Gamintojai nebeskuba Europoje pristatyti naujos kartos modelių

Publikuota: 2018-05-01
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.

Siekdami išlaikyti reikiamą pelningumą, automobilių gamintojai atideda naujos kartos, ekologiškai pažangesnių modelių gamybą iki 2019 m. ir laukia naujų taršos normų įsigaliojimo.

Apie tai praneša studiją atlikusi tvaraus transporto grupė „Transport & Environment“ iš Briuselio. Pasak jos pranešimo, 2017 m. buvo atnaujinti tik 6 iš 50 perkamiausių Europos modelių. Tačiau 2019–2020 m. planuojama net 21 naujiena, atitinkanti naujo lygmens degalų sąnaudų ir taršos reikalavimus.

Tikimasi, kad 2021 m. elektra varomų modelių pasiūla padidės 5 kartus ir pasieks 100 modelių. Tada bus pasiūlytas didesnis pasirinkimas ir viena įkrova nuvažiuojamas nuotolis. Pasak šio pranešimo, dauguma Europos automobilių gamintojų, išskyrus „Fiat“, bus pasirengę 2021 metais ES įsigaliosiantiems CO2 taršos reikalavimams.

Tačiau studijos ataskaitoje pastebima, kad pastaraisiais metais automobiliai Europoje tendencingai didėjo: SUV tipo automobilių pardavimai nuo 4% 2001 m. padidėjo iki 26% 2016 m. Vidutinė SUV automobilio CO2 tarša siekia 132 g/km, kai vidutinė vidutinio lengvojo automobilio tarša siekia 118 g/km. Taip pat nuo 2000 iki 2016 m. vidutinis naujų automobilių svoris padidėjo 124 kg, o tai taršos vidurkį padidino dar maždaug 10 g/km.

„Transport & Environment“ atkreipia dėmesį, kad taršos miestuose mažinimui labai padeda automobilių dalijimasis, suderintas su miestų rinkliavomis, kelių ir stovėjimo apmokestinimu bei privatiems automobiliams skirtos erdvės keliuose sumažinimu.

Ataskaitoje minimas Tarptautinio transporto forumo (International Transport Forum – ITF) pavyzdys, kad automobilių dalijimosi paslauga leistų iš Lisabonos ir Helsinkio gatvių pašalinti daugiau, nei 90% automobilių.

Ši studija buvo pateikta netrukus po Vokietijos koncerno „Daimler AG“ metinio akcininkų susirinkimo, kuriame koncerno vadovas paskelbė apie kompanijos planus iki 2020 metų Europoje pardavinėti naujos elektromobilių markės automobilius.

Taip pat paskelbta, kad iki 2022 m. „Daimler“ kiekviename segmente siūlys mažiausiai po vieną elektrifikuotą modelį. Tiesa, nedetalizuojant, ar tai bus elektra varomi, ar įkraunami hibridiniai automobiliai.

„Elektromobiliai yra geri CO2 subalansavimui, bet ne įmonės finansiniam balansui“, susitikime sakė Dieteris Zetsche, „Daimler“ vadovas.

Tokie jo žodžiai paaiškina daugumos gamintojų pasirinktą strategiją: kol įmanoma, rinkoje laikytis su didesnį pelningumą žadančiais esamais modeliais, o ekologiškai pažangesnius, bet ne tokius gamintojams parankius automobilius pristatyti tik tada, kai tai bus neišvengiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas 3 serijos BMW – pirmoji oficiali informacija 17

BMW paviešino pirmąsias savo naujojo 3 serijos sedano nuotraukas ir kuklią informaciją apie gamybai ruošiamą...

Transportas
2018.08.19
Taršos duomenis klastojantiems „Volkswagen“ grupės automobiliams – priverstinis išregistravimas 9

Vokietijoje registruotų ir su taršos duomenų klastojimo skandalu susijusių „Volkswagen“ grupės modelių...

Transportas
2018.08.19
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 4

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
„Volkswagen“ susizgribo atsiliekantis nuo pokyčių

Koncerno „Volkswagen AG“ vadovas perspėja praradęs variklių plėtros ekspertus: dėl to susiduriama su...

Transportas
2018.08.06
VŽ bando: visų laikų galingiausias „Volkswagen Polo GTI“ 1

Galingiausia visų laikų „Polo“ versija, žymima įpareigojančiu GTI ženklu, kainuoja nuo 22.8870 Eur – už tai...

Transportas
2018.08.04
Naujų automobilių rinka liepą pasiekė 49% augimą 18

Liepos mėnesį užregistravus 3.049 naujus lengvuosius automobilius, rinkoje palaikomas itin spartus augimas,...

Transportas
2018.08.02
BMW statys naują gamyklą Vengrijoje 12

Pastaruoju metu investavęs į naujas gamyklas Kinijoje, Meksikoje ir JAV, Bavarijos automobilių koncernas...

Transportas
2018.08.01
Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę 18

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su...

Transportas
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau