Dakaro ralio 4 diena: sunki kelionė per kopas

Publikuota: 2018-01-10

Ketvirtoji Dakaro ralio diena įsiminė sunkiomis trasomis per kopas.

Bardauską užbūrė kopos

Pirmasis finišą pasiekė vienintelis motociklininkas iš Lietuvos Balys Bardauskas. Ketvirtame etape, išankstiniais duomenimis, jis užėmė 98 vietą.

„Kopose buvo sunkiausia. Daug motociklų buvo strigę. Pats buvau įstrigęs. Kėliausi motociklą kopose, buvo labai sunku. Visus punktus paėmiau. Baudos negavau. Bet labai gražūs vaizdai, labai gražūs. Labai gražios kopos. Galėčiau mėnesį laiko važinėti, jei nereikėtų kitur važiuot“, – „Agroverslo komunikacijos“ pranešime spaudai cituojamas Bardauskas.

Pranešime taip pat primenama apie fesh-fesh reiškinį (taip pavadintos labai smulkios dulkių smiltelių sankaupos, nusėdančios kopų žemumose). Etape nesėkmės lydėjo net lyderius. Iš Dakaro ralio pasitraukė praėjusių metų motociklų klasės nugalėtojas, britas Sam Sunderland‘as. Lyderiui atsinaujino nugaros skausmai.

Dar prieš šį etapą per tris pirmas dienas nubyrėjo apie 15% motociklininkų. Statistika rodo, kad Dakaro finišo nepasiekia nuo 30 iki 50% jį pradėjusių motociklininkų.

Jei taip ir klostysis toliau ketvirtasis etapas, Bardauskas turėtų gerokai pakilti aukštyn. Prieš ketvirtąjį etapą B. Bardauskas bendroje įskaitoje klasifikavosi 115-oje pozicijoje.

Žala – 25-as

Netrukus finišą pasiekė ir Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, 4 etape finišavęs 25 numeriu. Feisbuke „Agrorodeo“ komanda skelbė: „Mes finiše!!!“

Jiedu šią dieną pavadino itin sunkia. Ponas Žala su p. Jurgelėnu trasoje užtruko 6 val. 6 min. 18 sek. Bendroje automobilių įskaitoje po keturių etapų „Agrorodeo“ ekipažas pakilo į 24-ią vietą.

Komanda praneša, kad greičiausi ketvirtame Dakaro ralio greičio ruože buvo Sebastienas Loebas su Danieliu Elena, 330 km bekelę įveikę per 3 val. 57 min. 53 sek. Iš varžybų po avarijos pasitraukus Cyriliui Despres ekipažui, o Nasserui Al-Attiyah praradus daug laiko kopose, S. Loebas pakilo į antrąją vietą bendroje įskaitoje ir čia tik septyniomis minutėmis atsilieka nuo Stephane‘o Peterhanselio su Jeanu-Paulu Cottret.

Pasakodamas apie greičio ruožą po finišo, p. Žala išskyrė smėlio audrą – važiavimas tokiomis sąlygomis, anot lenktynininko, primena judėjimą iš paskos sunkvežimio.

„Turėjom šiokių tokių negandų, o po to teko su šiupeliu daug darbuotis, labai pavargome. Kapstėmės gal tris kartus ir taip vyriškai. Jau kai sėdom, tai sėdom – galvojau, Saulius duos man su lopeta per galvą. Tada dar smėlio audra prasidėjo. Kai pusto smėlį, labai nemalonu važiuoti – nesimato reljefo. Visą laiką atrodo, kad priekyje „Kamaz“ važiuoja. Išdalinom visus ratus, kuriuos turėjom, finišavom be laisvų“, – įspūdžius pasakojo lenktynininkas.

Ponui Jurgelėnui didelį įspūdį paliko itin aukštos kopos ir gilūs kanjonai. Ekipažas ne kartą matė dideles avarijas patyrusius automobilius – tiek nuo kanjonų nukritusius, tiek per kopas persivertusius.

„Pirmoje dalyje buvo reikalų. Pradėjo variklis gesti, bet mechanikai pirmame techniniame aptarnavime kažką pabūrė ir paskui lėkėm be tos bėdos. Tada važiavom, pradūrėm padangą. Teko pasikast nemažai – ir per savo klaidas, ir kopos įspūdingos bei smėlėtos buvo. Diena karšta. Buvo momentas kai važiavom tiek, kiek leido stuburai“, – įvairias kelio atkarpas prisiminė šturmanas.

Greičio ruožo finiše „Agrorodeo“ komandos „Toyota Hilux“ pasirodė be sveikų atsarginių ratų. Vieno prireikė patiems, o dar du paskolino kitam lietuvių ekipažui – Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui.

Juknevičius skolinosi ratus

Šiems ketvirtame Dakaro etape pačių vežamų atsarginių ratų neužteko. Pavojų, trasoje tykančių neapdairių vairuotojų, šįkart neišvengė ir lietuviškasis „CRAFT Bearings“ ekipažas, kuris trasoje prakirto 5 ratus ir finišavo be galinių padangų. Preliminariai „CRAFT Bearings“ komanda ketvirtajame etape užėmė 32-ą vietą.

Po romantiško pasivažinėjimo vandenyno pakrante į kanjonus ir kopas pasukusiems sportininkams prireikė maksimalios koncentracijos – aukštos kopos ir pavojingi skardžiai gaudė sportininkus vieną po kito. Tuo tarpu lietuvis Antanas Juknevičius susidūrė su kitomis problemomis – patekęs į sunkvežimio dulkes, ekipažas vieno metu prakirto net tris padangas, o tęsdamas lenktynes paliko dar du. Laimei, tautietį iš bėdos išgelbėjo Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, paskolinęs du atsarginius ratus.

nuotrauka:: 1left

„Daugiau nei 10 metų Dakare, bet pirmą kartą į finišą atvažiuoju ant dviejų ratų. Išlindo prieš mus sunkvežimis ir kaip kalėm – vienu metu tris padangas palikom, po to dar du. Ačiū labai Vaidui su Sauliumi, kad sustojo, pasidalino savo atsarginiais ratais,“ – net ir po košmariškos etapo pabaigos šypsodamasis pasakojo Antanas Juknevičius. „Sprogus dar dviems ratams galvojome stovėti, palaukti pagalbos, bet nusprendėm, kad reikia atropoti iki finišo. Dar ir neblogas rezultatas kaip be dviejų ratų.“

Vanagui etapas – pagal geriausius siaubo filmų scenarijus

Tuo tarpu Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio automobilis patyrė techninių gedimų bei avarijų, tad išvydo finišą vėliau, 51 vietoje, automobilyje praleidę beveik 12 valandų.

Vanago komandos pranešime rašoma, kad košmaras šiandieną kankino visus: vienas iš varžybų lyderių, „Peugeot Sport” atstovas Cerilis Despres patyrė didelę avariją ir baigė savo įspūdingą pasirodymą. Vienintelis minėto gamintojo dominavimui besipriešinęs „Toyota” atstovas katarietis Nasser Al Attiyah susidūrė su techninėmis problemomis ir finišavo visa valanda vėliau, nei lyderiai. Lenktynėse, kuriose finišas pasiekiamas sekundžių skirtumu, tai nebenugalimas pranašumas.

„Savąjį košmarą išgyveno ir „General Financing team Pitlane” ekipažas. Lūžęs pusašis apsunkino pirmąją varžybų dalį – šiemet teisėjams padidinus į variklį patenkančio oro ribotuvo diametrą, „Toyota Hillux” generuoja šiek tiek daugiau galios ir kartu su itin nedraugišku dienos reljefu, tai natūraliai labiau kankina visas transmisijos dalis”, - rašoma pranešime.

Toliau pasakojama, kad sėkmingai susitvarkę su gedimu ekipažas pajudėjo į siaurais tarpekliais pažymėtą ruožą. Trumpas pasiklydimas dulkėse, sekundei nusisukusi sėkmė ir ekipažas nugarmėjo nuo šlaito. Nors ši akimirka rodėsi it nesėkmių azimutas, per plauką istorija nepablogėjo kritiškai – kol „Black Hawk” gulėjo ant šono, o Benediktas kvietė žiūrovus padėti jį atversti, tą pačią klaidą padarė vienas iš „Mini” ekipažų. Ištikti didesnės sėkmės, jie liko kaboti ant skardžio ir nepribaigė lietuvių ekipažo vilčių tęsti savo kelionę. Atvertus automobilį Benediktas ir Sebastijanas netruko rasti randų – į šipulius subyrėjęs stabdžių diskas nėra kritinė problema, nes automobilyje sumontuota galimybė atjungti galinius stabdžius, tačiau pažeista stebulė reiškia geriausiu atveju lėtą, bet neabejotiną mazgo žūtį. Ekipažui teko suktis atgal, grįžti į jau pravažiuotą serviso zoną, kur praradę begalę laiko, sulaukė iš bivako atsiųstos detalės. Ją pakeitus, jau visais varomais ratai, „General Financing team Pitlane” ekipažas vėl žengė į trasą. Keliavimas greičio ruožu po to, kai jį įveikia visi automobiliai ir faktiškai visi sunkvežimiai, situacijos nepalengvino, to nedarė ir besileidžianti saulė. It maža būtų bėdų, automobilis vėl pradėjo elgtis keistai – komandą paliko šviežiai pakeistas pusašis.

Neturėdami galimybės kovoti su kopomis, Benediktas ir Sebastijanas priėmė sprendimą rinktis atsarginį kelią iki tarpinio aptarnavimo zonos – tai jiems kainavo didelę laiko baudą, tačiau leido sugrįžti į kelią sveiku automobiliu. Dar šešios dešimtys sudėtingų kilometrų, pusantros valandos kančių „fesh-fesh| smėlyje.

Pakalbintas Benediktas juokavo, kad startas rodos buvo labai seniai ir kartu Sebastijanu pradeda jaustis profesionalais kasimo darbuose. Nepaisant to, ūpo keliauti toliau neprarandama: „Nedaug laiko dabar pamiegoti liko, sunku imtis kažkokių apibrėžimų dabar, bet faktas, kad šitas Dakaras tikrai yra ne mūsų. Broliai Coroneliai juokavo, kad Dakare viena diena visada yra labai sunki, tai pas mus iš keturių kaip minimum trys buvo labai labai pamokančios ir tokios pakišančios koją turbūt. Rytoj galva gal bus truputį blaivesnė ir mes žiūrėsim ką darom toliau, bet dabar mes tvarkomės automobilį, keliaujam maudytis ir pamiegot kiek dar galima”, - dalinosi pilotas.

Trečiadienis išsiskirs kilometražu

Lenktynininkai Dakare jau įveikė 1500 km, o rytoj jų laukia paskutinė diena Peru. Maratonas kelsis į Boliviją, kur sportininkų lauks dar vienas iššūkis – aukštikalnės. Vienu metu Dakaro ralio trasos kils net virš 3000 m aukštį, o dalyviams tai reiškia deguonies trūkumą ir galvos skausmą.

Trečiadienį Dakaro dalyviai startuos penktame etape. Jis išsiskirs savo kilometražu – automobilių ekipažams teks įveikti 932 km distanciją, iš kurių 267 km sudarys greičio ruožas. Visas Dakaro dalyvių karavanas persikels iš San Chuan de Markonos į Arekipą.

Greičio ruože motociklininkai startuos atskirai nuo automobilių, tad pastarųjų vairuotojai vėl neturės papildomo orientyro – motociklų paliktų vėžių. Taip pat tai paskutinė diena, kai pasiekiamas bivuakas Peru. Ketvirtadienį sportininkai iš Arekipos keliaus į Boliviją – La Pasą.

Trasa

Šiais metais maratonas vyksta 40-ąjį kartą, be to, jau 10-ąjį – Pietų Amerikoje. Jo trasa vėl grįžta prie Ramiojo vandenyno ir į Peru smėlio kopas.

Trasa drieksis per tris valstybes: lenktynių startas sausio 6-ąją duodamas Peru sostinėje Limoje, po kelių dienų dalyviai atvyks į Boliviją, kurios mieste La Pase numatyta viena poilsio diena. Maratono finišas – sausio 20 d. Argentinoje, Kordobos mieste.

Visas lenktynių trasos ilgis sudarys apie 9.000 km. Maždaug pusė nuotolio bus greičio ruožai, likusi pusė – važiavimai tarp jų.

7 ruožai iš 14-os numatyti smėlio kopose – tai rodo, kad jubiliejines lenktynes vėl galima pagrįstai vadinti dykumų maratonu. Be to, daugiau nei 5 lenktynių dienas sportininkai praleis didesniame nei 3 km aukštyje, kai dėl mažo deguonies kiekio pasunkės fizinis žmonių aktyvumas ir sumažės vidaus degimo variklių galia.

[infogram id="0e184fb0-982d-41e7-a893-e6c21a4bb849" prefix="q8Q" format="interactive" title="Dakaro trasa"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volvo“ savininkė į krepšelį deda „Daimler“: investavo 7,3 mlrd. Eur 1

Kinijos automobilių pramonės kompanija „Zhejiang Geely Holding Group Co.“ tapo didžiausia Vokietijos...

Pramonė
07:15
GM siūlosi toliau investuoti Pietų Korėjoje, bet nori valdžios pagalbos Premium

„General Motors“, Pietų Korėjoje sukėlusi sąmyšį savo ketinimais uždarinėti gamyklas, siūlo dešimties metų...

Pramonė
2018.02.22
Šiemet laukia pasaulinio automobilių prekybos rekordo Premium

Sausis buvo sėkmingas Lietuvos ir visos Europos rinkai, o pasaulinėje rinkoje tikimasi naujo rekordo.

Transportas
2018.02.21
Lūžis Europos rinkoje: „Tesla“ tapo populiaresne už „Mercedes“, BMW ir „Audi“ 35

Europos „Premium“ automobilių rinkoje – pirmasis triuškinantis elektromobilių proveržis: „Tesla Model S“...

Transportas
2018.02.20
5 m ilgio koncepcinis „Volkswagen“ sedanas gali tapti „Phaeton“ įpėdiniu

Kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje „Volkswagen“ parodys koncepcinį modelį „I.D. Vizzion“, kuris parodo...

Transportas
2018.02.20
„Mercedes-Benz“ gali tapti dar vienu „Dyzelgeito“ skandalo kaltinamuoju 2

Tikėtina kad „Mercedes-Benz“ automobilių gamintojas „Daimler AG“ taip pat naudojo automobilių taršos duomenis...

Transportas
2018.02.19
Sausį naudotų automobilių paklausa didėjo 10,5%

Sausį Lietuvoje ir toliau augo prekyba naudotais automobiliais. Vėl dominavo trys rinkos lyderiai ir vėl...

Transportas
2018.02.19
Automobilių pramonė – ties lūžiu, kurio poveikis dar tik spėliojamas Premium 12

ES rengiami automobilių taršos standartai jau artimiausiais metais radikaliai keis naujų automobilių rinką.

Transportas
2018.02.14
Teismas grąžina D. Zabulionį į pareigas Lietuvos automobilių kelių direkcijoje 10

Teismas panaikino Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) įsakymą dėl Daivio Zabulionio atleidimo iš...

Verslo aplinka
2018.02.14
Trečiosios kartos „Sprinter“: daug naujų sprendimų ir elektros pavara 1

„Mercedes-Benz“ pristatytas naujasis, trečiosios kartos komercinis „Sprinter“ modelis. Gamintojai dabar siūlo...

Transportas
2018.02.12
Automagistralėje Vilnius-Kaunas atlikti savivaldžių automobilių bandymai 2

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) užsakymu kelyje A1 Vilnius–Kaunas buvo įgyvendintas bandomasis...

Transportas
2018.02.12
Trečiosios kartos „Touareg“ bus pristatytas Pekine 1

„Volkswagen“ paviešino pirmąjį oficialų savo naujojo, trečiosios kartos „Touareg“ modelio atvaizdą ir pranešė...

Transportas
2018.02.12
VŽ bando: „Toyota Land Cruiser“ – alternatyvus pasirinkimas žemvaldžių lyderiui 10

Įsigydamas „Cadillac Escalade“, stambus žemvaldys ir ūkininkų atstovas nejučiomis deklaruoja, kad jam...

Transportas
2018.02.11
Naujasis mažiausias „Mercedes“ modelis nenori atrodyti mažas 6

Visiškai naujas A klasės hečbekas į kompaktinių automobilių klasę atneša ir visiškai naujas technologijas,...

Transportas
2018.02.07
„Regitra“ automobilių numerius pristatys į namus 2

Mėnesį laiko „Regitra“ vykdys akciją: internetu įsigytus numerio ženklus kurjeris nemokamai pristatys į...

Transportas
2018.02.07
„Kia“ Ženevai paruošė trečiosios kartos „Ceed“

6 metus gaminamas „Kia cee‘d“ šiais metais sulauks pamainos: naujos kartos modelis bus gaminamas su naujomis...

Transportas
2018.02.06
„Škoda“ pristatys mažą miesto visureigio prototipą 2

„Škoda“ rengiasi naujo nedidelio SUV modelio gamybai, kurio prototipas „Vision X“ kovo mėnesį bus pristatytas...

Transportas
2018.02.05
Lietuvos rinkos poreikį prabangiems automobiliams papildo „Bentley“ 1

Vilniuje duris atvėręs pirmasis „Bentley“ salonas atskleidžia Lietuvos rinkos poreikį naujoms aukščiausios...

Transportas
2018.02.05
„Mercedes-Benz“ gamintojai 2017-ieji buvo geriausi istorijoje

„Daimler“, gaminanti „Mercedes-Benz“ automobilius, 2017-aisiais pasiekė rekordinį pelną, tačiau įspėjo, kad...

Transportas
2018.02.02

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau