Bolivijos aukštikalnes geriausiai išnaudojo Benediktas Vanagas

Publikuota: 2018-01-12

Į Boliviją persikėlusių lenktynių 6-ajame etape iš trijų Lietuvos ekipažų geriausiai pasirodė Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio.

Jų „General Financingteam Pitlane“ komanda atvažiavo 14-a, nuo lyderio atsilikusi 26 min. 31 sek. Tuo metu 17-oje vietoje liko Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas (+42 min. 48 sek.), o Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu šįkart liko 28-oje vietoje (+28 min. 13 sek.)

Greičiausiai šį kartą etapą įveikė Carloso Sainzo ir Tomo Cruzo ekipažas, 313 km greičio ruože užtrukęs 2 val. 53 min. 30 sek. Jis sumažino atsilikimą bendroje įskaitoje iki lyderių Stephane‘o Peterhanselio su Jeanu-Paulu Cottretu iki 27 minučių.

Bendroje įskaitoje Lietuvos komandos rikiuojasi taip: p. Žala ir p. Jurgelėnas (20 vieta), p. Juknevičius ir p. Vaičiulis (21), p. Vanagas su p. Rozwadowskiu (44). 

Vienintelis motociklininkas iš Lietuvos Balys Bardauskas etapą baigė 101-as, bendrojoje įskaitoje jis užima 103-ią vietą. 6-asis etapas motociklininkams organizatorių buvo kiek sutrumpintas – reikėjo įveikti 4 tarpinius punktus. Nors 5-asis p. Bardauskui buvo itin sunkus, lenktynininkas po jo miegojo vos tris valandas, jis sėkmingai užbaigė trasą Bolivijoje.

Dabar Dakaro lenktynių dalyvių laukia laisva diena, o 7-aisis etapas prasidės sausio 13-ąją, šeštadienį.

Už nugaros paliko kopas

Nuo 6-ojo etapos Dakaras atsisveikino su Peru ir dykumomis – išbandymai laukė aukštikalnėse. Lenktynininkai važiavo nuo Arekipos ik La Paso apie 313 km, tačiau įveikti šią atkarpą prireikė keliolikos valandų. Sportininkams teks maksimaliai greitai prisitaikyti prie Bolivijos aukštikalnių. Šiame etape kai kurios lenktynių atkarpos buvo įrengtos daugiau kaip 4 km aukštyje. 

„Pirmoji dalis Peru buvo labai greita, techniška, kalnų masyve, siaurais keliais. Antroji dalis, įvažiavus į Boliviją, buvo labai daug tiesiųjų, labai daug purvo, buvo daug ir techniškų kelių, tai sakysime techninis ruožas. Mes visą laiką ant kelio, pavyzdingai, bet visą dieną automobilis nevažiavo taip, kaip turėtų, variklis dirbo 82% galia, nes nusimušė akceleratoriaus pedalo kalibracija ir realiai važiavom ne pilnu pajėgumu, bet ką padarysi. Rytoj poilsio diena ir ką – pavargę, bet laimingi“, - pranešime cituojamas p. Vanagas.

Pasak jo atstovų, kietas gruntas ir žemesnį temperatūra Lietuvos lenktynininkams sudaro kur kas palankesnes sąlygas nei karštis ir dykumos.

Pono Vanago teigimu, aukščiausia vieta, kurią šiandien užfiksavo, buvo apie 4,900 m, todėl jis pajuto kalnų ligos simptomų, tačiau su savimi turėti vaistai išgelbėjo.

„Agrorodeo“ neturėjo degalų

Po penkto greičio ruožo „Toyota Hilux“ pavarų dėžė pradėjo skleisti ūžimo garsą, tad mechanikai nusprendė penktadienį (laisvą dieną) planuotą remontą paankstinti ir jį atliko naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį. Tačiau kol visos detalės buvo pakeistos, iš bivuako iškeliavo mobili degalų kolonėlė ir komanda, p. Žalos teigimu, „liko ant ledo“ – automobilis neturėjo degalų, rašoma komandos pranešime.

Ekipažą išgelbėjo kiti sportininkai iš Lietuvos – p. Juknevičius davė 60 litrų, kita bako dalis buvo užpildyta paprastu A95 markės benzinu vietinėje degalinėje. Pasak p. Žalos, varikliui tai nelabai sveika, bet kito pasirinkimo jie neturėjo.

„Visas ruožas žiaurus. Vidurys yra purvynas, drėgmė jame didžiulė. Mechanikai turės ką veikti – pusę dienos mašiną plaus“, – pranešime cituojamas p. Žala. Jam, pakilus į aukštį, tai pat apsvaigo galva, tačiau situacija buvo geresnė nei prieš porą metų.

„Aš kiekvieną Dakaro dieną pagalvoju – šiandien tai krūvą reikalų turėjom. Bet kita diena, kaip taisyklė, dar labiau nustebina. Keistas Dakaras. Kartais sportuojam, kartais kovojam už išgyvenimą. Paskutinė atkarpa vietomis buvo tikra pelkė. Užtraukė langus ir baigėsi mūsų sportas – kaip ežiukai rūke. Vis laukiu, gal rytoj bus ta diena be reikalų“, – pridūrė lenktynininkas.

Juknevičius peršalo

Prasčiausiai taro lietuvių komandų pasirodęs p. Juknevičius sakė, kad įtakos turėjo žemiškos problemos – jis peršalo.

„Visi čia aukštikalnių bijojo, o mane visiškai žemiškos problemos aplankė – vakar peršalau, tai šiandien išgėręs vaistų nuo temperatūros, dar aukštis, lietus – pakankamai sunki diena, vienu metu tikrai norėjosi Dariui duoti pavairuoti. Antroje dalyje stengėmės kažkiek pagauti vėl tą tempą, sugrįžti į savo ritmą. Visada Dakare turi būti tokia diena – šlapia, purvina ir nemaloni, bet svarbiausia, kad ją išgyvenom. Rytoj laisvadienis, turiu išsigydyti aš, mechanikai apžiūrės automobilį, pakeis dalis, kurių resursas jau baigėsi ir vėl stosim kovot“, – pranešime cituojamas Juknevičius.

[infogram id="6a192a83-9ed9-4014-8ca9-8c04acab97b4" prefix="192" format="interactive" title="dar kita kopija : Dakaro trasa"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
„Mercedes-Maybach“ fantazuoja brangiausių visureigių segmente 2

„Daimler“ nusprendė neatiduoti britų markėms brangiausių pasaulyje SUV automobilių segmento ir Pekino...

Transportas
2018.04.24
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau