kompanijos atstovai neslepia, kad šiemet pristatomi „Tucson“ atnaujinimai taip pat pirmiausia skirti būtent Senojo žemyno rinkai. Automobilis buvo sukurtas ir yra gaminamas Europoje, o dizainerių komandai vadovavo Thomas Burkle’as, anksčiau dirbęs BMW.

Taigi „Tucson“ gavo naujus buferius, laiptuotas priekines groteles, LED žibintus, tad, palyginti su senąja versija, atrodo gerokai moderniau. Kita vertus, automobilio dizainas iš tolo šviečia bandymu įtikti kuo platesniam pirkėjų ratui, tad yra pakankamai santūrus ir neišskirtinis, bet turėtų patikti ieškantiems klasikinės išvaizdos SUV automobilio.

Automobilio interjeras prabanga nespindi, tačiau to iš „Tucson“ niekas ir nereikalauja. Apdailai panaudotos kokybiškos plastmasės ir apmušalų medžiagos, salone pakankamai vietos, kad patogiai jaustųsi tiek vairuotojas, tiek keleiviai gale.

Pritrūksta gyvumo

Įtikti skirtingų poreikių pirkėjams „Hyundai“ bando siūlydama rinktis iš keturių variklių – dviejų dyzelinių ir dviejų benzininių.

VŽ išbandė „Tucson“ versijas su 136 AG generuojančiu 1,6 litro CRDI dyzeliniu varikliu ir tokio paties tūrio T-GDI benzininiu, turinčiu 177 AG.

Tiesą sakant, abu varikliai pasirodė kiek vangoki. Netgi gana nemažos galios benzininė jėgainė neprivertė automobilio važiuoti žvaliau, o vingiuotame Barselonos apylinkių kelyje išvažiavus iš posūkio ir smagiau spustelėjus akseleratoriaus pedalą iš pradžių tiesiog nieko neįvykdavo, tik po kelių akimirkų automobilis imdavo nenoriai greitėti. Tad vikrumo jam gali pritrūkti ir manevruojant miesto gatvėse.

Tiesa, šiuo požiūriu reikalai pagerėja įjungus „Sport“ režimą. Automobilis akivaizdžiai pagyvėja, tačiau tuomet iškyla pora kitų problemėlių. Pirmiausia, benzininėje versijoje sumontuota septynių laipsnių automatinė pavarų dėžė pavaras ima perjunginėti kiek per dažnai ir ne visai taip, kaip norėtųsi. Antra, smagiau važiuojant „Sport“ režimu, degalų sąnaudos pasiekia sunkiai pateisinamus 17 l/100 km. Beje, taupumu „Tucson“ apskritai pasigirti ne itin gali. Net važiuojant ramiai dyzelinis variklis buvo pakankamai ištroškęs ir 100 km pageidavo maždaug 11 l degalų.

Be minėtų variklių, vairuotojai gali rinktis benzininę 1,6 MPI versiją su 6 greičių mechanine pavarų dėže, kuri į priekinius ratus perduoda 97 kW (132 AG) galią ir versiją, kuri turėtų būti įdomiausia alternatyva – 2.0 CRDI hibridinį variklį, jo elektros variklis prijungtas prie dyzelinės jėgainės. Šis variklis išvysto 137 kW (186 AG) galią. Kitais metais pasirodys ir hibridinė „Tucson“ versija su 1,6 litro dyzeliniu varikliu.

Visi nauji „Hyundai Tucson“ varikliai atitinka „Euro 6c“ standartą.

Neribotos ridos garantija

Valdomas naujasis „Tucson“ pakankamai smagiai, maloniai „sunkus“ vairas suteikia užtikrintumo įspūdį, juolab kad ir automobilis gerai paklūsta vairuotojo pageidavimams. Tiesa, automobilio pakaba kietoka ir aštresnius kelio nelygumus tikrai pajusite stuburu.

Ypatingas dėmesys naujajame „Tucson“ skirtas saugumui. Jame sumontuotos elektroninės saugos sistemos stebi priekyje vykstantį eismą ir esant reikalui pristabdo arba sustabdo automobilį, elektronika taip pat stebi automobilio trajektoriją ir perspėja, kai šis kerta eismo juostą.

Dar vienas saugumo priedas yra aplinkos stebėjimo sistema (SVM), kuri naudoja vaizdo kameras judant atbuline eiga ir perteikia vaizdą 360 laipsnių kampu. Matomumui užtikrinti „Hyundai Tucson“ sumontuoti „bi-LED“ priekiniai žibintai ir sistema „High Beam Assist“ (HBA).

Atnaujintas „Tucson“ Baltijos šalių rinkose pasirodys šių metų rudenį. Kol kas neskelbiama, kiek šie automobiliai kainuos, bet jiems rinkoje teks varžytis su tokiais modeliais kaip „Honda CR-V“ ar „Toyota RAV4“. Su jais „Tucson“ bandys varžytis siūlydamas ne tik platų įrangos paketą, bet ir neribotos ridos 5 metų garantiją.

[infogram id=“93b8a19b-a200-4ef1-acfc-dbd7e33577df“ prefix=“0gA“ format=“interactive“ title=“Savaitgalis: Hyundai Tucson“]

Džiugina erdvė

Tuo metu aukštesnės klasės SUV segmente „Hyundai“ bandys didesnę rinkos dalį nugriebti su visiškai nauju ketvirtosios kartos „Santa Fe“ modeliu, kuris publikai pirmą kartą buvo pristatytas šių metų Ženevos automobilių parodoje, prieš savaitę jį pavairuoti progą turėjo ir VŽ.

Vos įsėdus į „Santa Fe“ iškart pasijunta, kad tai aukštesnės klasės automobilis nei mažesnis jo brolis „Tucson“. Maloniai nuteikia ne tik gana prašmatnus salonas, kurio apdailai panaudota daug odinių detalių. Pirmiausia salone nudžiugina erdvės pojūtis. Naujasis modelis yra 4.770 mm ilgio, 1.890 mm pločio, jo ratų bazė – 2.765 mm. Antrosios eilės vieta keliams padidinta 38 mm, o sėdynės sumontuotos 18 mm aukščiau nei anksčiau.

Vidutinio sudėjimo žmogus patogiai jaučiasi ir įsitaisęs trečiojoje sėdynių eilėje. Kai šios eilės sėdynės užlenkiamos, „Santa Fe“ įgyja 625 litrų talpos bagažinę – tai 40 litrų daugiau nei ankstesnės kartos automobilyje.

Tylus ir užtikrintas

„Hyundai Motor Europe“ rinkodaros ir gaminių skyriaus viceprezidentas Andreasas Christophas Hofmanas sako, kad kuriant ketvirtosios kartos „Santa Fe“ pagrindinis tikslas buvo patobulinti automobilio valdymą ir stabilumą. Taip pat pagerinti komfortą ir sumažinti kelio triukšmą.

Reikia pasakyti, kad „Hyundai“ inžinieriams susitvarkyti su šia užduotimi pavyko visai neblogai. Automobilis važiuoja užtikrintai, 197 AG (144 kW) galią išvystantis 2,2 litro dyzelinis variklis ir nauja 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė dirba sklandžiai, o iš variklio skyriaus sklindančio triukšmo visai negirdėti.

Sklandus naujosios pavarų dėžės darbas leidžia važiuoti taupiai. VŽ bandymo metu vidutinės degalų sąnaudos siekė apie 6,6 l/100 km. Dar viena „Santa Fe“ naujiena – „Smart“ režimas, kurį įjungus automobilis pats prisitaiko prie jūsų vairavimo manieros: ėmus važiuoti agresyviau netrunka įsijungti „Sport“ režimas, apsiraminus automobilis juda „Eco“ režimu.

Beje, ketvirtosios kartos „Santa Fe“ pirmą kartą gali būti varomas tik priekiniais ratais, o tai taip pat padeda važiuoti taupiau.

Naujosios kartos „Santa Fe“ turi dyzelinį variklį, kuris atitinka naujus „Euro 6C“ emisijų standartus. Galingas 2,2 litro „CRDi“ dyzelinis variklis išvysto 197 AG (144 kW) galią ir 436 Nm sukimo momentą. Sumontavus atnaujintą 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę (8AT) (ji standartiškai naudojama visuose modeliuose su šiuo varikliu), degalai vartojami ekonomiškiau. Pirmąkart naujasis „Santa Fe“ gali būti varomas tik priekiniais ratais, jei pasirinksite „Comfort“ komplektaciją. Modeliai su „Style“ ir „Premium“ komplektacijomis gali būti su keturių varančiųjų ratų pavara.

Primena apie vaikus

Pirmąkart modelyje sumontuota nauja pažangi keturių varančiųjų ratų sistema HTRAC. Ji pagal situaciją kontroliuoja priekinių ir galinių ratų sukimo momento paskirstymą ir stabdymo jėgą. Sistema jėgą kiekvienam ratui perduoda pagal sukibimą su keliu ir automobilio greitį. Pasirinkus sportinį režimą galiniams ratams perduodama iki 50 proc. sukimo momento. „Eco“ režimu „Santa Fe“ perduoda galią tik priekiniams ratams.

Saugumo sistemoms naujosios kartos „Santa Fe“ taip pat buvo skirtas deramas dėmesys. Inovatyvi sistema „Rear Occupant Alert“ stebi galines sėdynes, kad perspėtų vairuotoją, kai keleiviai išlipa iš automobilio arba kai atidaromos galinės durys. Sistema „Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist“ ne tik įspėja vairuotoją, jei iš galo priartėja transporto priemonė, bet ir automatiškai stabdo, jei kyla susidūrimo pavojus. Iš galo artėjant transporto priemonėms, sistema „Safety Exit Assist“ laikinai užrakina duris ir neleidžia išlipti keleiviams. Be to, automobilis net perspėja, jei išlipdami ant galinės sėdynės paliekate vaikus.

Džiugina ir ant priekinio stiklo projektuojama svarbiausia važiavimo informacija ir navigacija, nes vairuotojui nereikia sukioti galvos į panelės viduryje sumontuotą ekraną.

Pirmosios kartos „Santa Fe“ pasirodė 2001 m. ir nuo tada kas trečias Europos rinkoje parduodamas „Hyundai“ SUV klasės automobilis buvo būtent šio modelio.

Panašu, kad ir ketvirtosios kartos „Santa Fe“ turėtų neprarasti savo populiarumo. Kaip ir „Tucson“, jis Baltijos šalių pirkėjams bus pristatytas rudenį. Naujojo „Santa Fe“ kaina mūsų rinkoje taip pat kol kas nepatvirtinta.

[infogram id=“1007704c-d852-42f0-8dda-8441aaaee714“ prefix=“Rk1“ format=“interactive“ title=“Savaitgalis: Hyundai Santa Fe“]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ susizgribo atsiliekantis nuo pokyčių

Koncerno „Volkswagen AG“ vadovas perspėja praradęs variklių plėtros ekspertus: dėl to susiduriama su...

Transportas
2018.08.06
VŽ bando: visų laikų galingiausias „Volkswagen Polo GTI“ 1

Galingiausia visų laikų „Polo“ versija, žymima įpareigojančiu GTI ženklu, kainuoja nuo 22.8870 Eur – už tai...

Transportas
2018.08.04
Naujų automobilių rinka liepą pasiekė 49% augimą 18

Liepos mėnesį užregistravus 3.049 naujus lengvuosius automobilius, rinkoje palaikomas itin spartus augimas,...

Transportas
2018.08.02
BMW statys naują gamyklą Vengrijoje 12

Pastaruoju metu investavęs į naujas gamyklas Kinijoje, Meksikoje ir JAV, Bavarijos automobilių koncernas...

Transportas
2018.08.01
Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę 17

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su...

Transportas
2018.07.31
VŽ bando „Volvo V60“: kai nebesinori SUV 30

Agresyvesnio dizaino, erdvesnis, tačiau toks pats skandinaviškas – tai naujasis „Volvo“ modelis V60, kuriuo...

Transportas
2018.07.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau