45-oji Tokijo automobilių paroda: japonai neleido pastebėti svetimšalių

Publikuota: 2017-11-03

Kaip ir buvo galima tikėtis, 45-oje Tokijo automobilių parodoje viską nustelbė Japonijos automobilių gamintojai. Be demonstruojamų elektros pavaros galimybių, savavaldžių technologijų, japonai maloniai nustebino ir stilistiniu renesansu.

Nuo spalio 25 iki lapkričio 5 d. Japonijos sostinėje vykstančios tarptautinės automobilių parodos stenduose galima apžiūrėti automobilius iš viso pasaulio, bet juos užgožia įspūdingi vietinių gamintojų pristatomi koncepciniai modeliai.

„Subaru“ ir „Mitsubishi“ sužadino padidintą susidomėjimą, išnaudodami savo legendinių sportinių modelių tematiką, „Honda“ parodė elektromobilius, kurie nepaliko abejingų, „Mazda“ pritraukė žvilgsnius neprilygstamai elegantišku dizainu, „Toyota“ ir „Lexus“ pademonstravo kasdieniam naudojimui vis geriau pritaikomas perspektyvias technologijas, „Suzuki“ paminėjo savo šimtmetį, parodydama specialiai šiam jubiliejui skirtų nedidelių automobilių gamą.

Elektrinės „Hondos“

Rinka yra inertiška: nedaug kas įstengia vienu žingsniu keisti joje susiformuojančius stereotipus ir tradicijas. Tačiau atrodo, kad „Honda“ tai sugebėjo. Jos pristatytas koncepcinis modelis „Sports EV Concept“ auditoriją sugebėjo akimirksniu įtikinti, kad „Honda“ gali būti labai geidžiamas elektromobilis. Jis stende buvo eksponuojamas šalia nedidelio koncepcinio „Urban EV“, kuris jau matytas anksčiau vykusioje Frankfurto automobilių parodoje. Pastarasis automobilis, žaismingai atkartojantis senųjų „Civic“ modelių bruožus, jau patvirtintas kaip 2019 metų serijinis modelis.

videoklipas::1

„Lexus“ vairuos pats

„Lexus“ Tokijuje dėmesį patraukė „LS+“ koncepciniu modeliu, kuris iš esmės yra specialiai dekoruotas naujasis, jau 5-os kartos sedanas LS su gamintojo sukurta automatinio valdymo sistema. Ji nuo kitų skiriasi gebėjimu automatiškai išvažiuoti iš greitkelio, automatiškai įsilieti į srautą, keisti eismo juostas. Kai kuriais atvejais sistema balsu pasiklausia vairuotojo apie planuojamą manevrą. Ji taip pat kaupia duomenis ir juos apdoroja, pasitelkdama dirbtinį intelektą. Tokia įranga serijiniuose LS modeliuose turėtų pasirodyti jau 2020 metais.

videoklipas::2

Užburianti elegancija

„Mazda“ Tokijo parodos lankytojų akis malonino dviem, itin elegantiškais koncepciniais modeliais: kompaktiniu hečbeku KAI ir hipnotizuojančiu „Vision Coupe“. Pirmąjį galima vadinti būsimojo „Mazda3“ prototipu, antrąjį – bendrosios markės dizaino pakraipos kelrode žvaigžde. „Mazda“ šioje parodoje išsiskyrė tuo, kad nepasidavė krosoverių madai. Negana to, jie sugebėjo tai padaryti nepaprastai elegantiškai. Lieka tikėtis, kad serijiniai „Mazda“ modeliai išlaikys koncepcinių prototipų bruožus.

videoklipas::3

„Evolution“ reinkarnacija

„Mitsubishi“ suvirpino savo gerbėjų širdis, vėl panaudodama „evolution“ terminą. Juo kadaise buvo krikštijami nepakartojami ralio ir ralio reidų automobiliai, o dabar jis atkreipia dėmesį į Tokijuje parodytą, elektra varomą SUV automobilį „Mitsubishi e-Evolution“. Vienus tai šokiruoja, kitiems suteikia vilties, kad senoji sportinių automobilių filosofija reinkarnuosis absoliučiai naujoje kokybėje.

Tačiau galima prisiminti, kad „Mitsubishi“ jau kelis dešimtmečius buvo žinomas kaip visureigių kūrėjas. Pastaruoju metu jis rinkoje siūlė tiek elektromobilius, tiek hibridinius „Outlander“ SUV modelius. Įvertinant tai, kad visos didžiosios rinkos desperatiškai reikalauja SUV automobilių ar bent į juos panašių krosoverių, „Mitsubishi“ sprendimas į vieną kūrinį sudėti savo „Evolution“ legendą, visureigį ir elektros pavarą neatrodo neturintis pagrindo.

videoklipas::4

„WRX STi“ įpėdinis?

„Subaru“ taip pat išnaudojo savo legendinių ralio automobilių tematiką, sukurdama koncepcinį „VIZIV Performance“ sedaną. Nors leista suprasti, kad ši koncepcija nėra būsimojo WRX įpėdinio prototipas (tai – tik stilistinės krypties vizija), jis sukuria viltį, kad „Subaru“ neketina laidoti išskirtinių ralio automobilių idėjos. Gamintojas neskelbia jokių „VIZIV Performance“ techninių charakteristikų, apsiribodamas pranešimais apie opozicinės konstrukcijos variklį ir simetrinę visų ratų pavaros sistemą.

videoklipas::5

Elektros galia

„Nissan“ parodė tikrąją elektros galią, salone pristatydama du įspūdingų parametrų elektromobilius. Pirmasis – „Nismo Leaf“ sukurtas antrosios kartos serijinio elektromobilio „Leaf“ pagrindu. Gamintojas nedetalizuoja techninių charakteristikų, bet užsimena, kad įmontuotas elektros motoras šeimyniniam hečbekui suteikia tokias galimybes, kokias paprastai siūlo patys galingiausieji, šiuo metu gaminami, kompaktiniai automobiliai. Svarbiausia, kad visa tai turėtų būti suderinama su galimybe viena akumuliatoriaus įkrova nuvažiuoti net 400 km atstumą.

videoklipas::6

Kita „Nissan“ įdomybė – koncepcinis krosoveris „IMx“. Jam panaudota „Leaf“ platforma, o bendras įmontuotų dviejų elektros motorų pajėgumas siekia 320 kW ir 700 Nm. Skelbiama, kad vienos elektromobilio įkrovos turėtų pakakti net 600 km keliui. Užkietėjusius benzingalvius turėtų trikdyti tai, kad šis elektromobilis greitėja sparčiau, nei greičiausiais „Nissan“ modelis GT-R. Negana to, koncepcijos kūrėjai tvirtina, kad „IMx“ nėra svajonių koncepcija. Tai – projektas, kurį visiškai įmanoma realizuoti artimiausioje ateityje.

Dar viena „IMx“ ypatybė – 360 laipsnių kampu automobilio judėjimą erdvėje stebintis jutiklių kompleksas. Jį sudaro devyni radarai, 12 kamerų, 6 lazeriniai skeneriai ir 16 sonarų. Visa ši įranga įrengta, siekiant užtikrinti kuo tikslesnio automatinio valdymo galimybę.

videoklipas::7

„Suzuki“ šimtmetis

„Suzuki“ Tokijo parodoje paminėjo savo šimtmetį, pristatydama visą koncepcinių modelių gamą. Ir jų tarpe daugiausiai dėmesio sulaukė keisto stiliaus, neįprastai didelės prošvaisos elektra varomas visureigis „e-Survivor“. „Suzuki“ taip pat pristatė dabar itin madingą kompaktinių krosoverių segmentą atstovaujantį XBEE ir kelias versijas, orientuotas vyresniems ir jaunesniems klientams.

videoklipas::8

Dėmesys – pavaros sistemoms

„Toyota“ lankytojus vilioja visa eile įdomių koncepcinių modelių. Yra seniai žinoma, kad kartu su BMW šis gamintojas serijinei gamybai ruošia naujos kartos sportinio kupė „Supra“ įpėdinį, tačiau Tokijo parodoje jo dar nebuvo. Vietoje jos akį traukia serijinio modelio GT86 pagrindu sukurtas prototipas GR HV. Jis ypatingas dėl po ilgos pertraukos panaudoto atidengiamo, „targa“ tipo, stogo, hibridinės pavaros ir originalios pavarų dėžės.

videoklipas::9

Kitas „Toyota“ kūrinys – masyvios išvaizdos „TJ Cruiser“ su hibridine, iš 2 litrų benzininio variklio ir elektros motorų sukomponuota pavaros sistema.

Tai pat markės stende puikuojasi didelis sedanas „Crown Concept“, rodantis markės ambicijas būti ir „premium“ segmento žaidėju. O pats įdomiausias kūrinys – naujausiomis vandenilio pavaros technologijomis „ginkluotas“ koncepcinis „Fine-Comfort“. Gamintojai skelbia, kad naujoji pavaros sistema yra gerokai mažesnė, pigesnė ir efektyvesnė, nei šiuo metu serijiniame „Mirai“ automobilyje naudojama vandenilio pavaros sistema. Deklaruojama, kad 1.000 km atstumo įveikimui „Fine-Comfort“ pakanka vos 6 kg degalų, o patį baką galima užpildyti vos per 3 minutes.

Pasirinkdami ypatingai ilgą ratų bazę (ilgesnę už S klasės „Mercedes-Benz“ ratų bazę) ir išnaudodami sumažėjusius pavaros sistemos gabaritus, konstruktoriai suformavo išskirtinai erdvų ir komfortabilų „Fine-Comfort“ saloną.

Žinoma, transporto srauto perkrovas nuolat jaučiantys japonai negali apsieiti be asmeninio mobilumo vizijos. Todėl „Toyota“ stende yra ir mažytis, elektra varomas dvivietis elektromobilis „i-RIDE“. Jo vienos akumuliatorių įkrovos pakanka nuvažiuoti 100–160 km atstumą, o vairuotojo patogumui pasitelktos dirbtinio intelekto galimybės.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
„Ford“ ir „Volkswagen“ ruošiasi kartu kurti autonominius automobilius Premium

„Volkswagen“ grupės derybos su „Ford“ koncernu ir jo antrine bendrove „Argo AI“ dėl bendradarbiavimo kuriant...

Automobiliai
2019.06.12
Pikapas „Mountiaq“ – „Škodos“ studentų kūrinys 2

„Škodos“ profesinės mokyklos studentai sukūrė koncepcinį modelį „Mountiaq“, paremtą serijinio SUV tipo...

Automobiliai
2019.06.09
1-oji BMW serija – jau su priekinių ratų pavara 8

Bavarijos automobilių koncernas paskelbė pirmąją oficialią informaciją apie visiškai atnaujintą mažiausią BMW...

Laisvalaikis
2019.06.09
„McLaren F1“ kūrėjas imasi naujo hiperautomobilio 2

Gordonas Murray, sportinių „McLaren“ „Formulės 1“ automobilių ir į istoriją įėjusio superautomobilio „McLaren...

Laisvalaikis
2019.06.09
VŽ bando „Mazda 3“: nauji ketvirtosios kartos koziriai Premium

Kai visame pasaulyje karaliauja miesto visureigiai, gamintojai turi tikrai pasistengti, kad tradiciniai...

Laisvalaikis
2019.06.08
„Tesla“ žada pikapą, geresnį už „Ford F-150“ ir greitesnį už „Porsche 911“ 14

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ šiemet planuoja pristatyti pikapo tipo automobilį. „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.06.05
Naujų automobilių rinka išlaikė spartų augimą ir gegužę

Sparčiai augančią prekybą ir toliau palaiko automobilių reeksportas, tačiau auga ir vidinė Lietuvos naujų...

Automobiliai
2019.06.03
VŽ bando „Subaru Forester“: jokių parketinių nesąmonių Premium 1

Netrukus Europoje pasirodysiantis penktosios kartos „Subaru Forester“ augančiame SUV automobilių C segmente...

Automobiliai
2019.06.02
„Ferrari“ pristatė savo galingiausią automobilį – hibridinį „SF90 Stradale“ 3

Italijos sportinių automobilių gamintoja „Ferrari“ pristatė naują savo modelį „SF90 Stradale“. Tai ne tik...

Automobiliai
2019.05.30
„Fiat Chrysler“ ir „Renault“ susijungimas – kaip atrodytų naujas automobilių pramonės gigantas Premium 1

Automobilių pramonės gali laukti jungtuvės – „Fiat Chrysler“ (FCA) ir „Renault“ tapus viena kompanija, 32,6...

Pramonė
2019.05.29
Elektromobilių revoliucijos priekyje – visai ne „Tesla“ Premium 1

Elektra varomų automobilių revoliucija įsibėgėja, tačiau jos priekyje visai ne JAV ir „Tesla“, o Kinija,...

VŽ bando: į naują rinką įžengęs „Lexus UX 250h“ Premium 2

Pristatę naująjį krosoverį UX, „Lexus“ įžengė į klestintį rinkos segmentą ir meta iššūkį konkurentams –...

Laisvalaikis
2019.05.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau