Druskininkuose registruota MB „Contrans“ ėmėsi tolimojo susisiekimo autobusų verslo
Į tolimojo susisiekimo rinką ateina naujas vežėjas MB „Contrans“, kuris veš keleivius maršrutu Druskininkai–Vilnius–Druskininkai.
Rugpjūčio 1 d. (ketvirtadienį) įmonės „Contrans“ autobusas išvažiuos į pirmąjį reisą – vyks į Vilnių.
Apie tai pranešanti Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) nurodo 2023 m. spalio mėnesį paskelbusi tolimojo susisiekimo maršrutų sąrašą ir pakvietusi vežėjus siūlyti savo paslaugas tolimojo susisiekimo rinkoje.
„30 metų tolimojo susisiekimo autobusais rinka buvo uždara, o dabar galime pasidžiaugti nauju vežėju, – pranešime cituojamas Genius Lukošius, LTSA direktorius. – Tikimės, kad naujo rinkos dalyvio atsiradimas padrąsins kitus vežėjus siūlyti naujus reisus, kurių šiuo metu trūksta. Vis dar nevykdoma apie 33% reisų. Tikimės, kad jie bus atgaivinti, keleiviams bus sudarytos galimybės keliauti lengviau bei gauti aukštesnės kokybės paslaugas.“
MB „Contrans“ savo veiklą pradėjo 2020 m. balandį ir yra įsikūrusi Druskininkuose.
Povilas Čepulis, MB „Contrans“ direktorius, teigia, jog, LTSA paskelbus pirmąjį tarpmiestinių autobusų vežėjų konkursą, įmonė susidūrė su sunkumais, dėl kurių savo paslaugų pasiūlyti negalėjo. Tik pasikeitus teisiniam reglamentavimui įmonei susiklostė tinkamos sąlygos įeiti į tolimojo susisiekimo rinką.
„Įeiti į rinką norėjome kurį laiką, tačiau pirmuose skelbiamuose konkursuose pateikti maršrutai savo apimtimi buvo pritaikyti didiesiems rinkos dalyviams, – LTSA cituoja P. Čepulį. – Pradėjus maršrutą Druskininkuose ir pasiekus pirminį kelionės tikslą, paskutinė maršruto stotelė galėdavo būti kitame mieste, o ne Druskininkuose. Norint vykdyti tokį maršrutą, reikėjo turėti darbuotojų visoje Lietuvoje, o mes neturime. Atsiradus trumpesniems maršrutams, mes pasirinkome maršrutą Druskininkai–Vilnius–Druskininkai ir taip nusprendėme teikti savo paslaugas keleiviams.“
Nuo 2022 m. sausio 1 d. iki šios dienos trečdaliu sumažėjo galimybės keliauti tolimojo susisiekimo autobusais: 33% sumažėjo reisų skaičius ir 28% – maršrutų.
LTSA reziumuoja, kad nauji ir?esami rinkos dalyviai turi visas galimybes atnaujinti keleivių vežimą 189 unikaliais maršrutais, susigrąžinti buvusius keleivius ir iš naujo formuoti keleivių keliavimo įpročius renkantis viešąjį transportą.
Grįžus keleiviams, vežėjai gali dar labiau praplėsti keliavimo galimybes ir išspręsti dalies regionų susisiekimo problemas.
VŽ rašė, kad šiuo metu autobusų transporto įmonių vadovai tvirtina nematantys priežasčių skųstis keleivių skaičiumi svarbiausiose linijose, tačiau, pasak jų, tarpmiestinis susisiekimas praranda pozicijas atokesniuose maršrutuose.