2023-12-14 10:02

Lietuva braižo naują krovinių srautų žemėlapį

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Transporto sektoriaus reguliuotojai pabrėžia, kad per pastaruosius kelerius metus prekių srautas į Rusiją ir Baltarusiją sumažėjo, tikslas – išstumti šias Rytų valstybes iš dešimties Lietuvai svarbiausių transporto paslaugų eksporto šalių sąrašo. Tereikia perimti naujus krovinius, o tai padaryti esą padės Susisiekimo ministerijos kuriamas įrankis.

Kad įprastas Lietuvos kaip koridoriaus tarp Vakarų ir Rytų vaidmuo nebetinka dabartinei situacijai, nurodo Indrė Genytė-Pikčienė, Šiaulių banko vyriausioji ekonomistė. Anot jos, krypčių diversifikacija ne visiems transporto ir logistikos sektoriaus žaidėjams sekėsi vienodai.

„Privatus sektorius šiam lūžiui ruošėsi, geopolitinė diversifikacija vyko stabiliai, nes jau 2014-ieji buvo rimtas signalas, kad reikia atsiriboti nuo nestabilių rinkų. Visgi viešasis sektorius namų darbų nespėjo atlikti ir tai, matyt, bus užduotis ateičiai“, – akcentuoja ekspertė.

52795
130817
52791