Vilnius perka 90 naujų troleibusų, vėliau – dar 70

Publikuota: 2022-07-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Parke ketinama palikti tik naujesnes nei 4 metų elektrines transporto priemones, pirkimui bus naudojama ES fondų parama ir APVA dalinamos subsidijos.

UAB ,,Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) šeštadienį paskelbė tarptautinį viešąjį pirkimą naujiems autonominės ridos troleibusams įsigyti. Sostinės viešąjį transportą administruojanti įmonė nurodo, kad šiuo pirkimu pradedamas pirmasis troleibusų parko atnaujinimo etapas. Paskelbtose pirkimo sąlygose numatyta įsigyti nuo 90 naujų žemagrindžių dviejų ašių autonominės ridos troleibusų, su galimybe pagal poreikį padidinti kiekį iki 101 troleibuso.

Pranešime cituojamas Darius Aleknavičius, VVT generalinis direktorius, sako, kad įvykdžius dabar ruošiamus pirkimus, Vilniuje nebeliktų senesnių nei ketveri metai troleibusų. Juos pakeitus, vidutinis troleibusų amžius 2025 metais siektų tik kiek daugiau nei 1,7 metų. 

Nurodoma, kad šiuo metu turimų troleibusų amžius yra apie 22 metus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Bendrovė numačiusi troleibusų parką atnaujinti palaipsniui. Su paskelbto pirkimo laimėtoju bus sudaryta preliminarioji sutartis, kurios pagrindu pirmajame etape bus sudaryta pirmoji pirkimo sutartis dėl 50 autonominės ridos troleibusų, kurių daliai jau yra gauta Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) 10 mln. Eur subsidija. Autonominiai troleibusai gali važiuoti, naudodami tiek kontaktinio elektros tinklo tiekiamą, tiek akumuliatoriuose sukauptą elektros energiją. Tokia jų savybė leistų maršrutus pratęsti į miesto rajonus, kuriuose nėra kontaktinio elektros tinklo.

Tačiau kol kas tiek VVT, tiek SĮ „Susisiekimo paslaugos“ VŽ aiškina, kad autonominių troleibusų naudojamas kol kas siejamas su galimybe apvažiuoti kelyje pasitaikančias kliūtis. „Žvelgiant į ateitį, kai troleibusai jau bus išbandyti praktiškai ir padaryti vertinimai, tuomet galima būtų galvoti ir apie maršrutų trasų išplėtimą“, – VŽ sako Loreta Levutytė-Staškevičienė, JUDU viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė. 

Ieškos mažiausių kaštų

„Planuojama lapkričio mėn. pasirašyti pirmąją sutartį. Palaipsniui vykdomas atnaujinimas leis tolygiau paskirstyti projekto finansus, užtikrinti sklandesnį vairuotojų ir remonto bei priežiūros darbuotojų mokymą, taip pat pritaikyti turimą infrastruktūrą autonominės ridos troleibusams“, – teigia generalinis direktorius.

Prieš paskelbdama pirkimą bendrovė nurodo vykdžiusi eilę viešų rinkos konsultacijų. Buvo nustatyta, kad vieno troleibuso kaina be PVM turi būti ne didesnė nei 530.000 Eur.

D. Aleknavičius aiškina, kad buvo pasirinktas viso gyvavimo ciklo kainos vertinimo būdas, kai laimėtojas bus nustatomas ne pagal mažiausią troleibuso kainą, o įvertinus 10 metų transporto priemonių eksploatavimo sąnaudas remontui, priežiūrai ir elektros suvartojimui. VVT vadovas sako besitikintis pritraukti didžiausius troleibusų gamintojus ir pardavėjus.

Pirmųjų autonominės ridos troleibusų pristatymo terminai paskelbus pirkimą pasikoregavo per kelis mėnesius ir perkelti iš anksčiau planuotų 2023 m. pabaigos į 2024 m. pradžią. Jeigu viešųjų pirkimų procedūros truks kaip suplanuota, po sutarties pasirašymo pirmieji troleibusai turėtų būti pristatyti 2024 m. I ketvirtį, o likusių troleibusų dalis ir užsakymai bus teikiami atsižvelgiant į galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.

VVT nurodo, kad naujieji troleibusai bus pritaikyti neįgaliesiems ir dviratininkams, autonominės ridos troleibusuose bus įrengtos USB jungtys mobiliųjų telefonų įkrovimui, WiFi ryšys, švieslentės ir multimedijos ekranai, oro kondicionieriai, virusų, bakterijų, grybelių bei kitų mikroorganizmų neutralizavimo sistemos.

Įrangoje taip pat numatomi alkoholio blokai, susidūrimo prevencijos sistemos.

Pasiūlymai konkursui gali būti teikiami iki rugpjūčio 31 d.

Ruošiamas naujas pirkimas

Šių metų pradžioje Vilniaus miesto savivaldybė pritarė projektui, kuriuo UAB „Vilniaus viešasis transportas“ leista įsigyti 159 naujus autonominės ridos troleibusus už 92,43 mln. Eur. Naujų autonominės ridos troleibusų įsigijimas yra dalinai finansuojamas APVA Klimato kaitos programos lėšomis.

Šiuo metu bendrovė derasi su Europos bankais dėl viso projekto finansavimo, vertina galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama. Bendrovė siekia kuo greičiau atnaujinti visą troleibusų parką Vilniuje, tam artimiausiu metu planuojama skelbti dar vieną pirkimą – 70 trijų ašių troleibusų, kurie Vilnių turėtų pasiekti 2025 m.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Ryanair“ pranešė kelerius metus negalėsianti pasiūlyti itin pigių bilietų

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ pranešė, kad dėl sparčiai brangstančių degalų kelerius metus...

Logistika
2022.08.11
EK atstovė: sankcijos nedraudžia mokėjimų už geležinkelių paslaugas 3

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.11
Lietuvos ir Taivano autobusų gamintojai sutarė plėtoti baterijų modulių technologijas

Elektrinių autobusų gamintoja „Vėjo projektai“ ir didžiausia Taivano keleivinių ir krovininių transporto...

Logistika
2022.08.11
A. Lukašenka ragina imtis priemonių dėl „atimto“ Baltarusijos turto Klaipėdos uoste 2

Autoritarinis Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad Baltarusija faktiškai prarado turtą...

Verslo aplinka
2022.08.11
Galią elektromobilių krovimui – iš prekybos centro ar biuro Premium

2030 m. Lietuvoje tikimasi elektromobilių parką padidinti iki kelių šimtų tūkstančių. Tam reikės elektros,...

Inovacijos
2022.08.11
Arši kaktomuša dėl kvotų: vienoje pusėje – vežėjai, kitoje – žmogaus teisių aktyvistai Premium 1

Visą Europą stingdant vairuotojų deficitui, Lietuvos vežėjai darbuotojų randa Centrinėje ir Pietryčių...

Logistika
2022.08.11
Vilniuje – 6 nauji, „Kautros“ elektrobusais vykdomi viešojo transporto maršrutai 2

Didžiausias privatus keleivių vežėjas šalyje įžengia į Vilnių, laimėjęs konkursą su lietuviškais...

Logistika
2022.08.10
„Wizz Air“ įsteigta Abu Dabio įmonė skraidys į Maskvą 16

Analitikai svarsto, kad Londono akcijų biržoje listinguojama kompanija gali turėti daugiau reputacinės žalos...

Logistika
2022.08.10
Kaliningrado tranzitui išsemiant kvotas, didžiausią grėsmę jam kelia atsiskaitymai Premium

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) patvirtino, kad kai kurių, ES sankcijomis ribojamų, į Kaliningradą per Lietuvą...

Logistika
2022.08.10
Pirkėjas iš Libano atsisakė pirmojo Ukrainos grūdų krovinio 9

Libane įsikūręs pirkėjas atmetė pirmąją per Juodąją jūrą atplaukusią grūdų siuntą iš Ukrainos. Pasak Ukrainos...

Logistika
2022.08.10
KKT per pusmetį mažino krovą, laukia Ukrainos ir Azijos krovinių

Pirmąjį pusmetį 4% krovą mažinęs, tačiau beveik trečdaliu generalinių krovinių kiekį padidinęs „Klaipėdos...

Logistika
2022.08.10
Kaip „Mobile.de“ nenusipirkti katės maiše ir pašokdinti pajamas nuo 3 iki 13 mln. Eur Premium

Naudoti automobiliai, bet patikimi – tokią automobilių pagal užsakymą paslaugą siūlanti UAB „Kokybiški auto“...

Gazelė
2022.08.10
A. Latakas Taivane tikisi sugrąžinti prarastus krovinių srautus į Klaipėdą

Taivane viešintis Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas sako, kad per trejus pastaruosius metus krovinių...

Logistika
2022.08.09
„Air Baltic“ keleivių srautas liepą augo dukart

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ pranešė praėjusį mėnesį skraidinusi 414.500 keleivių – dukart...

Logistika
2022.08.09
Kaliningradas išnaudojo vežimo geležinkeliais limitus, aiškina negalintis per Lietuvą įsivežti dalies prekių 6

Antonas Alichanovas, Kaliningrado srities gubernatorius, pareiškė, kad šis Rusijos regionas dėl Europos...

Logistika
2022.08.09
Prekyba naujais automobiliais Estijoje šiemet mažėja 17%

Rinkai sistemingai traukiantis, „Toyota“ neužleidžia pozicijų, o pirkėjai vertina nedidelius krosoverius.

Automobiliai
2022.08.09
Atsisakant rusiškos anglies – perkrovos tiekimo grandinėse ir naujų kelių paieška Premium 5

Pasauliui sugrįžtant prie iki šiol sistemingai eliminuoto kuro, logistikos įmonės ieško būdų prisijungti prie...

Logistika
2022.08.09
Sunkiojo transporto ekspertai ragina susitelkti: metas ruoštis elektrifikacijai Verslo tribūna 2

Nei pasaulyje, nei mūsų regione nėra didelių ginčų, kaip transporto sektoriuje mažinti oro taršą ir siekti...

Logistika 2023
2022.08.09
Elektromobilių krovimo tinklą kartais plečianti „Inbalance grid“ taikosi į lyderystę Lietuvoje Premium 3

2019 m. įkurta UAB „In balance grid“ nurodo, jog įskaitant turimas sutartis, per pastaruosius 10 mėn. jos...

Inovacijos
2022.08.09
G. Landsbergis: Maskva turi pati surasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą 102

Ne Vilnius, o Maskva turi rasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą, sako Gabrielius...

Verslo aplinka
2022.08.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku