Vilnius perka 90 naujų troleibusų, vėliau – dar 70

Parke ketinama palikti tik naujesnes nei 4 metų elektrines transporto priemones, pirkimui bus naudojama ES fondų parama ir APVA dalinamos subsidijos.
UAB ,,Vilniaus viešasis transportas (VVT) šeštadienį paskelbė tarptautinį viešąjį pirkimą naujiems autonominės ridos troleibusams įsigyti. Sostinės viešąjį transportą administruojanti įmonė nurodo, kad šiuo pirkimu pradedamas pirmasis troleibusų parko atnaujinimo etapas. Paskelbtose pirkimo sąlygose numatyta įsigyti nuo 90 naujų žemagrindžių dviejų ašių autonominės ridos troleibusų, su galimybe pagal poreikį padidinti kiekį iki 101 troleibuso.
Pranešime cituojamas Darius Aleknavičius, VVT generalinis direktorius, sako, kad įvykdžius dabar ruošiamus pirkimus, Vilniuje nebeliktų senesnių nei ketveri metai troleibusų. Juos pakeitus, vidutinis troleibusų amžius 2025 metais siektų tik kiek daugiau nei 1,7 metų.
Nurodoma, kad šiuo metu turimų troleibusų amžius yra apie 22 metus.
Bendrovė numačiusi troleibusų parką atnaujinti palaipsniui. Su paskelbto pirkimo laimėtoju bus sudaryta preliminarioji sutartis, kurios pagrindu pirmajame etape bus sudaryta pirmoji pirkimo sutartis dėl 50 autonominės ridos troleibusų, kurių daliai jau yra gauta Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) 10 mln. Eur subsidija. Autonominiai troleibusai gali važiuoti, naudodami tiek kontaktinio elektros tinklo tiekiamą, tiek akumuliatoriuose sukauptą elektros energiją. Tokia jų savybė leistų maršrutus pratęsti į miesto rajonus, kuriuose nėra kontaktinio elektros tinklo.
Tačiau kol kas tiek VVT, tiek SĮ Susisiekimo paslaugos VŽ aiškina, kad autonominių troleibusų naudojamas kol kas siejamas su galimybe apvažiuoti kelyje pasitaikančias kliūtis. Žvelgiant į ateitį, kai troleibusai jau bus išbandyti praktiškai ir padaryti vertinimai, tuomet galima būtų galvoti ir apie maršrutų trasų išplėtimą, VŽ sako Loreta Levutytė-Staškevičienė, JUDU viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė.
Ieškos mažiausių kaštų
Planuojama lapkričio mėn. pasirašyti pirmąją sutartį. Palaipsniui vykdomas atnaujinimas leis tolygiau paskirstyti projekto finansus, užtikrinti sklandesnį vairuotojų ir remonto bei priežiūros darbuotojų mokymą, taip pat pritaikyti turimą infrastruktūrą autonominės ridos troleibusams, teigia generalinis direktorius.
Prieš paskelbdama pirkimą bendrovė nurodo vykdžiusi eilę viešų rinkos konsultacijų. Buvo nustatyta, kad vieno troleibuso kaina be PVM turi būti ne didesnė nei 530.000 Eur.
D. Aleknavičius aiškina, kad buvo pasirinktas viso gyvavimo ciklo kainos vertinimo būdas, kai laimėtojas bus nustatomas ne pagal mažiausią troleibuso kainą, o įvertinus 10 metų transporto priemonių eksploatavimo sąnaudas remontui, priežiūrai ir elektros suvartojimui. VVT vadovas sako besitikintis pritraukti didžiausius troleibusų gamintojus ir pardavėjus.
Pirmųjų autonominės ridos troleibusų pristatymo terminai paskelbus pirkimą pasikoregavo per kelis mėnesius ir perkelti iš anksčiau planuotų 2023 m. pabaigos į 2024 m. pradžią. Jeigu viešųjų pirkimų procedūros truks kaip suplanuota, po sutarties pasirašymo pirmieji troleibusai turėtų būti pristatyti 2024 m. I ketvirtį, o likusių troleibusų dalis ir užsakymai bus teikiami atsižvelgiant į galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.
VVT nurodo, kad naujieji troleibusai bus pritaikyti neįgaliesiems ir dviratininkams, autonominės ridos troleibusuose bus įrengtos USB jungtys mobiliųjų telefonų įkrovimui, WiFi ryšys, švieslentės ir multimedijos ekranai, oro kondicionieriai, virusų, bakterijų, grybelių bei kitų mikroorganizmų neutralizavimo sistemos.
Įrangoje taip pat numatomi alkoholio blokai, susidūrimo prevencijos sistemos.
Pasiūlymai konkursui gali būti teikiami iki rugpjūčio 31 d.
Ruošiamas naujas pirkimas
Šių metų pradžioje Vilniaus miesto savivaldybė pritarė projektui, kuriuo UAB Vilniaus viešasis transportas leista įsigyti 159 naujus autonominės ridos troleibusus už 92,43 mln. Eur. Naujų autonominės ridos troleibusų įsigijimas yra dalinai finansuojamas APVA Klimato kaitos programos lėšomis.
Šiuo metu bendrovė derasi su Europos bankais dėl viso projekto finansavimo, vertina galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama. Bendrovė siekia kuo greičiau atnaujinti visą troleibusų parką Vilniuje, tam artimiausiu metu planuojama skelbti dar vieną pirkimą 70 trijų ašių troleibusų, kurie Vilnių turėtų pasiekti 2025 m.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti