VŽ bando „Peugeot 5008“: vienatūriai mirė – metas visureigiams
FOTOGALERIJA Peugeot 5008 (10 nuotr.)
Vairuotojų meilė visureigiams verčia gamintojus keisti planus. Bent taip atrodo žvelgiant į naują Peugeot 5008 modelį, kuris iki šių metų buvo ne didesnę prošvaisą ir sustiprintas dugno apsaugas turintis SUV klasės modelis, o tiesiog septynvietis vienatūris.
5008 modelis ne pirmas SUV Peugeot gamoje. Pirmasis buvo 3008 modelis, kaip ir jo didesnysis brolis, iš vienatūrio virtęs miesto visureigiu.
Iki galinių sėdynių čia yra beveik tas pats 3008 modelis, sako Vitalijus Eidimtas, Peugeot ženklo vadovas Lietuvoje, įduodamas man į rankas 5008 modelio raktelius.
Nieko nuostabaus, kad Peugeot pasinaudojo mažesniojo modelio sėkme. Prancūzų įdirbį pernai pripažino ir visa Europa, paskelbusi Peugeot 3008 Europos metų automobiliu, ir Lietuvos automobilių ekspertai, išrinkę jį į Lietuvos metų automobilio konkurso finalą.
Puošni išorė
Iš išorės septynias sėdimas vietas turintis automobilis kiek eklektiškas. Prancūzai neatsispyrė pagundai papuošti jo priekį blizgiomis detalėmis, prie bendro vaizdo priderinti aštriabriaunius žibintus, ryškiomis apdailomis pažymėti rūko žibintus ir priekinio buferio apsaugą. Į šią mišrainę įkomponuotos masyvios priekinės radiatoriaus grotelės su liūto ženklu centre. Galinė dalis, nors ir nuosaikesnė, taip pat nestokoja puošybos elementų, padedančių atpažinti Peugeot kūrinį iš toli.
Patinka ar ne tokie blizgučiai ir išraitymai skonio reikalas, tačiau, mano akimis, įvairių elementų perkrautas priekinę ir galinę dalis nugesina elegantiškas automobilio profilis. Horizontalios linijos visureigį vizualiai platina ir ilgina, tad žvelgiant iš šalies automobilis atrodo gerokai didesnis, nei yra iš tiesų.
Interjeras kiek subtilesnis, tačiau puošnumo netrūksta ir čia. Pavyzdžiui, durelių apdailai naudota neįprasta medžiaga audinys, tinkamas vyriškoms eilutėms siūti. Odinės sėdynės siuvinėtos įvairiais raštais, o paskutiniu akcentu tampa palyginti su kitų gamintojų nedidelis vairas.
Mygtukų taip pat vos keli, jie skirti reikalingiausioms funkcijoms, o visi sudėtingesni veiksmai atliekami maigant liesti jautrų ekraną. Tarp esamų mygtukų, beje, nėra leidžiančio išjungti Start & Stop sistemą, užgesinančią automobilio variklį tuomet, kai stovite. Peugeot (ir to paties PSA koncerno giminaitis Citroen) vienas nedaugelio gamintojų, primenančių, kad ši funkcija sukurta ne šiaip siekiant paerzinti vairuotojus, bet norint sumažinti aplinkos taršą eismo spūstyse, tad apriboti Start & Stop veikimą įmanoma tik naudojantis liesti jautriu ekranu.
Varantieji tik du
Peugeot 5008 turi tik du priekinius varančiuosius ratus ir greičiausiai keturių varančiųjų dar neturės kurį laiką. Prancūzai, kitaip nei vokiečiai, greitai perprato, kad absoliuti dauguma miesto visureigių pirkėjų neišvažiuoja savo automobiliais toliau nei glotni pievelė sodyboje, o didžiausia galima kliūtis jų kelyje šaligatvio bortelis. Tokiam įveikti užtenka ir didesnės prošvaisos, tad galima apsieiti ir be investicijų į keturis varančiuosius ratus, kurie atneša papildomų galvosūkių dėl automobilio kainos, galios, svorio, degalų sąnaudų. Artimiausi konkurentai Nissan X-trail ir Škoda Kodiaq siūlo modelius ir su visų varančiųjų ratų pavaromis.
Po bandomo automobilio kapotu 1,6 l darbinio tūrio benzininis 165 AG variklis su turbina. Jo maksimalus sukimo momentas (240 Nm) juntamas varikliui sukantis 1.400 sūkių per minutę greičiu, tad nedidelis motoras elgiasi kur kas žvaliau, nei galėtum tikėtis žvelgdamas į techninius duomenis popieriuje. Pavaras ganėtinai sklandžiai jungia 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Ją, priklausomai nuo automobilio įrangos ir variklio, galima rinktis ir 56 laipsnių mechaninę. Tiesa, sportinis važiavimo režimas automatinę pavarų dėžę paverčia kiek nenuspėjama retkarčiais ši neapsisprendžia, kokia pavara tinkamesnė pasirinktam važiavimo stiliui žemesnė ar aukštesnė, tad kartais tenka pakentėti automobilio trūkčiojimą.
nuotrauka::1
Skirtumai gale
Visgi kone viską, kas išvardyta aukščiau, turi ir mažesnysis 5008 brolis Peugeot 3008. Didžiausi skirtumai, kaip perspėjo ir ženklo atstovas, slypi galinėje automobilio dalyje.
5008 modelis yra 19 cm ilgesnis nei jo mažesnysis brolis, o ratų bazė 16,5 cm ilgesnė nei minėto modelio. Tai reiškia, kad antroje sėdynių eilėje yra trys atskirai reguliuojamos sėdynės, kurias nulenkus galima patekti ir į trečiąją sėdynių eilę. Nors pastaroji, kaip jau įprasta tokio tipo septynviečiuose visureigiuose, skirta tik vaikams (arba nykštukams), antroje sėdynių eilėje vietos užteks ir aukštaūgiams.
Trečios eilės sėdynės, beje, lengvai nulenkiamos ir atlenkiamos tempiant virvutę. Tai leidžia gamintojui pasigirti, kad 5008 modelio bagažinės talpa 1.060 l. Beje, trečios eilės sėdynės montuojamos kaip papildomos įrangos dalis. Panorus jų, teks prie automobilio, kurio standartinę įrangą turinti versija kainuoja apie 20.000 Eur, pridėti maždaug 800 Eur. Daugiau nei 1.000 Eur kainuos panoraminis stoglangis per visą automobilio stogą, užtikrinsiantis, kad sėdintiems pačiame gale nebūtų per tamsu.
Galop, kitaip nei mažesnysis brolis, didesnysis yra patogesnis nelygiame kelyje. Minkštai sugeriamos mažesnės ir didesnės duobės, tačiau važiuoklės standumo užtenka ir aštresniems posūkiams, įveiktiems didesniu greičiu.
Ir nors skirtumas tarp mažesniojo ir didesniojo Peugeot visureigių viso labo apie 1.000 Eur, tikrieji 5008 modelio konkurentai yra japonų Nissan ir čekų Škodos visureigiai. Šiuos greičiausiai rinksis tie, kuriems visgi prireiks keturių varančiųjų ratų pavaros, o Peugeot patiks ieškantiems modernaus palydovo kelionėse asfaltuotais keliais.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti