Klaipėdos uoste už 25 mln. Eur atnaujinta naftos produktų krovai skirta krantinė

Po pirmojo rekonstrukcijos etapo padidintos Klaipėdos naftos naudojamos 1-osios uosto krantinės galimybės.
Pirmo darbų etapo metu vietoj buvusio kranto tvirtinimo pastatyta nauja, 235 m ilgio krantinė, gylis prie jos padidintas iki uoste maksimaliai siektinų 17-os m.
Užbaigus I-ajį etapą, AB Klaipėdos nafta gali priimti ir krauti nebe du, kaip buvo iki šiol, o tris tanklaivius vienu metu. Visiškai įgyvendinus projektą, nauja infrastruktūra leis užtikrinti didelės talpos tanklaivių krovą, o tai reiškia didesnį uosto patrauklumą, efektyvesnę logistinę grandinę krovinių siuntėjams. Pasiekus 17 m gylį prie krantinių, ateityje bus galima maksimaliai išnaudoti uosto parametrus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) pranešime cituojamas Algis Latakas, organizacijos vadpovas. Nepaisant, manau, laikino krovinių apyvartos uoste mažėjimo, būtina žiūrėti toliaregiškai uostas turi būti kryptingai vystomas, privalome dėti maksimalias pastangas didindami uosto konkurencinį pranašumą bei pritraukdami krovinių srautus.
KVJUD pateikiamais duomenimis, pernai naftos produktų krova uoste mažėjo 23,2%, o šių metų sausio mėnesį, lyginant su 2021 m. sausiu, mažėjo 30,5%.
Pagal pasirašytą Uosto direkcijos ir AB Klaipėdos nafta (KN) trišalę sutartį su rangovu, krantinėmis besinaudojanti naftos produktų krovos įmonė investavo į suprastruktūrą. Taip pat bendrovė įsigijo ir sumontavo naftos produktų krovos įrangą, kuri vertinama kaip pažangiausia Baltijos jūros regione. Šia įranga į vieną tanklaivį galima vienu metu krauti iki penkių skirtingų rūšių produktų, ji yra saugesnė ir patikimesnė esant nepalankioms meteorologinėms sąlygoms.
Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius, pažymi, kad naujoji krantinė leis užtikrinti KN naftos terminalo veiklos tęstinumą, kol bus rekonstruojamos ar remontuojamos kitos dvi bendrovės naudojamos krantinės, įrengtos dar 1962 m.
Anot KN, naujoji infrastruktūra ir suprastruktūra jau padeda didinti Klaipėdos naftos terminalo lankstumą, suteikia galimybes krauti daugiau ir įvairesnių produktų. 2021 m. pradžioje krovusi 8 rūšių naftos produktus, dabar kartu su bitumu per KN infrastruktūrą krauna 13 skirtingų rūšių naftos produktų, tarp kurių kelios biodegalų rūšys (RRME, etanolis, biodyzelinas). Pastarųjų produktų krova terminale 2021 m. išaugo per minėtą laikotarpį krauta 40% daugiau biodegalų lyginant su 2020 m.
I-ojo etapo infrastruktūros darbus atliko konkursą laimėję rangovai UAB Tilsta ir UAB Fegda.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti