Vilniuje pavojingai palikti automobiliai bus nutempiami

Publikuota: 2022-03-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Savivaldybės tarnybos nuo antradienio vykdys automobilių nutempimo funkciją, kuri anksčiau buvo leistina tik policijai.

Adomas Bužinskas, Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, pabrėžė, kad nuo sausio įsigaliojus pakeitimams, kurie leido savivaldybėms savarankiškai imtis nutempti kelių eismo taisykles pažeidžiančius automobilius, tokių transporto savininkai jau gavo įspėjimus.

„Yra aiškūs prioritetai, visų pirma – tie automobiliai, kurie kelia grėsmę eismo dalyvių saugumui, tiek pėsčiųjų, tiek dviračių, automobilių eismui. Kita segmento dalis – tie automobiliai, kurie užkerta kelią kitų paslaugų gavimui miestiečiams. Pavyzdžiui, užstatyti priešgaisriniai pravažiavimai, atliekų konteineriai“, – spaudos konferencijoje teigė savivaldybės atstovas.

Taip pat bus nuvelkamos transporto priemonės, pastatytos ant pėsčiųjų perėjų, pėsčiųjų ir dviračių takų. Iki šiol net ir skyrus baudas, pavyzdžiui, už užstatytus atliekų konteinerius, tai problemų neišspręsdavo, kadangi transporto priemonės nebūdavo patraukiamos ir toliau trukdydavo.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Andžejus Dinikis, Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas pabrėžė, kad nutempimo paslaugą vykdys ne pati savivaldybė, o samdyta įmonė. Vairuotojams, kurių automobiliai dėl pažeidimų bus nutempti, teks sumokėti baudą nuo 30 iki 90 Eur bei automobilio transportavimo išlaidas – maždaug 36 Eur, ir beveik 9 Eur per parą kainuos automobilio saugojimas aikštelėje.

„Neradus savo automobilio, reikia kreiptis bendruoju pagalbos telefonu 112, kur bus suteikta bendroji informacija, asmuo galės nuvykęs ir susimokėjęs patirtas išlaidas atsiimti savo transporto priemonę“, – sakė A. Dinikis.

Pasak jo, tais atvejais, kai eismui trukdantis automobilis jau bus keliamas ant vilkiko, o tai pastebėjęs vairuotojas norės procesą sustabdyti, to padaryti nebus galima.

„Tikrai toks automobilis nebus pastatytas atgal į draudžiamą vietą, nes būtent tam ir atvažiavome, kad jis būtų iš tos vietos išvežtas. Asmuo galės pasirinkti du kelius: arba automobilis bus transportuojamas į aikštelę ir iš ten atsiimamas, arba automobilį perstatyti į leistiną vietą“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.

Antruoju atveju vairuotojams vis tiek reikės susimokėti už vilkiko iškvietimą ir minėtą 30–90 Eur baudą.

A. Dinikio teigimu, savivaldybė nustatė vietas, kur pažeidimai yra dažniausi ir kur jie labiausiai trukdo kitiems eismo dalyviams – joms bus skirtos didžiausias dėmesys. Taip pat ketinama reaguoti ir į gyventojų pranešimus, tačiau šiais atvejais ar transporto priemonę reikia nuvilkti, pirmiausia įvertins atvykę viešosios tvarkos pareigūnai.

Iki šiol daugiausiai automobilių Vilniuje policija nuvilkdavo dėl neleistino jų statymo neįgaliųjų vietose, taip pat tokiose vietose, kur eismo dalyviai priversti išvažiuoti į priešpriešinę eismo juostą. 

Pasak A. Bužinsko, išimtis nebus taikoma ir trumpiems automobilių stabtelėjimams neleistinose vietose, pavyzdžiui, maisto pristatymo paslaugas teikiantiems vairuotojams. Savivaldybėje žadama parengti ir detalesnes taisykles dėl tokių ir kitų atvejų.

„Jei klausiate, ar tokie automobiliai, palikti „ant avarinio“ turės neliečiamybę ir nebus nutempiami, tai ne, taip nebus, tai bus traktuojama kaip normalus pažeidimas. Bet kartu su ta politika atsiras ir sąlygos, kaip aptarnaujančiam transportui elgtis ir kokios yra tolerancijos ribos“, – kalbėjo jis.

Anot A. Bužinsko, jau būta atvejų, kai teko nuvilkti ir dalijimosi paslaugas teikiančių įmonių automobilius, todėl prašoma tokių įmonių griežčiau vertinti klientų elgesį, įspėti juos. Savivaldybės atstovai sako, kad jei nuvelkant transporto priemones jos bus apgadintos, už tai turės atsakyti paslaugos vykdytojas.

Iki šiol savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius rūpindavosi tik vadinamųjų bešeimininkių automobilių, kurių techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs, nuvilkimu.

Savivaldybė anksčiau skelbė, kad specialus vilkikas vyks suderintu maršrutu, kur nustatoma daugiausiai pažeidimų, o per dieną planuojama nutempti apie 10 transporto priemonių. Jos atstovai taip pat žadėjo, jog gyvenamuosiuose rajonuose bus įrengta daugiau automobilių stovėjimo aikštelių.

Kauno bei Klaipėdos savivaldybės skelbia kol kas nuvelkančios tik apleistus, techniškai netvarkingus automobilius, bet kol kas neskubės nutempti ne vietoje pastatytų – bus apsiribota baudomis ar įspėjimais jų savininkams.

Kaunas pirmuosius neprižiūrimus automobilius nutempė jau vasario pabaigoje, savininkai patraukti automobilį buvo įspėti prieš mėnesį.

Klaipėdoje ši iniciatyva pradėta praėjusią savaitę, pirminiame sąraše – 15 transporto priemonių, kurias planuojama nuvilkti į specialią aikštelę. Čia automobilis bus saugomas metus, vėliau bus pripažįstami bešeimininkiais ir utilizuojami.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 11

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku