Lėtai įsibėgėjusi vasara tapo atradimų metu: Baltijos šalių pakrantės aktyvaus laisvalaikio mėgėjus užbūrė savo grožiu

Reklama publikuota: 2022-08-04
svg svg

Gerokai lėčiau nei pernai ar užpernai įsibėgėjęs šiltasis metų sezonas privertė nerimauti kurortų verslininkus ar pajūryje atostogas suplanavusius šalies gyventojus. Pasirinkusius poilsiauti tolimesniuose kraštuose ši vasara pasitiko gausybe vėluojančių skrydžių ir byrančių planų. Tačiau žmonėms, mėgstantiems aktyviai leisti laisvalaikį, toks kontekstas virto svariu postūmiu ieškoti alternatyvų netoli nuo namų.

Jėgos aitvarų profesionalams šią vasarą malonių atradimų pažėrė trijų Baltijos šalių pakrantės. Septynis laukinius paplūdimius išskyrę aitvaruotojai įsitikinę – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje, tiek Estijoje yra puikių vietų ilsėtis bei pramogauti net ir vėsesniu oru, o jas pasiekti visai paprasta: tereikia susirinkti mantą ir leistis automobiliu į pusdienio kelionę. 

„Daug kam bus nelengva patikėti, kokio grožio pajūrio gamtos lopinėlių galima rasti kiekvienoje iš Baltijos šalių. Kopos Lietuvoje, Atlanto pakrantę primenantys skardžiai Latvijoje ar žmogaus nepaliesta gamta Estijoje – ir visa tai pasiekiama per keletą valandų“, – sako aitvaravimo mokyklos „WindTrain“ įkūrėjas ir jėgos aitvarų instruktorius Edgaras Martinėlis. 

Skyrė laiko naujoms vietoms išžvalgyti 

E. Martinėlio teigimu, taip jau sutapo, kad praeitą ir užpraeitą vasarą tarp karantinų, kai vis dar buvo daugybė tolimų kelionių suvaržymų, žmonės veržte veržėsi į savo šalių paplūdimius. Tuomet laikėsi palankūs orai, tad jėgos aitvarų mokyklos sulaukė ypatingo entuziastų antplūdžio. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Šiemet padėtis pasikeitė – žmonės turi didesnį kelionių pasirinkimą, tačiau jį temdo naujos aplinkybės: nerimas dėl vis į viršų kopiančių kainų ir po keleto karštų sezonų įsivyravę mūsų regionui labiau būdingi vėsesni orai. Vis dėlto šios aplinkybės tapo puikia paskata daugiau laiko skirti naujų vietų paieškai. O jų, pasirodo, vis dar galima aptikti. 

„Paprastai mums vasara – pats darbymetis. Leistis į keliones savo malonumui – tikra prabanga. Tačiau šiemet lėtai įsibėgėjęs šiltasis sezonas kiek stabdė ir pagrindinę, ir susijusią veiklą. Orai sušilo tik prieš Jonines, tad mūsų sektoriuje vasara, galima sakyti, sutrumpėjo mėnesiu. Liepa buvo vėjuota, todėl galėjome visa apimtimi vykdyti savo veiklą, o vėsesnis ir drėgnas birželis mums padovanojo malonių atradimų kaimyninėse šalyse“, – pasakoja E. Martinėlis. 

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1601?placement=

Instruktoriaus teigimu, drauge su komanda jie pagaliau įkūnijo seną svajonę – apvažiuoti trijų Baltijos valstybių pakrantes ir rasti jose naujų laukinės gamtos vietų, tinkamų jų propaguojamam sportui. Per kelionę komanda išskyrė septynias jėgos aitvarų gerbėjų pramogoms puikiai tinkančias vietas. 

„Lietuvoje – Šventosios molas, Latvijoje – Kolkos kyšulys, Ventspilis, Pavilosta ir teritorija greta žymiųjų Karostos bunkerių prie Liepojos, Estijoje – Hedemestė ir visiškai laukinės gamtos kampelis šalia Pernu. Kiekviena vieta savaip ypatinga ir kiekvienoje kaskart apima atradimo jaudulys, kurį sunku su kuo nors palyginti“, – šypsosi pašnekovas. 

Instruktoriaus pasakojimu, Latvijos pajūrio reljefas ir galybė jame esančių skardžių laigant su jėgos aitvaru atskleidžia įstabaus grožio peizažus, primenančius Atlanto skalaujamas Šiaurės Prancūzijos ar Portugalijos pakrantes. Atvykusiems į Lietuvą įspūdį palieka Kuršių marios, dar vadinamos Baltijos jūros lagūna, o Estijoje savo ramybe ir laisvės pojūčiu užburia visiškai laukinė gamta. 

„Brazilija, Egiptas, Turkija, Žaliojo Kyšulio salos ar Portugalija. Mūsų maršrutai dažnai driekiasi po tokias egzotiškas vietas, tačiau po šios kelionės supratau, kiek dar daug neatrasto grožio turime visiškai šalia. Unikalios laukinės gamtos vietos pasiekiamos pavairavus vos keletą valandų“, – pabrėžia instruktorius. 

Vis lengviau įgyvendinama 

E. Martinėlio teigimu, Baltijos šalių pakrantės itin tinka aktyvioms šeimų pramogoms. Visų pirma dėl to, kad nebūtina planuoti tolimų sudėtingų kelionių, – gali pakakti net savaitgalio išvykos. Be to, jėgos aitvarai yra sportas, skirtas įvairiausio amžiaus ir fizinių galimybių žmonėms. 

„Šiais laikais daugybė žmonių suderina laisvalaikį su nuotoliniu darbu, todėl užsiimti jėgos aitvarais vis paprasčiau. O tai darant mūsų regione, pakanka tinkamo inventoriaus ir talpaus bei patikimo transporto, kuris galėtų privažiuoti prie sunkiau pasiekiamų laukinės gamtos vietų“, – atvirauja pašnekovas. 

Anot jo, dauguma jėgos aitvarų mėgėjų pasirenka erdvesnius didesnio pravažumo automobilius, nes šio tipo transporto priemonės geriausiai atitinka visus jų poreikius: nuo talpumo iki gebėjimo įveikti net sudėtingiausius bekelės ruožus. 

Pats pašnekovas vairuoja „Land Rover Defender“. Visureigyje įdiegta išmanioji visų varomųjų ratų sistema su palėtinta pavara ir įrengta pneumatinė reguliuojamo aukščio pakaba, todėl jis išsiskiria itin dideliu pravažumu bei gebėjimu įveikti net 90 cm gylio brastas. Be to, E. Martinėlio naudojamame penkiaviečiame modelyje bagažinės tūris siekia beveik 800 litrų net nenulenkus galinių sėdynių, tad jis nesunkiai čia sutalpina visą jam reikalingą inventorių. 

„Daug važinėdamas tarp Baltijos šalių supratau, kad pagaliau galiu pasidžiaugti, jog tikras visureigis nebėra miško šunkelius puikiai įveikianti, tačiau netašyta metalo kaladė. Tai – dailus ir pabrėžtinai komfortiškas automobilis, tinkantis tiek po dumblynus maltis, tiek asfaltu švilpti“, – pažymi instruktorius. 

Pasak jo, atradimai Latvijos ir Estijos pakrantėse įkvėpė naujų minčių, tad dabar komandos akys nukrypo į Skandinavijos šalis. Suomija, Švedija ir Norvegija – šios valstybės kitų metų aitvaruotojų planuose. Aktyvaus laisvalaikio entuziastai jose viliasi ir vėl patirti atradimo džiaugsmą. 

„Buvo išties unikalu. Grįžome daug atradę ir pasisėmę naujų idėjų bei įkvėpimo. Tikiu, kad visiems, mylintiems gamtą ir laisvės pojūtį, net ir vėsesnė vasara gali būti puikus metas atradimams ir kokybiškam laisvalaikiui“, – linki E. Martinėlis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Prekyba naujais automobiliais Estijoje šiemet mažėja 17%

Rinkai sistemingai traukiantis, „Toyota“ neužleidžia pozicijų, o pirkėjai vertina nedidelius krosoverius.

Automobiliai
2022.08.09
Lietuviškasis „MyBee“ Estijoje gavo 20 mln. Eur LHV banko finansavimą

Metus veikiančio ir neseniai į Estiją įžengusio startuolio veiklą palaiko solidūs bankų kreditai.

Logistika
2022.08.04
Lėtai įsibėgėjusi vasara tapo atradimų metu: Baltijos šalių pakrantės aktyvaus laisvalaikio mėgėjus užbūrė savo grožiu Verslo tribūna

Gerokai lėčiau nei pernai ar užpernai įsibėgėjęs šiltasis metų sezonas privertė nerimauti kurortų...

Automobiliai
2022.08.04
Prekyba krinta, o „Toyotą“ įveikęs „Volkswagen“ skelbia apie atsigavimą Premium

Dvejus metus tik automobilių tiekimo ribojamoje naujų automobilių rinkoje – seniai girdėtos žinios apie...

Automobiliai
2022.08.03
„Ferrari“ pelnas antrąjį ketvirtį augo 22%

Italijos „Ferrari“ antradienį pagerino savo 2022-ųjų prognozes, pranešusi, kad antrojo ketvirčio pelnas...

Rinkos
2022.08.02
„Longo Group“ skelbia apie rekordinį pirmąjį pusmetį

Rezultatas aiškinamas skaitmenizacijos poveikiu, kuris naudotų automobilių prekyboje eliminavo fizinius...

Automobiliai
2022.08.01
Vienmotoris „Taycan“ – biudžetinis sprendimas pagal „Porsche“ Premium 6

Šio gamintojo filosofija iš esmės nedera su masine prekyba ir pigiais pasiūlymais, tačiau plečiamoje...

Automobiliai
2022.07.31
2023 metais „Maserati“ lenktyniaus „Fanatec GT2 European Series“ čempionate Verslo tribūna

Modena, Liepos 28 d., 2022 – Dar vienas didelis žingsnis „Maserati“ automobilių sporto strategijoje –...

Vokietijos startuolis kitąmet žada pradėti saulės energija varomo elektromobilio gamybą

Pirmojo serijinio penkiaviečio, saulės energija varomo šeimos automobilio „Sion“ serijinė gamyba turėtų būti...

Automobiliai
2022.07.26
VŽ bando: „Multivan“, hipių dvasios sergėtojas Premium

Septintosios kartos „Microbus“ įpėdinis grįžta prie savo ištakų – jo konstrukcija vėl gimininga lengviesiems,...

Automobiliai
2022.07.24
E-degalų reanimacija vidaus degimo varikliui Premium

Europos Sąjungos (ES) rengiamas nuosprendis vidaus degimo varikliams neduoda ramybės gamintojams – jie ieško...

Automobiliai
2022.07.17
Degalų akcizo karpymo lenktynėse laimi vokiečiai, Lietuva turi šansą Premium 6

Atsigavusi paklausa atslūgus COVID-19 pandemijai ir Rusijos karo Ukrainoje sukeltas šokas naftos rinkoje...

Finansai
2022.07.14
„Peugeot 408“: spjaukite į miesto visureigius Premium 8

Prancūzijos gamintojas pasiūlys elektrifikuotą sprendimą, skirtą nuo SUV tipo automobilių pavargusiems...

Automobiliai
2022.07.03
Pirmoji elektrinė „Toyota“ painiu pavadinimu Premium 6

Ilgą laiką viešai ignoravęs elektros pavarą ir savo veiklą sutelkęs į hibridinių automobilių kūrimą, o...

Automobiliai
2022.07.02
Įtariant taršos duomenų klastojimą, „Hyundai“ ir „Kia“ biuruose Vokietijoje surengti reidai

Vokietijos prokurorai surengė reidus Pietų Korėjos automobilių koncerno „Hyundai“ ir jam priklausančio „Kia“,...

Automobiliai
2022.06.29
2035 m. ES ketina stabdyti automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą 1

Šiai priemonei numatomos ir išlygos, ja tikimasi pasiekti Europos tikslus dėl klimato taršos ir iki 2050 m.

Logistika
2022.06.29
„CityBee“ su JAV startuoliu „Qibus“ skina kelią nuotoliniam automobilių valdymui Premium

Nauja technologija jau sukurta ir patikimai veikia, bet jai dar trūksta daugiau bandymų ir parankaus teisinio...

Logistika
2022.06.28
Elektromobilių pirkėjai birželį paprašė per 300.000 Eur kompensacijų 7

Stebimas augantis naujus ir naudotus elektromobilius perkančių fizinių ir juridinių asmenų aktyvumas.

Automobiliai
2022.06.27
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

VŽ bando: pirmosios pastangos elektrifikuoti karštą hečbeką Premium

Katalonijoje įkurtas naujausias „Volkswagen“ grupės gamintojas „Cupra“ orientuojasi į kol kas tuštoką...

Automobiliai
2022.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku