Klaipėdos uosto krova pirmąjį metų ketvirtį smuko 14%

Pirmą 2022 m. ketvirtį Klaipėdos uoste buvo pakrauta 9,75 mln tonų krovinių, kas yra 14% mažiau nei pernai.
Klaipėdos ekonomikos forumo metu pristatydamas šį rezultatą, Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius, nurodė, kad toks rezultatas yra geras, atsižvelgiant į dabartinę geopolitinę situaciją.
Su juo sutiko ir Vaidotas Šileika, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas: Gerais laikais tai būtų tragedija, bet šiuo metu kritimas mažesnis nei tikėtasi.
Uostas jau yra išgyvenęs ne vieną krizę ir prie kiekvienos prisitaikydavo. Šiuo metu situacija įtempta dėl prarandamos Rytų rinkos. Tačiau vis daugiau krovinių perkeliami nuo geležinkelių ant laivų, dėl ko uostas jau pradeda jausti naudą, pridėjo V. Šileika. VŽ rašė, kad V. Šileikos valdomas Klaipėdos konteinerių terminalas džiaugiasi šį ketvirtį pajutęs tik nedidelį apyvartos kritimą. 31% išaugo generalinių krovinių srautas, o bendros krovos apimtys, palyginti su ankstesnių metų pirmojo ketvirčio rezultatais, sumenko 3%.
Būtent konteinerių krova (TEU) gelbėjo uosto krovos rezultatus, kurie didėjo 47,5%. Lyginant konteinerių krovą (TEU) su kituose Baltijos jūros rytinės pakrantės uostuose, Klaipėdos uoste ji didėjo labiausiai.
Tikimės, kad šiemet sparčiai auganti konteinerių krova didės ir toliau. Dėl to ieškome įvairių būdų, kad kroviniai būtų nukreipti ne į konkurentų, bet į Klaipėdos uostą. Atsižvelgiant į laivybos linijų poreikį, laivams, gabenantiems paskirstymui (angl. transshipment) skirtus krovinius, nuo šių metų taikoma 100% nuolaida tonažo rinkliavai. Toliau koncentruojamės į jūros pusę, į kitų tipų krovinių pritraukimą, sakė A. Latakas.
[infogram id="931fcd96-4e2a-4e70-84e8-6f2632e85503" prefix="Jqf" format="interactive" title="Logistika: Klaipėdos uosto krova 2021 m. pirmasis ketvirtis"]
Generalinių krovinių, kuriems priskiriami kroviniai konteineriuose, mediena, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti bei ro-ro kroviniai, Klaipėdos uoste pirmą šių metų ketvirtį krauta 13% arba beveik puse milijono tonų daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Skystų krovinių, t. y. naftos produktų, trąšų, aliejų, suskystintųjų gamtinių dujų pirmus šių metų tris mėnesius pilta 6% mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Jų krova šiemet siekė beveik du milijonus tonų.
Birių krovinių segmento krova, kurią daugiausia sudaro trąšos, cukraus žaliava, durpės, 2022 m. sausįkovą Klaipėdos uoste krito labiausiai 35% arba beveik 2 mln. tonų, palyginus su 2021 m. pirmu ketvirčiu.
Klaipėdos uostas, žvelgiant į 2022 m. sausiokovo mėnesių krovos statistiką ir palyginus ją su aplinkiniais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, išlieka įsitvirtinęs 4-oje vietoje.
Šių metų sausiovasario mėnesiais Klaipėdos uoste fiksuoti 1.365 laivai (sausakrūviai, skystakrūviai, keltai, mažieji ir kt.), apsilankė 33.354 keleiviai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti