Automobilių gamintojai kuria ateitį nevairuosiantiems

Publikuota: 2017-09-15

67-ąjį kartą duris lankytojams atvėrusioje tarptautinėje automobilių parodoje Frankfurte viena pagrindinių pokalbių temų – kaip skirti mažiau laiko vairavimui ir daugiau – gyvenimui.

Kol kas absoliuti dauguma serijinei gamybai parengtų, parodoje pristatomų automobilių atskleidžia pirmuosius automobilių pramonės žingsnius autonominio vairavimo srityje, bet vairuotojui dar neleidžiama paleisti vairo ar, stovint spūstyje, vartyti rytinių laikraščių.

Apie visiškai kitus laikus kalba gamintojų demonstruojami koncepciniai modeliai. Jie – lyg ženklas, kad automobilių pramonės gigantai jau svarsto apie ateitį, kai akceleratoriaus ar stabdžių paminos, net ir vairas, automobilyje taps svetimkūniais.

Namo lydės skraidyklė

Vokiečių „Audi“ stende – vienas didžiausių parodoje esančių koncepcinių modelių „Audi Aicon“. 5,4 m ilgio automobilis net 20 cm ilgesnis už pailgintą važiuoklę turintį „Audi A8“ – prabangiausią dabartinės „Audi“ gamos modelių.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Automobilis primena transporto priemonę iš fantastinių filmų, visiškai nesvarbu, kad iš išorės jis – lyg dar viena prabangi „Audi“. Viduje vietos užtenka keturiems asmenims, gamintoja džiaugiasi, kad erdvės čia tiek, tarsi skristum prabangiomis oro linijomis pirmąja klase.

Vairo ar paminų, mygtukų, skirtų automobiliui valdyti, „Aicon“ neturi. Vietoj jų – milžiniški panoraminiai langai tiek priekyje, tiek gale, gausybė liesti jautrių ekranų. Be to, „Audi“ inžinieriai kaip reikiant pasistengė žaisdami su šviesos diodais. Pavyzdžiui, automobilio greitėjimą ar stabdymą lydi atitinkamas apšvietimas iš automobilio dugno, šviesomis apie artėjantį automobilį perspėjami praeiviai, dviratininkai, o davikliams pastebėjus, kad kelyje yra kitų eismo dalyvių, į juos sukoncentruojamas priekinių žibintų spindulys.

Beje, vokiečiai pabrėžia, kad, pavyzdžiui, kalbant apie autonominius automobilius, tolimųjų šviesų žibintai taps nebereikalingi. Lazerinių radarų sistema kliūtis pastebi net ir tamsoje, o, automobiliui sustojus prie namų, jo keleivius iki pat durų palydės miniatiūrinė bepilotė skraidyklė, iškilmingai pavadinta „Light companion“, apšviesianti kelią priešais.

Nuostabos neturėtų sukelti tai, kad „Aicon“ į priekį varo elektra. Viena įkrova, sako „Audi“, automobilis nuvažiuos 700–800 km.

Ateitis – elektrinė

Apie elektra varomus automobilius ateities keliuose kalba ir Vokietijos BMW, kuris pristatė koncepcinį „BMW i Vision Dynamics“ pavadintą modelį. Pastarasis „i“ modelių serijoje įsiterpia tarp „BMW i3“ ir „BMW i8“, o viena įkrova gali nuvažiuoti 600 km. Tiesa, bavarai apie technologijas nekalba, kol kas tik – apie formą ir elektros pavarą, leisiančią konkuruoti su amerikiečių „Tesla“.

Truputį plačiau ateities šydą praskleidžia Japonijos „Honda“.

Šiai irgi rūpi elektra varomi automobiliai, tad Frankfurte japonai pažadėjo, kad visi nauji modeliai, skirti Europos rinkai, galės bent dalį kelio važiuoti elektra. Pirmasis vien elektra varomas „Hondos“ modelis dienos šviesą išvys 2019 m. Būtent jo koncepciją, kuriai įkvėpimo gamintoja sėmėsi iš aštuntajame dešimtmetyje gaminto „Civic“, pristatė parodoje. Ryškiausia detalė – informacinis ekranas, įrengtas tarp priekinių automobilio žibintų. Ekrane, sako gamintoja, bus demonstruojami pranešimai, skirti kitiems eismo dalyviams, pavyzdžiui, automobilis galės pasisveikinti.

Namai su ratais

Į kitą lygmenį autonominio automobilio idėją kilsteli Prancūzijos „Renault“. Šios Frankfurte pristatytas „Symbioz“ koncepcinis modelis yra ne tik priemonė kelionėms iš taško A į tašką B – tai savotiški namai su ratais.

Visas automobilio stogas stiklinis ir jį galima paslinkti, nuleisti žemyn ar kilstelėti aukštyn, šitaip atskiriant erdves transporto priemonėje. Salone – automatiškai į keleivio pusę pasisukančios sėdynės, kad būtų lengva atsisėsti. Sėdynės sukasi aplink savo ašį, todėl keturviečio automobilio salonas lengvai gali pavirsti posėdžių sale. Apdailai naudotos tokios medžiagos kaip vilna, marmuras, procelianas.

Visgi „Symbioz“ dar yra vairuotojui skirta vieta, vairavimui reikalingi įtaisai. Šie, beje, įsijungus autonominio vairavimo režimą yra atitraukiami 15 cm toliau.

Tiesa, elektra varomas automobilis – ankstyva vizija, nes ką nors panašaus pagaminti masėms „Renault“ žada maždaug 2030 m.

Savininko neturės

„Daimler“, valdantis „Smart“ ženklą, taip pat galvoja apie savavaldžius automobilius ir apie itin ryškią pastarojo meto tendenciją, kad ateityje nuosavų automobilių bus perkama mažiau, kur kas dažniau jais bus dalijamasi.

Tokį privataus savininko niekuomet neturėsiantį gaminį „Daimler“ rodo Frankfurte. Elektra varomas koncepcinis „Smart Vision EQ ForTwo“ modelis su atgal nuslenkančiomis durimis į gatves galėtų išriedėti taip pat negreitai, tik apie 2030 m.

Visgi jau dabar „Daimler“ žada, kad tai visiškai savavaldis automobilis, kurio interjere svarbiausią vietą užima milžiniškas liesti jautrus keleivių pramogoms skirtas ekranas, o priekinės grotelės, virtusios taip pat ekranu, „rašys“ žinutes esantiems aplink.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Įtariant taršos duomenų klastojimą, „Hyundai“ ir „Kia“ biuruose Vokietijoje surengti reidai

Vokietijos prokurorai surengė reidus Pietų Korėjos automobilių koncerno „Hyundai“ ir jam priklausančio „Kia“,...

Automobiliai
2022.06.29
2035 m. ES ketina stabdyti automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą 1

Šiai priemonei numatomos ir išlygos, ja tikimasi pasiekti Europos tikslus dėl klimato taršos ir iki 2050 m.

Logistika
2022.06.29
„CityBee“ su JAV startuoliu „Qibus“ skina kelią nuotoliniam automobilių valdymui Premium

Nauja technologija jau sukurta ir patikimai veikia, bet jai dar trūksta daugiau bandymų ir parankaus teisinio...

Logistika
2022.06.28
Elektromobilių pirkėjai birželį paprašė per 300.000 Eur kompensacijų 7

Stebimas augantis naujus ir naudotus elektromobilius perkančių fizinių ir juridinių asmenų aktyvumas.

Automobiliai
2022.06.27
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

VŽ bando: pirmosios pastangos elektrifikuoti karštą hečbeką Premium

Katalonijoje įkurtas naujausias „Volkswagen“ grupės gamintojas „Cupra“ orientuojasi į kol kas tuštoką...

Automobiliai
2022.06.19
Rusijos automobiliai – be oro pagalvių ir stabdžių antiblokavimo sistemų 14

Rusija bus priversta gaminti automobilius be pagrindinių saugos priemonių, tokių kaip oro pagalvės ir...

Verslo aplinka
2022.06.18
„Ferrari“ žada savo pirmąjį elektromobilį pristatyti 2025 m.

„Ferrari“ ketvirtadienį pristatė planus, numatančius, kad iki 2030 metų 80% gamintojos produkcijos sudarys...

Automobiliai
2022.06.17
„Pon Holdings“ duetas su „Porsche“: bendroje įmonėje gamins „Porsche“ dviračius Premium

Kėdainiuose dviračių gamyklą statanti Nyderlandų transporto milžinė „Pon Holdings“ naujos kartos elektrinių...

Pramonė
2022.06.12
Vilniuje ant apšvietimo stulpų – elektromobilių krovimo stotelės 15

Vilniuje ant apšvietimo stulpų bus įrengiamos elektromobilių krovimo stotelės.

Logistika
2022.06.11
VŽ bando: įkraunamas „Peugeot 3008“ hibridas su „premium“ poskoniu Premium

Europos mastu didėjantis spaudimas mažinti automobilių išmetamo anglies dvideginio emisiją išvirsta pirkėjams...

Automobiliai
2022.06.11
Naujoji „Azure“ serija – „Bentley“ raktas į gerą savijautą Verslo tribūna

„Bentley“ visuomet pasižymėjo nepriekaištingomis charakteristikomis ir patogumu ilgose kelionėse. Nuo šiol...

„CityBee“ iškėlė BMW, „Toyota“ toliau diktuoja tempą Premium 3

Dideli automobilių nuomos platformų ir valstybės kontroliuojamos įmonės užsakymai koreguoja prekybos...

Automobiliai
2022.06.08
„Mercedes-Benz“ dėl stabdžių sistemos problemos atšaukia 1 mln. transporto priemonių

Vokietijos automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ visame pasaulyje atšauks beveik 1 mln. transporto priemonių...

Automobiliai
2022.06.06
„Mercedes-AMG“ ruošia atsaką „Porsche“ Premium

Pristatytas sportiško elektromobilio prototipas dar slepia saloną ir pavaros technologijas, tačiau Štutgarto...

Automobiliai
2022.06.04
Elektromobilius – masėms! Premium 8

Europos automobilių parko jau šį dešimtmetį laukia neišvengiama elektrifikacija, kurią skatins fosilinius...

Automobiliai
2022.05.28
„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku