TTLA: krovinių vežimo keliais tarifai pasiekė aukščiausią lygį

Publikuota: 2022-05-31
Vilkikai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Vilkikai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas (TTLA) praneša, kad dėl įtampos transporto sektoriuje, krovinių gabenimo keliais tarifai šoktelėjo aukštyn. O vilkikų vairuotojų stygių išgyvenančios transporto bendrovės susiduria su nauja problema – naujų sunkvežimių trūkumu.

Pasak Povilo Drižo, TTLA vadovo, logistikos ir transportavimo sektoriaus situacija išlieka įtempta.

„Europos krovinių vežimo keliais tarifai per šių metų pirmąjį ketvirtį pasiekė visų laikų aukščiausią lygį. Antrasis ketvirtis išlaikė aukštų kainų dinamiką ir didelį spaudimą logistikos grandinėms“, – teigia P. Drižas.

Jis priduria, kad drastiškas veiklos sąnaudų didėjimas, tiekimo grandinių sutrikimai, transporto rinkos reguliavimo pokyčiai ir karas Ukrainoje sukūrė galingą derinį krovinių tarifų šuoliui. Krovinių gabenimo tarifai turėtų išlikti aukšti visus 2022 metus, nes dėl infliacijos, aukštų kuro kainų ir karo Ukrainoje pasekmių sąnaudos išliks didelės.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

VŽ rašė, kad tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui skirtą nenumatytų atvejų planą. Tačiau ekspertai sako, kad jo reikėjo prieš dvejus metus. Tuo metu Lietuvos vežėjai džiaugiasi nauja Europos iniciatyva, tik abejoja jos nauda, kadangi iššūkių tik daugėja.

Kita išryškėjusi problema – vilkikų trūkumas. ACEA duomenimis, šių metų balandį, palyginti su šiuo mėnesiu pernai, sunkiasvorių vilkikų virš 16 tonų pardavimai Europos Sąjungoje (ES) susitraukė 10,8%, o Lietuvoje – 20,8%. Naujų vilkikų registracija ES mažėja nuo kovo mėnesio. 

Anot TTLA vadovo, naujų vilkikų gamyba sulėtėjo dėl lustų ir kitų komplektuojančių detalių trūkumo – iš pradžių dėl koronaviruso apribojimų, o dabar ir dėl Rusijos invazijos į Ukrainą stojančio svarbiausių komponentų tiekimo.

Taip pat sektoriui reikšmingas pokytis – vasarį įsigaliojusios naujos ES mobilumo paketo taisyklės. Pasak P. Drižo, kol kas sunku įvertinti jų tiesioginį poveikį pirmojo ketvirčio transportavimo išlaidoms ir įkainiams, tačiau kabotažo operacijų apribojimai ir privalomas vilkiko grąžinimas į įsisteigimo šalį daro neigiamą poveikį įmonių veiklos efektyvumui. Šių taisyklių poveikis Europos krovinių pervežimo tarifams išaiškės vėlesniais ketvirčiais.

Asociacija akcentuoja, kad Lietuvos įmonėms ieškant sprendimų, kaip prisitaikyti prie pasikeitusių rinkos sąlygų, jų darbą papildomai apsunkina valstybės institucijų nesprendžiamas užsieniečių vairuotojų įdarbinimo klausimas.

„Sektorius pasirengęs įveikti iššūkius, tačiau tam reikalinga esminė sąlyga – lanksti verslo poreikį atitinkanti užsieniečių įdarbinimo tvarka. Mūsų konsulatuose rikiuojasi norinčiųjų dirbti profesionalų eilės, bet jų įdarbinimas stringa. Vairuotojų trūkumą Lietuvoje lemia per ilgas užsieniečių darbinimo procesas“, – pažymi P. Drižas.

Jis priduria, kad pagrindinis resursas užpildant trūkstamas darbo vietas – trečiųjų šalių vairuotojai, kurie TTLA įmonėse dirba lygiomis sąlygomis, kaip ES piliečiai. 

P. Drižas aiškina, kad Lietuvos piliečių, dirbančių tolimųjų reisų vairuotojais, darbo rinka yra išsemta. Netgi susigrąžinus visus užsienyje dirbančius vairuotojus lietuvius, jie neužpildys visų darbo vietų, kurių reikia Lietuvoje veikiančioms transporto ir logistikos įmonėms.

„Mūsų šalies tarptautinio kelių transporto sektoriaus esamus veiklos pajėgumus palaikyti įmanoma tik įdarbintų užsieniečių sąskaita. Tuo tarpu susidariusių eilių Lietuvos konsulatuose neskubama spręsti“, – dėsto P. Drižas.

TTLA duomenimis, Lietuvos piliečių, turinčių reikiamos kategorijos vairuotojo pažymėjimus vežti tarptautinius krovinius vilkikais, yra apie 40.000. Tuo metu transporto ir logistikos įmonių darbo rinkos poreikis šiems vairuotojams yra apie 70.000.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Verslo aplinka
2022.06.26
Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 2

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 19

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23
Premjerė: Rusija žinojo apie įvestas sankcijas dėl tranzito ir joms ruošėsi

Rusija nuo kovo mėnesio žinojo apie įvestas sankcijas dėl prekių tranzito į Kaliningrado sritį ir tam...

Verslo aplinka
2022.06.23
Pasienyje su Baltarusija intensyvinama lengvųjų automobilių patikra rentgenu

Iš Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojantys lengvieji automobiliai pradėti dažniau tikrinti rentgeno kontrolės...

Logistika
2022.06.23
A. Stikliūnas laikinai vadovaus Lietuvos oro uostams

Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus pareigas paliekantį Marių Gelžinį nuo birželio 23 dienos keičia...

Vadyba
2022.06.23
A. Skaisgirytė: Rusijos kalbos apie Karaliaučiaus tranzitą tėra propaganda 8

Rusijos reakcija į Europos Sąjungos (ES) sankcijas, kurios draudžia tranzitu per Lietuvą į Karaliaučių...

Verslo aplinka
2022.06.23
Kelių transporto problemos skatina intermodalinį pervežimą Premium 1

Nors intermodalinis transportavimas vis dar susiduria su daugybe iššūkių, ekspertai sako, kad kelių...

Logistika
2022.06.23
G. Landsbergis: Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios ir viešos dar kovą 12

Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios kovo mėnesį, o Rusijos grasinimai yra informacinės atakos dalis,...

Verslo aplinka
2022.06.22
Po derybų Maskvoje Turkijos laivas išplaukė iš Ukrainos Mariupolio uosto

Turkijos krovininis laivas trečiadienį išplaukė iš Rusijos okupuoto Ukrainos Mariupolio uosto po...

Verslo aplinka
2022.06.22
G. Nausėda: Lietuva pasirengusi būti atjungta nuo BRELL, karinės konfrontacijos su Rusija nesitiki

Lietuva pasirengusi tam, kad Rusija, keršydama už ES sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą sustabdymą,...

Verslo aplinka
2022.06.22
LTG generaliniu direktoriumi paskirtas laikinai pareigas ėjęs E. Lazauskas 1

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) baigė generalinio direktoriaus atranką – valdybos sprendimu, bendrovei ir...

Logistika
2022.06.22
M. Skuodis: plienas į Kaliningradą sudarė nereikšmingą LTG krovinių dalį 2

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą...

Logistika
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku