Naujasis mažiausias „Mercedes“ modelis nenori atrodyti mažas

Publikuota: 2018-02-07

Visiškai naujas A klasės hečbekas į kompaktinių automobilių klasę atneša ir visiškai naujas technologijas, pavyzdžiui – dirbtinį intelektą ir pusiau automatinį vairavimą.

Savo naują mažiausią modelį pristatantys „Mercedes-Benz“ gamintojai pasistengė, kad jis neatrodytų mažesnis už didžiuosius markės sedanus. Tai atskleidžia ne tik priekinės dalies dizainas, kurį galima nesunkiai supainioti su praėjusių metų pabaigoje pristatytu sedanu CLS. Naujoji, jau ketvirtosios kartos A klasė siūlys šiame segmente dar nematytą įrangą, taip versdama pasitempti savo pagrindinių varžovų – „Audi A3“ ir 1 serijos BMW gamintojus.

Dirbtinis intelektas

Pirmą kartą kompaktinės klasės vairuotojai galės naudotis dalinai autonominio vairavimo funkcijomis, o naujoji multimedijos sistema MBUX („Mercedes-Benz User Experience“) naudosis dirbtinio intelekto galimybėmis. Tiksliau – ji ieškos visų vairuotojo įpročių algoritmo, ilgainiui tai susistemindama ir pasiūlydama savo sprendimus. Pavyzdžiui, ryte važiuojant į darbą, navigacija pasiūlys rodyti geriausią maršrutą iki darbo, tam tikru laiku įjungs norimą radijo stotį ar pasiūlys paskambinti nuolatiniam pašnekovui. Ši technologija leidžia suasmeninti automobilio sistemų nustatymus, taip jį pritaikant individualiai kiekvienam vartotojui. Gamintojai tvirtina, kad visa tai „sukuria emocinį ryšį tarp automobilio, vairuotojo ir keleivių“. MBUX galima naudotis, pasitelkiant didelės raiškos jutimui jautrius ekranus, navigacija su papildytos realybės technologija ir išmaniu valdymu balsu, kuris aktyvuojamas žodžiais „Hey, Mercedes“.

Gamintojai tvirtina, kad tam tikrose situacijose A klasė gali važiuoti pusiau automatiniu režimu. Tai ji daro, pasitelkdama informaciją iš 500 metrų atstumu kelią stebinčių kamerų ir radarų. Naujausia „Distronic“ sistemos versija sumažina greitį prieš posūkius ar sankryžas.

Viskas – ekranuose

Praėjusių metų pabaigoje „Mercedes“ paskelbus pirmąsias A klasės nuotraukas, VŽ rašė, kad naujojo modelio interjeras pasikeitė neatpažįstamai. Visų pirma, nebebus tradicinio prietaisų skydelio – vietoje jo įmontuotas didelės raiškos skaitmeninis ekranas, sugretintas su šalia esančiu ir po tuo pačiu stiklu paslėptu jutikliniu ekranu. Bazinėse versijose ekranų įstrižainių dydis siekia 7 colius, o aukščiausio lygio versijose bus montuojami 10,25 colio ekranai.

Visas prietaisų skydelis vizualiai padalintas į dvi trimates horizontalias dalis. Apatinė dalis vizualiai atskirta nuo pagrindinio prietaisų skydelio korpuso ir sukuria „plūduriavimo“ įspūdį. Siekiant sustiprinti šį efektą galimas papildomas apšvietimas, akcentuojantis laisvai erdvėje besilaikančios struktūros įspūdį. Dar vienas išskirtinis naujojo salono bruožas – vėdinimo angos su turbinos išvaizdos elementais ir apšvietimu. Norimą salono apšvietimą bus galima pasirinkti net iš 64 šviesos atspalvių.

Iš didžiųjų modelių

Naujoje A klasėje taip pat pritaikyta daugelis kitų detalių, kai kurios jų – iš prabangiausių „Mercedes-Benz“ modelių. Pavyzdžiui, naudojamas daugiafunkcis vairas, montuojamas S klasės automobiliuose. Priekinės sėdynės taip pat aprūpintos iš aukštesnių segmentų perimtomis funkcijomis: sėdynių klimato kontrolė, masažo funkcija bei prie vairuotojo ar keleivio anatomijos individualiai prisitaikančios „Multicontour“ sėdynės.

Salone dabar daugiau vietos pečių, galvos ir alkūnių lygyje. Bagažinės talpa padidėjo 29 litrais ir dabar siekia 370 litrų.

Lyginant su pirmtaku, automobilis tapo 120 mm ilgesnis, 30 mm pailginta ratų bazė,  žemiau nuleista jo variklio gaubto priekinė dalis, padidintos ratų arkos dabar gali talpinti 19 colių dydžio ratlankius. Kaip ir anksčiau, bus gaminama tik 5 durų kėbulo versija, kurios pagrindu bus sukurtas krosoveris GLA ir sedanas CLA.

Trys varikliai

Iš pradžių bus pasiūlyti trys turbokompresoriniai varikliai: tai bus 1,4 bei 2,0 litro tūrio benzininiai agregatai (modeliams A200 ir A250) bei 1,5 litro dyzelinis motoras, skirtas modeliui „A180d“.

A200 ir A180 turėtų būti pasiūlyti jau kovo mėnesį, kai ketinama paskelbti naujojo automobilio kainynus, o A250 tikimasi sulaukti iki vasaros. Vėliau, iki 2018 m. pabaigos variklių gama bus dar labiau praplėsta. Tikimasi, kad 2019 m. bus parodytos ir itin galingos versijos AMG.

1,4 litro tūrio variklis yra „Nissan-Renault“ aljanso kūrinys, turintis dviejų cilindrų išjungimo funkciją. Kiti du varikliai – modernizuoti dabartiniai modeliai su pagerintomis galios ir ekonomijos charakteristikomis. Dyzelinį agregatą taip pat tieks „Renault-Nissan“ aljansas. Visi jie derinami su 7 laipsnių, dviejų sankabų automatinėmis transmisijomis, o vėliau bus pasiūlytos ir 6 laipsnių mechaninės pavarų dėžės. Vėliau atsiras ir versijos su visų ratų pavaros sistema bei elektronikos kontroliuojamais amortizatoriais.

A klasės „Mercedes“ yra vienas sėkmingiausių šios markės modelių. Apie jo populiarumą Europos rinkoje daug pasako tai, kad šis „premium“ segmento automobilis yra geriau perkamas, nei gerokai pigesni kompaktiniai „Citroen“ arba „Fiat“ automobiliai.

[infogram id="39065b37-1ddb-42fd-af3c-3dbb3f932ae0" prefix="Xnd" format="interactive" title="Mercedes-Benz A varikliai"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 5

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
„Audi“ ir „Mercedes“ veržiantis į elektromobilių rinką, BMW laukia 2021 m. 4

„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ per pastarąsias kelias dienas pristačius serijinei gamybai paruoštus...

Transportas
2018.09.18
„Mazda 6“ – dar vienas į „premium“ segmentą nusitaikęs naujas sedanas 11

Antradienį Vilniuje pristatytas naujas „Mazda“ sedanas be užuolankų taikosi į „Audi“ teritoriją.

Transportas
2018.09.18
„Mercedes” žengia į „Teslos” užimtą teritoriją 14

„Jaguar“, „Audi“, o dabar ir „Mercedes-Benz“ pristatė serijinei gamybai parengtus SUV tipo automobilius ir...

Transportas
2018.09.15
„Volkswagen“ nutrauks legendinio „Beetle“ gamybą 1

Vokietijos koncernas „Volkswagen“ patvirtino 2019 m. liepos mėnesį ketinantis užbaigti trečiosios kartos...

Transportas
2018.09.14
Vilniuje – kolekciniai „Porsche“ modeliai iš gamintojo muziejaus

Vilniaus „Porsche“ centre atidengta šešių modelių ekspozicija, kurią sudarė trumpam atvežti išskirtiniai...

Transportas
2018.09.14
SEB: Lietuvos žmonės gali pirkti beveik 8% brangesnius automobilius 8

Lietuvos gyventojai gali įpirkti vis brangesnius automobilius, bet besikeičiančios aplinkybės nebūtinai...

Rusiška pasaka – iššūkiai „Teslai“ ir vokiškoms „premium“ markėms 25

Net pristatydamos vienetinius savo sukurtus automobilius, žinomos Rusijos įmonės nesikuklina ir sakosi...

Transportas
2018.09.05
Naujų automobilių rinkos šuolis rugpjūtį – net 47% 11

Rugpjūtį Lietuvos naujų automobilių rinka išgyveno įspūdingą augimą, kurį net trečdaliu palaikė reeksportas.

Transportas
2018.09.04
Lietuvoje pristatytas 2019 m. laukiamo „Lexus UX“ prototipas 1

Pažaislyje pristatytas mažiausio „Lexus“ modelio prototipas, kurio pasaulinė premjera vyks rugsėjį Frankfurto...

Transportas
2018.09.03
„Aston Martin“ ruošiasi į biržą

Didžiosios Britanijos prabangių automobilių gamintoja „Aston Martin“ dar šiais metais Londono akcijų biržoje...

Transportas
2018.08.30
Vilnius į viešąjį transportą investuos 38,5 mln. Eur  17

Vilniaus miesto savivaldybės valdomos UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdyba pritarė trečiajam viešojo...

Laisvalaikis
2018.08.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau