45-oji Tokijo automobilių paroda: japonai neleido pastebėti svetimšalių

Publikuota: 2017-11-03

Kaip ir buvo galima tikėtis, 45-oje Tokijo automobilių parodoje viską nustelbė Japonijos automobilių gamintojai. Be demonstruojamų elektros pavaros galimybių, savavaldžių technologijų, japonai maloniai nustebino ir stilistiniu renesansu.

Nuo spalio 25 iki lapkričio 5 d. Japonijos sostinėje vykstančios tarptautinės automobilių parodos stenduose galima apžiūrėti automobilius iš viso pasaulio, bet juos užgožia įspūdingi vietinių gamintojų pristatomi koncepciniai modeliai.

„Subaru“ ir „Mitsubishi“ sužadino padidintą susidomėjimą, išnaudodami savo legendinių sportinių modelių tematiką, „Honda“ parodė elektromobilius, kurie nepaliko abejingų, „Mazda“ pritraukė žvilgsnius neprilygstamai elegantišku dizainu, „Toyota“ ir „Lexus“ pademonstravo kasdieniam naudojimui vis geriau pritaikomas perspektyvias technologijas, „Suzuki“ paminėjo savo šimtmetį, parodydama specialiai šiam jubiliejui skirtų nedidelių automobilių gamą.

Elektrinės „Hondos“

Rinka yra inertiška: nedaug kas įstengia vienu žingsniu keisti joje susiformuojančius stereotipus ir tradicijas. Tačiau atrodo, kad „Honda“ tai sugebėjo. Jos pristatytas koncepcinis modelis „Sports EV Concept“ auditoriją sugebėjo akimirksniu įtikinti, kad „Honda“ gali būti labai geidžiamas elektromobilis. Jis stende buvo eksponuojamas šalia nedidelio koncepcinio „Urban EV“, kuris jau matytas anksčiau vykusioje Frankfurto automobilių parodoje. Pastarasis automobilis, žaismingai atkartojantis senųjų „Civic“ modelių bruožus, jau patvirtintas kaip 2019 metų serijinis modelis.

videoklipas::1

„Lexus“ vairuos pats

„Lexus“ Tokijuje dėmesį patraukė „LS+“ koncepciniu modeliu, kuris iš esmės yra specialiai dekoruotas naujasis, jau 5-os kartos sedanas LS su gamintojo sukurta automatinio valdymo sistema. Ji nuo kitų skiriasi gebėjimu automatiškai išvažiuoti iš greitkelio, automatiškai įsilieti į srautą, keisti eismo juostas. Kai kuriais atvejais sistema balsu pasiklausia vairuotojo apie planuojamą manevrą. Ji taip pat kaupia duomenis ir juos apdoroja, pasitelkdama dirbtinį intelektą. Tokia įranga serijiniuose LS modeliuose turėtų pasirodyti jau 2020 metais.

videoklipas::2

Užburianti elegancija

„Mazda“ Tokijo parodos lankytojų akis malonino dviem, itin elegantiškais koncepciniais modeliais: kompaktiniu hečbeku KAI ir hipnotizuojančiu „Vision Coupe“. Pirmąjį galima vadinti būsimojo „Mazda3“ prototipu, antrąjį – bendrosios markės dizaino pakraipos kelrode žvaigžde. „Mazda“ šioje parodoje išsiskyrė tuo, kad nepasidavė krosoverių madai. Negana to, jie sugebėjo tai padaryti nepaprastai elegantiškai. Lieka tikėtis, kad serijiniai „Mazda“ modeliai išlaikys koncepcinių prototipų bruožus.

videoklipas::3

„Evolution“ reinkarnacija

„Mitsubishi“ suvirpino savo gerbėjų širdis, vėl panaudodama „evolution“ terminą. Juo kadaise buvo krikštijami nepakartojami ralio ir ralio reidų automobiliai, o dabar jis atkreipia dėmesį į Tokijuje parodytą, elektra varomą SUV automobilį „Mitsubishi e-Evolution“. Vienus tai šokiruoja, kitiems suteikia vilties, kad senoji sportinių automobilių filosofija reinkarnuosis absoliučiai naujoje kokybėje.

Tačiau galima prisiminti, kad „Mitsubishi“ jau kelis dešimtmečius buvo žinomas kaip visureigių kūrėjas. Pastaruoju metu jis rinkoje siūlė tiek elektromobilius, tiek hibridinius „Outlander“ SUV modelius. Įvertinant tai, kad visos didžiosios rinkos desperatiškai reikalauja SUV automobilių ar bent į juos panašių krosoverių, „Mitsubishi“ sprendimas į vieną kūrinį sudėti savo „Evolution“ legendą, visureigį ir elektros pavarą neatrodo neturintis pagrindo.

videoklipas::4

„WRX STi“ įpėdinis?

„Subaru“ taip pat išnaudojo savo legendinių ralio automobilių tematiką, sukurdama koncepcinį „VIZIV Performance“ sedaną. Nors leista suprasti, kad ši koncepcija nėra būsimojo WRX įpėdinio prototipas (tai – tik stilistinės krypties vizija), jis sukuria viltį, kad „Subaru“ neketina laidoti išskirtinių ralio automobilių idėjos. Gamintojas neskelbia jokių „VIZIV Performance“ techninių charakteristikų, apsiribodamas pranešimais apie opozicinės konstrukcijos variklį ir simetrinę visų ratų pavaros sistemą.

videoklipas::5

Elektros galia

„Nissan“ parodė tikrąją elektros galią, salone pristatydama du įspūdingų parametrų elektromobilius. Pirmasis – „Nismo Leaf“ sukurtas antrosios kartos serijinio elektromobilio „Leaf“ pagrindu. Gamintojas nedetalizuoja techninių charakteristikų, bet užsimena, kad įmontuotas elektros motoras šeimyniniam hečbekui suteikia tokias galimybes, kokias paprastai siūlo patys galingiausieji, šiuo metu gaminami, kompaktiniai automobiliai. Svarbiausia, kad visa tai turėtų būti suderinama su galimybe viena akumuliatoriaus įkrova nuvažiuoti net 400 km atstumą.

videoklipas::6

Kita „Nissan“ įdomybė – koncepcinis krosoveris „IMx“. Jam panaudota „Leaf“ platforma, o bendras įmontuotų dviejų elektros motorų pajėgumas siekia 320 kW ir 700 Nm. Skelbiama, kad vienos elektromobilio įkrovos turėtų pakakti net 600 km keliui. Užkietėjusius benzingalvius turėtų trikdyti tai, kad šis elektromobilis greitėja sparčiau, nei greičiausiais „Nissan“ modelis GT-R. Negana to, koncepcijos kūrėjai tvirtina, kad „IMx“ nėra svajonių koncepcija. Tai – projektas, kurį visiškai įmanoma realizuoti artimiausioje ateityje.

Dar viena „IMx“ ypatybė – 360 laipsnių kampu automobilio judėjimą erdvėje stebintis jutiklių kompleksas. Jį sudaro devyni radarai, 12 kamerų, 6 lazeriniai skeneriai ir 16 sonarų. Visa ši įranga įrengta, siekiant užtikrinti kuo tikslesnio automatinio valdymo galimybę.

videoklipas::7

„Suzuki“ šimtmetis

„Suzuki“ Tokijo parodoje paminėjo savo šimtmetį, pristatydama visą koncepcinių modelių gamą. Ir jų tarpe daugiausiai dėmesio sulaukė keisto stiliaus, neįprastai didelės prošvaisos elektra varomas visureigis „e-Survivor“. „Suzuki“ taip pat pristatė dabar itin madingą kompaktinių krosoverių segmentą atstovaujantį XBEE ir kelias versijas, orientuotas vyresniems ir jaunesniems klientams.

videoklipas::8

Dėmesys – pavaros sistemoms

„Toyota“ lankytojus vilioja visa eile įdomių koncepcinių modelių. Yra seniai žinoma, kad kartu su BMW šis gamintojas serijinei gamybai ruošia naujos kartos sportinio kupė „Supra“ įpėdinį, tačiau Tokijo parodoje jo dar nebuvo. Vietoje jos akį traukia serijinio modelio GT86 pagrindu sukurtas prototipas GR HV. Jis ypatingas dėl po ilgos pertraukos panaudoto atidengiamo, „targa“ tipo, stogo, hibridinės pavaros ir originalios pavarų dėžės.

videoklipas::9

Kitas „Toyota“ kūrinys – masyvios išvaizdos „TJ Cruiser“ su hibridine, iš 2 litrų benzininio variklio ir elektros motorų sukomponuota pavaros sistema.

Tai pat markės stende puikuojasi didelis sedanas „Crown Concept“, rodantis markės ambicijas būti ir „premium“ segmento žaidėju. O pats įdomiausias kūrinys – naujausiomis vandenilio pavaros technologijomis „ginkluotas“ koncepcinis „Fine-Comfort“. Gamintojai skelbia, kad naujoji pavaros sistema yra gerokai mažesnė, pigesnė ir efektyvesnė, nei šiuo metu serijiniame „Mirai“ automobilyje naudojama vandenilio pavaros sistema. Deklaruojama, kad 1.000 km atstumo įveikimui „Fine-Comfort“ pakanka vos 6 kg degalų, o patį baką galima užpildyti vos per 3 minutes.

Pasirinkdami ypatingai ilgą ratų bazę (ilgesnę už S klasės „Mercedes-Benz“ ratų bazę) ir išnaudodami sumažėjusius pavaros sistemos gabaritus, konstruktoriai suformavo išskirtinai erdvų ir komfortabilų „Fine-Comfort“ saloną.

Žinoma, transporto srauto perkrovas nuolat jaučiantys japonai negali apsieiti be asmeninio mobilumo vizijos. Todėl „Toyota“ stende yra ir mažytis, elektra varomas dvivietis elektromobilis „i-RIDE“. Jo vienos akumuliatorių įkrovos pakanka nuvažiuoti 100–160 km atstumą, o vairuotojo patogumui pasitelktos dirbtinio intelekto galimybės.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05
Kaune lenktyniaus istoriniai formulės automobiliai

Birželio 2-3 d. Kaune automobilių sporto gerbėjai galės džiaugtis neeiliniu renginiu. Pirmą kartą Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.05.31
Konkurencijos taryba leido pakeisti į Lietuvą „Peugeot“ importuojančios įmonės savininkus

Lietuvos Konkurencijos taryba pranešė leidžianti Suomijoje registruotai įmonei „Auto-Bon“ vykdyti sandorį ir...

Transportas
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau