Klaipėdos taryba nepritarė „Klasco“ plėtrai

Publikuota: 2022-04-25
Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Klaipėdos miesto taryba nepritarė koncerno „Achemos grupė“ valdomos didžiausios Klaipėdos uosto krovos kompanijos („Klasco“) planams didinti krovos apimtis uoste. Bendrovės atstovai tikina, kad jų planas suprantamas klaidingai.

Pirmadienį 25 balsais nepritarta „Klasco“ veiklos poveikio aplinkai vertinimo (PAV) programai. Trys politikai balsuodami susilaikė.

„Miestas parodė aiškią poziciją, kad mes esame prieš taršius krovinius, verslas tikrai gerai žino, ką daro ir mes neturime už verslą dirbti, jis turi žinoti, ką jam daryti“, – po balsavimo sakė tarybos narys Kazys Bagdonas.

Sprendimo iniciatoriai teigė, kad bendrovės ateities planai kelia grėsmę padidinti triukšmą ir dulkėtumą teritorijoje, kuri ribojasi su itin arti esančiais gyvenamaisiais namais. Aplinkosaugos specialistams taip pat abejonių kelia programoje įvardinta geležies šlako ir geležies silikato krova bei sandėliavimas, baiminamasi, kad tai bus medžiagos, panašios į geležies rūdą, kurią aplinkosaugininkai uždraudė pernai rudenį krauti.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Atlikę programos vertinimą jie gauna leidimą, kuriame bus visi maksimalūs krovos kiekiai – kas yra dabar ir kas planuojama į priekį. Tai nereiškia, kad maksimalūs kiekiai bus kraunami kasdien, tai reiškia, kad jie bet kada turės tokią teisę. Apie mažinimą nėra užsiminta“, – tarybos posėdyje sakė sprendimą parengusi savivaldybės Aplinkosaugos skyriaus vedėja Rasa Jievaitienė.

„Klasco“ atstovai tikina, jog PAV programa nereiškia joje nurodytų darbų pradžios, o jos tikslas yra peržiūrėti veiklą ir nustatyti tikslius reikalavimus, kurie būtų keliami darbams. 

„Pradėtos procedūros nereiškia, kad pradedama kažkokia veikla, dokumentas normiškai nustatys norimą veiklą, krovinius, tam reikalingas sąlygas, priemones ir aplinkosauginius reikalavimus. Radikaliai didinamos krovos nėra, šiek tiek didinama tik inertinių medžiagų ir metalo laužo krova, kurią ir dabar vykdome“, – tarybos posėdyje kalbėjo bendrovės infrastruktūros direktorius Vidas Endzinas.

Anot jo, būsimos PAV išvados gali ir prieštarauti bendrovės planams: „Jeigu išvados parodys, kad metalo laužas ar kiti produktai tokia apimtimi negali būti kraunami, tai bus visai kiti skaičiai“.

Bendrovės atstovas pabrėžė, kad šiuo metu jos taršos leidimas leidžia krauti kur kas daugiau krovinių nei nurodyta programoje.

„Sakykime, trąšų krovai turime leidimą 5 mln. tonų, o PAV programoje lieka milijonas arba 1,12 mln., palaidos geležies dvigubai mažėja“, – sakė V. Endzinas.

Tarybos sprendimas nepritarti programai bus siunčiamas Aplinkos apsaugos agentūrai, kuri priima sprendimus dėl PAV numatytos veiklos. Pasak agentūros atstovų, tai bus tiks vienas iš kelių vertinimų, kuriais bus vadovaujamasi apsisprendžiant.

„Agentūrai dar nėra pateikta programa su PAV subjektų pateiktomis išvadomis bei suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimais, todėl ji dar negali patvirtinti programos“, – teigiama BNS agentūros atsiųstame atsakyme. 

Kovo pabaigoje savivaldybei pateiktoje „Klasco“ PAV programoje numatoma metalo laužo krovą didinti nuo 100.000 iki 300.000 tonų per metus, birių krovinių – fosforitų, perlito, gipso anhidrito, klinkerio, geležies šlako ir geležies silikato – nuo 200.000 iki 800.000 tonų. Birių trąšų krovos apimtis norima didinti 120.000 tonų  – iki 1,12 mln. tonų per metus.

Bendra maksimali metinė įmonės krova, įskaitant ir šiuo metu kraunamus grūdus, neviršytų 1,5 mln. tonų, vienkartinio sandėliavimo – 250.000 tonų.

„Klasco“ pernai rudenį sustabdyta palaidos geležies rūdos krova, taip nuspręsta aplinkosaugininkams nustačius, kad krovinių dulkės patenka už įmonės teritorijos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, o kai kur net apie pusę tokios taršos sudarė būtent „Klasco“ krovinių pėdsakai.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas vasarį galutinai atmetė bendrovės skundą, kuriuo ji prašė stabdyti pernai lapkritį Aplinkos apsaugos departamento priimtą nurodymą nutraukti palaidos geležies rūdos krovą.

Bendrovė krovė iš Rusijos metalurgijos gamyklos „Metalloinvest“ atvežamą rūdą.

Šių metų pradžioje „Klasco“, prižiūrint aplinkosaugininkams, leista išgabenti anksčiau sukauptą geležies rūdos likutį, įmonės atstovas Tarybos posėdžio metu pirmadienį patvirtino, jog bendrovė neketina daugiau krauti šio aplinką teršiančio krovinio.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 1

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
09:31
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 11

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku