Gamintojai nebeskuba Europoje pristatyti naujos kartos modelių

Publikuota: 2018-05-01
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.

Siekdami išlaikyti reikiamą pelningumą, automobilių gamintojai atideda naujos kartos, ekologiškai pažangesnių modelių gamybą iki 2019 m. ir laukia naujų taršos normų įsigaliojimo.

Apie tai praneša studiją atlikusi tvaraus transporto grupė „Transport & Environment“ iš Briuselio. Pasak jos pranešimo, 2017 m. buvo atnaujinti tik 6 iš 50 perkamiausių Europos modelių. Tačiau 2019–2020 m. planuojama net 21 naujiena, atitinkanti naujo lygmens degalų sąnaudų ir taršos reikalavimus.

Tikimasi, kad 2021 m. elektra varomų modelių pasiūla padidės 5 kartus ir pasieks 100 modelių. Tada bus pasiūlytas didesnis pasirinkimas ir viena įkrova nuvažiuojamas nuotolis. Pasak šio pranešimo, dauguma Europos automobilių gamintojų, išskyrus „Fiat“, bus pasirengę 2021 metais ES įsigaliosiantiems CO2 taršos reikalavimams.

Tačiau studijos ataskaitoje pastebima, kad pastaraisiais metais automobiliai Europoje tendencingai didėjo: SUV tipo automobilių pardavimai nuo 4% 2001 m. padidėjo iki 26% 2016 m. Vidutinė SUV automobilio CO2 tarša siekia 132 g/km, kai vidutinė vidutinio lengvojo automobilio tarša siekia 118 g/km. Taip pat nuo 2000 iki 2016 m. vidutinis naujų automobilių svoris padidėjo 124 kg, o tai taršos vidurkį padidino dar maždaug 10 g/km.

„Transport & Environment“ atkreipia dėmesį, kad taršos miestuose mažinimui labai padeda automobilių dalijimasis, suderintas su miestų rinkliavomis, kelių ir stovėjimo apmokestinimu bei privatiems automobiliams skirtos erdvės keliuose sumažinimu.

Ataskaitoje minimas Tarptautinio transporto forumo (International Transport Forum – ITF) pavyzdys, kad automobilių dalijimosi paslauga leistų iš Lisabonos ir Helsinkio gatvių pašalinti daugiau, nei 90% automobilių.

Ši studija buvo pateikta netrukus po Vokietijos koncerno „Daimler AG“ metinio akcininkų susirinkimo, kuriame koncerno vadovas paskelbė apie kompanijos planus iki 2020 metų Europoje pardavinėti naujos elektromobilių markės automobilius.

Taip pat paskelbta, kad iki 2022 m. „Daimler“ kiekviename segmente siūlys mažiausiai po vieną elektrifikuotą modelį. Tiesa, nedetalizuojant, ar tai bus elektra varomi, ar įkraunami hibridiniai automobiliai.

„Elektromobiliai yra geri CO2 subalansavimui, bet ne įmonės finansiniam balansui“, susitikime sakė Dieteris Zetsche, „Daimler“ vadovas.

Tokie jo žodžiai paaiškina daugumos gamintojų pasirinktą strategiją: kol įmanoma, rinkoje laikytis su didesnį pelningumą žadančiais esamais modeliais, o ekologiškai pažangesnius, bet ne tokius gamintojams parankius automobilius pristatyti tik tada, kai tai bus neišvengiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“ 15

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“. Šis septynvietis visureigis, kurio kainos...

Automobiliai
2019.03.15
„Sostena“ Vilniuje planuoja statyti naują automobilių saloną 4

Sostinės Savanorių pr. gale ketinama pastatyti 4.500 kv. m bendrojo ploto automobilių pardavimo, remonto ir...

Statyba ir NT
2019.03.13
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljansas skelbia kuriantis naują valdybą

Po „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovo Carloso Ghosno suėmimo praėjusių metų lapkritį automobilių...

Automobiliai
2019.03.12
„Lexus GS“ mirė. Tegyvuoja „Lexus ES“! Premium 10

Pristatydamas nuo scenos nuėjusio sedano GS pamainą, koncernui „Toyota“ priklausantis „premium“ segmento...

Verslo klasė
2019.03.09
Ženevos mados: elektra ir prabanga Premium

Nebeturėtų stebinti, kad kasmet kovą Šveicarijoje rengiamoje automobilių parodoje šalia egzotiškų...

Automobiliai
2019.03.08
Ženevos automobilių parodos akcentas – elektra 1

Antradienį duris atvėrusi Ženevos automobilių paroda leidžia suvokti transporto elektrifikacijos mastą ir ne...

Automobiliai
2019.03.05
„Tesla“ SUV „Model Y“ bus pristatytas kitą savaitę 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ savo „Model Y“ pristatys kovo 14 d. Los Andžele vyksiančiame renginyje. Tai...

Automobiliai
2019.03.04
BMW ledo šou – naujasis „trečiukas“ ir „Rolls-Royce“  Premium 3

„Tai – išskirtinis renginys, skirtas pažengusiems automobilių žiniasklaidos atstovams“, –deklaruoja...

Automobiliai
2019.03.02
Ukraina kratosi ES registruotų automobilių  3

Šioje šalyje skelbiama užsienietiškų valstybinių numerių eros pabaiga nesulaukė Lietuvoje registruotų,...

Automobiliai
2019.03.01
„Tesla“ visus pardavimus kelia į internetą, mažina „Model 3“ kainą 15

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ atsisako fizinių automobilių salonų ir pardavimus vykdys tik internetu.

Automobiliai
2019.03.01
Naujojo 3 serijos BMW atvykimo proga – visų kartų modelių ekspozicija  21

Spalio mėnesį tarptautinėje Paryžiaus automobilių parodoje pirmą kartą viešai pristatytas naujasis 3 serijos...

Automobiliai
2019.02.28
Formali ir reali Baltijos naujų automobilių rinka: Estija tebepirmauja Premium

Kiekvieną 2018-ųjų dieną vidutiniškai po 98 automobilius registravusi Lietuva tapo formalia regiono lydere,...

Automobiliai
2019.02.28
„Polestar 2“ žengs į „Tesla Model 3“ teritoriją  41

„Volvo“ elektromobilių padalinys „Polestar“ paskelbė kitais metais pradėsiantis vidutinio dydžio elektra...

Automobiliai
2019.02.27
Vilniuje – išankstinė „Range Rover Evoque“ premjera 4

Antradienį parodytas vienas iš penkių šiuo metu Europoje pristatomų antrosios kartos „Evoque“ modelių.

Automobiliai
2019.02.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau