Naujos visureigio sąvokos ribos: „Lamborghini“ pagaliau pristatė „Urus“

Publikuota: 2017-12-05

Išskirtinių sportinių automobilių gamintojai jau seniai suprato, kad visureigis jų gamoje gali labai praplėsti rinkas ir padidinti pajamas. Ir visi supranta, kad visureigis turi atitikti klientų lūkesčius.

„Lamborghini“ gali teisėtai vadintis pirmojo super visureigio kūrėjais. Jie dar 1986 metais rinkoje pasiūlė stačiakampių formų modelį LM002 su keturių vietų salonu ir gale įrengtu nedideliu pikapo krovinių skyriumi. Modifikuotas tuo metu greičiausio serijinio automobilio – „Lamborghini Countach“ variklis pasiekė 450 AG pajėgumą ir suteikė kitiems visureigiams neprilygstamas dinamines savybes.

Tačiau šis išskirtinis automobilis neišnaudojo naujos rinkos potencialo ir buvo tik kaip priedas prie markės gaminamų superautomobilių: iki 1993 metų pagaminti vos 328 „Lamborghini LM002“.

SUV potencialas

Vėliau, iki 2002 metais pasirodžiusio „Porsche Cayenne“, galingiausių ir greičiausių SUV automobilių rinką pildė AMG ir „Brabus“ modifikuoti „Mercedes-Benz“ visureigiai, tačiau būtent „Cayenne“ pasirodymas atskleidė visiškai neišnaudotos rinkos potencialą. Vien šio modelio dėka „Porsche“ labai praplėtė savo klientų ratą ir ėmė skaičiuoti istorinius pelnus.

Vėliau pačių greičiausių ir brangiausių SUV automobilių segmente pasirodė BMW M ženklais pažymėtos, itin greitos X5 ir X6 versijos. Pastaraisiais metais sulaukėme ir brangiausio, greičiausio bei galingiausio serijinio SUV automobilio „Bentley Bentayga“, taip pat itališko „Maserati Levante“.

„Lamborghini“ vadovai jau seniai tvirtino suvokiantys, kad jų pasiūlytas sedanas arba SUV modelis gali radikaliai pagerinti markės finansinę padėtį ir 2012 metais sukūrė koncepcinį SUV modelį „Urus“. Tada buvo paskelbta, kad gamintojas rimtai galvoja apie „Urus“ gamybą. O dabar, 2017 m. pabaigoje, atskleista informacija apie serijinį modelį, kuris išsaugojo savo prototipo bruožus ir pavadinimą.

Perversmas gamyboje

Stefano Domenicali, „Lamborghini“ vadovas, „Automotive News“ tvirtina, kad su šio modelio pasirodymu gamintojas ketina padvigubinti savo gamybos apimtis. Būtent šis faktorius pareikalavo daugiau laiko: ruošiantis serijinei gamybai Sant Agatoje esančios gamyklos plotas buvo padidintas nuo 80.000 kv. m iki 160.000 kv. m.

„Urus“ gamybos pasirengimas 1.050 gamyklos darbuotojų kolektyvą papildė dar 700 žmonių, kurių didžioji dalis dirbs naujame dažymo ceche. Italų markei daug padeda ją kontroliuojantis koncernas „Volkswagen AG“, suteikiantis automobilio platformą, aliumininį kėbulą ir V8 tipo variklį.

Jau kitais metais ketinama pagaminti 1.000 „Urus“, o 2019 metais šį skaičių padidinti iki 3.500 vienetų. Esant rinkos poreikiui, gamyba bus plečiama iki 4.000 automobilių per metus. Pastarasis skaičius nurodo su SUV modeliu siejamus lūkesčius: jis pranoktų iki šiol registruotus visos markės gamybos rekordus. Pavyzdžiui, 2016 metais „Lamborghini“ užfiksuotas prekybos rekordas siekė 3.457 parduotus automobilius.

Su „Urus“ pagalba tikimasi gerokai padidinti moterų klientų skaičių, kuris dabar sudaro vos 5%. Daug vilčių siejama su Rusija, Artimaisiais Rytais, Kinija.

Neabejoja sėkme

Ponas Domenicali tvirtina, kad pasivažinėjęs su „Urus“ jis neturi abejonių dėl būsimos šio modelio sėkmės. Pasak jo, dabar rinkoje nėra nieko panašaus, kas taip suderintų prabangą su aukščiausio lygio dinaminėmis savybėmis.

Gamintojai siekė savo SUV modeliui suteikti išskirtinį galios ir svorio santykį. Tai jiems pavyko, išlaikant palyginti nedidelę bendrąją masę (2,2 t) ir didelę variklio galią (650 AG). Galutinis rezultatas – 1AG tenkantis 3,38 kg svoris dabar yra geriausias pramonėje.

Visus keturis „Urus“ ratus suka priekyje įmontuotas V8 turbokompresorinis 4 litrų variklis. Jis suteikia galimybę „Lamborghini“ deklaruoti sukūrus greičiausią serijinį SUV automobilį: jo pagreitis nuo 0 iki 100 km/val. trunka vos 3,6 sek., o maksimalus greitis siekia 305 km/val.

Kaip dera aukščiausios klasės automobiliui, aštrių linijų „Urus“ salonas dekoruotas aukštos kokybės oda, „Alcantara“ medžiaga, poliruotu medžiu ir anglies pluoštu.

Bus siūloma rinktis keturių arba 5 vietų salono konfigūraciją, 1.700 w galios „Bang & Olufsen“ garso aparatūrą su 21 garsiakalbiu, 23 colių ratus ir bekelės paketą su sustiprintais buferiais bei dugno apsauga. Didelio ir sunkaus SUV automobilio valdymą pagerina visi vairuojami ratai ir aktyvūs stabilizatoriai.

Konkurentų daugės

Rinkoje „Lamborghini Urus“ pasirodys jau 2018 m. pavasarį. Britų „Autocar“ tvirtina, kad serijinio „Urus“ kaina gali siekti 187.000–252.000 Eur. Jis konkuruos su 608 AG variklio varomu, 182.000 Eur kainuojančiu, to paties koncerno „Volkswagen AG“ gaminamu ir dalį tų pačių komponentų naudojančiu „Bentley Bentayga“ bei 629 AG variklio varomu, 282.000 Eur kainuojančiu Mercedes-Benz G 65 AMG. Nepaisant puikių dinaminių savybių, netgi brangiausia ir galingiausia „Porsche Cayenne“ versija „Turbo“ (nuo 140.000 Eur, 550 AG) šalia jų atrodo kukliai.

Artimiausiu laiku laukiama „Aston Martin“, „Ferrari“ ir „Rolls-Royce“ markių visureigių pasirodymo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05
Kaune lenktyniaus istoriniai formulės automobiliai

Birželio 2-3 d. Kaune automobilių sporto gerbėjai galės džiaugtis neeiliniu renginiu. Pirmą kartą Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.05.31
Konkurencijos taryba leido pakeisti į Lietuvą „Peugeot“ importuojančios įmonės savininkus

Lietuvos Konkurencijos taryba pranešė leidžianti Suomijoje registruotai įmonei „Auto-Bon“ vykdyti sandorį ir...

Transportas
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau