Dakaro ralio 3 diena: lietuviai prasikasėsi per duobes iki finišo

Publikuota: 2018-01-08

Ekipažai iš Lietuvos įveikė ir trečiąją  Dakaro ralio maratono dieną.

Juknevičiaus ekipažas pasiekė geriausią rezultatą

Geriausią rezultatą, kaip ir antrąją dieną, pasiekė Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio komanda „Craft Bearings“ - šis ekipažas rodė stabilumą, startavus iš 18-os pozicijos turėjo paplušėti – lenktynininkai strigo smėlyje, bet išlaikė stabilumą ir finiše parodė 25-ą rezultatą. Bendroje įskaitoje dabar jie užima 19 vietą.

„Dar vienas smagus greičio ruožas – suvažiavom beveik taip, kaip norėjom – spaudėm ir lenkėm viską, kas pasitaikė. Gal aš net kiek vietomis perspaudžiau – klimpom smėlyje, teko pasikapstyt, bet gale atsigriebėm ir grįžom į savo ritmą. Stengėmės važiuoti kitaip nei varžovai – trajektorijas rinkomės patys, iš esmės šita strategija pasiteisino. Aišku porą kartų sėdom, bet išsikasėm, tik Darius visai netausoja komandos įrangos – po vieno išsikasimo paliko sandtrack‘ą (speciali kelią imituojanti plokštė, skirta išsikasti iš smėlio)“, – pranešime cituojamas p. Juknevičius.

Vanagas pavijo ir pralenkė Žalą

Trečioji diena  šviesesnę ateitį pažadėjo „General Financing team Pitlane” ekipažui - po į dvi dalis perskelto greičio ruožo, Benediktas Vanagas ir Sebastijanas Rozvadovskis preliminariai finišavo 27 vietoje.

Pirmuosius 80 kilometrų iki trumpo, vos 20 minučių trukusio serviso aptarnavimo Benediktas įveikė konkurencingu tempu, atliko beveik dešimtį lenkimų ir pavijo Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažą, kurie finišavo 34.

Pirmuosius 80 kilometrų iki trumpo, vos 20 minučių trukusio serviso aptarnavimo Benediktas įveikė konkurencingu tempu, atliko beveik dešimtį lenkimų ir pavijo Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažą. Pakalbintas prieš išvykstant į antrąją dalį, pilotas linkėjo sau išminties. Panašu, jog šis palinkėjimas suveikė – likusius, daugiau kaip du šimtus kilometrų ekipažas įveikė išvengdamas didesnių problemų ir gedimų, trečiąją dieną Peru pabaigdami drausmingai. Būtent šią savybę komandos pilotas akcentavo labiausiai.

„Džiaugiamės čia būdami – iš esmės tikrai labai techniškas greičio ruožas, labai daug kopų, labai daug „fesh-fesh” dangos, labai daug akmenų įvairiausių, šiaip viskas tikrai būtų buvę be galo sklandžiai, jeigu kaip pirmokai nebūtume padarę keleto klaidų. Tris kartus buvome užstrigę, bet tokiose vietoje, kur tikrai užstrigti nereikėjo. Vakarykštis „kulverstukas” visgi paveikė psichologiškai, tai stengiesi būti atsargesnis ir dėl to užklimpsti. Bet nežiūrint į tai, aš manau kad darbą padarėm ir rytoj turėsim geresnę starto poziciją, tai džiaugiamės, kad pirmadienis baigėsi.”, - iš karto po finišo dalinosi „General Financing team Pitlane” pilotas.

Pranešime p. Vanagas teigia, jog per plauką išvengė dar vieno kritimo per kopą, šį kartą padėjo iki galo nuspaustas akceleratoriaus pedalas – vos priekiniai ratai pasiekė žemę, jei truktelėjo automobilį į priekį ir neleido virsti. Nepaisant sėkmingai pasibaigusio incidento, komanda bandys keisti automobilio galinės pakabos nustatymus – būtent toks, nepageidaujamas šoklumas jau pabaigė vieno iš pirmosios dienos lyderių - Bryce Menzies pasirodymą.

Temperatūra vargina Žalos automobilį

Trečiame Dakaro etape 34-i likę Žala ir Jurgelėnas sako, kad trečioji dien savo sudėtintumu pralenkė ankstesnes. „Agrorodeo“ komandos ekipažas turėjo problemų dėl kaistančio automobilio variklio.

Greičiausias trečiame Dakaro ralio greičio ruože buvo Nasseras Al-Attiyah su Matthieu Baumeliu, 295 km bekelės ruožą įveikęs per 3 val. 9 min. 8 sek. Žala su Jurgelėnu trasoje užtruko 4 val. 52 min. 31 sek. Viso sportininkai kelyje iš Pisko į San Chuan de Markoną įveikė 502 km (295 km greičio ruožas ir 207 km pervažiavimas).

Bendrosios automobilių įskaitos lyderiai po trijų Dakaro etapų – Stephane‘as Peterhanselis su Jeanu Paulu Cottret, trasoje užtrukę 6 val. 34 min. 58 sek. „Agrorodeo“ ekipažas užima 28 vietą, o jų laikas trasoje – 9 val. 39 min. 53 sek.

Pirmadienio greičio ruožas buvo padalintas į dvi dalis. Pradžioje sportininkai apsuko 80 km kilpą ir grįžo į bivuaką, iš kurio startavo. Čia turėjo 20 minučių trumpam technikos sutvarkymui ir pajudėjo link likusių 215 km.

„Šiandien sunki diena. Viskas prasidėjo, kai kopose pradėjo motoras kaisti – prastovėjom daug laiko. Sunkus, nervingas važiavimas, vieną kartą bežiūrėdami temperatūrą net įklimpę buvom. Žodžiu, ilga diena buvo. Kaitimas – didžiausia problema ir ją reikia išspręsti, nes važiavimas – tragikomiškas. Leki, leki, tada turi stovėti. Neįsivaizduoju, kodėl taip yra – buvo karšta, bet ne 40 laipsnių, variklis taip kaisti neturėtų“, – po finišo pasakojo lenktynininkas.

„Agrorodeo“ komandos šturmanas Jurgelėnas pažymėjo, kad šis Dakaro ralis – kur kas sunkesnis šturmanams nei ankstesnieji.

„Šturmanams darbo buvo. Lyginant su ankstesniais Dakarais, tai šiemet jau pirmos dienos rodo, kad šturmanai turi nemiegoti ir sekti kelio knygą labai atidžiai. Mašina puikiai važiuoja, Vaidas gerai vairuoja, buvo daug greitų ir pavojingų atkarpų – daug šuoliukų darėm. Apgadintų mašinų matėm, tačiau tokių stiprių avarijų, kaip vakar – ne. Variklio gesinimas juokingas. Aplenki varžovus, leki, sustoji, tada mus aplenkia. Kai kuriuos ekipažus aplenkėm po 6-7 kartus. Bet priekyje dar daug dienų“, – optimizmo neprarado p. Jurgelėnas.

Bardauskas šįkart nieko negelbėjo

Dakaro ralyje vienintelis mūsų šalies motociklininkas Balys Bardauskas baigė trečiąjį šių sudėtingų lenktynių etapą, finišuodamas 105 vietoje. Bendroje įskaitoje Bardauskas pakilo iš 120 vietos, kurioje klasifikavosi vakar, į 110-ąją vietą. Nuo etapo nugalėtojo brito Sam Sunderland‘o lietuvis atsiliko 2 val. 8 min. ir 13 sek.

„Šiandien nieko negelbėjau. Važiavau lėtai. Girdėjot, kad sraigtasparnis kažką išgelbėjo, – po finišo kalbėjo ir motociklininkas Bardauskas. – Negrįš šiandien daug kas. Kopos tokios klampios, klampios. Visą laiką turi minti gazą.“

Pasak sportininko, kelyje buvo daug klastingų duobių, kurios nebuvo pažymėtos lenktynininkams išdalintose šio etapo legendose. „Jos (duobės), matyt, neseniai susiformavusios. Šokau per kelias tokias duobes. Pavyko. Na ką, viskas gerai“, – neslėpė optimizmo Bardauskas.

Pranešime taip pat rašoma, kad savo kaip bekelės varžybų vardą šiais metais pateisinančios varžybos ir toliau negailestingos neapdairiems sportininkams. Prieš pat trečiojo etapo finišą nuo milžiniškos kopos vertėsi dar vienas nukraujavusios „MINI X-Raid“ pilotas Nani Roma. Tiesa, lenktynininkui pavyko atriedėti iki finišo, o po jo lenktynininką sraigtasparniu išgabeno medikai.

Trasa

Šiais metais maratonas vyksta 40-ąjį kartą, be to, jau 10-ąjį – Pietų Amerikoje. Jo trasa vėl grįžta prie Ramiojo vandenyno ir į Peru smėlio kopas.

Trasa drieksis per tris valstybes: lenktynių startas sausio 6-ąją duodamas Peru sostinėje Limoje, po kelių dienų dalyviai atvyks į Boliviją, kurios mieste La Pase numatyta viena poilsio diena. Maratono finišas – sausio 20 d. Argentinoje, Kordobos mieste.

Visas lenktynių trasos ilgis sudarys apie 9.000 km. Maždaug pusė nuotolio bus greičio ruožai, likusi pusė – važiavimai tarp jų.

7 ruožai iš 14-os numatyti smėlio kopose – tai rodo, kad jubiliejines lenktynes vėl galima pagrįstai vadinti dykumų maratonu. Be to, daugiau nei 5 lenktynių dienas sportininkai praleis didesniame nei 3 km aukštyje, kai dėl mažo deguonies kiekio pasunkės fizinis žmonių aktyvumas ir sumažės vidaus degimo variklių galia.

[infogram id="0e184fb0-982d-41e7-a893-e6c21a4bb849" prefix="q8Q" format="interactive" title="Dakaro trasa"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 3

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
„Volkswagen“ susizgribo atsiliekantis nuo pokyčių

Koncerno „Volkswagen AG“ vadovas perspėja praradęs variklių plėtros ekspertus: dėl to susiduriama su...

Transportas
2018.08.06
VŽ bando: visų laikų galingiausias „Volkswagen Polo GTI“ 1

Galingiausia visų laikų „Polo“ versija, žymima įpareigojančiu GTI ženklu, kainuoja nuo 22.8870 Eur – už tai...

Transportas
2018.08.04
Naujų automobilių rinka liepą pasiekė 49% augimą 18

Liepos mėnesį užregistravus 3.049 naujus lengvuosius automobilius, rinkoje palaikomas itin spartus augimas,...

Transportas
2018.08.02
BMW statys naują gamyklą Vengrijoje 12

Pastaruoju metu investavęs į naujas gamyklas Kinijoje, Meksikoje ir JAV, Bavarijos automobilių koncernas...

Transportas
2018.08.01
Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę 17

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su...

Transportas
2018.07.31
VŽ bando „Volvo V60“: kai nebesinori SUV 30

Agresyvesnio dizaino, erdvesnis, tačiau toks pats skandinaviškas – tai naujasis „Volvo“ modelis V60, kuriuo...

Transportas
2018.07.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau