Dakaro ralio 4 diena: sunki kelionė per kopas

Publikuota: 2018-01-10

Ketvirtoji Dakaro ralio diena įsiminė sunkiomis trasomis per kopas.

Bardauską užbūrė kopos

Pirmasis finišą pasiekė vienintelis motociklininkas iš Lietuvos Balys Bardauskas. Ketvirtame etape, išankstiniais duomenimis, jis užėmė 98 vietą.

„Kopose buvo sunkiausia. Daug motociklų buvo strigę. Pats buvau įstrigęs. Kėliausi motociklą kopose, buvo labai sunku. Visus punktus paėmiau. Baudos negavau. Bet labai gražūs vaizdai, labai gražūs. Labai gražios kopos. Galėčiau mėnesį laiko važinėti, jei nereikėtų kitur važiuot“, – „Agroverslo komunikacijos“ pranešime spaudai cituojamas Bardauskas.

Pranešime taip pat primenama apie fesh-fesh reiškinį (taip pavadintos labai smulkios dulkių smiltelių sankaupos, nusėdančios kopų žemumose). Etape nesėkmės lydėjo net lyderius. Iš Dakaro ralio pasitraukė praėjusių metų motociklų klasės nugalėtojas, britas Sam Sunderland‘as. Lyderiui atsinaujino nugaros skausmai.

Dar prieš šį etapą per tris pirmas dienas nubyrėjo apie 15% motociklininkų. Statistika rodo, kad Dakaro finišo nepasiekia nuo 30 iki 50% jį pradėjusių motociklininkų.

Jei taip ir klostysis toliau ketvirtasis etapas, Bardauskas turėtų gerokai pakilti aukštyn. Prieš ketvirtąjį etapą B. Bardauskas bendroje įskaitoje klasifikavosi 115-oje pozicijoje.

Žala – 25-as

Netrukus finišą pasiekė ir Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, 4 etape finišavęs 25 numeriu. Feisbuke „Agrorodeo“ komanda skelbė: „Mes finiše!!!“

Jiedu šią dieną pavadino itin sunkia. Ponas Žala su p. Jurgelėnu trasoje užtruko 6 val. 6 min. 18 sek. Bendroje automobilių įskaitoje po keturių etapų „Agrorodeo“ ekipažas pakilo į 24-ią vietą.

Komanda praneša, kad greičiausi ketvirtame Dakaro ralio greičio ruože buvo Sebastienas Loebas su Danieliu Elena, 330 km bekelę įveikę per 3 val. 57 min. 53 sek. Iš varžybų po avarijos pasitraukus Cyriliui Despres ekipažui, o Nasserui Al-Attiyah praradus daug laiko kopose, S. Loebas pakilo į antrąją vietą bendroje įskaitoje ir čia tik septyniomis minutėmis atsilieka nuo Stephane‘o Peterhanselio su Jeanu-Paulu Cottret.

Pasakodamas apie greičio ruožą po finišo, p. Žala išskyrė smėlio audrą – važiavimas tokiomis sąlygomis, anot lenktynininko, primena judėjimą iš paskos sunkvežimio.

„Turėjom šiokių tokių negandų, o po to teko su šiupeliu daug darbuotis, labai pavargome. Kapstėmės gal tris kartus ir taip vyriškai. Jau kai sėdom, tai sėdom – galvojau, Saulius duos man su lopeta per galvą. Tada dar smėlio audra prasidėjo. Kai pusto smėlį, labai nemalonu važiuoti – nesimato reljefo. Visą laiką atrodo, kad priekyje „Kamaz“ važiuoja. Išdalinom visus ratus, kuriuos turėjom, finišavom be laisvų“, – įspūdžius pasakojo lenktynininkas.

Ponui Jurgelėnui didelį įspūdį paliko itin aukštos kopos ir gilūs kanjonai. Ekipažas ne kartą matė dideles avarijas patyrusius automobilius – tiek nuo kanjonų nukritusius, tiek per kopas persivertusius.

„Pirmoje dalyje buvo reikalų. Pradėjo variklis gesti, bet mechanikai pirmame techniniame aptarnavime kažką pabūrė ir paskui lėkėm be tos bėdos. Tada važiavom, pradūrėm padangą. Teko pasikast nemažai – ir per savo klaidas, ir kopos įspūdingos bei smėlėtos buvo. Diena karšta. Buvo momentas kai važiavom tiek, kiek leido stuburai“, – įvairias kelio atkarpas prisiminė šturmanas.

Greičio ruožo finiše „Agrorodeo“ komandos „Toyota Hilux“ pasirodė be sveikų atsarginių ratų. Vieno prireikė patiems, o dar du paskolino kitam lietuvių ekipažui – Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui.

Juknevičius skolinosi ratus

Šiems ketvirtame Dakaro etape pačių vežamų atsarginių ratų neužteko. Pavojų, trasoje tykančių neapdairių vairuotojų, šįkart neišvengė ir lietuviškasis „CRAFT Bearings“ ekipažas, kuris trasoje prakirto 5 ratus ir finišavo be galinių padangų. Preliminariai „CRAFT Bearings“ komanda ketvirtajame etape užėmė 32-ą vietą.

Po romantiško pasivažinėjimo vandenyno pakrante į kanjonus ir kopas pasukusiems sportininkams prireikė maksimalios koncentracijos – aukštos kopos ir pavojingi skardžiai gaudė sportininkus vieną po kito. Tuo tarpu lietuvis Antanas Juknevičius susidūrė su kitomis problemomis – patekęs į sunkvežimio dulkes, ekipažas vieno metu prakirto net tris padangas, o tęsdamas lenktynes paliko dar du. Laimei, tautietį iš bėdos išgelbėjo Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, paskolinęs du atsarginius ratus.

nuotrauka:: 1left

„Daugiau nei 10 metų Dakare, bet pirmą kartą į finišą atvažiuoju ant dviejų ratų. Išlindo prieš mus sunkvežimis ir kaip kalėm – vienu metu tris padangas palikom, po to dar du. Ačiū labai Vaidui su Sauliumi, kad sustojo, pasidalino savo atsarginiais ratais,“ – net ir po košmariškos etapo pabaigos šypsodamasis pasakojo Antanas Juknevičius. „Sprogus dar dviems ratams galvojome stovėti, palaukti pagalbos, bet nusprendėm, kad reikia atropoti iki finišo. Dar ir neblogas rezultatas kaip be dviejų ratų.“

Vanagui etapas – pagal geriausius siaubo filmų scenarijus

Tuo tarpu Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio automobilis patyrė techninių gedimų bei avarijų, tad išvydo finišą vėliau, 51 vietoje, automobilyje praleidę beveik 12 valandų.

Vanago komandos pranešime rašoma, kad košmaras šiandieną kankino visus: vienas iš varžybų lyderių, „Peugeot Sport” atstovas Cerilis Despres patyrė didelę avariją ir baigė savo įspūdingą pasirodymą. Vienintelis minėto gamintojo dominavimui besipriešinęs „Toyota” atstovas katarietis Nasser Al Attiyah susidūrė su techninėmis problemomis ir finišavo visa valanda vėliau, nei lyderiai. Lenktynėse, kuriose finišas pasiekiamas sekundžių skirtumu, tai nebenugalimas pranašumas.

„Savąjį košmarą išgyveno ir „General Financing team Pitlane” ekipažas. Lūžęs pusašis apsunkino pirmąją varžybų dalį – šiemet teisėjams padidinus į variklį patenkančio oro ribotuvo diametrą, „Toyota Hillux” generuoja šiek tiek daugiau galios ir kartu su itin nedraugišku dienos reljefu, tai natūraliai labiau kankina visas transmisijos dalis”, - rašoma pranešime.

Toliau pasakojama, kad sėkmingai susitvarkę su gedimu ekipažas pajudėjo į siaurais tarpekliais pažymėtą ruožą. Trumpas pasiklydimas dulkėse, sekundei nusisukusi sėkmė ir ekipažas nugarmėjo nuo šlaito. Nors ši akimirka rodėsi it nesėkmių azimutas, per plauką istorija nepablogėjo kritiškai – kol „Black Hawk” gulėjo ant šono, o Benediktas kvietė žiūrovus padėti jį atversti, tą pačią klaidą padarė vienas iš „Mini” ekipažų. Ištikti didesnės sėkmės, jie liko kaboti ant skardžio ir nepribaigė lietuvių ekipažo vilčių tęsti savo kelionę. Atvertus automobilį Benediktas ir Sebastijanas netruko rasti randų – į šipulius subyrėjęs stabdžių diskas nėra kritinė problema, nes automobilyje sumontuota galimybė atjungti galinius stabdžius, tačiau pažeista stebulė reiškia geriausiu atveju lėtą, bet neabejotiną mazgo žūtį. Ekipažui teko suktis atgal, grįžti į jau pravažiuotą serviso zoną, kur praradę begalę laiko, sulaukė iš bivako atsiųstos detalės. Ją pakeitus, jau visais varomais ratai, „General Financing team Pitlane” ekipažas vėl žengė į trasą. Keliavimas greičio ruožu po to, kai jį įveikia visi automobiliai ir faktiškai visi sunkvežimiai, situacijos nepalengvino, to nedarė ir besileidžianti saulė. It maža būtų bėdų, automobilis vėl pradėjo elgtis keistai – komandą paliko šviežiai pakeistas pusašis.

Neturėdami galimybės kovoti su kopomis, Benediktas ir Sebastijanas priėmė sprendimą rinktis atsarginį kelią iki tarpinio aptarnavimo zonos – tai jiems kainavo didelę laiko baudą, tačiau leido sugrįžti į kelią sveiku automobiliu. Dar šešios dešimtys sudėtingų kilometrų, pusantros valandos kančių „fesh-fesh| smėlyje.

Pakalbintas Benediktas juokavo, kad startas rodos buvo labai seniai ir kartu Sebastijanu pradeda jaustis profesionalais kasimo darbuose. Nepaisant to, ūpo keliauti toliau neprarandama: „Nedaug laiko dabar pamiegoti liko, sunku imtis kažkokių apibrėžimų dabar, bet faktas, kad šitas Dakaras tikrai yra ne mūsų. Broliai Coroneliai juokavo, kad Dakare viena diena visada yra labai sunki, tai pas mus iš keturių kaip minimum trys buvo labai labai pamokančios ir tokios pakišančios koją turbūt. Rytoj galva gal bus truputį blaivesnė ir mes žiūrėsim ką darom toliau, bet dabar mes tvarkomės automobilį, keliaujam maudytis ir pamiegot kiek dar galima”, - dalinosi pilotas.

Trečiadienis išsiskirs kilometražu

Lenktynininkai Dakare jau įveikė 1500 km, o rytoj jų laukia paskutinė diena Peru. Maratonas kelsis į Boliviją, kur sportininkų lauks dar vienas iššūkis – aukštikalnės. Vienu metu Dakaro ralio trasos kils net virš 3000 m aukštį, o dalyviams tai reiškia deguonies trūkumą ir galvos skausmą.

Trečiadienį Dakaro dalyviai startuos penktame etape. Jis išsiskirs savo kilometražu – automobilių ekipažams teks įveikti 932 km distanciją, iš kurių 267 km sudarys greičio ruožas. Visas Dakaro dalyvių karavanas persikels iš San Chuan de Markonos į Arekipą.

Greičio ruože motociklininkai startuos atskirai nuo automobilių, tad pastarųjų vairuotojai vėl neturės papildomo orientyro – motociklų paliktų vėžių. Taip pat tai paskutinė diena, kai pasiekiamas bivuakas Peru. Ketvirtadienį sportininkai iš Arekipos keliaus į Boliviją – La Pasą.

Trasa

Šiais metais maratonas vyksta 40-ąjį kartą, be to, jau 10-ąjį – Pietų Amerikoje. Jo trasa vėl grįžta prie Ramiojo vandenyno ir į Peru smėlio kopas.

Trasa drieksis per tris valstybes: lenktynių startas sausio 6-ąją duodamas Peru sostinėje Limoje, po kelių dienų dalyviai atvyks į Boliviją, kurios mieste La Pase numatyta viena poilsio diena. Maratono finišas – sausio 20 d. Argentinoje, Kordobos mieste.

Visas lenktynių trasos ilgis sudarys apie 9.000 km. Maždaug pusė nuotolio bus greičio ruožai, likusi pusė – važiavimai tarp jų.

7 ruožai iš 14-os numatyti smėlio kopose – tai rodo, kad jubiliejines lenktynes vėl galima pagrįstai vadinti dykumų maratonu. Be to, daugiau nei 5 lenktynių dienas sportininkai praleis didesniame nei 3 km aukštyje, kai dėl mažo deguonies kiekio pasunkės fizinis žmonių aktyvumas ir sumažės vidaus degimo variklių galia.

[infogram id="0e184fb0-982d-41e7-a893-e6c21a4bb849" prefix="q8Q" format="interactive" title="Dakaro trasa"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
„Audi“ ir „Mercedes“ veržiantis į elektromobilių rinką, BMW laukia 2021 m. 5

„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ per pastarąsias kelias dienas pristačius serijinei gamybai paruoštus...

Transportas
2018.09.18
„Mazda 6“ – dar vienas į „premium“ segmentą nusitaikęs naujas sedanas 11

Antradienį Vilniuje pristatytas naujas „Mazda“ sedanas be užuolankų taikosi į „Audi“ teritoriją.

Transportas
2018.09.18
„Mercedes” žengia į „Teslos” užimtą teritoriją 14

„Jaguar“, „Audi“, o dabar ir „Mercedes-Benz“ pristatė serijinei gamybai parengtus SUV tipo automobilius ir...

Transportas
2018.09.15
„Volkswagen“ nutrauks legendinio „Beetle“ gamybą 1

Vokietijos koncernas „Volkswagen“ patvirtino 2019 m. liepos mėnesį ketinantis užbaigti trečiosios kartos...

Transportas
2018.09.14
Vilniuje – kolekciniai „Porsche“ modeliai iš gamintojo muziejaus

Vilniaus „Porsche“ centre atidengta šešių modelių ekspozicija, kurią sudarė trumpam atvežti išskirtiniai...

Transportas
2018.09.14
SEB: Lietuvos žmonės gali pirkti beveik 8% brangesnius automobilius 9

Lietuvos gyventojai gali įpirkti vis brangesnius automobilius, bet besikeičiančios aplinkybės nebūtinai...

Rusiška pasaka – iššūkiai „Teslai“ ir vokiškoms „premium“ markėms 25

Net pristatydamos vienetinius savo sukurtus automobilius, žinomos Rusijos įmonės nesikuklina ir sakosi...

Transportas
2018.09.05
Naujų automobilių rinkos šuolis rugpjūtį – net 47% 11

Rugpjūtį Lietuvos naujų automobilių rinka išgyveno įspūdingą augimą, kurį net trečdaliu palaikė reeksportas.

Transportas
2018.09.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau