Eiles pasienyje su Baltarusija didina uždaryti punktai, patikra, stačiatikių Velykos
„Muitininkai labai atidžiai tikrina visus krovininius automobilius: ir skenuoja, ir dokumentai, ir visa kita. Ir ta patikra tikrai užtrunka tiek, kiek reikia, o tas laikas – ilgokas. Pasieniečiai tuos dokumentus patikrina per porą minučių, muitininkai – jų procedūros, suprantama, trunka ilgiau“, – aiškino Giedrius Mišutis, Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovas.
Anot jo, didelius transporto srautus lemia dėl tarptautinių sankcijų Rusijai ir Baltarusijai sustiprinta muitinės patikra, taip pat artėjančios stačiatikių Velykos – jos šiemet bus gegužės 5 d.
„Kažkiek viena iš priežasčių buvo ir stačiatikių Velykos. Kaip ir prieš kiekvienas mūsų Kalėdas ar Velykas, to srauto padidėjimo yra. Čia turbūt nėra pagrindinė priežastis, bet susideda visa tai ir gaunasi tokia gana sudėtinga situacija prie kontrolės punktų“, – kalbėjo VSAT atstovas.
„Sunku tikėtis, kad bus geriau, jeigu liko tik du pasienio punktai, kurie praleidžia automobilius“, – kalbėjo Vytautas Milėnas, Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius.
Jis neatmeta, jog vilkikų eilės šalies pasienyje galėjo išaugti ir dėl problemų Latvijoje ir Lenkijoje. Šiose šalyse pasienyje su Baltarusiją veikia po vieną punktą.
„Kiek turiu informacijos, tai ten Lietuvos registracijos automobilių ne per daugiausiai. Daugiau yra iš įvairių kitų valstybių. Tikėtina, kad dėl kažkokių priežasčių daug kas pasuko važiuoti per Lietuvą, dėl to dar papildomai susidarė sunkumai dėl tų dviejų veikiančių postų“, – sakė V. Milėnas.
Julija Samorokovskaja, Vilniaus apskrities policijos atstovė, nurodė, jog nuo kovo 1 d. į Šalčininkų pasienio punktą gauta apie 90 policijos iškvietimų, į Medininkų – 53.
Jos teigimu, apie trečdalis pranešimų susiję su konfliktais tarp vairuotojų, šiems bandant greičiau apvažiuoti automobilių eilę, nesilaikant eismo taisyklių ir išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą.
Eilės gali išlikti dar kurį laiką
Anot Jurgio Adomavičiaus, muitinės tarpininkų bendrovės „Bunasta“ savininko, išaugusius transporto srautus galėjo lemti vežėjams iš Kazachstano kovą išduoti papildomi leidimai, taip pat dėl sezoniškumo išaugęs kai kurių prekių gabenimas.
„Nebuvo leidimų Kazachstano vežėjams, jie neturėjo leidimų, todėl jų čia nebuvo, jie čia nevažiavo. Dabar leidimai buvo išduoti, kaip tik juos pasiekė ir jie pradėjo važiuoti“, – teigė J. Adomavičius.
„Tam tikras sezoniškumas vis tiek egzistuoja ir tam tikros prekės ir jų užvežimas irgi įtaką turi. Mes visą laiką, kiek dirbame šitame versle, visada tikrai turime kovo mėnesį augimą. Ir nesvarbu, kad dabar daug prekių yra po sankcijomis ir nevažiuoja, bet kitoms prekėms irgi yra sezoniškumas“, – kalbėjo bendrovės vadovas.
J. Adomavičius prognozuoja, kad vilkikų eilės per artimiausius du mėnesius turėtų sumažėti dėl efektyvesnio muitinės darbo, taip pat vežėjams renkantis alternatyvius kelius į Vidurio Aziją, pavyzdžiui, per Turkiją.
„Alternatyvus paralelinis kelias, kuris veda per Turkiją, jis irgi įgauna pagreitį – gerėja infrastruktūra, atsiranda daugiau galimybių. Tai jis irgi nuims tam tikrą dalį krovinių nuo mūsų srautų“, – aiškino „Bunastos“ vadovas.