Dakaro lenktynėse – lietuviška trikovė

Publikuota: 2018-01-06

Dakaro ralis lietuviams šiemet bus ypač įdomus: Lietuvai atstovaus keturi ekipažai – vienas motociklininkas ir trys beveik identiškais automobiliais važiuojantys sportininkai.

Antanas Juknevičius, Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala startuos su automobiliais „Toyota Hilux“. Tai specialiai dykumų lenktynėms Pietų Afrikoje sukurti visureigiai, ne sykį įrodę patikimumą ir greitį. Beveik vienodi automobiliai (skiriasi tik kai kurie techniniai parametrai) leidžia tikėtis lygiavertės Lietuvos atstovų kovos, o praėjusiais metais to beveik neteko pamatyti.

Galima priminti, kad pernai sugedo p. Vanago beveik naujo „Hilux“ sankaba ir pernelyg daug laiko trasoje praradęs ekipažas nusprendė trauktis iš lenktynių, kai šios nė neįpusėjo. Gedimų neišvengė ir p. Žala: iš pradžių geru tempu važiavęs sportininkas ilgainiui nebesugebėjo palaikyti Lietuvoje sukonstruoto bagio lenktynėms tinkamos būklės ir pasitraukė.

Praėjusių metų „Dakaro“ herojumi tapo Antanas Juknevičius: su šturmanu Dariumi Vaičiuliu pasiekė geriausią iki šiol Baltijos šalių atstovo rezultatą – 21-ąją vietą.

Ketvirtasis Lietuvos atstovas vilnietis Balys Bardauskas į Dakaro ralį vyksta „tik kaip turistas“ ir pagrindinis jo tikslas yra pasiekti finišą.

Tai – jau antrasis p. Bardausko startas šiame maratone. Pirmasis bandymas 2009-aisiais baigėsi, kai nuo motociklo trečiajame greičio ruože kritęs sportininkas susilaužė abi rankas. Gerdamas nuskausminamuosius, jis įveikė dar tris etapus, bet vėliau pasitraukė iš lenktynių.

Taigi, kaip minėta, Dakaro ralio gerbėjai Lietuvoje gali tikėtis kaip niekada anksčiau įdomios kovos, gal net įdomesnės nei garsiųjų pilotų konkurencija dėl pirmųjų vietų.

Biudžetų įvairovė

Tampa įprasta, kad Dakaro lenktynėms skirtas Lietuvos atstovų biudžetas apipinamas paslaptimis ir intrigomis. Į VŽ klausimą apie šių metų lenktynėms numatytą biudžetą neužtrukdami atsakė tik p. Juknevičiaus ir p. Bardausko atstovai. Pasak jų, „Toyota Hilux Overdrive“ važiuojantys p. Juknevičius ir p. Vaičiulis turi maždaug 200.000 Eur biudžetą, motociklu „KTM 450 Rally Replica“ važiuojantis p. Bardauskas – apie 60.000 Eur. Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažo atstovai patvirtino turtintys maždaug 300.000 Eur biudžetą.

Pono Vanago atstovė Vytautė Seinauskaitė atsisakė nurodyti turimą biudžetą, nes „iš praeities žinoma, kad kitos Dakare dalyvaujančios komandos ne visada pateikia tikrus skaičius. Pavyzdžiui, skaičiuoja tik važiuojantį automobilį, bet neįtraukia lydinčios žiniasklaidos atstovų komandos arba technikų automobilių“.

Suprantama, kad iš anksto tiksliai numatyti dalyvavimo maratone sąnaudų nėra paprasta, nes biudžetą sudaro daug dedamųjų: vienos jų neprognozuojamos (pvz., automobilio taisymas), kitos – kompleksinės ir apima platesnį laikotarpį, todėl konkrečias išlaidas galima sužinoti tik lenktynėms pasibaigus.

Jubiliejinis išbandymas

Dakaro lenktynės pelnytai vadinamos sunkiausiomis pasaulyje. Tūkstančiai kilometrų itin sudėtingais ruožais, techniką ir žmones alinančios sąlygos sukuria neprilygstamą išbandymą.

Šiais metais maratonas vyks 40-ąjį kartą, be to, jau 10-ąjį – Pietų Amerikoje. Jo trasa vėl grįžta prie Ramiojo vandenyno ir į Peru smėlio kopas.

Trasa drieksis per tris valstybes: lenktynių startas sausio 6-ąją duodamas Peru sostinėje Limoje, po kelių dienų dalyviai atvyks į Boliviją, kurios mieste La Pase numatyta viena poilsio diena. Maratono finišas – sausio 20 d. Argentinoje, Kordobos mieste.

Visas lenktynių trasos ilgis sudarys apie 9.000 km. Maždaug pusė nuotolio bus greičio ruožai, likusi pusė – važiavimai tarp jų.

7 ruožai iš 14-os numatyti smėlio kopose – tai rodo, kad jubiliejines lenktynes vėl galima pagrįstai vadinti dykumų maratonu. Be to, daugiau nei 5 lenktynių dienas sportininkai praleis didesniame nei 3 km aukštyje, kai dėl mažo deguonies kiekio pasunkės fizinis žmonių aktyvumas ir sumažės vidaus degimo variklių galia.

Marcas Coma, dabartinis lenktynių vadovas ir buvęs nuolatinis jų dalyvis, sako, kad po 2013 m. grįžus į Peru dalyviams bus suteikta galimybė save išbandyti nepažįstamose teritorijose.

„Besikeičiantys smėlynų peizažai nuo pat lenktynių starto diktuos aukštus standartus, – organizatorių išplatintame pranešime tvirtina p. Coma. – Pribloškiantys, bet ir fizinių pastangų reikalaujantys Bolivijos peizažai išmėgins dalyvių ištvermę. Tačiau teoriškai sudėtingiausias ruožas „Super Fiambala“ yra Argentinoje. Ten pergalės siekiantys sportininkai turės parodyti gebėjimą išsiskirti iš minios.“

Pirma – vandenynas

Pirmasis sportinių automobilių laukiantis išbandymas – kelionė vandenynu. Iš Prancūzijos Havro uosto automobiliai į Peru sostinę Limą plaukė visą mėnesį. Per tą laiką technika nukenčia nuo drėgmės ir druskos, išsikrauna akumuliatoriai, kartais automobiliai apgadinami, kai yra pakraunami ar iškraunami. Todėl kiekvienas ekipažas nerimaudamas pasiima atplukdytą turtą ir perduoda jį mechanikams apžiūrėti.

Visi lietuvių automobiliai Limoje užsivedė be kaprizų. Pono Žalos „Hilux“ – iš antrojo bandymo, ir sportininkas, matydamas kitų ekipažų narius, bėgiojančius su akumuliatorių įkrovimo laidais, neslėpė džiaugsmo.

„Gera grįžti namo“, – šypsojosi įsikibęs į savo automobilio vairą.

Pasak Dariaus Biesevičiaus, Benedikto Vanago technikų komandos nario, sugaišti kelias valandas atsiimant techniką – įprastas dalykas: „Visi automobiliai užsivedė be kaprizų, mūsų stovykla pasiekta sėkmingai – viskas einasi sklandžiai. Gerai nusiteikę imamės darbo.“ „Automobilis visiškai paruoštas, tačiau, kaip ir visi, dar turime smulkių darbų. Norime viską atlikti preciziškai, kad startuodamas ekipažas galėtų jaustis maksimaliai užtikrintas. Taigi artimiausios dienos bus kupinos veiksmo, bet visa tai – pagal mūsų išankstinį planą, be jokių netikėtumų“, – tos pačios komandos pranešime cituojamas Artūras Šerkšnas, techninės bazės vadovas.

„Prisipažinsiu, kad lengvo nerimo buvo, – ypač po praėjusių metų, kai atplukdytame automobilyje buvo sudeginta sankaba. Bet pavažiavus pirmus metrus viskas atrodo puikiai, skysčių nutekėjimo niekur nematyti, tiek sankabos, tiek transmisijos sistema ir visa kita puikiai veikia“, – džiaugėsi Antanas Juknevičius, atsiėmęs savo „Hilux“.

Pirmieji bandymai

Mechanikų apžiūrėta technika nedelsiant buvo įtraukta į pirmuosius bandymus. Ponų Juknevičiaus ir Vaičiulio automobilis buvo išmėgintas Peru smėlio kopose, „Toyotai“ atstovaujančios komandos „Gazoo Racing“ įrengtoje bandymų trasoje. Šis ekipažas čia treniravosi iki pat saulėlydžio.

„Be galo smagu ir naudinga bent kelioms valandoms grįžti į tą būseną dar prieš startą. Manome, kad pirmųjų trijų dienų trasos bus tokios kaip čia – aukštos ir stačios keteros, statūs kopimai ir panašūs nusileidimai“, – įspūdžius iš smėlynų pasakojo p. Juknevičius.

Pono Žalos ekipažas taip pat ketino pasitreniruoti netoli Limos esančiuose smėlynuose, o p. Bardauskas atsisakė tokios minties. Daug laiko eismo spūstyse praleidęs sportininkas apsiribojo motociklo bandymu viešuosiuose keliuose.

Sausio 6-ąją visi Dakaro dalyviai Limoje pervažiuos simbolinę 40-ojo ralio starto arką ir kelyje į Pisko miestą turės įveikti 273 km. Iš jų 31 km sudarys pirmasis ralio greičio ruožas Peru smėlynuose.

Pirmosios trys Dakaro dienos žada daug bekelės – net apie 90% viso maršruto turėtų sudaryti kopos, supustyti smėlynai. Trasos išsidėstys Ramiojo vandenyno pakrante ir leisis žemyn – antrosios Dakaro šalies Bolivijos link.

[infogram id="0e184fb0-982d-41e7-a893-e6c21a4bb849" prefix="k0j" format="interactive" title="Dakaro trasa"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07
Automobilių pramonės oksimoronas – prabangus „Opel“ 2

Prieš pusmetį išlepintai pasiūlos krosoverių vairuotojų auditorijai „Opel“ pristatė „Grandland X“ – modelį,...

Transportas
2018.04.02

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau