Kazlų Rūda kreipėsi į teismą dėl ministerijos parinktos „Rail Balticos“ trasos

Publikuota: 2022-05-12
Atnaujinta 2022-05-12 15:49
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Susisiekimo ministerijai patvirtinus europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki sienos su Lenkija vadinamąją 6A alternatyvą, Kazlų Rūdos savivaldybė inicijuoja teisminį ginčą su ministerija, kuri esą atsisakė vertinti savivaldos pasiūlymus renkantis ruožo alternatyvas.

Papildyta susisiekimo ministro komentaru

Pagal 6A alternatyvą nauja linija bus tiesiama ten, kur iki šiol nebuvo geležinkelio – nuo Jiesios stoties aplenkiant Marijampolę ir Kalvariją bei nutolus nuo Kazlų Rūdos. Marijampolėje bei Šeštokuose planuojamos regioninės stotys, kurios prie pagrindinės linijos bus prijungtos regioninėmis jungtimis, pranešė Susisiekimo ministerija. 

Jos teigimu, alternatyva pasirinkta atsižvelgus į daugumos gyventojų nuomonę. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tuo metu Mantas Varaška, Kazlų Rūdos meras, sako, kad ministerija neatsižvelgė į savivaldybės pasiūlymus ir todėl ji teikia skundą teismui.  

„Savivaldybė skundžia Susisiekimo ministerijos atsakymą dėl teritorijų planavimo procedūros, kurioje, mūsų nuomone, nebuvo atsižvelgta į mūsų pasiūlymus“, – BNS sakė M. Varaška. 

Anot jo, pagal 6A alternatyvą teritorijoje tarp būsimo geležinkelio ir automagistralės „Via Baltica“ atsiduria gyvenvietės ir ūkininkų žemės. Tuo metu savivaldybė siūlė vėžę statyti kuo arčiau „Via Baltica“, numatant  bent vieną tiesioginę nuovažą, taip pat sustabdyti projektą, kol bus atliktas poveikio aplinkai vertinimas. 

Tačiau, pasak M. Varaškos, ministerija nereagavo į savivaldybės pasiūlymus, o teismo prašoma koreguoti „Rail Baltica“ projektą, kitaip žadama bylinėtis su Vyriausybe dėl žalos atlyginimo. 

„Vieni prašymai susiję su pačiu „Rail Balticos“ vėžės techninio projekto ir koncepcijos koregavimu – ar tai galima daryti, o jeigu tai niekaip nebus koreguojama ir liks toks variantas, kurį mes pamatėme kovo 10 dieną, tai tada, matyt, kitame teisme teiksime Vyriausybei civilinį ieškinį dėl žalos atlyginimo, jeigu sprendinys bus patvirtintas jos nutarimu“, – sakė Kazlų Rūdos meras.

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, BNS teigė, kad miesto gyventojai pritarė būtent 6A alternatyvai – tai įrodo mero inicijuotos apklausos rezultatai.

„Kaip esame informuoti, Kazlų Rūdos mero inicijuotoje savivaldybės šiemet vykdytoje gyventojų apklausoje šiai alternatyvai pritarė kiek daugiau nei 74% gyventojų. Teismas dar net nėra priėmęs šio Kazlų Rūdos mero skundo, bet galimi teismo sprendimai gali stabdyti ir vilkinti šį strateginį tarpvalstybinį projektą“, – sakė jis.

M. Varaška patvirtino, kad tokia apklausa iš tikrųjų vyko, tačiau, pasak jo, iš dviejų blogybių teko rinktis mažesnę, o dabartinė alternatyva pasirinkta tik dėl to, kad kitai žmonės prieštaravo dar labiau.

„Taip, buvo vykdyta apklausa, žmonių klausta, kuriai alternatyvai – 3A ar 6A – jie pritartų. 6A pasirinkta tik todėl, kad nebūtų 3A. Pasirinkta mažesnė blogybė ir turime padaryti viską, kad ta blogybė būtų dar mažiau bloga. Apklausą vykdėme konstruktyviai, nes galėjome įdėti trečią atsakymo variantą, jog nepritarti nė vienai, tai ją tikriausiai būtų pasirinkę dauguma žmonių“, – kalbėjo M. Varaška. 

Audris Kutrevičius, Vilniaus apygardos administracinio teismo atstovas, BNS patvirtino, kad gegužės 10-ąją teismas gavo savivaldybės skundą, tačiau jis dar nepriimtas. Juo prašoma panaikinti ministerijos sprendimą ir pakartotinai svarstyti savivaldybės pasiūlymus. 

Balandžio 15-ąją ministerija pranešė, kad tiesiant „Rail Baltica“ ruožą nuo Kauno iki sienos su Lenkija, pasirinktos dvi maršruto alternatyvos. Viena jų yra nauja 85 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ trasa, aplenkianti Kalvariją ir Marijampolę, prie Vinčų grįžtanti prie esamo geležinkelio, toliau einanti šalia Kazlų Rūdos, per Jūrę, Mauručius, šalia Garliavos ir link Jiesios geležinkelio stoties.

Antroji alternatyva – 78 kilometrų ilgio trasa, aplenkianti Mockavą, Marijampolę, einanti šalia Garliavos link Jiesios. Naujas dvikelis būtų tiesiamas per naujas teritorijas panaudojant tik nedidelį esamo geležinkelio ruožą.

„Jau yra pasirinkta 6A, nors tai neviešinta, prieš penkias dienas patvirtinta alternatyva. Mums neliko kitų kelių, kaip tik kreiptis į teismą“, – BNS sakė Kazlų Rūdos meras M. Varaška.

Pasak mero, valstybei priimtiniausias „Rail Baltica“ maršrutas gali kritiškai paveikti žemės ūkio naudmenas ir gyvenamąsias teritorijas, dėl to būtina įvertinti galimą žalą ūkiui ir žmonėms ilgalaikėje perspektyvoje.

„Norisi, kad dėl to būtų tariamasi ant stalo pasidėjus ne tik magistralės planą, bet ir savivaldybės bendrąjį planą“, –  sakė meras. 

Pasak ministerijos, pasirinktos 6A alternatyvos sprendiniai toliau bus detalizuojami, atsižvelgiant į gyventojų siūlymus, ar ji  nepažeidžia viešojo intereso ir viešinimo procedūrų bei išlaiko „Rail Baltica“ parametrus. Tik po to bus formuojami konkretūs žemės sklypai, o juos planuojama viešinti trečiąjį ketvirtį.

Ruožo projektą rengė bendrovės „Sweco Lietuva“ ir Vokietijos „DB Engineering & Consulting“, kurios visuomenei kovą pristatė keturias trasos alternatyvas nuo Jiesios geležinkelio stoties iki Lietuvos sienos su Lenkija. 

Nauja siauroji „Rail Baltica“ atkarpa nuo Lenkijos iki Kauno veikia nuo 2015 metų, tačiau ją reikia ištiesinti Lietuvai, Latvijai ir Estijai priėmus sprendimą dėl naujų parametrų, pagal kuriuos keleiviniai traukiniai galėtų važiuoti iki 249 km per valandą greičiu. 

„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus. Juo keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 250 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai traukiniai – iki 120 kilometrų per valandą greičiu.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 4

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20
Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

VŽ požiūris
2022.05.20
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku