Gamintojai nebeskuba Europoje pristatyti naujos kartos modelių

Publikuota: 2018-05-01
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.

Siekdami išlaikyti reikiamą pelningumą, automobilių gamintojai atideda naujos kartos, ekologiškai pažangesnių modelių gamybą iki 2019 m. ir laukia naujų taršos normų įsigaliojimo.

Apie tai praneša studiją atlikusi tvaraus transporto grupė „Transport & Environment“ iš Briuselio. Pasak jos pranešimo, 2017 m. buvo atnaujinti tik 6 iš 50 perkamiausių Europos modelių. Tačiau 2019–2020 m. planuojama net 21 naujiena, atitinkanti naujo lygmens degalų sąnaudų ir taršos reikalavimus.

Tikimasi, kad 2021 m. elektra varomų modelių pasiūla padidės 5 kartus ir pasieks 100 modelių. Tada bus pasiūlytas didesnis pasirinkimas ir viena įkrova nuvažiuojamas nuotolis. Pasak šio pranešimo, dauguma Europos automobilių gamintojų, išskyrus „Fiat“, bus pasirengę 2021 metais ES įsigaliosiantiems CO2 taršos reikalavimams.

Tačiau studijos ataskaitoje pastebima, kad pastaraisiais metais automobiliai Europoje tendencingai didėjo: SUV tipo automobilių pardavimai nuo 4% 2001 m. padidėjo iki 26% 2016 m. Vidutinė SUV automobilio CO2 tarša siekia 132 g/km, kai vidutinė vidutinio lengvojo automobilio tarša siekia 118 g/km. Taip pat nuo 2000 iki 2016 m. vidutinis naujų automobilių svoris padidėjo 124 kg, o tai taršos vidurkį padidino dar maždaug 10 g/km.

„Transport & Environment“ atkreipia dėmesį, kad taršos miestuose mažinimui labai padeda automobilių dalijimasis, suderintas su miestų rinkliavomis, kelių ir stovėjimo apmokestinimu bei privatiems automobiliams skirtos erdvės keliuose sumažinimu.

Ataskaitoje minimas Tarptautinio transporto forumo (International Transport Forum – ITF) pavyzdys, kad automobilių dalijimosi paslauga leistų iš Lisabonos ir Helsinkio gatvių pašalinti daugiau, nei 90% automobilių.

Ši studija buvo pateikta netrukus po Vokietijos koncerno „Daimler AG“ metinio akcininkų susirinkimo, kuriame koncerno vadovas paskelbė apie kompanijos planus iki 2020 metų Europoje pardavinėti naujos elektromobilių markės automobilius.

Taip pat paskelbta, kad iki 2022 m. „Daimler“ kiekviename segmente siūlys mažiausiai po vieną elektrifikuotą modelį. Tiesa, nedetalizuojant, ar tai bus elektra varomi, ar įkraunami hibridiniai automobiliai.

„Elektromobiliai yra geri CO2 subalansavimui, bet ne įmonės finansiniam balansui“, susitikime sakė Dieteris Zetsche, „Daimler“ vadovas.

Tokie jo žodžiai paaiškina daugumos gamintojų pasirinktą strategiją: kol įmanoma, rinkoje laikytis su didesnį pelningumą žadančiais esamais modeliais, o ekologiškai pažangesnius, bet ne tokius gamintojams parankius automobilius pristatyti tik tada, kai tai bus neišvengiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
„Ford“ ir „Volkswagen“ ruošiasi kartu kurti autonominius automobilius Premium

„Volkswagen“ grupės derybos su „Ford“ koncernu ir jo antrine bendrove „Argo AI“ dėl bendradarbiavimo kuriant...

Automobiliai
2019.06.12
Pikapas „Mountiaq“ – „Škodos“ studentų kūrinys 2

„Škodos“ profesinės mokyklos studentai sukūrė koncepcinį modelį „Mountiaq“, paremtą serijinio SUV tipo...

Automobiliai
2019.06.09
1-oji BMW serija – jau su priekinių ratų pavara 8

Bavarijos automobilių koncernas paskelbė pirmąją oficialią informaciją apie visiškai atnaujintą mažiausią BMW...

Laisvalaikis
2019.06.09
„McLaren F1“ kūrėjas imasi naujo hiperautomobilio 2

Gordonas Murray, sportinių „McLaren“ „Formulės 1“ automobilių ir į istoriją įėjusio superautomobilio „McLaren...

Laisvalaikis
2019.06.09
VŽ bando „Mazda 3“: nauji ketvirtosios kartos koziriai Premium

Kai visame pasaulyje karaliauja miesto visureigiai, gamintojai turi tikrai pasistengti, kad tradiciniai...

Laisvalaikis
2019.06.08
„Tesla“ žada pikapą, geresnį už „Ford F-150“ ir greitesnį už „Porsche 911“ 14

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ šiemet planuoja pristatyti pikapo tipo automobilį. „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.06.05
Naujų automobilių rinka išlaikė spartų augimą ir gegužę

Sparčiai augančią prekybą ir toliau palaiko automobilių reeksportas, tačiau auga ir vidinė Lietuvos naujų...

Automobiliai
2019.06.03
VŽ bando „Subaru Forester“: jokių parketinių nesąmonių Premium 1

Netrukus Europoje pasirodysiantis penktosios kartos „Subaru Forester“ augančiame SUV automobilių C segmente...

Automobiliai
2019.06.02
„Ferrari“ pristatė savo galingiausią automobilį – hibridinį „SF90 Stradale“ 3

Italijos sportinių automobilių gamintoja „Ferrari“ pristatė naują savo modelį „SF90 Stradale“. Tai ne tik...

Automobiliai
2019.05.30
„Fiat Chrysler“ ir „Renault“ susijungimas – kaip atrodytų naujas automobilių pramonės gigantas Premium 1

Automobilių pramonės gali laukti jungtuvės – „Fiat Chrysler“ (FCA) ir „Renault“ tapus viena kompanija, 32,6...

Pramonė
2019.05.29
Elektromobilių revoliucijos priekyje – visai ne „Tesla“ Premium 1

Elektra varomų automobilių revoliucija įsibėgėja, tačiau jos priekyje visai ne JAV ir „Tesla“, o Kinija,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau