Gamintojai nebeskuba Europoje pristatyti naujos kartos modelių

Publikuota: 2018-05-01
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.
Išnaudodami iki naujų taršos standartų įsigaliojimo likųsį laiką, gamintojai stengiasi rinkoje laikytis su esamais, didesnį pelną leidžiančiais uždirbti modeliais. „Newspress“ nuotr.

Siekdami išlaikyti reikiamą pelningumą, automobilių gamintojai atideda naujos kartos, ekologiškai pažangesnių modelių gamybą iki 2019 m. ir laukia naujų taršos normų įsigaliojimo.

Apie tai praneša studiją atlikusi tvaraus transporto grupė „Transport & Environment“ iš Briuselio. Pasak jos pranešimo, 2017 m. buvo atnaujinti tik 6 iš 50 perkamiausių Europos modelių. Tačiau 2019–2020 m. planuojama net 21 naujiena, atitinkanti naujo lygmens degalų sąnaudų ir taršos reikalavimus.

Tikimasi, kad 2021 m. elektra varomų modelių pasiūla padidės 5 kartus ir pasieks 100 modelių. Tada bus pasiūlytas didesnis pasirinkimas ir viena įkrova nuvažiuojamas nuotolis. Pasak šio pranešimo, dauguma Europos automobilių gamintojų, išskyrus „Fiat“, bus pasirengę 2021 metais ES įsigaliosiantiems CO2 taršos reikalavimams.

Tačiau studijos ataskaitoje pastebima, kad pastaraisiais metais automobiliai Europoje tendencingai didėjo: SUV tipo automobilių pardavimai nuo 4% 2001 m. padidėjo iki 26% 2016 m. Vidutinė SUV automobilio CO2 tarša siekia 132 g/km, kai vidutinė vidutinio lengvojo automobilio tarša siekia 118 g/km. Taip pat nuo 2000 iki 2016 m. vidutinis naujų automobilių svoris padidėjo 124 kg, o tai taršos vidurkį padidino dar maždaug 10 g/km.

„Transport & Environment“ atkreipia dėmesį, kad taršos miestuose mažinimui labai padeda automobilių dalijimasis, suderintas su miestų rinkliavomis, kelių ir stovėjimo apmokestinimu bei privatiems automobiliams skirtos erdvės keliuose sumažinimu.

Ataskaitoje minimas Tarptautinio transporto forumo (International Transport Forum – ITF) pavyzdys, kad automobilių dalijimosi paslauga leistų iš Lisabonos ir Helsinkio gatvių pašalinti daugiau, nei 90% automobilių.

Ši studija buvo pateikta netrukus po Vokietijos koncerno „Daimler AG“ metinio akcininkų susirinkimo, kuriame koncerno vadovas paskelbė apie kompanijos planus iki 2020 metų Europoje pardavinėti naujos elektromobilių markės automobilius.

Taip pat paskelbta, kad iki 2022 m. „Daimler“ kiekviename segmente siūlys mažiausiai po vieną elektrifikuotą modelį. Tiesa, nedetalizuojant, ar tai bus elektra varomi, ar įkraunami hibridiniai automobiliai.

„Elektromobiliai yra geri CO2 subalansavimui, bet ne įmonės finansiniam balansui“, susitikime sakė Dieteris Zetsche, „Daimler“ vadovas.

Tokie jo žodžiai paaiškina daugumos gamintojų pasirinktą strategiją: kol įmanoma, rinkoje laikytis su didesnį pelningumą žadančiais esamais modeliais, o ekologiškai pažangesnius, bet ne tokius gamintojams parankius automobilius pristatyti tik tada, kai tai bus neišvengiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau