VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Publikuota: 2018-04-21
Naujojo „Subaru XV“ žymiai pranoksta savo pirmtaką, bet ir toliau rinkoje atlieka nišinio modelio vaidmenį. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Naujojo „Subaru XV“ žymiai pranoksta savo pirmtaką, bet ir toliau rinkoje atlieka nišinio modelio vaidmenį. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Krosoveriai – pastarojo laikotarpio mada, negailestingai iš rinkos stumiantys sedanus, vienatūrius ir hečbekus. Pardavimų statistika rodo, kad šio tipo automobiliai Lietuvoje yra net labiau mėgstami, nei Europoje.

„Subaru XV“ atveju populiarumas ateina pamažu, pradedant nuo naudotų, pirmosios kartos automobilių. Tuo tarpu naujasis, 2018 m. modelis rinkoje turi rungtis su labai pajėgiais konkurentais.

Antrosios kartos „Subaru XV“ panaudota visiškai nauja platforma, o konstrukciniu požiūriu jis yra beveik identiškas naujajai, ką tik Lietuvą pasiekusiai „Subaru Impreza“. Esminiai skirtumai – didesnė prošvaisa ir visureigio stiliaus dekoracijos. Būtent dėl šių ypatybių XV yra priskirtinas ne prie hečbekų, o prie krosoverių.

Galva aukščiau

Naujasis modelis yra gerokai pažangesnis už savo pirmtaką, tačiau jis atsikratė ne visų jo trūkumų.

Visų pirma, negalima neįvertinti salono. Jo medžiagų kokybė pasiekė visiškai naują lygmenį, važiuojant nebegirdėti tarškančių bagažinės apdailos detalių. Prie to prisidėjo ir gerokai padidintas kėbulo standumas, sumažinęs vibracijų lygį. XV salone patogiai tilptų 4 aukštaūgiai, tačiau 385 litrų bagažinė neleis nustelbti konkurentų.

Nauja platforma šiam krosoveriui leido su pagyrimu atlaikyti „Euro NCAP“ saugumo bandymus. Kaip ir kiti „Subaru“ modeliai, net baziniai XV yra pakankamai gerai įrengti.

Tik 2 litrai

Visos XV versijos siūlomos su atmosferiniais, 4 cilindrų benzinu varomais varikliais, kurie per bepakopę automatinę CVT transmisiją suka visus keturis ratus.

Galima rinktis iš 1,6 litro, 114 AG arba 2 litrų, 156 AG variklių. Išbandžius galingesnįjį variklį, galima be didelių abejonių konstatuoti, kad 1,6 litro variklis beveik 1,5 tonos sveriančiam automobiliui su visų ratų pavara bus nepakankamai pajėgus. Nors jis yra 2.000 Eur pigesnis, deklaruojamos abiejų variklių degalų sąnaudos yra beveik identiškos. Bet praktikoje silpnasis variklis dėl santykinai didesnių jam tenkančių apkrovų gali reikalauti netgi daugiau degalų. Be to, kyla abejonių, kad per 13,9 sek. nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėjanti silpnoji XV versija bus paklausi antrinėje rinkoje.

Todėl primygtinai rekomenduotina rinktis 2 litrų versiją.

Ne sportui

XV būtina įvertinti dėl nuolatinės visų ratų pavaros, kuri, kartu su didele (221 mm) prošvaisa šiam automobiliui leidžia važiuoti pakankamai sudėtingais keliais ar nesudėtinga bekele. XV neprarado ir daugumai „Subaru“ modelių būdingų pavyzdinių valdymo savybių. Tiesa, šio modelio pakaba ne tokia komfortabili, kaip jo artimo „giminaičio“ – SUV tipo „Subaru Forester“, tačiau tai leidžia važiuoti gerokai sportiškiau.

Tačiau sportiškumo nereikia tikėtis ir iš 2 litrų variklio: jo galios pakanka važinėjimui mieste ar gerai parengtam lenkimui užmiestyje, bet nepakaks atskleisti tikrą „Subaru“ charakterį. Be to, bepakopė transmisija greitėjimo metu verčia variklį dirbti aukštokais sūkiais, padidindama salone girdimo triukšmo lygį.

Tačiau šis variklis užmiesčio keliuose nudžiugino nedidelėmis, nė 7 l/100 km nesiekiančiomis benzino sąnaudomis. Mieste sąnaudos taip pat gali neperžengti 10 l/100 km ribos.

Lojalumo tradicijos

Dėl opozicinio variklio, nuolatinės visų ratų pavaros ir valdymo savybių XV yra pakankamai išskirtinis automobilis. Jo konkurentais laikomi tokie automobiliai, kaip „Seat Ateca“, „Škoda Karoq“ ar „Nissan Qashqai“. Tačiau iš tiesų rinkoje į XV panašiausias modelis yra „Subaru Forester“. Pastarasis automobilis – labai harmoningai subalansuotas modelis, kurio kaina beveik prilygsta XV kainai. Statistika rodo, kad „Subaru“ turi labai lojalius klientus, bet sunkiai pritraukia naujus. Šįkart atrodo, kad XV pratęsia šią tradiciją. Ir galima tvirtinti, kad lojalieji pirkėjai turi gerą galimybę už alternatyvią kainą rinktis tarp mažesnio, dailesnio ir miestui tinkamesnio XV arba kiek didesnio ir gerokai talpesnio „Forester“.

Lyginant su konkurentais, rekomenduojame įvertinti ir automobilio priežiūros bei atsarginių dalių kainas: ši Japonijos markė tradiciškai pasižymi aukštais priežiūros ir remonto kaštais.

[infogram id="61ada263-12f4-4dfd-ae52-631b62e0eaa0" prefix="AkB" format="interactive" title="Copy: VZ BANDO Subaru XV"]

[infogram id="f0daffe9-a1cb-43b0-95c4-8a2b5aac99ee" prefix="q0O" format="interactive" title="Subaru XV technines charakteristikos"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau