2024-02-22 10:03

Chaosas dėl atnaujinto kelių mokesčio tuština verslo kišenes

Maždaug pusės Lietuvoje įregistruoto komercinio transporto registracijos liudijimuose informacijos apie taršą nėra. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Maždaug pusės Lietuvoje įregistruoto komercinio transporto registracijos liudijimuose informacijos apie taršą nėra. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Metų pradžioje įsigalioję nauji kelių naudotojo mokesčio įkainiai įnešė sumaišties visam sektoriui. Pagal naują tvarką apskaičiuojant mokestį vertinama tai, kokį „Euro“ taršos standartą atitinka transporto priemonė, ir jos ašių skaičius. Bėda ta, kad kone pusės Lietuvoje registruoto komercinio transporto registracijos liudijimuose informacijos apie taršą nėra. Tokiu atveju taršos rodikliai prilyginami „Euro 0“ klasei, o tai skaudžiai kerta įmonių biudžetui.
  • Nauja kelių naudotojo mokesčio tvarka įsigaliojo nuo 2024 m. sausio 1 d.
  • Pokyčiai skaudžiausiai atsiliepia taršiausiam transportui.
  • Apskaičiuojant naudojamas „Euro“ standartas, tačiau įrašų apie jį neturi kone 50% šalies komercinio transporto.
  • Bandant išspręsti problemą reikia atseikėti 500–800 Eur už vieną transporto priemonę.
  • Kontroliuojančios tarnybos žada baudų nedalyti ir žiūrėti į situaciją lanksčiai.

Mokestis už kelius taikomas keleivinėms M2 ir M3 kategorijos bei krovininėms N1, N2, N3 kategorijos transporto priemonėms. Teigiama, kad kelių mokesčio apskaičiavimo pokyčiai kasmet į valstybės biudžetą papildomai atneš 30–40 mln. Eur. Iki tol buvo surenkama apie 53 mln. Eur kelių naudotojo mokesčio.

52795
130817
52791