Lietuviška įmonė „Teknom“ įgyvendina dviejų Ukrainos traukinių kapitalinį remontą

Reklama publikuota: 2022-07-07 05:30
svg svg

Lietuvos inžinerinių paslaugų bendrovė „Teknom“ sėkmingai įsitraukė į bendrą projektą su viena garsiausių traukinių gamybos ir techninės priežiūros įmonių Europoje „Škoda Transportation group“. Profesionalų komandai iš Lietuvos buvo patikėta dalis dviejų Ukrainos traukinių atnaujinimo darbų.

„Tai pirmas tokio masto mūsų projektas Ukrainoje ir puiki galimybė su partneriais „Škoda Transportation“ grupės įmone „Škoda Pars“ dalytis žiniomis ir patirtimi. Bendradarbiaujame su tarptautinio lygio profesionalais, taikome pažangius inžinerinius sprendimus ir technologijas. Jaučiame partnerių pasitikėjimą ir norą augti kartu – tai yra geriausias mūsų veiklos įvertinimas, įkvepiantis naujų ambicijų“, – sako „Teknom“ vadovas Darius Sunklodas. 

Dėl karo darbus teko nukelti 

Modernūs dviaukščiai elektriniai EJ675 serijos traukiniai buvo pagaminti kone prieš dešimtmetį, kad pagerintų susisiekimą tarp Ukrainos miestų per Europos futbolo čempionatą, ten vykusį 2012 metais. 1520 mm vėžei pritaikytus šešių vagonų, 636 vietų keleivinius traukinius Ukrainos geležinkelių bendrovės užsakymu pagamino „Škoda Vagonka“ ir „Škoda Transportation“ įmonės. 

Per beveik dešimtį trukusį eksploatacijos laikotarpį nemaža dalis riedmenų, mazgų ir dalių susidėvėjo, todėl atėjo laikas traukinius atnaujinti. Kapitalinio remonto darbams buvo pasirinkta traukinį pagaminusi bendrovė iš Čekijos, kuri 40 proc. numatytų darbų atlikti patikėjo didelę patirtį tokio tipo riedmenų techninio aptarnavimo ir sertifikuotus specialistus turinčiai „Teknom“ įmonei. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pirmąjį traukinį Ukrainoje pavyko atnaujinti ir paleisti dar 2021 metų pabaigoje. Nors įmonė susidūrė su nemenkais iššūkiais dėl pandemijos, patirtis ir darnus bendradarbiavimas su tiekėjais ir partneriais leido projektą vykdyti pagal iš anksto sudarytą planą. 

Antrojo traukinio paleidimas buvo suplanuotas iki 2022 metų gegužės mėnesio pabaigos, tačiau visą pasaulį sukrėtęs ir besitęsiantis Rusijos pradėtas karas Ukrainoje tiesiog sustabdė vykusius darbus pačią pirmąją jo dieną. Iškilo daug logistikos sunkumų, paruoštus komponentus dėl saugumo teko grąžinti į sandėlius Lietuvoje. 

„Nežinomybė, kaip viskas klostysis toliau, sukėlė daug dvejonių ir nerimo. Kaip ir bet koks kitas verslas, turintis ryšių su Ukraina, nerimavome dėl investicijų ir projekto likimo, nekalbant apie žmogiškus jausmus ir išgyvenimus. Tačiau praėjus keletui mėnesių ir šiek tiek nurimus karo veiksmams Kyjive, su dideliu Ukrainos kolegų ryžtu buvo pradėta diskusija pratęsti darbus“, – sako D. Sunklodas. 

Šiuo metu paskutiniai remontui reikalingi komponentai jau yra nugabenti į Ukrainą ir, kiek leidžia sąlygos, yra pradėti darbai. 

„Europos standartus atitinkantys, techniškai tvarkingi ir vizualiai patrauklūs traukiniai netrukus vėl galės riedėti iš vieno Ukrainos miesto į kitą“, – teigia bendrovės „Teknom“ vadovas. 

Geležinkeliams tenka strateginis vaidmuo 

Vos prasidėjus karui, geležinkeliai tapo viena iš pagrindinių žmonių evakuacijos ir pervežimo į saugesnius regionus priemonių. Po kapitalinio remonto 2022 metų pradžioje paleistas pirmasis traukinys jau pervežė tūkstančius Ukrainos piliečių. 

Aleksandras Kovalčiukas, Kyjivo Elektros Vagonų Remonto gamyklos generalinio direktoriaus pavaduotojas, atsakingas už naujų projektų plėtrą ir lokomotyvų parko modernizavimą, papildo, kad geležinkeliais iš karo nuniokotų regionų į saugesnes vietoves buvo pergabenta 90 proc. pabėgėlių. Specialūs evakuacijos traukiniai Ukrainos vakarinėje dalyje, nepaisydami agresoriaus raketų ir artilerijos atakų, padėjo moterims ir vaikams saugiai pasiekti Lenkiją, be to, geležinkeliu Ukrainos ginkluotosioms pajėgoms gabenami milžiniški kiekiai įrangos. 

„Ukrainos geležinkeliai atlieka strateginį vaidmenį, spartindami pergalę prieš Rusiją. Šiuo sunkiu karo metu mūsų partneriai Lietuvoje, bendrovė „Teknom“, remia ir padeda remontuoti dviaukščius elektrinius „Škoda“ traukinius. Profesionalus „Teknom“ požiūris ir gebėjimas operatyviai spręsti sudėtingas užduotis pagreitina elektrinio traukinio rekonstrukciją bei paleidimą komerciniam naudojimui. Glaudžiai bendradarbiaudami su mūsų draugais lietuviais, tikimės jau netrukus į darbą grąžinti ir antrąjį dviaukštį gražuolį, kuris atliks sudėtingą bei karo metu būtiną darbą“, – teigia A. Kovalčiukas. 

Anot jo, dėl didelio keleivių skaičiaus ir patogumo elektriniai EJ675 serijos traukiniai yra itin paklausūs, o jų konstrukcija leidžia greitai atlikti techninę priežiūrą. Tai leidžia iki minimumo sutrumpinti laiką tarp maršrutų. 

Tarptautiniai projektai padeda augti 

Pasak „Teknom“ vadovo D. Sunklodo, kiekvienas toks tarptautinis projektas padeda komandai tobulėti, kelti kvalifikaciją  – partnerius iš Lietuvos renkasi pažangūs Europos gamintojai, supažindina su moderniais inžineriniais sprendimais ir ateities projektais. Todėl „Teknom“ gerai jaučia savo srities permainų pulsą bei tendencijas, dalyvauja diskusijose, dalijasi patirtimi. 

Įmonei yra suteikti ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 atitinkantys vadybos ir aplinkosaugos standartai, „TRACE“ (angl. TRACE | Raising the Standard of Anti-Bribery Compliance) sertifikatas, ji priklauso Lietuvos verslo konfederacijai ir Lietuvos gynybos ir saugumo pramonės asociacijai, taip pat „Verslo klubai“ bendruomenei. 

Bendrovės „Teknom“ ryšiai su Čekijos inžinerijos pramonės milžinu užsimezgė per tarptautinę parodą 2003 metais. „Baltijos regionas yra įdomus „Škoda Vagonka“ ir kitoms „Škoda Transportation“ grupės įmonėms. Ilgametis bendradarbiavimas ir partnerystė yra abipusiškai naudinga, padeda vystyti bei modernizuoti geležinkelių infrastruktūrą regione, taikant gerąsias kitų Europos šalių praktikas ir šiuolaikiškus techninius sprendimus“, – pastebi D. Sunklodas ir priduria, kad pažangūs partneriai rodo pavyzdį, kur link turėtų eiti lietuviška įmonė. Jau dabar „Teknom“ dirba daugiausia su elektrine trauka varomais traukiniais ir prisideda prie svarbių permainų transporto sektoriuje – geležinkelio elektrifikavimas reikšmingai mažina oro taršą, o krovinių pervežimo elektrine trauka savikaina yra mažesnė nei dyzeline trauka. Ne veltui Europos Komisija 2021 metus buvo paskelbusi Europos geležinkelių metais ir skatina geriau išnaudoti infrastruktūros tinklą, prisidėti prie ES Žaliojo susitarimo tikslo, kad iki 2050 metų būtų pereita prie neutralios klimatui ekonomikos. 

Sutartis dėl elektrinės traukos traukinių įsigijimo su „Škoda Vagonka“ šiuo metu yra pasirašiusios Estijos ir Latvijos geležinkelių bendrovės, o Lietuvoje nuo 2008 metų eksploatuojami dviaukščiai elektriniai traukiniai kurių LTG grupė turi 13 vienetų ir perveža keleivius Vilnius-Kaunas-Vilnius bei Vilnius-Trakai-Vilnius maršrutais. Šio tipo traukiniai važiavo ir iš Vilniaus į Minską kol nebuvo nutrauktas susisiekimas su Baltarusija. 

 „Škoda Transportation“ grupė, kuriai priklauso įmonė „Škoda Vagonka“, skaičiuoja, kad per pastaruosius 15 metų pagamino ir savo klientams pristatė apie 150 elektrinių traukinių, skirtų riedėti įvairiais atstumais. Be Lietuvos ir Ukrainos, šių traukinių taip pat yra Čekijoje (88 vnt.), Slovakijoje (29), Vokietijoje (6) ir kitose šalyse.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
A. Skaisgirytė: EK ir Lietuva derina išaiškinimo dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui tekstą 5

Lietuvos diplomatai su Europos Komisijos (EK) pareigūnais derina išaiškinimo dėl sankcijų Kaliningrado...

Naujoji „Girtekos“ būstinė gavo BREEAM serfitikatą

Sostinės Karoliniškių mikrorajone iškilęs, transporto įmonės „Girteka Logistics“ pagrindine būstine „Girteka...

Transporto sektoriaus sveikatą puola negandos, bet būklė išlieka stabili Premium

Ekonomikos sulėtėjimas jau veikia ir transporto sektorių, o tvyrantis ekonominis ir geopolitinis...

Logistika
05:45
Signalizuoja augančią autodetalių vagysčių riziką: kaip ją valdyti verslui Verslo tribūna

Lietuvos įmonių valdomos transporto priemonės dėl suintensyvėjusių audrų ir jų padarinių – hidrosmūgių,...

Lietuviška įmonė „Teknom“ įgyvendina dviejų Ukrainos traukinių kapitalinį remontą Verslo tribūna

Lietuvos inžinerinių paslaugų bendrovė „Teknom“ sėkmingai įsitraukė į bendrą projektą su viena garsiausių...

Logistika
05:30
Kaliningradą apribojimai dusina, svarstoma apie naujus galimus kelius per Lietuvą Premium 2

Apribojus kai kurių prekių tranzitą į Kaliningrado sritį per Lietuvą, gyventojai pradėjo skųstis...

Pramonė
2022.07.06
TTLA: dėl įsigaliojusio Mobilumo paketo Europoje daugėja tuščių vilkikų

Tuščių vilkikų reisų be krovinių skaičius Europos Sąjungoje vėl pradėjo augti dėl įsigaliojusių Mobilumo...

Logistika
2022.07.06
Lietuvos oro uostuose – 40 naujų darbo vietų ir kitoks darbdavio įvaizdis

„Aviacija visuomet sujungia ypatingus žmones“ – tai tapo pagrindine idėja, su kuria Lietuvos oro uostai...

Vadyba
2022.07.06
Rusų laivas su ukrainietiškais grūdais vis dar įstrigęs prie Turkijos krantų

Su Rusijos vėliava plaukiojantis prekinis laivas, atsidūręs Kyjivo ir Maskvos ginčo dėl grūdų centre,...

Verslo aplinka
2022.07.05
Infografika: kokios ir kiek prekių keliauja geležinkeliu į Kaliningradą Premium

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) duomenimis, dabartinės ES sankcijos juodiesiems metalams ir plienui turi įtakos...

Logistika
2022.07.05
Klaipėdos uostas sutarė su Belgijos įmonėmis dėl gilinimo darbų už 37,3 mln. Eur

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė uosto gilinimo darbų sutartį su tarptautinį konkursą...

Logistika
2022.07.05
„Homa“ Vilniuje pradėjo prekybinių sandėlių plėtrą

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa Group“ pranešė sostinėje, greta Vilniaus Vakarinio aplinkkelio,...

Statyba ir NT
2022.07.05
VMI kaip policija: siūloma jai leisti keliuose savarankiškai stabdyti automobilius Premium 20

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) darbuotojams norima suteikti teisę keliuose savarankiškai stabdyti ir...

Finansai
2022.07.05
Į Lietuvą atvyko šeštasis grūdų traukinys iš Ukrainos

Į Lietuvą iš Ukrainos atvyko šeštas traukinys, kuriuo atgabenta 1.300 tonų kukurūzų, BNS pranešė „Lietuvos...

Logistika
2022.07.05
„SCT Lubricants“ grynojo pelno marža viršijo 20% Premium 3

Klaipėdos automobilių alyvų ir skysčių gamybos UAB „SCT Lubricants“ pardavimo pajamos per 2021 metus išaugo...

Pramonė
2022.07.05
„Begos“ vadovas: beveik 5 kartus kritusį pelną nulėmė geopolitinė situacija

Viena didžiausių Klaipėdos uosto krovos kompanijų „Bega“ praėjusiais metais gavo 22,97 mln. Eur pajamų –...

Logistika
2022.07.05
SAS kreipėsi į JAV dėl apsaugos nuo bankroto

Skandinavijos aviakompanija SAS, negalėdama grąžinti skolos, kreipėsi į JAV dėl bankroto apsaugos procedūros,...

Logistika
2022.07.05
Netrukus planuojama pradėti dešimčių milijonų vertės „Rail Baltica“ tilto per Nerį statybas Premium

Dar šią vasarą ketinama pradėti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį...

Statyba ir NT
2022.07.05
„Regitros“ valdybai vadovaus O. Mašalė 1

Naujai „Regitros“ valdybai vadovaus nepriklausoma jos narė, strateginio planavimo ir valdymo specialistė...

Vadyba
2022.07.05
Darbus Klaipėdos uoste pradeda didžiausias hidraulinis kranas Baltijos šalyse Verslo tribūna

Iš Suomijos į Klaipėdą uostą atplukdytas didžiausias Baltijos šalyse hidraulinis kranas „Mantsinen 300“,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku