Neišnaudojamoje naujų automobilių rinkoje – naujų rekordų siekiai

Publikuota: 2018-01-24
Rokas Knyva, LAA generalinis direktorius, pastebi kad Lietuvos automobilių rinkoje yra didelės augimo galimybės, kurios nebūtinai siejasi su atlyginimų vidurkiu. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rokas Knyva, LAA generalinis direktorius, pastebi kad Lietuvos automobilių rinkoje yra didelės augimo galimybės, kurios nebūtinai siejasi su atlyginimų vidurkiu. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Praėjusiais metais Lietuvos naujų automobilių rinka augo sparčiausiai Europoje, tačiau statistika atskleidžia vietinių pirkėjų nenorą rinktis naujus automobilius.

Rokas Knyva, LAA generalinis direktorius, Vilniuje surengtoje konferencijoje tvirtino, kad netgi didelis naujų automobilių pardavimų augimas atskleidžia mažai išnaudojamą Lietuvos rinkos potencialą.

VŽ rašė, kad 2017 m. naujų automobilių rinka Lietuvoje sparčiai augo: net atmetus naujų automobilių reeksporto skaičius, metinis naujų automobilių registracijos augimas siekė 21%. LAA naudojamais „Data Center“ duomenimis, kartu su formaliai įskaitomu reeksportu, šis skaičius siekia net 27,3%. Tai – geriausias augimo rezultatas visoje Europoje.

Pasiektas rezultatas – 29.043 nauji asmeninės (M1 kategorijos) ir komercinės (N1 kategorijos) automobiliai gerokai pranoksta 2007 m. pasiektą absoliutų Lietuvos rinkos rekordą – 25.714 parduotus naujus automobilius.

Tam tikrais požiūriais – vertinant rinkos lyderių „Toyota“ ir „Volkswagen“ rezultatus bei bendrą asmeninės paskirties lengvųjų automobilių (M1 kategorijos) registraciją – Lietuvos rinka (25.867 automobilių) tapo didesnė nei nuolatinės Baltijos šalių regiono lyderės – Estijos (25.020 vnt.).

Tačiau ši pergalė yra tik statistikoje, nes tarp per praėjusius metus Lietuvoje registruotų automobilių yra bent 6.598 jau reeksportuotos transporto priemonės.

Be to, Estijoje 2017 m. parduoda daug lengvųjų komercinių (N1 kategorijos) automobilių. Skaičiuojant ir juos, šios šalies rinka pernai siekė 30.362 naujus automobilius.

Erdvė augimui

Pasak p. Knyvos, netgi toks Lietuvos rezultatų priartėjimas prie Estijos rinkos parodo didelį skirtumą tarp šių šalių gyventojų perkamosios galios. Skaičiuojant 1.000 gyventojų tenkančius naujus automobilius, lietuviai nuo estų atsilieka daugiau nei dvigubai.

Europos ekonominės erdvės šalių kontekste Lietuva net su reeksporto skaičiais taip pat neturi kuo pasigirti: ji lenkia tik Latviją, Graikiją, Rumuniją ir Bulgariją, tačiau gerokai atsilieka nuo ES vidurkio, siekiančio 29,6 naujo automobilio, tenkančio 1.000 gyventojų.

Tęsinys – po grafiku

[infogram id="948acfec-5f16-4e3e-b69a-df66d7e4249c" prefix="N5D" format="interactive" title="Naujų automobilių pardavimas Europoje"]

Ponas Knyva pastebi, kad jeigu Lietuvos gyventojai pirktų tiek pat naujų automobilių kaip lenkai, mūsų rinką sudarytų 35.698 automobiliai, arba 38% daugiau nei dabar.

Pasiekus Estijos lygį, 2017 m. būtų nupirkti 54.238 automobiliai, arba 2,10 karto daugiau.

Pasiekus ES vidurkį, Lietuvoje būtų nupirktas 83.721 naujas automobilis, arba 3,24 karto daugiau.

Pajamų įtaka

Lygindamas makroekonominius Baltijos šalių rodiklius, p. Knyva pastebi, kad trijų valstybių duomenys (lyginamasis BVP vienam gyventojui, realus metinis BVP prieaugis, nominalus atlyginimo prieaugis) yra gana panašūs. Bet Estijoje gerokai didesnis vidutinis atlyginimas (931 Eur, palyginti su 667 Eur Lietuvoje ir 674 Eur Latvijoje).

Iš kitos pusės – LAA generalinio direktoriaus pateiktoje medžiagoje matyti, kad pajamų vidurkis atskirose Europos šalių valstybėse nėra tiesiogiai susijęs su parduodamų naujų automobilių skaičiais: pavyzdžiui, Čekijoje vidutinis atlyginimas (868 Eur) yra mažesnis, nei Estijoje, tačiau aukščiau esančiame grafike matyti, kad tai visai nevaržo naujų automobilių rinkos.

Nuosaikūs lūkesčiai

Prognozuodamas 2018 m. Lietuvos naujų automobilių rinką, p. Knyva išlieka nuosaikus. Jis sakosi šiais metais laukiantis 17,5% augimo – gerokai mažesnio, nei šiais metais. Pasak jo, nežinia ar šių metų laikotarpyje pavyks išlaikyti tokį augimą, kaip pernai. Tiesa, ir šis augimas reikštų 34.145 parduotus naujus asmeninės ir komercinės paskirties automobilius – tai būtų naujas, istorinis Lietuvos automobilių rinkos rekordas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07
Automobilių pramonės oksimoronas – prabangus „Opel“ 2

Prieš pusmetį išlepintai pasiūlos krosoverių vairuotojų auditorijai „Opel“ pristatė „Grandland X“ – modelį,...

Transportas
2018.04.02

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau