Save gydantis trečiojo tūkstantmečio „Lamborghini“

Publikuota: 2017-12-03

„Lamborghini“ kuriami koncepciniai modeliai niekada nenuvilia, bet „Terzo Millennio“ yra ypatingas.

Koncernui „Volkswagen AG“ priklausanti itališkų superautomobilių gamintoja „Lamborghini“ nusprendė parodyti, kaip turi atrodyti tikrai pažangus automobilis, ir sukūrė koncepcinį modelį „Terzo Millennio“, kurio pavadinimas italų kalba reiškia trečiąjį tūkstantmetį. Superautomobilių kūrimo taisykles nusprendusi perrašyti „Lamborghini“ praėjusiais metais savo jėgas sujungė su Masačusetso technologijų institutu (MTI), kuris per 12 mėnesių padėjo Italijos ir Vokietijos gamintojai sukurti neregėtų naujovių.

Energija – konstrukcijoje

Nusprendus, kad akumuliatorių turimas energijos tankis yra nepakankamas, buvo iškeltas tikslas sukurti superkondensatorius ir kiekvienam varikliui įmontuoti po atskirą elektros variklį.

Palyginti su šiuolaikiniais akumuliatoriais, kondensatoriai turi net keletą pranašumų: jie yra nepalyginti lengvesni, greitai įsikrauna ir atiduoda sukauptą elektros energiją, o pastaroji charakteristika yra labai svarbi didelės galios automobiliui.

Be to, vertinant patiriamus nuostolius, elektrostatiniu būdu įsikraunantys ir išsikraunantys kondensatoriai yra kur kas veiksmingesni nei cheminiai akumuliatoriai. Iki šiol didžiausias kondensatorių trūkumas buvo nedidelės sukaupiamos energijos atsargos, bet pažangiausi superkondensatoriai tai keičia.

„Lamborghini“ tikina su MTI specialistais atradusi būdą elektros atsargas kaupti pačioje anglies pluošto automobilio kėbulo konstrukcijoje. Panašią technologiją dar 2013 m. pademonstravo „Volvo“, jų automobilių kėbulo skyduose energiją kaupė tarp stiklo pluošto ir anglies aerogelio įterptas anglies pluoštas.

„Lamborghini“ neatskleidžia tikslių detalių apie technologijas, tačiau gali būti, kad varikliams reikalingą elektros energiją ketinama kaupti tokiu pačiu būdu.

Automobilio savigyda

Su energijos kaupimu anglies pluošto struktūroje susijusi ir kita neeilinė „Terzo Millennio“ ypatybė: gamintoja skelbia, kad iš anglies pluošto pagamintas kėbulas pats „susigydo“ įtrūkimus – pažeistose vietose sukuriama aukšta temperatūra, o mikrokanalais tiekiami klijuojamieji chemikalai.

Šis sprendimas leido sumažinti gamybai reikalingų medžiagų ir automobilio svorį, nes konstruktoriams nebereikia stiprinti silpnų kėbulo vietų: visi įtrūkimai „gydosi“ savaime.

Iki šiol pramonėje panašiausias matytas dalykas buvo gumos savybių turintys kai kurių „Infiniti“ ir „Nissan GT-R“ modelių kėbulo dažai. Atsiradę įbrėžimai ilgainiui užpildomi aplink esančių dažų sluoksniu. Bet „Lamborghini“ ir MTI partnerystė, planuojama, tęsis bent trejus metus ir žengė į kitą lygį.

Naujos galimybės

Iš pirmo žvilgsnio matyti, kad naujasis koncepcinis modelis neapsiribojo technologinių naujienų paieškomis: formuodami kėbulą, dizaineriai panaudojo keletą įdomių sprendimų, gimusių atsisakius didelio vidaus degimo variklio ir akumuliatorių. Geriausiai tai matyti galinėje kėbulo dalyje, kurioje suformuoti dideli aerodinaminiai kanalai tarp galinių ratų ir centrinės kėbulo konstrukcijos.

Toli nuo gamybos

Kol kas sunku įsivaizduoti, kad „Terzo Millennio“ gali patekti į serijinę gamybą: vien reikalingų superkondensatorių technologijai įdiegti į gamybą gali prireikti kelerių metų.

„Lamborghini“ yra vienas iš nedaugelio superautomobilių gamintojų, tebesiūlančių didelio tūrio atmosferinius variklius. Turbokompresorinių vidaus degimo variklių ir hibridinių pavarų eroje tai lyg atgyvena, bet griežtėjant taršos reikalavimams italų gamintojai reikės naujų sprendimų.

„Terzo Millennio“ nėra pirmasis elektrifikuotas „Lamborghini“ modelis: pastaraisiais metais buvo pristatyti net du hibridiniai prototipai – „Estoque“ ir „Asterion“.

Šie projektai jau netrukus bus plačiai realizuoti: gamintoja hibridinį „Huracan“ ir ilgai laukiamą super-SUV automobilį „Urus“ ruošia serijinei gamybai. O į planą įtraukti itin pažangias elektros pavaros technologijas – labai geras pasirinkimas netolimai ateičiai.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
„Audi“ ir „Mercedes“ veržiantis į elektromobilių rinką, BMW laukia 2021 m. 4

„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ per pastarąsias kelias dienas pristačius serijinei gamybai paruoštus...

Transportas
2018.09.18
„Mazda 6“ – dar vienas į „premium“ segmentą nusitaikęs naujas sedanas 11

Antradienį Vilniuje pristatytas naujas „Mazda“ sedanas be užuolankų taikosi į „Audi“ teritoriją.

Transportas
2018.09.18
„Mercedes” žengia į „Teslos” užimtą teritoriją 14

„Jaguar“, „Audi“, o dabar ir „Mercedes-Benz“ pristatė serijinei gamybai parengtus SUV tipo automobilius ir...

Transportas
2018.09.15
„Volkswagen“ nutrauks legendinio „Beetle“ gamybą 1

Vokietijos koncernas „Volkswagen“ patvirtino 2019 m. liepos mėnesį ketinantis užbaigti trečiosios kartos...

Transportas
2018.09.14
Vilniuje – kolekciniai „Porsche“ modeliai iš gamintojo muziejaus

Vilniaus „Porsche“ centre atidengta šešių modelių ekspozicija, kurią sudarė trumpam atvežti išskirtiniai...

Transportas
2018.09.14
SEB: Lietuvos žmonės gali pirkti beveik 8% brangesnius automobilius 9

Lietuvos gyventojai gali įpirkti vis brangesnius automobilius, bet besikeičiančios aplinkybės nebūtinai...

Rusiška pasaka – iššūkiai „Teslai“ ir vokiškoms „premium“ markėms 25

Net pristatydamos vienetinius savo sukurtus automobilius, žinomos Rusijos įmonės nesikuklina ir sakosi...

Transportas
2018.09.05
Naujų automobilių rinkos šuolis rugpjūtį – net 47% 11

Rugpjūtį Lietuvos naujų automobilių rinka išgyveno įspūdingą augimą, kurį net trečdaliu palaikė reeksportas.

Transportas
2018.09.04
Lietuvoje pristatytas 2019 m. laukiamo „Lexus UX“ prototipas 1

Pažaislyje pristatytas mažiausio „Lexus“ modelio prototipas, kurio pasaulinė premjera vyks rugsėjį Frankfurto...

Transportas
2018.09.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau