Dakaro savaitgalio maratonui pasibaigus, lietuviai vėl džiugina rezultatais 

Publikuota: 2018-01-15
Šiuo metu greičiausias – V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas. Vytauto Dranginio/„Velocita Media“ nuotr.
Šiuo metu greičiausias – V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas. Vytauto Dranginio/„Velocita Media“ nuotr.

Neturėdami mechanikų palaikymo, praėjusį savaitgalį Lietuvos atstovai Dakaro maratone džiugino labai gerais rezultatais: pirmadienio rytą Vaido Žalos automobilis buvo 13-oje, o Antano Juknevičiaus – 17-oje vietoje. Savo greičiu stebino ir didelę baudą gavęs ir dėl to pretenzijų į aukštas vietas atsisakęs Benediktas Vanagas.

Sekmadienį vykusiame 8-ajame greičio ruože greičiausias iš lietuvių buvo p. Vanagas, finišavęs 14-oje vietoje. Šiuo metu aukščiausiai esantis p. Žalos ekipažas vakar buvo 16-asis, o p. Juknevičius – 18-asis. Motociklu važiuojantis Balys Bardauskas vakar finišavo 93-oje vietoje, o bendroje įskaitoje jo pozicija dabar yra 91-oji.

Praėjusį savaitgalį vykęs septintas ir aštuntas Dakaro ralio etapai buvo vienas didžiausių išbandymų visiems sportininkams: dvi dienas jie turėjo važiuoti, neturėdami galimybės pasinaudoti savo mechanikų pagalba.

Tokios sąlygos reiškia, kad abi dienas sportininkai privalėjo labai tausoti savo techniką, nes visus reikiamus priežiūros ir remonto darbus jie privalėjo atlikti savo rankomis, naudodamiesi tik savo pačių gabenamomis atsarginėmis dalimis.

Dabar atrodo, kad lietuviams patinka prasidėję klasikinio ralio tipo greičio ruožai. Ne tik patyrusiems ralio pilotams p. Žalai ir p. Vanagui, bet ir p. Juknevičiui – jie kiekvieną dieną stebina savo rezultatais.

Visi trys automobilių ekipažai jau įpratino juos matyti greičiausiųjų dvidešimtuke, džiugina ir bendroje įskaitoje išlaikomi rezultatai. Nors p. Vanagui skirta 24 val. bauda jį eliminavo iš kovos dėl vietos pirmajame dvidešimtuke, šis sportininkas sėkmingai reabilituojasi, rodydamas puikų greitį atskiruose greičio ruožuose.

Raliui įpusėjus p. Žalos ir p. Juknevičiaus ekipažai bendroje įskaitoje lenkia tokius garsius sportininkus kaip Mikko Hirvonenas, Orlando Terranova ar Cyrilis Despresas.

Visų maratono dalyvių dar laukia patys įvairiausi greičio ruožai: nuo klasikinio ralio ant grunto bei akmenų iki kopų ir visiškos bekelės. O oro sąlygos įnešė dar vieną kintamąjį – dėl stiprios liūties buvo atšauktas devintasis, pirmadienio etapas.

Sainzo tikslas

Stephanas Peterhanselis, istorinis maratono čempionas, šiemet susiduria su eile sunkumų. Šeštadienį vykusiame septintajame greičio ruože jis važiavo lyderio pozicijoje, kai bekelėje patyrė avariją ir visiškai suniokojo savo „Peugeot“ galinę pakabą. Toliau važiuoti jis nebegalėjo, tačiau po pusvalandžio prie jo privažiavo komandos draugas Cyrilis Despresas, kuris po anksčiau patirtos panašios avarijos jau nebekovojo dėl aukštų pozicijų bendroje įskaitoje. Per daugiau nei valandą trukusių remonto darbų p. Despreso automobilio detalės buvo panaudotos p. Preterhanselio automobiliui. Pirmasis liko laukti atsargines dalis vežančio komandos sunkvežimio, o antrasis nuskubėjo kovoti dėl prizinių vietų.

Po šio įvykio Peterhanselis prarado apie 2 valandas ir bendroje įskaitoje jis nukrito į trečią vietą. Pirmoje dabar įsitvirtino ispanas, „Peugeot“ pilotas Carlosas Sainzas, daugiau nei valandos persvara pirmaujantis prieš Nasserą Al-Attiyahą. Istorija rodo, kad ispanų ralio meistras Dakare arba užima labai gerą vietą, arba nefinišuoja dėl kokios didelės avarijos. Tokios avarijos jį persekiojo pastaruosius 5 metus, o dabar p. Sainzas privalo „Peugeot“ suteikti galimybę pergalingu akordu pabaigti paskutinį „Dakaro“ maratoną: ši prancūzų automobilių gamintojo komanda pareiškė pasitraukianti iš Dakaro programos.

Ponas Peterhanselis toli gražu nepasiduoda, nors ir akivaizdu, kad be lyderio klaidos jis apie pergalę gali tik svajoti. Prancūzas užtikrintai laimėjo aštuntame etape ir nuo p. Al-Attiyaho bendroje įskaitoje jį skiria tik 7 minutės: tai – „kovinis“ ir per 5 likusius etapus lengvai ištirpinamas skirtumas. Tiesa, galimybes pasivyti „Toyotos“ pilotą riboja dėl oro sąlygų atšauktas pirmadienio etapas: po stiprių liūčių Bolivijos ir Argentinos pasienis paskendo, tad dalis tą dieną numatyto greičio ruožo yra įveikiamas tik valtimis.

„Toyota Gazoo Racing“ lenktynininkai tuo tarpu demonstruoja neįtikėtiną stabilumą: nuo pat pirmo etapo komandos atstovai (p. Al-Attiyahas, Bernhardas ten Brinke ir Ginielis de Villiersas) laikosi greičiausiųjų penketuko ribose arba šalia jo. Tai – stabilesnis rezultatas nei „Team Peugeot Total“, kurių 1 ekipažas iš 4 jau pasitraukė, o dar vienas važiuoja tik kaip pagalbinis. Ir kur kas stabilesnis nei „X-Raid Team“, kurių MINI šiemet praktiškai nepastebimi: vienintelis Jakubas Przygonskis užima 6-ą vietą, o visi kiti šeši komandos nariai arba jau pasitraukė iš Dakaro, arba nepatenka į greičiausiųjų penkioliktuką.

Sunkvežimiai ir motociklai

Motociklų įskaitoje lyderiai ir toliau keičiasi kone po kiekvieno etapo. Pirmą ir šeštą vietas, trasoje praleidus beveik 30 valandų, skiria vos 9 minutės. Daugiausia pirmame šešetuke – „Red Bull KTM Factory Team“ atstovų (Matthiasas Walkneris, Tobis Pricas ir Antoinas Meo), tačiau jie užima atitinkamai 3, 4 ir 6 vietas. Pirmoje pozicijoje įsitaisęs Adrienas van Beverenas su „Yamaha“, antroje, atsilikdamas vos 22 sekundes – Kevinas Benavidesas su „Honda“.

Sunkvežimių įskaitoje toliau lyderiauja „Kamaz – Master“ komanda. Jos atstovas Eduardas Nikolajevas niekam neužleidžia pirmos vietos bendroje įskaitoje – antroje vietoje esantis Federico Villagra nuo jo atsilieka 46 minutėmis. Dar du „Kamaz – Master“ komandos atstovai – Airatas Mardeevas ir Dmitrijus Sotnikovas – užima 3 ir 5 vietas.

[infogram id="4a8e5243-02d2-4edd-a3c6-96abcb78aff8" prefix="qN6" format="interactive" title="15d. kopija: Dakaro trasa"] 

FOTOGALERIJA WEB Dakaras15 (24 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Plikbajorystės ribos: kiek dera skirti automobilio lizingui Premium 27

Bankai tikina, kad skolintis iki 40% asmens ar šeimos pajamų vien automobilio lizingui, jei nesama daugiau...

Finansai
2018.04.26
„Mercedes-Maybach“ fantazuoja brangiausių visureigių segmente 2

„Daimler“ nusprendė neatiduoti britų markėms brangiausių pasaulyje SUV automobilių segmento ir Pekino...

Transportas
2018.04.24
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau