Nors Vyriausybė pritarė Mobilumo paketo taikymui, premjerė ragina vėl derėtis su EK

Publikuota: 2022-04-20
Skirmanto Lisausko (BNS) nuotr.
svg svg
Skirmanto Lisausko (BNS) nuotr.

Vyriausybė trečiadienį pritarė vežėjų veiklą Europos Sąjungoje sugriežtinusių Mobilumo paketo nuostatų perkėlimui į nacionalinę teisę ir taikymui Lietuvoje. Tam dar turės pritarti Seimas.

Tačiau premjerė ragina pabandyti vėl derėtis su Europos Komisija dėl Lietuvai nepalankių nuostatų.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sakė, kad paketas iš vienos pusės užtikrina vieningą paslaugų rinką Bendrijoje, tačiau iš kitos pusės – diskriminuoja šalies vežėjus.

„Dviprasmiškos nuotaikos pateikiant šitą projektą, tai yra didelis projektas, didelis paketas ir jo esmė, šalia kitų dalykų – įgyvendinti Mobilumo paketo nuostatas. Iš vienos pusės, Mobilumo paketą laikau teigiamu dalyku – jis užtikrina paslaugų vieningos rinkos gilinimą Europos Sąjungoje, iš kitos pusės, puikiai žinome kelias Mobilumo paketo nuostatas – dėl vilkikų grąžinimo, dėl kabotažo ribojimų, kurios diskriminuoja mūsų vežėjus ir dėl ko konkurencinėje kovoje nukenčia mūsų regiono vežėjai“, – Vyriausybės posėdyje sakė M. Skuodis.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Nepaisant to, turime įgyvendinti reglamentus ir direktyvas“, – pridūrė ministras.

Premjerė Ingrida Šimonytė kalbėjo, kad dėl karo Ukrainoje transporto rinka pasikeitė, todėl verta atnaujinti diskusijas su Europos Komisija dėl paketo nuostatų.

„Iš esmės persiskirstė visiškai pervežimų rinka, ypač po paskutinių sprendimų dėl sankcijų, ir čia kaip ir gera proga diskusijas atidaryti. Galbūt galima būtų artimiausioje transporto Taryboje mandagiai paraginti Komisiją ar kreiptis keletui valstybių narių į transporto komisarę“, – posėdyje sakė premjerė.

Pasak M. Skuodžio, EK yra parengusi pasiūlymus, tačiau jų neteikia, nes nėra didžiosios dalies Bendrijos narių palaikymo.

„Paskutinėse dvejose transporto ministrų Tarybose tą klausimą aktyviai kėlėme, ir reaguojant į dabartinę karo sąlygų situaciją mes jau prašome ne panaikinti diskriminacines nuostatas, bet bent laikinai suspenduoti, atsižvelgiant į aplinkybes. Kiek žinome, Komisija yra darbiniuose formatuose parengusi visus pasiūlymus, bet kadangi nėra palaikymo iš didžiosios dalies valstybių narių, tiesiog jie yra neteikiami“, – sakė M. Skuodis.

Kelių transporto kodekse būtų įvardijamas krovinio vežimo savo sąskaita ir nekomerciniais tikslais apibrėžimas, kad tokiems vežėjams nebūtų taikomas vairuotojų darbo ir poilsio režimo laikymosi reikalavimas. Taip pat siūloma įteisinti naują licencijos rūšį vežti krovinius tarptautiniais maršrutais vilkikams, kurių masė siekia 2,5–3,5 tonos.

Taip pat būtų įtvirtinama, kad vežėjas gali turėti iki penkių vairuotojų kiekvienam vilkikui – toks rodiklis apskaičiuotas įvertinus, kad iki 2020 metų liepą įsigaliojusių nuostatų dėl vilkikų vairuotojų periodinio grąžinimo į jų registracijos ar gyvenamą vietą vežėjams statistiškai reikėjo apie 1,5 vairuotojo etato vienam vilkikui.

Be to, numatyta nustatyti užsienio šalių vežėjų vairuotojų komandiravimo į Lietuvą reikalavimus ir kitas nuostatas.

Administracinių nusižengimų kodekse turėtų būti nustatyta atsakomybė įmonių vadovams, jei jie nesilaikys reikalavimo vairuotojams grįžti į registracijos šalį ar į jo gyvenamąją vietą ar reikalavimo per nustatytą laiką grąžinti vilkiką į vežėjo registracijos vietą, o vairuotojams – jei jie nesilaikys reikalavimų dėl kassavaitinio poilsio laiko.

Administracinė atsakomybė būtų numatyta ir už vairuotojų darbo laiko ir jo apskaitos pažeidimus.

Kadangi įstatymų projektai įgyvendina ES teisės aktus ir juos reikėjo perkelti į nacionalinę teisę iki vasario 2 dienos, bus prašoma Seimo projektus svarstyti skubos tvarka.

Mobilumo paketą Europos Parlamentas priėmė 2020-ųjų liepą. Paketą daugiausiai palaikė senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Bene daugiausia diskusijų sulaukė šių metų vasario pabaigoje įsigaliojusios nuostatos, įpareigojančios vilkikus periodiškai kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį, taip pat kritikuojami ir kabotažo veiklos ribojai. Rytų europiečiai teigia, kad šie reikalavimai išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

Lietuva 2020 metais pateikė du ieškinius ES Teisingumo Teismui – ji skundžia vilkiko grąžinimo kas 8 savaites, tarptautinių operacijų skaidymo, kabotažo ribojimo ir poilsio taisyklių nesant atitinkamos infrastruktūros nuostatas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
14:57
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
12:59
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
12:45
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 2

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
09:31
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 11

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku