„Linava“: Lietuvos transporto įmonių investicijos Lenkijoje muša rekordus

Publikuota: 2022-04-05
„Girteka Logistics“ Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
„Girteka Logistics“ Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį Lietuvos verslo investicijos į Lenkijos transporto ir logistikos sektorių pasiekė rekordinius 51,5 mln. Eur ir buvo didžiausios per pastaruosius dešimt metų, skelbia Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

Palyginti, ketvirtąjį 2020 m. ketvirtį Lietuvos verslo investicijos į Lenkijos transporto sektorių siekė 30 mln. Eur, 2019 m. ketvirtąjį ketvirtį – 23,5 mln. Eur.

Naujausi Lietuvos banko ir Statistikos departamento duomenys apie Lietuvos investicijų užsienyje dinamiką bei Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ surinkti duomenys rodo, kad šiuo metu kaimyninėje šalyje yra įsikūrę daugiau kaip 600 Lietuvos vežėjų.

Asociacijos pranešime nurodoma, kad Lenkijos logistikos sektoriui augant, vis labiau trauksis Lietuvos logistikos sektorius, mažės biudžeto surinkimas.   

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Užima vis didesnę dalį

Aleksandras Izgorodinas, bendrovės „Brandnomika“ ekonomistas, pastebi, kad Lietuvos verslo investicijos į Lenkijos transporto sektorių ne tik auga, bet užima vis didesnę dalį bendroje Lietuvos užsienio investicijų Lenkijoje struktūroje. Pavyzdžiui, ketvirtą 2019 m. ketvirtį investicijos į transporto sektorių sudarė 8,5% visoje Lietuvos investicijų Lenkijoje struktūroje, o 2021 m. ketvirtą ketvirtį – jau 16,7%.

„Tai reiškia, kad per dvejus metus transporto sektoriaus „svoris“ Lietuvos investicijų struktūroje Lenkijoje padidėjo dukart. Transporto sektorius tapo viena iš pagrindinių Lietuvos investicijų Lenkijoje krypčių. Augančios investicijos į Lenkijos logistikos sektorių reiškia ir Lenkijos logistikos sektoriaus augimą, nes Lietuvos bendrovių investicijos ir veikla Lenkijoje pateks ne į Lietuvos, bet į kaimyninės šalies transporto sektoriaus rodiklius. Akivaizdu, kad tai nuostolis mūsų valstybei ir jos biudžetui“, – sako A. Izgorodinas.  

Pasak ekonomisto, verslas visada keliasi ten, kur palankesnės sąlygos. Belieka tik apgailestauti, kad Lietuvos valstybė negali pasiūlyti patrauklių sąlygų ir verslininkų investicijos iškeliauja iš Lietuvos.

Lengviau įdarbinti

Zenonas Buivydas, „Linavos“ generalinis sekretorius, tvirtina, kad pastaruosius kelerius metus itin suaktyvėjo transporto įmonių plėtra ir kraustymasis į kaimyninę Lenkiją, kur greičiau galima įdarbinti tolimųjų reisų vilkikų vairuotojus.

„Lenkijos kolegos sugeba užsienio šalių piliečius iš trečiųjų šalių įdarbinti per savaitę ar dvi, kai Lietuvoje norint įdarbinti trečiųjų šalių piliečius, praeiti reikiamas procedūras, užpildyti ir suderinti reikiamus dokumentus užtrunka daugiau nei porą mėnesių. Be to, Lenkijoje yra daug palankesnės verslo finansavimo sąlygos, todėl gauti paskolas iš bankų transporto įmonėms yra žymiau paprasčiau. Nereikėtų pamiršti ir gerokai pigesnių draudimo įkainių draudžiant transporto priemones. Tad verslininkams nekyla klausimų, ką pasirinkti“, – sako Z. Buivydas.

Vytas Bučinskas, asociacijos „Linavos“ viceprezidentas, pabrėžia, kad į kaimyninę šalį nukreipti investicijas skatina ir palankesnė mokestinė aplinka ir įsigalioję Mobilumo paketo reikalavimai, įpareigojantys kas 8 savaites grąžinti vilkiką į jo registracijos šalį.

„Lenkija yra arčiau Europoje esančių krovinių srautų, tad verslas įsivertina, kur jiems naudingiau steigti įmones, norint įvykdyti Mobilumo paketo reikalavimus. Be to, Lietuvoje iki šiol neišspręstas klausimas dėl kvotų darbuotojams iš ne Europos Sąjungos šalių, nors ne kartą raginome Vyriausybę naikinti kvotas. Nėra logikos jas taikyti deficitinei profesijai. Lenkijoje darbuotojų įdarbinimo procesas gerai sustyguotas, tad įmonėms paprasčiau veiklas vykdyti ten, kur sąlygos palankesnės“, – sako V. Bučinskas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 1

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17
LTG profsąjunga: dalį atleidžiamų darbuotojų žada įdarbinti geležinkelių subrangovų įmonės

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė apie atleidimą įspėjo 1.950 darbuotojų. Artūras...

Logistika
2022.05.17
„Helisota“ atleis dar 19 darbuotojų

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ valdoma rusiškų...

Logistika
2022.05.17
„RB Rail“: Rusijos karas keičia požiūrį į „Rail Baltica“ 1

Anksčiau vertintas kaip ekonominis transporto koridorius, dabar tarptautinis europinės vėžės geležinkelio...

Logistika
2022.05.17
Šiemet Estijos geležinkelių operatoriaus pervežtų krovinių kiekis mažėjo trečdaliu

Įsigaliojant Rusijai ir Baltarusijai taikomoms tarptautinėms sankcijoms, sparčiai mažėjo tranzitinių krovinių...

Logistika
2022.05.17
Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas: dėl vairuotojų trūkumo įmonės stabdo vilkikus 3

Lietuvos logistikos įmonės, susiduriančios su vairuotojų trūkumu, transporto saugojimo aikšteles pildo...

Logistika
2022.05.17
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Pernai Lietuvos oro uostų pajamos augo apie 30%, bet pelno pasiekti dar nepavyko

2021 m. Lietuvos oro uostų pajamos siekė beveik 29 mln. Eur ir buvo apie 30% didesnės nei 2020 m.

Logistika
2022.05.16
„Ryanair“ sumažino nuostolius, kalba apie galimą pelną

Aviacijos sektoriui atsitiesiant po pandemijos karantinų, Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“...

Logistika
2022.05.16
Maskva perima „Renault Russia“ fabriką – gamins „Moskvich“ 18

Rusijos sostinė perima „Renault Russia“ fabriką ir jame gamins automobilius su „Moskvich“ prekės ženklu.

Pramonė
2022.05.16
Beveik 3.000 įmonių delsia nurodyti, ar automobilius naudoja asmeniniams tikslams 29

Beveik 3.000 veikiančių įmonių Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) delsia nurodyti, ar jų automobiliai...

Logistika
2022.05.16
Plieną naudojanti pramonė šiemet augs perpus lėčiau Premium

Europos plieno asociacija („Eurofer“) prognozuoja, kad plieną naudojančios pramonės sektoriai Europos...

Pramonė
2022.05.16
Palangos oro uoste ruošiamasi atnaujinti eismo valdymo sistemą

Skrydžių valdymo bendrovės „Oro navigacija“ teigimu, dalis dešimtmetį veikiančios Palangos oro uosto eismo...

Logistika
2022.05.15
Norint kompensuoti prarastus Rytų krovinius, vien naujų rinkų Vakaruose nepakaks Premium 5

Vaidas Gaidelys, Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto profesorius, sako, kad Rytų...

Logistika
2022.05.15
Teismas nurodė VVT vairuotojams darbo sustabdymą atidėti aštuonioms dienoms

Vilniaus miesto apylinkės teismas penktadienį nurodė Vilniaus viešojo transporto (VVT) darbuotojams...

Logistika
2022.05.13
„Honda“ padidino metinį pelną 7,6%

Japonijos automobilių milžinė „Honda“ penktadienį pranešė, kad grynasis pelnas kovą pasibaigusiais...

Logistika
2022.05.13
Kaune atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė „ant vandens“

Atnaujintame Kauno žiemos uoste penktadienį atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė „ant vandens“, taip pat...

Laisvalaikis
2022.05.13
„Air Baltic“ žada įdarbinti 120 pilotų

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ daugiau kaip trečdaliu didina samdomų pilotų skaičių.

Vadyba
2022.05.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku