Donetas Karčiauskas: dirbame, kad būtų patogiau klientui

Visada pirmyn ir nemažinant greičio. Taip galima būtų nusakyti Sostenos trisdešimt metų rinkoje. Oficialus Volvo, Renault ir Dacia atstovas veiklą Lietuvoje pradėjo dar tais laikais, kai automobilis buvo prabangos prekė, o pirmosios atstovaujamos markės, Volvo, gimtinė Švedija tolimas ir sunkiai suprantamas užsienis. Permaininga verslo aplinka, teisinis reguliavimas, konkurencija, pasaulinės ir vietinės krizės automobilių industrija per šiuos tris dešimtmečius matė visokių laikų. Tačiau Sostena užtikrintai laikosi pirmosiose rinkos pozicijose, ja pasitiki ir aukštai vertina atstovaujamų prekių ženklų gamintojai, neslepiantys nuostabos lietuvių fenomenu.
Daugybę kartų galėjom nusukt lengvesniu taku, kažką apeiti, kažkur pataupyti, neinvestuoti tiek daug į salonų tinklą. Bet tas kelias ne mums. Nuo pat pradžių norėjome tvaraus, ilgalaikio ir skaidraus verslo su atitinkamomis vertybėmis, sako Donetas Karčiauskas, Sostenos įkūrėjas. Jis iki šiol aktyviai rūpinasi, kad įmonė sklandžiai judėtų į priekį, o kiekvienas jos ekipažo narys būtų svarbus ir vertinamas.
Pastarąjį laikotarpį vargu ar kas pavadintų lengvu. Kaip Sostena išgyveno pandemiją?
Nežiūrint visų perturbacijų, kaip stabiliai augome prieš tai, taip ir augame. Šįmet žadame pasiekti 80 mln. Eur apyvartą. Vieninteliai metai, kai pajamos krito, ar, tiksliau gal sakyti, tūptelėjo, buvo 2020-ieji, kai porą mėnesių priverstinai turėjome užsidaryti. Tačiau smūgio nepajutome. Mes perėję įvairiausias krizes, žinome, kaip pasiruošti. Svarbiausia žmonės. Nemąstome taip, kad atėjus sunkiems laikams, iškart nusirėšime 30 proc. personalo, investicijas ir bus gerai. Covid-19? Sėdame ir sprendžiame, ką darome. Kaip ir visada.

Labiausiai padėjo komanda. 16 žmonių Sostenoje dirba nuo pat pirmų įmonės dienų, daugybė tokių, kurie čia 10, 20 metų. Tai branduolys, jie matę visko. Gerai žino, kad įmonė jais pasirūpins, ir visi kartu išspręsime bet kokią situaciją. Todėl viduje nebuvo panikos, o geri rezultatai visų darbuotojų, nuo direktoriaus, padalinių vadovų iki mechanikų nuopelnas. Laikėmės visų saugumo reikalavimų, bet kartu ir galvojome, kaip klientams pristatyti automobilius, kaip juos kuo greičiau priimti remontui, kaip kuo sklandžiau aptarnauti.
Esate sakęs, kad 1992 m., kai pradėjote bendradarbiauti su Volvo, buvo du pasauliai jūs ir jie. Šiandien švedai Sostenos salonus laiko pavyzdiniais, o Renault ir Dacia net tris kartus skelbė geriausia atstovybe Baltijos šalyse. Kaip to pasiekėte?
Nesame kažkokie ypatingi tiesiog yra verslo tvarumas ir branda, tai persiduoda ir darbuotojams, kurie ne sraigteliai vadovo rankose, o kuriantys ir savarankiški žmonės. Galiausiai tą atmosferą jaučia visi, užėję į saloną. Kai pradėjome dirbti su Volvo, tikrai vieni į kitus žiūrėdami galvojome tą patį neįmanoma. Bet jų mentalitetą perėmėme per 23 metus ir toliau jau tik stiprinome.
Orientuojamės į klientą, ne į pinigus. Tiesą sakant, net švedai nesupranta, kaip išgyvename pavyzdžiui, kur nors Olandijoje tokio dydžio ir taip įrengtas salonas, kaip šis Ukmergės g., parduoda 1000 Volvo automobilių per metus. Mes 500. Per visus keturis Lietuvos salonus. Bet ar dėl to, kad neparduodame tūkstančio automobilių, lietuvis Volvo pirkėjas nenusipelno ateiti į tokio pat lygio saloną, kaip olandas? Buvo laikas, kai daug kas stebėjosi, kad plečiamės į regionus. O mes ne tik Kaune ar Klaipėdoje ir Šiauliuose, ir Panevėžyje atidarėme. Pastarajame atstovybę atvėrėme per patį krizės dugną. Įrengėme ten autorizuotą Renault ir Dacia atstovybę bei komercinio transporto surinkimo centrą, kuriame surenkamas konkretiems klientų poreikiams pritaikytas transportas, skirtas didelių apimčių kroviniams. Dabar šis centras aptarnauja visas Baltijos šalis. Plati tinklo geografija pasiteisino, ypač per krizes.
Nemąstome taip, kad investuoti per brangu, kad galima ir paprasčiau, kam čia stengtis, geriau bandyt išspausti daugiau iš to, ką turime. Ne toks mūsų stilius. Ar kalbame apie plėtrą, ar apie darbuotojų siūlymus ką nors pagerinti jei tai atneš vertę klientams, mūsų žmonėms, galimybių visada rasime.
Sostenos klientų segmentas nuo ekonominių Dacia pirkėjų iki prabangių visureigių vairuotojų, nuo individualių klientų iki milžiniškus autoparkus valdančių bendrovių. Ir visų jų poreikius reikia atliepti.
Produktų gama tikrai plati nuo 11 000 iki 111 000 Eur. Ateity matome galimybę ją dar plėsti tos pačios gamintojų grupės modeliais. Žinoma, lengvojo komercinio automobilio vairuotojo, kuriam reikia greit suremontuoti transporto priemonę, ir automobilį už šimtą tūkstančių perkančio kliento lūkesčiai labai skiriasi. Juos išpildyti reikalinga kvalifikacija, o ji per naktį neatsiranda, reikia kryptingai investuoti. Pavyzdžiui, naują atstovybę Vilniuje, Savanorių pr., atidarėme gegužę, tačiau jos darbuotojai pas mus dirbo jau nuo rugsėjo. Nepraktikuojame tokių dalykų, kad atėjai dirbti šiandien, ryt jau eik pas klientą. Žmogų reikia paruošti, supažindinti su darbu. Tai normali tarptautinė praktika. Jausdamas tokį požiūrį, vėliau darbuotojas atitinkamai žiūri ir į klientą, stengiasi dėl jo, iš tiesų, o ne formaliai. Lygiai taip pat ir dėl įmonės žmonės yra patriotiškai nusiteikę įmonės atžvilgiu per tiek metų. Labai dėl to džiaugiuosi.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1566?placement=
Mūsų klientų sąraše greitosios pagalbos autoparkas, paštas, kurjerių tarnybos, produktų pristatymo į namus įmonės. Verslai, kurie per pandemiją dirbo intensyviausiai. Vieno serviso Vilniuje ėmė nebeužtekti, norint efektyviai aptarnauti didelius klientų automobilių parkus, o juk negali greitajai pasakyt atvažiuokit už trijų savaičių. Dėl patogumo klientams atidarėme naują servisą, dabar jau galime priimti be eilės, nors ir rytoj.
Renault ir Dacia automobilių centras toks naujas, kad net atidarėte be iškabų, nes pats koncernas dar nebuvo spėjęs pasitvirtinti jų dizaino.
Tai apskritai pats pirmasis, pilotinis, naujausio 2022 m. Renault standarto servisas ir pardavimo salonas, aprūpintas moderniausia technika Baltijos šalyse, galintis priimti lengvuosius komercinius automobilius iki 7 tonų. Verslo klientams tai reiškia, kad nutikus gedimui į servisą automobilį jie gali pristatyti patogiau ir greičiau, net jei nėra galimybės iškrauti krovinį. Lengvasis komercinis furgonas su kroviniu gali sverti beveik 7 tonas, tad jam reikia specialios įrangos. Ypač džiaugiamės išskirtiniu kėbulo remonto cechu, kuris ne tik pažangiausias, bet ir labai didelis. Vėlgi, gal kiti nesupras, sakys, kam to reikia, nuvešim ir nudažys kažkas kitas, kažkur kitur. Bet mes norėjome viską sutelkti po vienu stogu remontą, dažymą, draudimą, kad klientas paliktų raktelius ir nebesuktų galvos, nes žinotų, kad mes atsakome už kokybę, išlaikome gamintojų standartus ir suteikiame garantijas.
Į šį servisą investavome 10 mln. Eur. Pinigai dideli, bet kaip jau sakiau, taip suprantame verslą judėti pirmyn, tobulinti, daryti, kaip patogiau klientui.
Kaip manote, apie ką kalbėsime Sostenos 35 metų proga?
Savo organizacinio ir techninio aprūpinimo lygį esame pasiekę aukštą, bet ir toliau tobulinsime pagal naujausius standartus. Pastatai gal keisis ne tiek daug, viską nulems tai, kaip vystysis mūsų parduodami automobiliai, kaip bus plėtojamos skirtingų prekių ženklų modelių gamos. Neabejoju, kad didžioji dalis automobilių bus elektriniai, likusieji hibridiniai. Jau dabar tam ruošiamės, naujame salone įrengta net 12 įkrovimo stotelių, turime potencialo didinti jų kiekį.
O verslo filosofija ar po penkerių, ar po dvidešimt penkerių metų bus ta pati. Tas požiūris išliko per visus 30 metų, nes nesikeitė nei savininkai, nei atstovaujami prekių ženklai. Įmonės stabilumas, patikimumas, rūpestis žmonėmis įkvepia ir komandą, o visų įsitraukimas leidžia apsiginti nuo bet kokių sunkumų. Per trisdešimt metų Sostena nė karto nesustojo, tad tikiu, kad ir toliau ne tik nestos, bet ir didins greitį.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti