Draudimas parduoti automobilius su vidaus degimo varikliais skinasi kelią tolyn

Antradienį Europos Parlamento (EP) Aplinkos komiteto teisininkai pritarė Europos Sąjungos (ES) planui nuo 2035 m. uždrausti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimą.
Kaip skelbia Reuters, komitetas pritarė pasiūlymui iki 2035 m. 100% sumažinti išmetamo CO2 kiekį, todėl 27 šalių sąjungoje būtų neįmanoma parduoti naujų iškastiniu kuru varomų transporto priemonių.
Europos Komisija (EK) pasiūlė šiuos tikslus, kurie yra didesnio klimato kaitos politikos priemonių paketo dalis, remdamasi tuo, kad nauji automobiliai keliais važinėja 1015 metų. Tai reiškia, kad 2035 m. yra vėliausia data, iki kurios būtų galima sustabdyti taršių automobilių pardavimą ir nepakenkti ES planui iki 2050 m. pasiekti nulinį išmetamųjų teršalų lygį.
Komitete buvo siūlomos dvi kompromisinės pataisos: liberalai, socialistai ir žalieji siūlė jau 2030 m. nustatyti 70% tikslą, o dešinieji EPP, Europos konservatoriai ir reformistai siūlė, kad nulinės emisijos tikslas iki 2035 m. galiotų dar ne visiems, o 90% automobilių. Tačiau komitetas nepritarė abiem šiems pasiūlymams.
Nustatydami CO2 standartus sukuriame aiškumą automobilių pramonei ir skatiname inovacijas bei investicijas automobilių gamintojams, sakė Janas Huitema, EP Aplinkos komiteto narys, pridūręs, kad dėl to turėtų būti pigiau vairuoti elektromobilius.
Šiam pasiūlymui dar turės pritarti visas EP. Planuojama, kad svarstymas vyks EP sesijoje Strasbūre birželį. Po to įstatymų leidėjai ir ES šalys turės derėtis dėl galutinių taisyklių.
Paspartindama perėjimą prie nulinės taršos elektrinių transporto priemonių, ES siekia išspręsti problemą, susijusią su ketvirtadaliu ES išmetamų teršalų, kuriuos pastaraisiais metais vis daugiau išmeta transportas.
Pasaulio gamintojai jau anksčiau pradėjo ruoštis tokiems apribojimams. Dauguma automobilių gamintojų jau turi susidarę perėjimo prie elektromobilių gamybos planus. Volkswagen numato, kad iki 2030 m. 70% koncerno Europoje parduodamų automobilių bus varomi tik elektra. Volvo, Jaguar, Ford of Europe, Bentley ir keli kiti gamintojai deklaruoja iki 2030 m. ar dar net anksčiau gaminti išskirtinai tik elektromobilius.
ES taip pat derasi dėl pasiūlymų reikalauti, kad šalys reguliariai įrengtų viešąsias įkrovimo stoteles prie pagrindinių kelių.
VŽ rašė, kad tokie politiniai sprendimai turėtų paskatinti elektrinių transporto priemonių įsigijimus, ypač viešajame transporte, kur dyzelino eliminavimas numatytas 2029 m.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti