VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Publikuota: 2018-04-21
Naujojo „Subaru XV“ žymiai pranoksta savo pirmtaką, bet ir toliau rinkoje atlieka nišinio modelio vaidmenį. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Naujojo „Subaru XV“ žymiai pranoksta savo pirmtaką, bet ir toliau rinkoje atlieka nišinio modelio vaidmenį. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Krosoveriai – pastarojo laikotarpio mada, negailestingai iš rinkos stumiantys sedanus, vienatūrius ir hečbekus. Pardavimų statistika rodo, kad šio tipo automobiliai Lietuvoje yra net labiau mėgstami, nei Europoje.

„Subaru XV“ atveju populiarumas ateina pamažu, pradedant nuo naudotų, pirmosios kartos automobilių. Tuo tarpu naujasis, 2018 m. modelis rinkoje turi rungtis su labai pajėgiais konkurentais.

Antrosios kartos „Subaru XV“ panaudota visiškai nauja platforma, o konstrukciniu požiūriu jis yra beveik identiškas naujajai, ką tik Lietuvą pasiekusiai „Subaru Impreza“. Esminiai skirtumai – didesnė prošvaisa ir visureigio stiliaus dekoracijos. Būtent dėl šių ypatybių XV yra priskirtinas ne prie hečbekų, o prie krosoverių.

Galva aukščiau

Naujasis modelis yra gerokai pažangesnis už savo pirmtaką, tačiau jis atsikratė ne visų jo trūkumų.

Visų pirma, negalima neįvertinti salono. Jo medžiagų kokybė pasiekė visiškai naują lygmenį, važiuojant nebegirdėti tarškančių bagažinės apdailos detalių. Prie to prisidėjo ir gerokai padidintas kėbulo standumas, sumažinęs vibracijų lygį. XV salone patogiai tilptų 4 aukštaūgiai, tačiau 385 litrų bagažinė neleis nustelbti konkurentų.

Nauja platforma šiam krosoveriui leido su pagyrimu atlaikyti „Euro NCAP“ saugumo bandymus. Kaip ir kiti „Subaru“ modeliai, net baziniai XV yra pakankamai gerai įrengti.

Tik 2 litrai

Visos XV versijos siūlomos su atmosferiniais, 4 cilindrų benzinu varomais varikliais, kurie per bepakopę automatinę CVT transmisiją suka visus keturis ratus.

Galima rinktis iš 1,6 litro, 114 AG arba 2 litrų, 156 AG variklių. Išbandžius galingesnįjį variklį, galima be didelių abejonių konstatuoti, kad 1,6 litro variklis beveik 1,5 tonos sveriančiam automobiliui su visų ratų pavara bus nepakankamai pajėgus. Nors jis yra 2.000 Eur pigesnis, deklaruojamos abiejų variklių degalų sąnaudos yra beveik identiškos. Bet praktikoje silpnasis variklis dėl santykinai didesnių jam tenkančių apkrovų gali reikalauti netgi daugiau degalų. Be to, kyla abejonių, kad per 13,9 sek. nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėjanti silpnoji XV versija bus paklausi antrinėje rinkoje.

Todėl primygtinai rekomenduotina rinktis 2 litrų versiją.

Ne sportui

XV būtina įvertinti dėl nuolatinės visų ratų pavaros, kuri, kartu su didele (221 mm) prošvaisa šiam automobiliui leidžia važiuoti pakankamai sudėtingais keliais ar nesudėtinga bekele. XV neprarado ir daugumai „Subaru“ modelių būdingų pavyzdinių valdymo savybių. Tiesa, šio modelio pakaba ne tokia komfortabili, kaip jo artimo „giminaičio“ – SUV tipo „Subaru Forester“, tačiau tai leidžia važiuoti gerokai sportiškiau.

Tačiau sportiškumo nereikia tikėtis ir iš 2 litrų variklio: jo galios pakanka važinėjimui mieste ar gerai parengtam lenkimui užmiestyje, bet nepakaks atskleisti tikrą „Subaru“ charakterį. Be to, bepakopė transmisija greitėjimo metu verčia variklį dirbti aukštokais sūkiais, padidindama salone girdimo triukšmo lygį.

Tačiau šis variklis užmiesčio keliuose nudžiugino nedidelėmis, nė 7 l/100 km nesiekiančiomis benzino sąnaudomis. Mieste sąnaudos taip pat gali neperžengti 10 l/100 km ribos.

Lojalumo tradicijos

Dėl opozicinio variklio, nuolatinės visų ratų pavaros ir valdymo savybių XV yra pakankamai išskirtinis automobilis. Jo konkurentais laikomi tokie automobiliai, kaip „Seat Ateca“, „Škoda Karoq“ ar „Nissan Qashqai“. Tačiau iš tiesų rinkoje į XV panašiausias modelis yra „Subaru Forester“. Pastarasis automobilis – labai harmoningai subalansuotas modelis, kurio kaina beveik prilygsta XV kainai. Statistika rodo, kad „Subaru“ turi labai lojalius klientus, bet sunkiai pritraukia naujus. Šįkart atrodo, kad XV pratęsia šią tradiciją. Ir galima tvirtinti, kad lojalieji pirkėjai turi gerą galimybę už alternatyvią kainą rinktis tarp mažesnio, dailesnio ir miestui tinkamesnio XV arba kiek didesnio ir gerokai talpesnio „Forester“.

Lyginant su konkurentais, rekomenduojame įvertinti ir automobilio priežiūros bei atsarginių dalių kainas: ši Japonijos markė tradiciškai pasižymi aukštais priežiūros ir remonto kaštais.

[infogram id="61ada263-12f4-4dfd-ae52-631b62e0eaa0" prefix="AkB" format="interactive" title="Copy: VZ BANDO Subaru XV"]

[infogram id="f0daffe9-a1cb-43b0-95c4-8a2b5aac99ee" prefix="q0O" format="interactive" title="Subaru XV technines charakteristikos"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pernai naudotų automobilių rinka augo dešimtadaliu

Per visus 2018 m. Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 187.204 naudoti lengvieji automobiliai – 9,8% daugiau...

Transportas
2019.01.15
VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas 5

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti...

Transportas
2019.01.14
Dakare – neįtikėtinos Lietuvos ekipažų dramos ir ilgiausia lenktynių diena

Praėjusią naktį Lietuvos laiku Dakaro lenktynėse baigėsi ketvirtoji varžybų diena ir pirmoji iš dviejų...

Transportas
2019.01.11
Dakaras: po sėkmingų lietuvių pasiekimų – pasirengimas maratono etapui

Pirmosios dvi Dakaro ralio dienos nebuvo itin sudėtingos – šturmanai teigė, kad navigacija buvo paprasta, o...

Transportas
2019.01.10
Po sunkios antrosios Dakaro dienos – 800 km ilgio trečiadienio išbandymas

Antradienio lenktynių eiga įvedė naujų pokyčių atskirų klasių įskaitose ir privertė pasinervinti Lietuvos...

Transportas
2019.01.09
Tokijo teisme – viešas C. Ghosno pasirodymas

Po pusantro mėnesio Tokijo kalėjime antradienį į teismą atvesdintas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso...

Transportas
2019.01.08
Po pirmojo Dakaro etapo – optimistinės Lietuvos ekipažų nuotaikos

Pirmadienį įvykusiame pirmajame Dakaro maratono etape iš lenktynių pasitraukė pirmieji sportininkai, o...

Transportas
2019.01.08
VŽ bando: „Panamera GTS“ ir komfortui, ir lenktynių trasai 4

Išrankiausiems klientų norams įtikti siekiantys „Porsche“ gamintojai ir taip gausią „Panameros“ šeimą papildė...

Transportas
2019.01.07
41-asis Dakaras: viena valstybė, daug smėlio ir 5 Lietuvos ekipažai 2

Sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje startuoja iki šiol kompaktiškiausios istorijoje Dakaro maratono lenktynės,...

Transportas
2019.01.06
Savavaldės technologijos skatins seksą automobiliuose 9

Bent jau taip rodo žurnalo „Annals of Tourism Research“ paskelbtos apklausos. Kai automobilių vairus perims...

Transportas
2019.01.02
Naujų automobilių rinka 2018 m.: stiprus augimas ir naujas rekordas

Oficialiai naują prekybos rekordą pasiekusi Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka augo 24%, o atmetus...

Transportas
2019.01.02
Šviesą šlovinantis „Rolls-Royce Wraith Luminary“

Unikalūs spalvų deriniai, nematytos apdailos medžiagos, švytinčios ąžuolo dekoracijos ir krintančios...

Transportas
2019.01.01
Superkondensatoriai keičia akumuliatorius 15

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami...

Transportas
2019.01.01
„Infiniti“ ruošia atsaką vokiškam „Audi e-tron“ 9

Sausį JAV, Detroite, vyks didžiausia šalies automobilių paroda „NAIAS 2019“. Jau aišku, kad šiemet čia...

Transportas
2018.12.29
VŽ bando: greičiausias „Bentley“ sedanas 3

Greičio mėgėjams skirta aukščiausios klasės britiško sedano „Bentley Mulsanne“ versija „Speed“ – mėgstantiems...

Transportas
2018.12.29
„Hondos“ atstovybė Vilniuje tapo „Autoerdvės“ nuosavybe 7

Estijos įmonės „Nippon Auto“ Lietuvoje įkurta „Hondos“ atstovybė galutinai perėjo į Lietuvos verslininkų...

Transportas
2018.12.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau