Klaipėdos uoste daugėja iš Vakarų Europos, Turkijos gabenamų krovinių

Publikuota: 2022-07-14
Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Klaipėdos uostui šiemet netekus baltarusiškų trąšų, naftos, dujų ir kitų Baltarusijos bei Rusijos krovinių, prekės ir žaliavos iš naujų rinkų į Lietuvą vis dažniau atgabenami laivais per Klaipėdos uostą. Uostas tampa vis svarbesnis statybų ir kitų žaliavų, trąšų tiekimo grandyje, teigia verslo atstovai.

Dėl Rusijos pradėto karo Ukrainoje Europos Sąjungai (ES) pritaikius sankcijas, be pigesnių žaliavų ir medžiagų iš Rytų likęs Lietuvos verslas randa naujų rinkų, teigia Vaidotas Šileika, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) prezidentas.

„Tai yra Vakarų Europa, Skandinavija, Turkija, yra labiau egzotinių šalių, tokių, kaip Malaizija ar Vietnamas, Pietų Korėja“, – BNS sakė V. Šileika. 

Pasak jo, uoste pastaruoju metu pastebima auganti metalų ir trąšų krova. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Uoste atsiranda krovinių, kurių anksčiau nebūdavo arba jie būdavo gabenami geležinkeliais. Tiekimo grandinės yra peržiūrimos ir šiandien matome, kad metalų ar trąšų, naudojamų Lietuvos žemės ūkyje, srautas per uostą yra išaugęs. Tendencijos nėra labai žymios, bet tam tikri pokyčiai pastebimi. Turime tam tikrą naudą dėl to, kad kroviniai dabar gabenami laivais ir per Klaipėdos uostą“, – kalbėjo V. Šileika. 

Dalius Gedvilas, Lietuvos statybininkų asociacijos vadovas, sako, kad šalies bendrovės kol kas naudoja metalų atsargas, kurias iš tiekėjų Rytuose įsigijo prieš įsigaliojant sankcijoms, tačiau žaliavos vis dažniau importuojamos ir per Klaipėdą.

„Atsiranda nauji tiekėjai, kontaktai, sutartys, nemažai krovinių jau atplukdoma per Klaipėdos uostą. Tikrai žinau, kad yra tiekėjų Turkijoje, nemažai kokybiško plieno atsivežama iš Skandinavijos“, – BNS trečiadienį sakė D. Gedvilas.

Anot jo, iš Skandinavijos gabenama ir statyboms reikalinga skalda – anksčiau ji būdavo vežama iš Baltarusijos Mikoševičių karjero.

„Tai tiekimo grandinei užsidarius, skalda atplukdoma iš Švedijos ir Suomijos, statybos sektoriui ji reikalinga asfalto ir stipraus betono gamybai, o kito šaltinio nelabai turime, nes mūsų žvyro bei dolomitinė skalda neatitinka stiprumo ir atsparumo šalčiui parametrų“, – kalbėjo D. Gedvilas.

Raimundas Juknevičius, Lietuvos ūkininkų sąjungos pirmininkas, sako, kad trąšų importas per Klaipėdos uostą yra pigesnis būdas atsigabenti jų didelius kiekius, todėl natūralu, kad per jį vežamos apimtys auga. 

„Nebeturime trumpos logistikos, galimybės atsivežti trąšų iš Baltarusijos ar Rusijos, iš kurios buvo vežama vagonais, todėl natūralu, kad suintensyvėjo jų gabenimas laivais. Faktas, kad trąšų tiekimo logistika yra stipriai pailgėjusi, dėl to uostas yra patrauklus, nes gabenant per jį yra mažesni kaštai“, – BNS sakė R. Juknevičius.

Anot jo, laivais produkcija gabenama iš įvairių šalių, o artimiausia kryptis – Lenkija. 

„Geografija labai išsiplėtusi, artimiausia kryptis, iš kurios atkeliauja trąšos, paruoštos kaip galutinis produktas, yra Lenkija. Bet ir tai – Vakarų, o ne Rytų kryptis“, – teigė R. Juknevičius. 

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidento teigimu, Klaipėdos uosto krovos statistiką nežymiai keičia ir geležinkeliu iš Ukrainos per Lenkiją vežami grūdai, kuriuos krauna viena didžiausių uosto krovos bendrovių „Bega“.

„Krovinių srautas iš Ukrainos šiek tiek prasimuša pro įvairius logistikos barjerus ir pasiekia Klaipėdos uostą. Tai nėra kažkas tokio, kas darytų didelę įtaką uosto rezultatams, tačiau bet kokiu atveju – į uosto pusę, o ne iš jos“, – BNS sakė V. Šileika.

Klaipėdos uosto krova šiemet sausį–gegužę siekė 15,4 mln. t – 18% mažiau nei prieš metus. Generalinių krovinių (konteineriuose, medienos, geležies ir plieno, metalo konstrukcijų, šaldytų bei ro-ro) augo 17,2% iki 7,5 mln. t, skystų (naftos produktų, trąšų, aliejų, suskystintųjų gamtinių dujų) – 6% iki 3,1 mln. t, tačiau birių krovinių (trąšų, žemės ūkio produkcijos, statybinių medžiagų, durpių, cukraus žaliavos) – mažėjo 49,4% iki 4,7 mln. t. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Kaip „Mobile.de“ nenusipirkti katės maiše ir pašokdinti pajamas nuo 3 iki 13 mln. Eur Premium

Naudoti automobiliai, bet patikimi – tokią automobilių pagal užsakymą paslaugą siūlanti UAB „Kokybiški auto“...

Gazelė
05:45
A. Latakas Taivane tikisi sugrąžinti prarastus krovinių srautus į Klaipėdą

Taivane viešintis Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas sako, kad per trejus pastaruosius metus krovinių...

Logistika
2022.08.09
„Air Baltic“ keleivių srautas liepą augo dukart

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ pranešė praėjusį mėnesį skraidinusi 414.500 keleivių – dukart...

Logistika
2022.08.09
Kaliningradas išnaudojo vežimo geležinkeliais limitus, aiškina negalintis per Lietuvą įsivežti dalies prekių 5

Antonas Alichanovas, Kaliningrado srities gubernatorius, pareiškė, kad šis Rusijos regionas dėl Europos...

Logistika
2022.08.09
Prekyba naujais automobiliais Estijoje šiemet mažėja 17%

Rinkai sistemingai traukiantis, „Toyota“ neužleidžia pozicijų, o pirkėjai vertina nedidelius krosoverius.

Automobiliai
2022.08.09
Atsisakant rusiškos anglies – perkrovos tiekimo grandinėse ir naujų kelių paieška Premium 4

Pasauliui sugrįžtant prie iki šiol sistemingai eliminuoto kuro, logistikos įmonės ieško būdų prisijungti prie...

Logistika
2022.08.09
Sunkiojo transporto ekspertai ragina susitelkti: metas ruoštis elektrifikacijai Verslo tribūna 1

Nei pasaulyje, nei mūsų regione nėra didelių ginčų, kaip transporto sektoriuje mažinti oro taršą ir siekti...

Logistika 2023
2022.08.09
Elektromobilių krovimo tinklą kartais plečianti „Inbalance grid“ taikosi į lyderystę Lietuvoje Premium 1

2019 m. įkurta UAB „In balance grid“ nurodo, jog įskaitant turimas sutartis, per pastaruosius 10 mėn. jos...

Inovacijos
2022.08.09
G. Landsbergis: Maskva turi pati surasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą 95

Ne Vilnius, o Maskva turi rasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą, sako Gabrielius...

Verslo aplinka
2022.08.08
Latviška ASG įmonė per pusmetį beveik pasiekė praėjusių metų rezultatus

125 mln. Eur per pirmuosius 6 mėnesius uždirbusi „SmartLynx“ iki metų pabaigos planuoja turėti 60-ies...

Logistika
2022.08.08
Dviejuose Kinijos miestuose į gatves išriedės „Baidu“ robotaksi

Kinijos technologijų milžinė „Baidu“, geriausiai žinoma dėl savo interneto paieškos variklio, pirmadienį...

Inovacijos
2022.08.08
Kaip skolinasi verslas: atidumas, kitoks sėkmės vertinimas ir rudeninė pagalvė Premium

Verslas atidžiau planuoja investicijas ir atsisako tų projektų, dėl kurių sėkmės suabejoja. Mažėja...

Gazelė
2022.08.08
Lietuvos susisiekimo viceministrė ir verslo atstovai lankosi Taivane

Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė su Lietuvos verslo delegacija šią savaitę lankosi Taivane, kur...

Verslo aplinka
2022.08.08
Latvijoje 1,5 karto išaugo lėktuvų skrydžių skaičius

Matomas spartus atsigavimas po pandemijos, augimui netrukdo ir draudimas skristi Rusijos lėktuvams.

Logistika
2022.08.07
„Neo Group“ turėjo 0,5 mln. USD vertės rūpesčių Stambule, padėjo draudimas Premium

Kartas nuo karto draudikai Lietuvos įmonėms atlygina solidžias sumas, siekiančias šimtus tūkstančių eurų, kai...

Finansai
2022.08.07
Lietuvos vežėjų darbo jėgos sąnaudos yra dvigubai mažesnės nei ES vidurkis Premium 3

Lietuvos vežėjų darbo jėgos kaštai per metus nežymiai paaugo, tačiau pagal šį rodiklį Lietuvos transporto...

Logistika
2022.08.07
Pirkėjai persėda iš motorlaivių į irklines valtis Premium 2

Prieš dvejus metus nuo pandemijos bėgę kateriais ir jachtomis, dabar pirkėjai pradeda skaičiuoti, kiek...

Pramonė
2022.08.05
LBA: bankai laukia išaiškinimo, ar mokėjimus už tranzitą į Kaliningradą galima laikyti išimtinais

Aiškinantis dėl mokėjimų už Kaliningrado tranzitą aptarnavimo, Lietuvoje veikiantys bankai laukia rašto iš...

Verslo aplinka
2022.08.05
Lokomotyvų remonto depas bus iškeltas į Vaidotus

Dabartinėje depo vietoje planuojama kurti biurus, laisvalaikio ir prekybos vietas, naujasias remonto...

Logistika
2022.08.05
Paskirtos naujos „Viamatikos“ ir „Oro navigacijos“ valdybos

Įvyko pokyčiai dviejų susisiekimo sektoriaus įmonių valdybose. AB „Viamatika“ ir VĮ „Oro navigacija“, darbą...

Vadyba
2022.08.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku