Donetas Karčiauskas: dirbame, kad būtų patogiau klientui

Reklama publikuota: 2022-07-11
Norbert Tukaj nuotr.
svg svg
Norbert Tukaj nuotr.

Visada pirmyn ir nemažinant greičio. Taip galima būtų nusakyti „Sostenos“ trisdešimt metų rinkoje. Oficialus „Volvo“, „Renault“ ir „Dacia“ atstovas veiklą Lietuvoje pradėjo dar tais laikais, kai automobilis buvo prabangos prekė, o pirmosios atstovaujamos markės, „Volvo“, gimtinė Švedija – tolimas ir sunkiai suprantamas užsienis. Permaininga verslo aplinka, teisinis reguliavimas, konkurencija, pasaulinės ir vietinės krizės – automobilių industrija per šiuos tris dešimtmečius matė visokių laikų. Tačiau „Sostena“ užtikrintai laikosi pirmosiose rinkos pozicijose, ja pasitiki ir aukštai vertina atstovaujamų prekių ženklų gamintojai, neslepiantys nuostabos „lietuvių fenomenu.“

„Daugybę kartų galėjom nusukt lengvesniu taku, kažką apeiti, kažkur pataupyti, neinvestuoti tiek daug į salonų tinklą. Bet tas kelias ne mums. Nuo pat pradžių norėjome tvaraus, ilgalaikio ir skaidraus verslo su atitinkamomis vertybėmis“, – sako Donetas Karčiauskas, „Sostenos“ įkūrėjas. Jis iki šiol aktyviai rūpinasi, kad įmonė sklandžiai judėtų į priekį, o kiekvienas jos ekipažo narys būtų svarbus ir vertinamas.

Pastarąjį laikotarpį vargu ar kas pavadintų lengvu. Kaip „Sostena“ išgyveno pandemiją?

Nežiūrint visų perturbacijų, kaip stabiliai augome prieš tai, taip ir augame. Šįmet žadame pasiekti 80 mln. Eur apyvartą. Vieninteliai metai, kai pajamos krito, ar, tiksliau gal sakyti, tūptelėjo, buvo 2020-ieji, kai porą mėnesių priverstinai turėjome užsidaryti. Tačiau smūgio nepajutome. Mes perėję įvairiausias krizes, žinome, kaip pasiruošti. Svarbiausia – žmonės. Nemąstome taip, kad atėjus sunkiems laikams, iškart nusirėšime 30 proc. personalo, investicijas ir bus gerai. Covid-19? Sėdame ir sprendžiame, ką darome. Kaip ir visada.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Donetas Karčiauskas, „Sostenos“ įkūrėjas.
Donetas Karčiauskas, „Sostenos“ įkūrėjas.

Labiausiai padėjo komanda. 16  žmonių „Sostenoje“ dirba nuo pat pirmų įmonės dienų, daugybė tokių, kurie čia – 10, 20 metų. Tai branduolys, jie matę visko. Gerai žino, kad įmonė jais pasirūpins, ir visi kartu išspręsime bet kokią situaciją. Todėl viduje nebuvo panikos, o geri rezultatai – visų darbuotojų, nuo direktoriaus, padalinių vadovų iki mechanikų – nuopelnas. Laikėmės visų saugumo reikalavimų, bet kartu ir galvojome, kaip klientams pristatyti automobilius, kaip juos kuo greičiau priimti remontui, kaip kuo sklandžiau aptarnauti.

Esate sakęs, kad 1992 m., kai pradėjote bendradarbiauti su „Volvo“, buvo du pasauliai – jūs ir jie. Šiandien švedai „Sostenos“ salonus laiko pavyzdiniais, o „Renault“ ir „Dacia“ net tris kartus  skelbė geriausia atstovybe Baltijos šalyse. Kaip to pasiekėte?

Nesame kažkokie ypatingi – tiesiog yra verslo tvarumas ir branda, tai persiduoda ir darbuotojams, kurie – ne sraigteliai vadovo rankose, o kuriantys ir savarankiški žmonės. Galiausiai tą atmosferą jaučia visi, užėję į saloną. Kai pradėjome dirbti su „Volvo“, tikrai vieni į kitus žiūrėdami galvojome tą patį – „neįmanoma.“ Bet jų mentalitetą perėmėme per 2–3 metus ir toliau jau tik stiprinome.

Orientuojamės į klientą, ne į pinigus. Tiesą sakant, net švedai nesupranta, kaip išgyvename – pavyzdžiui, kur nors Olandijoje tokio dydžio ir taip įrengtas salonas, kaip šis Ukmergės g., parduoda 1000 „Volvo“ automobilių per metus. Mes – 500. Per visus keturis Lietuvos salonus. Bet ar dėl to, kad neparduodame tūkstančio automobilių, lietuvis „Volvo“ pirkėjas nenusipelno ateiti į tokio pat lygio saloną, kaip olandas? Buvo laikas, kai daug kas stebėjosi, kad plečiamės į regionus. O mes ne tik Kaune ar Klaipėdoje – ir Šiauliuose, ir Panevėžyje atidarėme. Pastarajame atstovybę atvėrėme per patį krizės dugną. Įrengėme ten autorizuotą „Renault“ ir „Dacia“ atstovybę bei komercinio transporto surinkimo centrą, kuriame surenkamas konkretiems klientų poreikiams pritaikytas transportas, skirtas didelių apimčių kroviniams. Dabar šis centras aptarnauja visas Baltijos šalis. Plati tinklo geografija pasiteisino, ypač per krizes.

Nemąstome taip, kad investuoti per brangu, kad galima ir paprasčiau, kam čia stengtis, geriau bandyt išspausti daugiau iš to, ką turime. Ne toks mūsų stilius. Ar kalbame apie plėtrą, ar apie darbuotojų siūlymus ką nors pagerinti – jei tai atneš vertę klientams, mūsų žmonėms, galimybių visada rasime.

„Sostenos“ klientų segmentas – nuo ekonominių „Dacia“ pirkėjų iki prabangių visureigių vairuotojų, nuo individualių klientų iki milžiniškus autoparkus valdančių bendrovių. Ir visų jų poreikius reikia atliepti.

Produktų gama tikrai plati – nuo 11 000 iki 111 000 Eur. Ateity matome galimybę ją dar plėsti tos pačios gamintojų grupės modeliais. Žinoma, lengvojo komercinio automobilio vairuotojo, kuriam reikia greit suremontuoti transporto priemonę, ir automobilį už šimtą tūkstančių perkančio kliento lūkesčiai labai skiriasi. Juos išpildyti reikalinga kvalifikacija, o ji per naktį neatsiranda, reikia kryptingai investuoti. Pavyzdžiui, naują atstovybę Vilniuje, Savanorių pr., atidarėme gegužę, tačiau jos darbuotojai pas mus dirbo jau nuo rugsėjo. Nepraktikuojame tokių dalykų, kad atėjai dirbti šiandien, ryt jau eik pas klientą. Žmogų reikia paruošti, supažindinti su darbu. Tai normali tarptautinė praktika. Jausdamas tokį požiūrį, vėliau darbuotojas atitinkamai žiūri ir į klientą, stengiasi dėl jo, iš tiesų, o ne formaliai. Lygiai taip pat ir dėl įmonės – žmonės yra patriotiškai nusiteikę įmonės atžvilgiu per tiek metų. Labai dėl to džiaugiuosi.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1566?placement=

Mūsų klientų sąraše – greitosios pagalbos autoparkas, paštas, kurjerių tarnybos, produktų pristatymo į namus įmonės. Verslai, kurie per pandemiją dirbo intensyviausiai. Vieno serviso Vilniuje ėmė nebeužtekti, norint efektyviai aptarnauti didelius klientų automobilių parkus, o juk negali greitajai pasakyt – atvažiuokit už trijų savaičių. Dėl patogumo klientams atidarėme naują servisą, dabar jau galime priimti be eilės, nors ir rytoj.

„Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras toks naujas, kad net atidarėte be iškabų, nes pats koncernas dar nebuvo spėjęs pasitvirtinti jų dizaino.

Tai apskritai pats pirmasis, pilotinis, naujausio 2022 m.  „Renault“ standarto servisas ir pardavimo salonas, aprūpintas moderniausia technika Baltijos šalyse, galintis priimti lengvuosius komercinius automobilius iki 7 tonų. Verslo klientams tai reiškia, kad nutikus gedimui į servisą automobilį jie gali pristatyti patogiau ir greičiau, net jei nėra galimybės iškrauti krovinį. Lengvasis komercinis furgonas su kroviniu gali sverti beveik 7 tonas, tad jam reikia specialios įrangos.  Ypač džiaugiamės išskirtiniu kėbulo remonto cechu, kuris ne tik pažangiausias, bet ir labai didelis. Vėlgi, gal kiti nesupras, sakys, kam to reikia, nuvešim ir nudažys kažkas kitas, kažkur kitur. Bet mes norėjome viską sutelkti po vienu stogu – remontą, dažymą, draudimą, kad klientas paliktų raktelius ir nebesuktų galvos, nes žinotų, kad mes atsakome už kokybę, išlaikome gamintojų standartus ir suteikiame garantijas.

Į šį servisą investavome 10 mln. Eur. Pinigai dideli, bet kaip jau sakiau, taip suprantame verslą – judėti pirmyn, tobulinti, daryti, kaip patogiau klientui.

Kaip manote, apie ką kalbėsime „Sostenos“ 35 metų proga?

Savo organizacinio ir techninio aprūpinimo lygį esame pasiekę aukštą, bet ir toliau tobulinsime pagal naujausius standartus. Pastatai gal keisis ne tiek daug, viską nulems tai, kaip vystysis mūsų parduodami automobiliai, kaip bus plėtojamos skirtingų prekių ženklų modelių gamos. Neabejoju, kad didžioji dalis automobilių bus elektriniai, likusieji – hibridiniai. Jau dabar tam ruošiamės, naujame salone įrengta net 12 įkrovimo stotelių, turime potencialo didinti jų kiekį.

O verslo filosofija ar po penkerių, ar po dvidešimt penkerių metų bus ta pati. Tas požiūris išliko per visus 30 metų, nes nesikeitė nei savininkai, nei atstovaujami prekių ženklai. Įmonės stabilumas, patikimumas, rūpestis žmonėmis įkvepia ir komandą, o visų įsitraukimas leidžia apsiginti nuo bet kokių sunkumų. Per trisdešimt metų „Sostena“ nė karto nesustojo, tad tikiu, kad ir toliau ne tik nestos, bet ir didins greitį.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Turkija organizuos derybas dėl Ukrainos grūdų eksporto

Rusijos ir Ukrainos delegacijos trečiadienį susitiks Stambule aptarti galimybių atnaujinti dėl karo įstrigusį...

Verslo aplinka
2022.07.12
„Lietuvos geležinkelių“ grupės antrinių įmonių valdybose dirbs ir nepriklausomi nariai

Prie „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės antrinių įmonių – bendrovių „LTG Link“, „LTG Cargo“ ir „LTG Infra“...

Vadyba
2022.07.12
„Arionex LT“ Vilniaus oro uoste projektuoja 2,9 mln. Eur vertės orlaivių nuledinimo nuotekų valyklą

Bendrovė „Arionex LT“ iki 2023 m. pabaigos Vilniaus oro uoste įrengs automatizuotą orlaivių nuledinimo...

Logistika
2022.07.12
Į Lietuvą neįleisti 34 vilkikai su rusiškais kroviniais 11

Sekmadienį įsigaliojus naujam Rusijos prekių tranzito į Kaliningradą draudimui, per praėjusią parą Lietuvos...

Logistika
2022.07.12
Automobilių prenumeratos paslaugas teikianti „MyBee“ pradeda veikti Estijoje

Lietuvoje prieš metus startavusi automobilių prenumeratos paslauga „MyBee“ antradienį pradeda veikti ir...

Logistika
2022.07.12
Susisiekimo ministerija patvirtino valstybinių kelių priežiūros ir plėtros gaires

Susisiekimo ministras Marius Skuodis įsakymu patvirtino Valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros...

Logistika
2022.07.12
Koks sunkmetis – nuo 2019 m. Lietuvoje atsidarė beveik 1.000 naujų transporto įmonių Premium

Lietuvos transporto sektorius išgyvena audringus pokyčius: šimtais nykstančias įmones dvigubai didesniu tempu...

Logistika
2022.07.12
O. Švitra – apie „cargoGO“ vidinę kultūrą: renginių neribojame, vadovams keliu tik tris sąlygas Verslo tribūna

„Kiekvienas departamento ar skyriaus vadovas turi įmonės korteles ir gali organizuoti komandos formavimo...

Logistika 2023
2022.07.12
„Uber failai“, arba Kaip „Uber“ Europos politikus įpainiojo į lobizmo voratinklį Premium

Pavėžėjimo paslaugų bendrovė „Uber“, siekdama greičiau plėstis pasaulyje, 2013–2017 m. užsiėmė politikų...

Inovacijos
2022.07.12
Klaipėdos uosto vadovas: Klaipėda turi priklausyti geriausių jūrų uostų klubui Verslo tribūna

Kryptingos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) pastangos pritraukti naujų rinkų bei krovinių srautų jau...

Logistika
2022.07.12
Ilgamečiai darbuotojai – ištikimiausia organizacijų mažuma, kuri dar labiau mažėja Premium 5

Ilgamečiai darbuotojai – nepakeičiami krizės akivaizdoje. Lietuvos įmonių atstovų teigimu, ypač per...

Vadyba
2022.07.11
Iš Kaliningrado į Lietuvą neįleistas medienos krovinys 8

Įsigaliojus naujiems Europos Sąjungos (ES) įvestiems kai kurių prekių tranzito per ES teritoriją į...

Verslo aplinka
2022.07.11
Kaliningrado vadovas siūlo uždrausti prekių judėjimą tarp Baltijos šalių ir Rusijos

Rusijos Kaliningrado srities gubernatorius pirmadienį pasiūlė visiškai uždrausti prekių judėjimą tarp trijų...

Logistika
2022.07.11
„Omberg Group“ Kaune planuoja statyti prekybinius sandėlius 1

Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Omberg Group“ pranešė Kaune įsigijusi teritoriją prekybinių...

Statyba ir NT
2022.07.11
Žurnalistiniame tyrime – abejonės dėl „Uber“ plėtros etikos ir teisėtumo

Bendrą tyrimą atlikusių žiniasklaidos priemonių sekmadienį paviešinti dokumentai rodo, kad įgyvendindama...

Inovacijos
2022.07.11
„Linava“: vežėjų skolos išaugo 3,7 mln. Eur 2

Nuo metų pradžios Lietuvoje išaugo „Sodrai“ įsiskolinusių transporto įmonių, praneša Lietuvos vežėjų...

Logistika
2022.07.11
Dėl streikuojančių pilotų bus atšaukta maždaug 50% SAS skrydžių

Skandinavijos oro linijų bendrovės SAS pilotų profsąjunga sekmadienį pareiškė, kad jos organizuotame streike...

Logistika
2022.07.11
Donetas Karčiauskas: dirbame, kad būtų patogiau klientui Verslo tribūna

Visada pirmyn ir nemažinant greičio. Taip galima būtų nusakyti „Sostenos“ trisdešimt metų rinkoje. Oficialus...

Logistika
2022.07.11
Dėl audrų automobiliai birželį patyrė 4 kartus daugiau nuostolių

„Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų automobiliai patyrė daugiau...

Logistika
2022.07.10
„Hidrostatybai“ iš Klaipėdos uosto priteista daugiau nei 260.000 Eur

Iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dabar jau likviduojamai bendrovei „Hidrostatyba“ priteista...

Statyba ir NT
2022.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku