Kova dėl stovėjimo vietų daugiabučių kiemuose parūpo ir draudikams

Publikuota: 2017-10-08
Automobilių stovėjimo aikštelė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Automobilių stovėjimo aikštelė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Grįžus namo automobiliu turbūt mažiausiai norisi sukti galvą dėl vietos transporto priemonei perpildytoje stovėjimo aikštelėje, bet būtent su tokia problema susiduria dažnas daugiabučio gyventojas Lietuvos miestuose.

Ankštos, automobilių prigrūstos daugiabučių stovėjimo aikštelės yra kone ideali vieta smulkiems eismo įvykiams nutikti.

Maža to, vietų automobilių aikštelėse trūkumas neretai tampa ir kaimynų konfliktų priežastimi, įsitikinęs Raimondas Bieliauskas, draudimo bendrovės „Ergo Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

Pasak jo, stovėjimo aikštelės greta daugiabučių nepritaikytos tokiam automobilių skaičiui, koks šiandien tenka gyvenamajam namui. Tai ypač ryšku kalbant apie senesnius pastatus.

Dėl to, anot specialisto, kyla nemažai problemų. Visų pirma neturėdami kur pasistatyti automobilių, dalis gyventojų yra priversti palikti juos atokiau – šalikelėse, greta esančiose gatvelėse ar visai ne tam skirtose aikštelėse bei kitose atokesnėse neapšviestose vietose, o neretai pažeidžiant įstatymus – ir ant šaligatvių ar žalios vejos.

„Toliau nuo namų ir aplinkinių akių palikti automobiliai, tikėtina, sulauks didesnio nepageidaujamo ilgapirščių ar vandalų dėmesio. Juos dažniau apgadinti gali ir lauke žaidžiantys vaikai, pravažiuojančios transporto priemonės“, – pažymi p. Bieliauskas.

Kyla konfliktų

Kita itin aktuali problema – perpildytose daugiabučių stovėjimo aikštelėse sunkiau manevruoti, automobilį pastatyti ar išvažiuoti nekliudžius kitų transporto priemonių.

„Turbūt ne vienam vairuotojui yra tekę atsidurti situacijoje, kuomet automobilis stovėjimo aikštelėje yra užstatomas taip, kad išvažiavimui lieka itin mažai vietos, o vos vienas neatsargus vairo suktelėjimas ar netinkamai įvertintas atstumas gali baigtis automobilio apibraižymu ar įlenkimu. Būtent tokie eismo įvykiai yra dažniausiai pasitaikantys daugiabučių kiemuose. Automobiliai stovėjimo aikštelėse taip pat dažnai apgadinami neatsargiai atidarinėjant dureles ir jomis kliudant gretimas transporto priemones“, – sako p. Bieliauskas.

Jis pabrėžia, kad ne visuomet žala automobiliams daugiabučių kiemuose padaroma netyčia. Automobilių stovėjimo vietų trūkumas neretai lemia kaimynų konfliktus, kuriuose dažnai kenčia transporto priemonės.

„Aštriais daiktais apibraižytas automobilio kėbulas, išleistas padangų oras, nulaužytos antenos, valytuvai ar veidrodėliai – dažnos priemonės, kuriomis santykius aiškinasi daugiabučių gyventojai. Reikėtų pabrėžti, kad tokie veiksmai yra neteisėti ir už juos gresia atsakomybė, todėl prieš imantis bet kokių keršto žygių ar mėginimų pamokyti kaimyną vertėtų gerai pagalvoti apie pasekmes. Visus nesutarimus reikėtų spręsti civilizuotais būdais, o nuo minėtų veiksmų nukentėję gyventojai turi teisę kreiptis į policiją“, – tikina p. Bieliauskas.

Anot specialisto, neretai situacijos sprendimo būdų nėra ir vairuotojams tenka taikytis su esama situacija. Tokiais atvejais nelieka nieko kito kaip tik pasikliauti savo vairavimo, automobilio statymo įgūdžiais bei kaimynų geranoriškumu.

„Deja, net ir labiausiai patyrusiems vairuotojams pasitaiko apgadinti kitas transporto priemones. Taip nutikus, svarbiausia nenuvažiuoti lyg nieko neįvyko, nes tai traktuojama kaip pasišalinimas iš įvykio vietos. Net jei transporto priemonės apgadinimai nėra dideli, apie tai reikia informuoti nukentėjusio automobilio savininką, užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir informuoti draudikus. Jei galimybės informuoti savininką nėra, derėtų iškviesti policijos pareigūnus“, – pataria p. Bieliauskas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
„Ford“ ir „Volkswagen“ ruošiasi kartu kurti autonominius automobilius Premium

„Volkswagen“ grupės derybos su „Ford“ koncernu ir jo antrine bendrove „Argo AI“ dėl bendradarbiavimo kuriant...

Automobiliai
2019.06.12
Pikapas „Mountiaq“ – „Škodos“ studentų kūrinys 2

„Škodos“ profesinės mokyklos studentai sukūrė koncepcinį modelį „Mountiaq“, paremtą serijinio SUV tipo...

Automobiliai
2019.06.09
1-oji BMW serija – jau su priekinių ratų pavara 8

Bavarijos automobilių koncernas paskelbė pirmąją oficialią informaciją apie visiškai atnaujintą mažiausią BMW...

Laisvalaikis
2019.06.09
„McLaren F1“ kūrėjas imasi naujo hiperautomobilio 2

Gordonas Murray, sportinių „McLaren“ „Formulės 1“ automobilių ir į istoriją įėjusio superautomobilio „McLaren...

Laisvalaikis
2019.06.09
VŽ bando „Mazda 3“: nauji ketvirtosios kartos koziriai Premium

Kai visame pasaulyje karaliauja miesto visureigiai, gamintojai turi tikrai pasistengti, kad tradiciniai...

Laisvalaikis
2019.06.08
„Tesla“ žada pikapą, geresnį už „Ford F-150“ ir greitesnį už „Porsche 911“ 14

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ šiemet planuoja pristatyti pikapo tipo automobilį. „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.06.05
Naujų automobilių rinka išlaikė spartų augimą ir gegužę

Sparčiai augančią prekybą ir toliau palaiko automobilių reeksportas, tačiau auga ir vidinė Lietuvos naujų...

Automobiliai
2019.06.03
VŽ bando „Subaru Forester“: jokių parketinių nesąmonių Premium 1

Netrukus Europoje pasirodysiantis penktosios kartos „Subaru Forester“ augančiame SUV automobilių C segmente...

Automobiliai
2019.06.02
„Ferrari“ pristatė savo galingiausią automobilį – hibridinį „SF90 Stradale“ 3

Italijos sportinių automobilių gamintoja „Ferrari“ pristatė naują savo modelį „SF90 Stradale“. Tai ne tik...

Automobiliai
2019.05.30
„Fiat Chrysler“ ir „Renault“ susijungimas – kaip atrodytų naujas automobilių pramonės gigantas Premium 1

Automobilių pramonės gali laukti jungtuvės – „Fiat Chrysler“ (FCA) ir „Renault“ tapus viena kompanija, 32,6...

Pramonė
2019.05.29
Elektromobilių revoliucijos priekyje – visai ne „Tesla“ Premium 1

Elektra varomų automobilių revoliucija įsibėgėja, tačiau jos priekyje visai ne JAV ir „Tesla“, o Kinija,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau