Vežėjai ir logistai: baltarusių reakcija į sankcijas turi ekonominės logikos

Publikuota: 2022-04-19
Skirmanto Lisausko (BNS) nuotr.
svg svg
Skirmanto Lisausko (BNS) nuotr.

Baltarusijai ėmusis atsakomųjų priemonių ir uždraudus Europos Sąjungos (ES) vilkikams įvažiuoti į jos teritoriją, išskyrus šalia pasienio numatytas specialias vietas krovinių perkėlimui, Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas sako, kad Minsko sprendimas yra profesionalesnis nei ES, kuri tokio sprendimo nepasiūlė. Pasak jo, tai užtikrins stabilų pajamų srautą šios šalies logistikos bendrovėms.

Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas Artūras Telmentas taip pat sako, kad baltarusių reakcija į sankcijas turi ekonominės logikos.

„Jie (baltarusiai – BNS) tokias veiksmais bando išsaugoti tą rinką ir netgi dar daugiau jos atsikovoti – į baltarusiškus vilkikus susikraus visas iš Vakarų dar leistinas prekes ir važiuos į Rusiją, Uzbekistaną, Turkmėnistaną ar tą patį Kazachstaną“, – BNS sakė A. Telmentas.

Pasak „Linekos“ prezidento Edmundo Daukanto, Baltarusijos sprendimas pritaikyti atsakomąsias sankcijas ES vežėjams nenustebino, o tvarka, kai atskirų šalių vežėjai dirba savo teritorijoje, iš ekonominės ir logistinės pusės yra teisinga.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Aš jau anksčiau sakiau, kad jei mes priimame sprendimą dėl Rusijos ir Baltarusijos vežėjų stabdymo, nes tai nėra prekybos tarp ES bei Baltarusijos ir Rusijos embargas, turime pasiūlyti ir logistikos sprendimą, kaip toliau vežti prekes ir organizuoti jų perkrovimą ES teritorijoje. ES tokio sprendimo nepasiūlė, o Baltarusija šiuo atveju logistikos srityje pasirodė profesionaliau“, – BNS Plius sakė E. Daukantas.

„Jei prekybos embargo nėra, bet stabdome transporto priemones, vadinasi, įgyvendiname Europos kontinento mobilumo paketą – kiekvienas vežėjas dirba savo teritorijoje. Tam reikia logistikos sprendimų, kad transporto priemonės ties tam tikra riba sustotų, o prekės judėtų toliau“, – pridūrė „Linekos“ vadovas.

Jo teigimu, panaši situacija buvo iki 2004 metų, kai Lietuva ir Lenkija dar nebuvo tapusios ES narėmis. Vokietijos pasienyje su Lenkija buvo šimtai logistikos centrų, kur buvo perkraunamos prekės – vokiečiai atveždavo prekes iki savo pasienio ir atiduodavo Lenkijos, Lietuvos, Rusijos ir kitų Rytų šalių vežėjams gabenti toliau.

„Tuos pinigus, kurių Baltarusijos vežėjai neteks negalėdami išvažiuoti į ES, uždirbs jų logistikos kompanijos, muitinės sandėliai, perkrovėjai ir panašiai. Tuo pačiu Baltarusijos vežėjams bus užtikrinti gražūs važinėjimai didžiulėje Baltarusijos ir Rusijos teritorijoje“, – sakė E. Daukantas.

Anot A. Telmento, jei panašias sankcijas pritaikys ir rusai, įmonei teks atleisti Rytų kryptimi iki šiol vykusius darbuotojus.

„Mes kol kas mėginame iš Latvijos per Rusiją į Kazachstaną važiuoti, tačiau neaišku, kada rusai paskelbs tas sankcijas. Kada tai nutiks, tada ta mūsų parko dalis, kuri važiavo į Rytų pusę, bus uždaryta: atleisime ne Lietuvos piliečius, didžiąją dalį baltarusių ir tiek to verslo“, – sakė „Telmento transporto“ vadovas.

Pasak „Linekos“ prezidento, analogiško sprendimo iš Rusijos pusės galima tikėtis – kol kas Maskva teigia svarstanti atsakomuosius veiksmus dėl ES sankcijų.

„Kai matai visiškai logišką ir logistiškai teisingą sprendimą, aš labai nustebčiau, jei Rusija to nedarytų, nors iš tos šalies dažnai tenka sulaukti keistų ir neprotingų sprendimų. Ties Suomijos pasieniu logistikos centrų Rusijos pusėje jau ir dabar yra labai daug, pasienyje su Latvija tų centrų taip pat yra, pavyzdžiui, Smolensko srityje“, – BNS Plius sakė E. Daukantas.

Rusijos užsienio reikalų viceministras Aleksandras Gruško anksčiau yra sakęs, kad atsakomosios priemonės svarstomos.

„Linava“ anksčiau skelbė, kad užsidarius Rytų rinkoms nukentėtų mažiausiai per tūkstantis šalies vežėjų, ypač mažieji, o apie 10.000 darbuotojų liktų be darbo.

Baltarusija nuo balandžio 16 dienos uždraudė ES registruotoms transporto priemonėms įvažiuoti į Baltarusiją. Išimtis taikoma važiuojant per tam tikrus patikros punktus į specialiai tam skirtas vietas, skirtas krovinių perkėlimo operacijoms ir pervežimams atlikti. Šiuo metu yra numatyta 14 tokių vietų, tačiau Baltarusijos valstybinis muitinės komitetas, susitaręs su Susisiekimo ministerija, jų galės nustatyti daugiau.

Šių veiksmų Baltarusija ėmėsi reaguodama į balandžio 8 dieną įsigaliojusias ES sankcijas, draudžiančias Rusijos ir Baltarusijos krovinių vežėjams vykdyti veiklą bendrijos valstybėse narėse. Išimtys yra taikomos būtiniausioms prekėms, pavyzdžiui, žemės ūkio ir maisto produktams, humanitarinei pagalbai ir energijai.

Draudimas taip pat nėra taikomas ir per Lietuvą vykstančiam Rusijos tranzitui į Karaliaučių.  

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Elektromobilius – masėms! Premium 2

Europos automobilių parko jau šį dešimtmetį laukia neišvengiama elektrifikacija, kurią skatins fosilinius...

Automobiliai
2022.05.28
V. Putinas bando įtikinti Vokietijos ir Prancūzijos vadovus švelninti sankcijas

Rusijos autoritarinis vadovas Vladimiras Putinas Vakarų lyderius bando įtikinti švelninti ekonomines...

Verslo aplinka
2022.05.28
Vilniuje leidosi į Maskvą iš Stambulo skridęs lėktuvas

Vilniuje dėl techninių priežasčių šeštadienį nusileido į Maskvą iš Stambulo skridęs kompanijos „Turkish...

Logistika
2022.05.28
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 4

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
G. Nausėda: svarbu, kad turėtume efektyvius kelius karinei technikai atgabenti

Karinis mobilumas yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių šalies saugumą, sako Lietuvos prezidentas...

Verslo aplinka
2022.05.27
„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Itella Logistics“ sutarė dėl logistikos terminalo nuomos Kauno Petrašiūnuose

Logistikos bendrovė „Itella Logistics“ su nekilnojamojo turto (NT) plėtros UAB „Eveko investicija“ sutarė dėl...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
„R&R Technology“: vasarą verslą pakviesime įsitikinti mobiliųjų robotų galimybėmis Verslo tribūna 1

Paulius Rakauskas, mobiliosios robotikos srityje inovacijas kuriančios įmonės „R&R Technology“ atstovas,...

Logistika 2023
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku