„Ford“ pernai  stipriai užsiaugino pelną, tačiau įmonės vadovai išlieka sunerimę

Publikuota: 2018-01-25
Jim Hackettas Hackettas, „Ford“ vadovas, pristato įmonės rezultatus. Brendano Mcdermido (Reuters / Scanpix) nuotr.
Jim Hackettas Hackettas, „Ford“ vadovas, pristato įmonės rezultatus. Brendano Mcdermido (Reuters / Scanpix) nuotr.

„Ford“, antra didžiausia JAV automobilių gamintoja, 2017-aisiais uždirbo 7,6 mlrd. USD. Tai yra gerokai didesnis rezultatas nei metais anksčiau, tačiau nei bendrovės vadovai, nei investuotojai nėra jais patenkinti.

Iš viso metinis įmonės pelnas paaugo 65% arba per 3 mlrd. USD. Įmonės pajamos sudarė 156,8 mlrd. USD. Vis dėlto, pristatydami metinius rezultatus, įmonės vadovai ne kartą tvirtino, kad įmonė privalo sustiprinti savo finansinę padėtį.

„Kompanija nėra tiek prisitaikiusi, kiek kai kurie jos konkurentai šiame sektoriuje“, – kalbėjo Bobas Shanksas, vyriausiasis įmonės finansininkas.

Nuogąstavimus sustiprino ir tai, kad IV metų ketvirčio rezultatai buvo žemesni nei prognozuota. Įmonės atstovai sako, kad tą nulėmė didesnės žaliavų kainos ir nepalankūs užsienio valiutų kursų svyravimai.

Per paskutinįjį metų ketvirtį įmonės pelnas prieš mokesčius sudarė 1,7 mlrd. USD. „Ford“ pelną generavo iš esmės tik Šiaurės Amerikos regionas – iš čia atėjo 1,6 mlrd. USD pelno iki mokesčių.

Tuo metu Europoje didesnės sąnaudos garantijoms bei žaliavoms, o taip pat „Brexit“ efektas prisidėjo prie žemesnės pelno maržos ir pelno iki mokesčių.

Naujų automobilių pardavimai Amerikoje pernai traukėsi 2%. Prognozuojama, kad šiemet taip pat bus stebimas kritimas.

„Ford“ šiuo metu išleidžia daug lėšų produkcijos transformacijai, vystant tokias technologijas kaip savavaldžiai automobiliai ar galingi elektriniai trauktiniai. Iš viso iki 2022-ųjų kompanija į elektromobilių gamybą planuoja investuoti 11 mlrd. USD.

Jau pernai Jimas Hackettas, naujasis įmonės vadovas, gegužę pakeitęs Marką Fieldsą, nukreipė investicijas nuo keleivinių automobilių link sunkvežimių ir specialių aptarnaujančių automobilių.

2018-aisiais įmonė iš viso pristatys 23 naujus produktus, 21 iš jų – Europoje.

Anksčiau skelbta, kad „Ford“ per artimiausius penkerius metus mėgins sutaupyti 14 mlrd. USD. Pristatydami rezultatus, bendrovės vadovai perspėjo, kad šiemet augančios aliuminio ir plieno kainos atsilieps kitų metų rezultatams.

Sausio viduryje „Ford“ akcijų kaina pakilo į 12 mėnesių aukštumas, tačiau nuo tada kursas smuko maždaug dešimtadaliu.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07
Automobilių pramonės oksimoronas – prabangus „Opel“ 2

Prieš pusmetį išlepintai pasiūlos krosoverių vairuotojų auditorijai „Opel“ pristatė „Grandland X“ – modelį,...

Transportas
2018.04.02

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau