Susisiekimo viceministras: valstybė galėtų finansiškai remti 12 skrydžių krypčių

Publikuota: 2022-10-06
Julius Skačkauskas, susisiekimo viceministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Julius Skačkauskas, susisiekimo viceministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pagal šią vasarą konsultantų pasiūlytą oro susisiekimo skatinimo modelį Lietuva galėtų finansiškai prisidėti prie maždaug 12 naujų skrydžių krypčių atsiradimo. Konkretų jų skaičių turėtų lemti tai, ar išliks tam numatytos lėšos šalies biudžete, BNS sako Julius Skačkauskas, susisiekimo viceministras.

„Biudžeto projekte suma yra numatyta, tačiau nenoriu jos atskleisti, kol ji nėra patvirtinta, bet pagal mūsų konsultantų parengtą analizę yra 12 strateginių naujų skrydžių krypčių, kurios galėtų būti finansuojamos pagal šį modelį, viena jų – tiesioginis skrydis į Paryžių“, – BNS sakė J. Skačkauskas. 

Pasak Aurimo Stikliūno, laikinojo Lietuvos oro uostų vadovo, pagal rizikos su oro bendrove pasidalijimo modelį valstybė prisidėtų finansiškai prie jai reikalingų skrydžių krypčių atsiradimo.

„Modelio esmė – dalintis krypties operavimo rizika tarp oro uosto ir oro bendrovės, Lietuvai tiesiogiai investuojant į šaliai strategiškai svarbią skrydžių kryptį, atsižvelgiant į skrydžių dažnumą, tvarkaraštį, pasiūlytų vietų skaičių ir kitus elementus“, – BNS komentavo A. Stikliūnas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

A. Stikliūno teigimu, vienas esminių kriterijų šiam modeliui – investicija turi atsipirkti tiek oro uostui, tiek ir oro bendrovei per maksimalų 10 metų terminą.

Susiekimo viceministras J. Skačkauskas teigia, kad modelis galėtų būti taikomas ne tik paremti naujas, bet užtikrinti jau esančių skrydžių kryptis, maksimaliai jas pritaikant verslo ir visuomenės poreikiams – „skrydžio dažnių, patogesnio tvarkaraščio prasme“.

Skrydis į Briuselį – vasarą

Jis neatmetė galimybės, kad pavyzdžiui, laikinai iki vasaros sezono nutrauktą tiesioginį skrydį į Briuselį, blogiausiu atveju bus galima paremti pagal šį modelį. Tiesa, viceministras ne kartą pabrėžė, kad yra „99% tikimybė“, jog to daryti neprireiks, nes „ši kryptis yra sena, atsiperkanti, o sustabdyta tik dėl techninių aplinkybių“.

„Taip, mums tai strategiškai svarbi kryptis ir galiu tik dar kartą apgailestauti, kad „Brussels airlines“ iki vasaros nutraukė skrydžius, bet tikrai kryptis nėra stabdoma visam laikui“, – sakė J. Skačkauskas.  

„Mūsų skaičiavimais, ši kryptis yra atsiperkanti, nes jos užpildomumas vidutiniškai siekdavo apie 75%, o stabdymo priežastis – dėl po pandemijos atsigaunančio aviacijos sektoriaus atsiradęs orlaivių detalių trūkumas – pastarųjų užsakymai yra suplanuoti keliems metams į priekį, nes gamintojai tiesiog nespėja jų pagaminti“, – pridūrė jis.

Pasak viceministro, blogiausiu atveju, jei „Brussels airlines“ vasarą, kaip žadėjo, neatnaujintų skrydžių, ši kryptis tikrai tuščia neliktų.

„Kitos kompanijos kol kas čia neina tik dėl to, kad „Brussels airlines“ yra nacionalinės Belgijos avialinijos, kurių bazė yra Briuselio oro uostas, todėl pastaroji kompanija čia „yra praktiškai be konkurencijos“, – sakė J. Skačkauskas.

„Neabejoju, nors asmeniškai netikiu, kad jei ši kompanija nuspręstų išeiti, į jos vietą tuoj pat ateitų kitos, tačiau esu įsitikinęs, kad „Brussels airlines“ sugrįš“, –  pridūrė viceministras.

A. Stikliūnas taip pat teigė, kad Lietuvos oro uostai yra gavę oficialų „Brussels airlines“ paaiškinimą ir planus, kad maršrutas turėtų būti pratęstas jau kitų metų vasaros sezone. Anot jos, galutinis sprendimas priklauso nuo pačios oro bendrovės apsisprendimo ir turimų planų.

Skrydžių strateginėmis Lietuvai kryptimis plėtros verslo planą rengė Jungtinės Karalystės įmonė „Informa Markets“.

Planas numato, kaip gerinti Lietuvos pasiekiamumą tiesioginiais skrydžiais, kaip turėtų plėstis jų kryptys artimiausią dešimtmetį, skatinti susisiekimą oru su ekonomikai ir atvykstamajam turizmui svarbiomis šalimis.

Vasarą skelbta, kad pasiūlytas skrydžių skatinimo modelis turės dešimtmetį užtikrint susisiekimą oru bent 10 Lietuvai svarbių krypčių, tarp kurių tuomet minėtas Paryžius, Amsterdamas, Briuselis, Berlynas, Miunchenas, Roma. 

Praėjusiais metais Lietuva tiesioginiais skrydžiais buvo pasiekiama iš 94 krypčių. Susisiekimo ministro liepą patvirtintose Lietuvos aviacijos gairėse iki 2030-ųjų, nurodoma, kad per artimiausią dešimtmetį Lietuva tiesioginiais skrydžiais turėtų būti pasiekiama iš bent 150 krypčių. 

Taip pat skaitykite: Strategija: 2030 m. naujo oro uosto nebus, bet aviacija siekia atsikirpti didesnį gabalėlį dangaus

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Vilniuje dėl vairuotojų streiko gali nevažiuoti ketvirtadalis viešojo transporto

Nuo pirmadienio prasidedant savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) vairuotojų streikui į...

Logistika
14:11
Nuo gruodžio vidurio elektromobilius Klaipėdos viešose stotelėse galima krauti tik valandą

Siekiant sumažinti dėl brangstančios elektros augančias eiles, nuo gruodžio vidurio Klaipėdoje iki valandos...

Logistika
15:20
„BRC Eesti“ ketina įsigyti „Intrac Holding“

Naudotais lengvaisiais automobiliais Estijoje prekiaujanti įmonė „BRC Eesti“ siekia įsigyti 100% Lietuvoje,...

Logistika
12:28
Tolimojo susisiekimo autobusais reforma įtvirtina ministerijos tiesas ir piktina verslą Premium 1

Realizuodama Konkurencijos tarybos reikalavimus dėl tolimojo keleivinio transporto rinkos, Susisiekimo...

Logistika
11:16
„LTG Link“ ir JUDU pradėjo naudoti bendrą bilietų sistemą

Bendras geležinkelio ir Vilniaus viešojo transporto bilietas siūlomas atvykstantiems į sostinę ar...

Logistika
2022.12.01
S. Bielskis: ieškome ne kaip sutaupyti, o kaip uždirbti daugiau Premium

Simonas Bielskis, UAB „Omniva Lietuva“ generalinis direktorius, VŽ podkaste pasakoja, kad tam tikrus...

Logistika
2022.12.01
Vidurinė Azija – lyg naujasis Eldoradas, kur tiesiami politiniai ir logistikos keliai Premium

Vis intensyviau derinamas Transkaspijos koridorius, padėsiantis greičiau vežti krovinius, aplenkiant Rusiją.

Logistika
2022.12.01
Lapkritį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Lapkritį Vilniuje ir Kaune pradėta būsto projektų, Kauno LEZ – medicinos įrangos gamyklos plėtra. Šį mėnesį...

Statyba ir NT
2022.11.30
J. Karoblis. Karo fone – galimybės šalies logistikos terminalams 1

Karas Ukrainoje ir lyg amerikietiškais kalneliais šuoliuojančios transportavimo kainos atveria naujų...

Nuomonės
2022.11.30
Verslas juda tvarumo link Verslo tribūna

Kaip sukurti „15 minučių miestą“? Kodėl viešasis transportas yra darnaus miesto stuburas ir ar įmanoma...

Logistika
2022.11.30
VVT: per streiką Vilniuje autobusų ir troleibusų mažės trečdaliu

Nuo pirmadienio prasidedant įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) vairuotojų streikui Vilniuje važiuos...

Logistika
2022.11.30
Už Vilniuje pavogtą verslo klasės lėktuvą rusas nuteistas 3,5 metų kalėti

Rusijos Voronežo miesto gyventojas nuteistas trejus su puse metų kalėti už sukčiavimą, pasisavinus, o vėliau...

Logistika
2022.11.30
„Tez Tour“ pajamos 23% lenkia ikipandeminius rezultatus

Vienas didžiausių Lietuvos kelionių organizatorių „Tez Tour“ per 10 šių metų mėnesių gavo 107 mln. Eur –...

Logistika
2022.11.30
Kaliningradas išnaudojo kai kurių sankcionuotų prekių kvotas

Rusijos Kaliningrado sritis jau išnaudojo iki metų pabaigos Europos Sąjungos nustatytas sankcionuotų kai...

Logistika
2022.11.30
Dar vienas didelis biurų nuomos sandoris – „Modus Mobility“ kraustys biurą į Šnipiškes

Mobilumo paslaugas teikiančias įmones vienijanti grupė „Modus Mobility“ ir Švedijos investicijų kompanijos...

Statyba ir NT
2022.11.30
Kur mus nuveš greitieji traukiniai Premium 19

Pasauliui akivaizdžiai ir negrįžtamai susidūrus su klimato kaita, trumpųjų nuotolių skrydžiai daliai...

Laisvalaikis
2022.11.29
VVT skelbia apie gerinamas darbuotojų sąlygas, bet šie neatšaukia planuojamo streiko

Sostinės savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) teigia gerinanti sąlygas vairuotojams ir...

Logistika
2022.11.29
Japonijos logistikos milžinė ketina investuoti Lietuvoje – pasitelktų vietinius partnerius Premium 4

Savo partnerį Europoje – Kauno „Hoptrans“ įmonių grupę – aplankęs Japonijos logistikos milžino „Fukuyama...

Logistika
2022.11.29
„EasyJet“ paskelbė apie mažėjančius nuostolius

Trejus metus iš eilės nuostolingai dirbanti Didžiosios Britanijos pigių skrydžių bendrovė pranešė šią vasarą...

Logistika
2022.11.29
„Klaipėdos keleivinis transportas“ pavasarį Danėje paleis maršrutinį vandens autobusą

Du 12-os vietų elektriniai vandens autobusai šiltuoju metų sezonu plaukios reguliariu 8 km ilgio maršrutu nuo...

Logistika
2022.11.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku