Automobilių gamintojai kuria ateitį nevairuosiantiems
FOTOGALERIJA Frankfurto automobilių paroda 2017 (74 nuotr.)
67-ąjį kartą duris lankytojams atvėrusioje tarptautinėje automobilių parodoje Frankfurte viena pagrindinių pokalbių temų kaip skirti mažiau laiko vairavimui ir daugiau gyvenimui.
Kol kas absoliuti dauguma serijinei gamybai parengtų, parodoje pristatomų automobilių atskleidžia pirmuosius automobilių pramonės žingsnius autonominio vairavimo srityje, bet vairuotojui dar neleidžiama paleisti vairo ar, stovint spūstyje, vartyti rytinių laikraščių.
Apie visiškai kitus laikus kalba gamintojų demonstruojami koncepciniai modeliai. Jie lyg ženklas, kad automobilių pramonės gigantai jau svarsto apie ateitį, kai akceleratoriaus ar stabdžių paminos, net ir vairas, automobilyje taps svetimkūniais.
Namo lydės skraidyklė
Vokiečių Audi stende vienas didžiausių parodoje esančių koncepcinių modelių Audi Aicon. 5,4 m ilgio automobilis net 20 cm ilgesnis už pailgintą važiuoklę turintį Audi A8 prabangiausią dabartinės Audi gamos modelių.
Automobilis primena transporto priemonę iš fantastinių filmų, visiškai nesvarbu, kad iš išorės jis lyg dar viena prabangi Audi. Viduje vietos užtenka keturiems asmenims, gamintoja džiaugiasi, kad erdvės čia tiek, tarsi skristum prabangiomis oro linijomis pirmąja klase.
Vairo ar paminų, mygtukų, skirtų automobiliui valdyti, Aicon neturi. Vietoj jų milžiniški panoraminiai langai tiek priekyje, tiek gale, gausybė liesti jautrių ekranų. Be to, Audi inžinieriai kaip reikiant pasistengė žaisdami su šviesos diodais. Pavyzdžiui, automobilio greitėjimą ar stabdymą lydi atitinkamas apšvietimas iš automobilio dugno, šviesomis apie artėjantį automobilį perspėjami praeiviai, dviratininkai, o davikliams pastebėjus, kad kelyje yra kitų eismo dalyvių, į juos sukoncentruojamas priekinių žibintų spindulys.
Beje, vokiečiai pabrėžia, kad, pavyzdžiui, kalbant apie autonominius automobilius, tolimųjų šviesų žibintai taps nebereikalingi. Lazerinių radarų sistema kliūtis pastebi net ir tamsoje, o, automobiliui sustojus prie namų, jo keleivius iki pat durų palydės miniatiūrinė bepilotė skraidyklė, iškilmingai pavadinta Light companion, apšviesianti kelią priešais.
Nuostabos neturėtų sukelti tai, kad Aicon į priekį varo elektra. Viena įkrova, sako Audi, automobilis nuvažiuos 700800 km.
Ateitis elektrinė
Apie elektra varomus automobilius ateities keliuose kalba ir Vokietijos BMW, kuris pristatė koncepcinį BMW i Vision Dynamics pavadintą modelį. Pastarasis i modelių serijoje įsiterpia tarp BMW i3 ir BMW i8, o viena įkrova gali nuvažiuoti 600 km. Tiesa, bavarai apie technologijas nekalba, kol kas tik apie formą ir elektros pavarą, leisiančią konkuruoti su amerikiečių Tesla.
Truputį plačiau ateities šydą praskleidžia Japonijos Honda.
Šiai irgi rūpi elektra varomi automobiliai, tad Frankfurte japonai pažadėjo, kad visi nauji modeliai, skirti Europos rinkai, galės bent dalį kelio važiuoti elektra. Pirmasis vien elektra varomas Hondos modelis dienos šviesą išvys 2019 m. Būtent jo koncepciją, kuriai įkvėpimo gamintoja sėmėsi iš aštuntajame dešimtmetyje gaminto Civic, pristatė parodoje. Ryškiausia detalė informacinis ekranas, įrengtas tarp priekinių automobilio žibintų. Ekrane, sako gamintoja, bus demonstruojami pranešimai, skirti kitiems eismo dalyviams, pavyzdžiui, automobilis galės pasisveikinti.
Namai su ratais
Į kitą lygmenį autonominio automobilio idėją kilsteli Prancūzijos Renault. Šios Frankfurte pristatytas Symbioz koncepcinis modelis yra ne tik priemonė kelionėms iš taško A į tašką B tai savotiški namai su ratais.
Visas automobilio stogas stiklinis ir jį galima paslinkti, nuleisti žemyn ar kilstelėti aukštyn, šitaip atskiriant erdves transporto priemonėje. Salone automatiškai į keleivio pusę pasisukančios sėdynės, kad būtų lengva atsisėsti. Sėdynės sukasi aplink savo ašį, todėl keturviečio automobilio salonas lengvai gali pavirsti posėdžių sale. Apdailai naudotos tokios medžiagos kaip vilna, marmuras, procelianas.
Visgi Symbioz dar yra vairuotojui skirta vieta, vairavimui reikalingi įtaisai. Šie, beje, įsijungus autonominio vairavimo režimą yra atitraukiami 15 cm toliau.
Tiesa, elektra varomas automobilis ankstyva vizija, nes ką nors panašaus pagaminti masėms Renault žada maždaug 2030 m.
Savininko neturės
Daimler, valdantis Smart ženklą, taip pat galvoja apie savavaldžius automobilius ir apie itin ryškią pastarojo meto tendenciją, kad ateityje nuosavų automobilių bus perkama mažiau, kur kas dažniau jais bus dalijamasi.
Tokį privataus savininko niekuomet neturėsiantį gaminį Daimler rodo Frankfurte. Elektra varomas koncepcinis Smart Vision EQ ForTwo modelis su atgal nuslenkančiomis durimis į gatves galėtų išriedėti taip pat negreitai, tik apie 2030 m.
Visgi jau dabar Daimler žada, kad tai visiškai savavaldis automobilis, kurio interjere svarbiausią vietą užima milžiniškas liesti jautrus keleivių pramogoms skirtas ekranas, o priekinės grotelės, virtusios taip pat ekranu, rašys žinutes esantiems aplink.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti