Gamintojai nebeskuba Europoje pristatyti naujos kartos modelių

Publikuota: 2018-05-01
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.

Siekdami išlaikyti reikiamą pelningumą, automobilių gamintojai atideda naujos kartos, ekologiškai pažangesnių modelių gamybą iki 2019 m. ir laukia naujų taršos normų įsigaliojimo.

Apie tai praneša studiją atlikusi tvaraus transporto grupė „Transport & Environment“ iš Briuselio. Pasak jos pranešimo, 2017 m. buvo atnaujinti tik 6 iš 50 perkamiausių Europos modelių. Tačiau 2019–2020 m. planuojama net 21 naujiena, atitinkanti naujo lygmens degalų sąnaudų ir taršos reikalavimus.

Tikimasi, kad 2021 m. elektra varomų modelių pasiūla padidės 5 kartus ir pasieks 100 modelių. Tada bus pasiūlytas didesnis pasirinkimas ir viena įkrova nuvažiuojamas nuotolis. Pasak šio pranešimo, dauguma Europos automobilių gamintojų, išskyrus „Fiat“, bus pasirengę 2021 metais ES įsigaliosiantiems CO2 taršos reikalavimams.

Tačiau studijos ataskaitoje pastebima, kad pastaraisiais metais automobiliai Europoje tendencingai didėjo: SUV tipo automobilių pardavimai nuo 4% 2001 m. padidėjo iki 26% 2016 m. Vidutinė SUV automobilio CO2 tarša siekia 132 g/km, kai vidutinė vidutinio lengvojo automobilio tarša siekia 118 g/km. Taip pat nuo 2000 iki 2016 m. vidutinis naujų automobilių svoris padidėjo 124 kg, o tai taršos vidurkį padidino dar maždaug 10 g/km.

„Transport & Environment“ atkreipia dėmesį, kad taršos miestuose mažinimui labai padeda automobilių dalijimasis, suderintas su miestų rinkliavomis, kelių ir stovėjimo apmokestinimu bei privatiems automobiliams skirtos erdvės keliuose sumažinimu.

Ataskaitoje minimas Tarptautinio transporto forumo (International Transport Forum – ITF) pavyzdys, kad automobilių dalijimosi paslauga leistų iš Lisabonos ir Helsinkio gatvių pašalinti daugiau, nei 90% automobilių.

Ši studija buvo pateikta netrukus po Vokietijos koncerno „Daimler AG“ metinio akcininkų susirinkimo, kuriame koncerno vadovas paskelbė apie kompanijos planus iki 2020 metų Europoje pardavinėti naujos elektromobilių markės automobilius.

Taip pat paskelbta, kad iki 2022 m. „Daimler“ kiekviename segmente siūlys mažiausiai po vieną elektrifikuotą modelį. Tiesa, nedetalizuojant, ar tai bus elektra varomi, ar įkraunami hibridiniai automobiliai.

„Elektromobiliai yra geri CO2 subalansavimui, bet ne įmonės finansiniam balansui“, susitikime sakė Dieteris Zetsche, „Daimler“ vadovas.

Tokie jo žodžiai paaiškina daugumos gamintojų pasirinktą strategiją: kol įmanoma, rinkoje laikytis su didesnį pelningumą žadančiais esamais modeliais, o ekologiškai pažangesnius, bet ne tokius gamintojams parankius automobilius pristatyti tik tada, kai tai bus neišvengiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Automobilių reeksportas Lietuvoje: įtaka rinkoje ir lyderiai Premium

Pateikta detali naujų automobilių reeksporto ir reimporto Lietuvoje statistika rodo, kad reali naujų...

Transportas
2018.05.21
VŽ bando: penktoji „Subaru Impreza“ – mažoji XV versija

„Subaru“ Baltijos šalyse pristatė kompaktinį hečbeką „Impreza“, kuriam sunku prognozuoti pirkėjų dėmesį, net...

Transportas
2018.05.19
Naujas automobilių parodos formatas: idėja gera, bet yra ką tobulinti 2

Penktadienį parodų centre „Litexpo“ surengta naujos koncepcijos automobilių paroda „Auto Bazaar“ rengėjus...

Transportas
2018.05.18
Britų „Riversimple“ pradės gaminti vandeniliu varomus automobilius „Rasa“ 6

Kol dauguma gamintojų karštligiškai investuoja į naujos kartos elektromobilių gamybą, britų įmonė...

Transportas
2018.05.16
„Rolls-Royce“ pasidavė madai: pristatė savo pirmąjį visureigį 1

Bavarijos koncernui BMW priklausanti, „geriausius pasaulyje automobilius“ gaminanti britų markė pagaliau...

Transportas
2018.05.15
Lewisas Hamiltonas norėtų patobulinti būsimą Majamio trasą

Patvirtinus sprendimą „Formulės 1“ etapą rengti Majamyje, Lewisas Hamiltonas sako nesuprantantis, kodėl...

Transportas
2018.05.12
„Volkswagen“ koncernas atšauks apie 411.000 automobilių 1

Vokietijos automobilių koncernas „Volkswagen AG“ dėl saugos diržų konstrukcinio defekto atšauks naujuosius...

Transportas
2018.05.12
„Audi“ pereis prie elektromobilių nemažindama pelningumo Premium 1

„Audi“ paskelbė planus 2025 m. parduoti apie 800.000 elektra varomų ir hibridinių automobilių. Tai ketinama...

Transportas
2018.05.11
Nauji reikalavimai automobiliams – daugiau spalvų ir mažiau dyzelino Premium 2

Nauji automobilių pirkėjų poreikiai iš rinkos negailestingai stumia viską, kas nepanašu į visureigį. Dar...

Transportas
2018.05.06
Reeksportas paskatino naujų automobilių prekybos rekordą 6

Lietuvos automobilių prekybininkų vykdomas reeksportas sudarė net 20% naujų automobilių rinkos, taip...

Transportas
2018.05.04
Gamintojai nebeskuba Europoje pristatyti naujos kartos modelių

Siekdami išlaikyti reikiamą pelningumą, automobilių gamintojai atideda naujos kartos, ekologiškai pažangesnių...

Transportas
2018.05.01

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau