2022-08-30 16:04

„LTG Infra“ plečia Kauno intermodalinį ir krovos terminalus už 30 mln. Eur

Kauno intermodalinio terminalas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kauno intermodalinio terminalas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ Palemone veikiančiuose Kauno intermodaliniame ir krovos terminaluose įgyvendina plėtros projektus, kuriems skiriami beveik 30 mln. Eur.

Kaip praneša bendrovė, tai reikalinga dėl augančių intermodalinių pervežimų srautų.

Ramūnas Dokšas, „LTG Infra“ Terminalų valdymo ir plėtros vadovas, sako, kad Palemone veikiančių terminalų išskirtinumas – jungtis su Vakarais ir galimybė krovinius gabenti plačiąja vėže iki Klaipėdos uosto, Vilniaus ir kitų svarbių logistikos centrų. 

„Prieš metus pradėta naudoti nuo Kauno iki Lenkijos sienos nutiesta europinė vėžė leidžia krovinius gabenti žaliausiu transportu Vakarų Europos kryptimis. Įgyvendiname projektus, kad galėtume sparčiau didinti terminalų krovos apimtį ir patenkinti augančius vežėjų poreikius, pasiūlyti naujų paslaugų“, – teigia R. Dokšas.

Anot jo, krovinių kiekius, transportuojamus per intermodalinį terminalą Vakarų Europos kryptimi, šiemet planuojama padvigubinti. 

„Naujas galimybes Vilniuje ir Panevėžyje atveria „Rail Baltica“ europinė vėžė. Kartu su atsakingomis institucijomis ir verslo įmonėmis svarstoma, kaip efektyviau išnaudoti geležinkelį krovinių gabenimui iki Klaipėdos uosto“,  – pasakoja jis.

Vykdant plėtrą Kauno intermodaliniame terminale, planuojama įsigyti techninę įrangą – konteinerinį krautuvą ir terminalinį vilkiką. Taip pat numatyta rekonstruoti 6.000 kv. m terminalo dangos, įrengti beveik 50 vietų puspriekabių stovėjimo aikštelę. Valstybės skiriamos finansinės lėšos siekia daugiau nei 3,3 mln. Eur.

Kaip pažymi bendrovė, „LTG Infra“ įgyvendina karinio mobilumo iniciatyvas, kuriomis skatinamas greitesnis karinės technikos transportavimas geležinkeliu. Vienas iš svarbiausių plėtros projektų – įrengti infrastruktūrą Palemone, pritaikytą tiek karinės technikos, tiek kitų krovininių traukinių krovai. Projektui, kurį planuojama užbaigti iki 2027 m., numatyta 26,5 mln. Eur investicijų. Pusė investicijų sumos – 13,3 mln. Eur – bus skiriama iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės, likusi dalis – iš valstybės biudžeto.

Pasak R. Dokšo, įgyvendinti terminalų plėtros projektai Palemone pajėgumų apimtį padidins 3 kartus.

Nuo 2015 m. veikiantis Kauno intermodalinis terminalas, įsikūręs 6 ha teritorijoje Palemone, pernai skaičiavo rekordinius metus – perkrauta daugiau nei 26.200 TEU. Šiemet pradėti reguliarūs intermodaliniai pervežimai iš KIT į Duisburgą Vokietijoje, terminalus Lenkijoje. Taip pat toliau ieškoma būdų, kaip padidinti krovinių srautus iš Vakarų ir Vidurio Europos šalių. Bendrovės teigimu, iki 2030 metų krovinių apimtis turėtų siekti beveik 300.000 TEU.

„LTG Infra“ priklauso Vilniaus ir Kauno intermodaliniai terminalai, o visai LTG grupei – 244 krovos terminalai ir aikštelės. Pernai intermodaliniuose terminaluose perkrauta apie 49.200 TEU krovinių, o krovos terminaluose ir aikštelėse – 47.000 vagonų.

52795
130817
52791