2024-01-09 11:40

Po incidento oro linijos lėktuvuose „Boeing 737 MAX 9“ aptiko atsilaisvinusių varžtų

Charly Triballeau (AFP/„Scanpix“) nuotr.
Charly Triballeau (AFP/„Scanpix“) nuotr.
Po to, kai penktadienio vakarą iš Portlando tarptautinio oro uosto Oregono valstijoje išskridęs „Alaska Airlines“ „Boeing 737 Max 9“ lėktuvas nusileido avariniu būdu, nes skrydžio metu iškrito visa lango sienelė, kitos JAV oro linijų bendrovės nutarė skubiai patikrinti šio tipo orlaivius. Patikrinimų metu rasta atsilaisvinusių varžtų.

Papildymai visame tekste

„United Airlines“, valdanti vieną didžiausių tokio tipo orlaivių parką, pranešė, kad tikrinant „Boeing 737 Max 9“ lėktuvus buvo rasta varžtų, kurie buvo nepakankamai priveržti.

„Kai pradėjome tikrinti lėktuvus, nustatėme, kad kai kuriais atvejais būta durų dangčio montavimo problemų, pavyzdžiui, reikėjo papildomai priveržti varžtus“, – pabrėžė įmonė savo pranešime.

„Alaska Airlines“ taip pat paskelbė, kad jos darbuotojai nustatė, jog „kai kuriuose lėktuvuose buvo matyti atsipalaidavusios detalės“. 

Bendrovės „Alaska Airlines“ ir „United Airlines“ turi didžiausią pasaulyje lėktuvų „Boeing 737 MAX 9“ parką. Apie tai, kad tikrins „Boeing 737 Max 9“ lėktuvus anksčiau pranešė ir „Turkish Airlines“.

Nuo savaitgalio „Alaska Arlines“ ir „United Arlines“ dėl patikrinimams nutupdytų lėktuvų atšaukė šimtus skrydžių. Pirmoji bendrovė savo lėktuvų parke turi 65 „Boeing 737 Max 9“, o antroji – 79. 

„United Airlines“ pabrėžė, kad prieš pradedant eksploatuoti šio tipo orlaivius bus „ištaisytos“ su durų kamščiais susijusios „montavimo problemos“.

Nacionalinė transporto saugos valdybos (NTSB) pirmininkė Jennifer Homendy teigė, kad valdyba tiria, ar „Alaska Airlines“ lėktuvui penktadienį kylant iš Portlando jau trūko keturių varžtų, ar jie ištrūko, jos žodžiais, smarkaus, sprogstamo dekompresijos įvykio metu.

Lėktuvo vidus buvo smarkiai apgadintas, tačiau pilotams pavyko grįžti į Portlandą ir saugiai nusileisti. Pareigūnų teigimu, 171 keleivis ir šeši įgulos nariai rimtai nenukentėjo.

Pamesta durų plokštė buvo rasta sekmadienį netoli Portlando, vieno namo kieme. NTSB pareigūnai sakė, kad ji bus išsiųsta į agentūros laboratoriją Vašingtone išsamiam tyrimui, kuris gali padėti tiksliai nustatyti, kodėl atsilaisvino kaištis.

Pastaraisiais metais „Boeing“ susidūrė su techninėmis ir kokybės kontrolės problemomis, susijusiomis su „737 MAX“ modeliais.

Tyrėjų ir oro linijų bendrovių išvados didina spaudimą JAV lėktuvų gamintojai „Boeing“. Tyrėjų ir oro linijų bendrovių pranešimai didina spaudimą „Boeing“, kad ši imtųsi spręsti problemas. 

„Boeing“ antradienį sušaukė visų darbuotojų nuotolinį susirinkimą saugos klausimams aptarti.

Bendrovė, kuri per daugelį metų turėjo problemų su įvairiais lėktuvais, pažadėjo padėti pašalinti visus trūkumus, kuriuos oro linijos nustatys tikrindamos savo „Boeing 737 Max 9“ lėktuvus.

Pamesta durų plokštė buvo rasta sekmadienį netoli Portlando, vieno namo kieme. NTSB pareigūnai sakė, kad ji bus išsiųsta į agentūros laboratoriją Vašingtone išsamiam tyrimui, kuris gali padėti tiksliai nustatyti, kodėl atsilaisvino kaištis.

Atsižvelgiant į incidentą, „Boeing“ akcijos atpigo, nes investuotojai pradėjo vertinti finansines incidento pasekmes. 

„Spirit AeroSystems“, kuri „Max“ lėktuvuose montuoja durų kaiščius, – 11%.

JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) pateikė oro transporto bendrovėms protokolus, pagal kuriuos turi būti tikrinami lėktuvai, kurių konfigūracija panaši į incidentą patyrusio lėktuvo „737 MAX 9“.

Bendrovės „Aeromexico“ ir „Copa Airlines“ pranešė nutraukusios FAA įsakyme nurodytų lėktuvų skrydžius, o oro vežėjas „Icelandair“ teigė, kad nė vienas jo lėktuvas „Boeing 737 MAX 9“ nėra tokios konfigūracijos, kokia nurodyta FAA įsakyme dėl skrydžių nutraukimo.

„Boeing 737 Max 9“ – naujausia daugiausiai pasaulyje skraidančių komercinių orlaivių serijos „Boeing 737“ versija. „Boeing“ klientams visame pasaulyje yra pardavusi daugiau kaip 200 šio modelio lėktuvų. 

„Max“ dažnai naudojamas JAV vidaus skrydžiams. Prieš kelis metus sudužus dviem „MAX 8“ lėktuvams žuvo 346 žmonės. Tada visame pasaulyje buvo nutrauktas visų šių lėktuvų eksploatavimas, kuris truko beveik dvejus metus.

Lėktuvas, kurį penktadienį ištiko minėtoji nelaimė, yra visiškai naujas, pradėtas eksploatuoti lapkritį. Po to, kai trijų skrydžių metu užsidegė kabinos slėgio sistemos įspėjamoji lemputė, „Alaska Arlines“ nutraukė skrydžius juo per Ramųjį vandenyną į Havajus.

Kai kurie aviacijos ekspertai kėlė klausimą, kodėl bendrovė toliau naudojo lėktuvą sausumos maršrutais, kol neišsiaiškino, kas sukėlė įspėjamuosius slėgio sistemos signalus. 

52795
130817
52791