Save gydantis trečiojo tūkstantmečio „Lamborghini“

Publikuota: 2017-12-03

„Lamborghini“ kuriami koncepciniai modeliai niekada nenuvilia, bet „Terzo Millennio“ yra ypatingas.

Koncernui „Volkswagen AG“ priklausanti itališkų superautomobilių gamintoja „Lamborghini“ nusprendė parodyti, kaip turi atrodyti tikrai pažangus automobilis, ir sukūrė koncepcinį modelį „Terzo Millennio“, kurio pavadinimas italų kalba reiškia trečiąjį tūkstantmetį. Superautomobilių kūrimo taisykles nusprendusi perrašyti „Lamborghini“ praėjusiais metais savo jėgas sujungė su Masačusetso technologijų institutu (MTI), kuris per 12 mėnesių padėjo Italijos ir Vokietijos gamintojai sukurti neregėtų naujovių.

Energija – konstrukcijoje

Nusprendus, kad akumuliatorių turimas energijos tankis yra nepakankamas, buvo iškeltas tikslas sukurti superkondensatorius ir kiekvienam varikliui įmontuoti po atskirą elektros variklį.

Palyginti su šiuolaikiniais akumuliatoriais, kondensatoriai turi net keletą pranašumų: jie yra nepalyginti lengvesni, greitai įsikrauna ir atiduoda sukauptą elektros energiją, o pastaroji charakteristika yra labai svarbi didelės galios automobiliui.

Be to, vertinant patiriamus nuostolius, elektrostatiniu būdu įsikraunantys ir išsikraunantys kondensatoriai yra kur kas veiksmingesni nei cheminiai akumuliatoriai. Iki šiol didžiausias kondensatorių trūkumas buvo nedidelės sukaupiamos energijos atsargos, bet pažangiausi superkondensatoriai tai keičia.

„Lamborghini“ tikina su MTI specialistais atradusi būdą elektros atsargas kaupti pačioje anglies pluošto automobilio kėbulo konstrukcijoje. Panašią technologiją dar 2013 m. pademonstravo „Volvo“, jų automobilių kėbulo skyduose energiją kaupė tarp stiklo pluošto ir anglies aerogelio įterptas anglies pluoštas.

„Lamborghini“ neatskleidžia tikslių detalių apie technologijas, tačiau gali būti, kad varikliams reikalingą elektros energiją ketinama kaupti tokiu pačiu būdu.

Automobilio savigyda

Su energijos kaupimu anglies pluošto struktūroje susijusi ir kita neeilinė „Terzo Millennio“ ypatybė: gamintoja skelbia, kad iš anglies pluošto pagamintas kėbulas pats „susigydo“ įtrūkimus – pažeistose vietose sukuriama aukšta temperatūra, o mikrokanalais tiekiami klijuojamieji chemikalai.

Šis sprendimas leido sumažinti gamybai reikalingų medžiagų ir automobilio svorį, nes konstruktoriams nebereikia stiprinti silpnų kėbulo vietų: visi įtrūkimai „gydosi“ savaime.

Iki šiol pramonėje panašiausias matytas dalykas buvo gumos savybių turintys kai kurių „Infiniti“ ir „Nissan GT-R“ modelių kėbulo dažai. Atsiradę įbrėžimai ilgainiui užpildomi aplink esančių dažų sluoksniu. Bet „Lamborghini“ ir MTI partnerystė, planuojama, tęsis bent trejus metus ir žengė į kitą lygį.

Naujos galimybės

Iš pirmo žvilgsnio matyti, kad naujasis koncepcinis modelis neapsiribojo technologinių naujienų paieškomis: formuodami kėbulą, dizaineriai panaudojo keletą įdomių sprendimų, gimusių atsisakius didelio vidaus degimo variklio ir akumuliatorių. Geriausiai tai matyti galinėje kėbulo dalyje, kurioje suformuoti dideli aerodinaminiai kanalai tarp galinių ratų ir centrinės kėbulo konstrukcijos.

Toli nuo gamybos

Kol kas sunku įsivaizduoti, kad „Terzo Millennio“ gali patekti į serijinę gamybą: vien reikalingų superkondensatorių technologijai įdiegti į gamybą gali prireikti kelerių metų.

„Lamborghini“ yra vienas iš nedaugelio superautomobilių gamintojų, tebesiūlančių didelio tūrio atmosferinius variklius. Turbokompresorinių vidaus degimo variklių ir hibridinių pavarų eroje tai lyg atgyvena, bet griežtėjant taršos reikalavimams italų gamintojai reikės naujų sprendimų.

„Terzo Millennio“ nėra pirmasis elektrifikuotas „Lamborghini“ modelis: pastaraisiais metais buvo pristatyti net du hibridiniai prototipai – „Estoque“ ir „Asterion“.

Šie projektai jau netrukus bus plačiai realizuoti: gamintoja hibridinį „Huracan“ ir ilgai laukiamą super-SUV automobilį „Urus“ ruošia serijinei gamybai. O į planą įtraukti itin pažangias elektros pavaros technologijas – labai geras pasirinkimas netolimai ateičiai.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05
Kaune lenktyniaus istoriniai formulės automobiliai

Birželio 2-3 d. Kaune automobilių sporto gerbėjai galės džiaugtis neeiliniu renginiu. Pirmą kartą Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.05.31
Konkurencijos taryba leido pakeisti į Lietuvą „Peugeot“ importuojančios įmonės savininkus

Lietuvos Konkurencijos taryba pranešė leidžianti Suomijoje registruotai įmonei „Auto-Bon“ vykdyti sandorį ir...

Transportas
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau