Ekspertai: planuojamas draudimas Rusijos laivams įplaukti į Klaipėdos uostą gali būti apeinamas

Publikuota: 2022-03-03
Klaipėdos jūrų uostas. Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
Klaipėdos jūrų uostas. Algimanto Kalvaičio nuotr.

Lietuvai bei visai Europos Sąjungai svarstant uždrausti Rusijos ir su ja susijusiems laivams įplaukti į Bendrijos uostus, įskaitant ir Klaipėdą, tokių sankcijų gali nepavykti įgyvendinti visa apimtimi, nes laivų sąsajas su Rusija ne visada įmanoma greitai atsekti, sako Lietuvos laivų savininkų ir agentų organizacijų atstovai.

Lietuva siūlo, kad leidimai įplaukti į uostus neturėtų būti suteikti laivams, registruotiems Rusijoje ir plaukiojantiems su jos vėliava, taip pat jei jie priklauso, yra kontroliuojami, nuomojami ar naudojami bet kurio su Rusija susijusio asmens ar įmonės.

Registracija ir vėliava – aiškiausi orientyrai, atskleidžiantys ryšius su šia šalimi, tačiau kitas sąsajas patikrinti gali būti sudėtinga, sako Andrius Armonaitis, Lietuvos laivybos agentų ir ekspeditorių asociacijos prezidentas.

„Pavadinimas gali būti ne rusiškas, vėliava – kokia nors Bahamų, gali kilti klausimų dėl savininko“, – BNS sakė jis. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Gintautas Kutka, Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius, mano, kad efektyviausias sprendimas būtų draudimas ne tik pagal vėliavą ir registraciją, bet ir pagal laivų kelionių maršrutus, – jis galiotų visiems, kurių kelyje yra Rusija.

„Draudimai tiems laivams, kurie planuoja plaukti arba atplaukė iš Rusijos. Tai labai lengvai susekama, laivai pradėtų vengti Rusijos, nes tokiu atveju jiems užsidarytų Europos uostai. Tai paprasčiausiai būdas“, – BNS sakė G. Kutka.

Jis taip pat sutinka, kad siūlomas sprendimas visa apimtimi gali būti neįgyvendinamas, nes standartizuotų tarptautinės jūrų organizacijos dokumentų neužtenka išsiaiškinti sąsajas su Rusija. 

„Tie dokumentai nieko nesakys, galima nustatyti, kas yra tikrasis laiko savininkas, tačiau reikėtų žiūrėti, kas yra akcininkas, ar tai rusiškas kapitalas, o tai ne taip paprasta, nes laivas gali būti registruotas kur nors Maršalo salose. Nesakau, kad tai išsiaiškinti neįmanoma, bet ne visada lengva, tai toks seklio darbas, kuris kainuotų daug laiko, o kaštų-naudos atžvilgiu vargu ar būtų prasminga. Šimtaprocentinis užtikrinimas neįmanomas, kita vertus, net ir 50% yra rezultatas“, – kalbėjo G. Kutka.

Anot jo, iniciatyva iš esmės yra gera, tačiau lieka neatsakytų klausimų, o dėl to gali nukentėti su Rusija nesusiję laivai.  

„Pavyzdžiui, ar laivas, kurio 70%  valdo ispanai, o likusius – rusai, gali įplaukti, ar ne? Manau, kad maksimaliai taikydami galime pasikarščiuoti, gali nukentėti niekuo dėti laivai“, – kalbėjo G. Kutka.

A. Armonaičio teigimu, nors laivų sąsajų su Rusija atsekamumo problema komplikuota, tačiau išsprendžiama, tik reikia šiek tiek laiko pagalvoti, kaip tai padaryti.

„Asociacija, kaip juridinis vienetas, laivų neaptarnauja, tai daro mūsų nariai, įmonės, kurios laivus registruoja, tikrina, teikia paslaugas. Tai jų sąžinės ir atsakomybės reikalas“, – kalbėjo A. Armonaitis.

Reaguojant į Rusijos pradėtą karą Ukrainoje ir norint užtikrinti Lietuvos saugumą, Susisiekimo ministerija trečiadienį pasiūlė neleisti su Rusija susijusių laivų į Klaipėdos uostą. Tačiau Vyriausybė sprendimo kol kas nepriėmė. 

Premjerė Ingrida Šimonytė trečiadienį sakė, kad Europos Komisija ruošia sprendimo projektą ir jeigu europinis sprendimas bus priimtas greitai, tuomet nacionalinio sprendimo nereikės. 

Draudimus Rusijos laivams įplaukti į vidaus vandenis ir uostus jau taiko Jungtinė Karalystė ir Kanada.

VŽ rašė, kad Susisiekimo ministerija siekia uždrausti Rusijos laivams įplaukti į Klaipėdos uostą. Tuo metu Klaipėdos uosto įmonės jau dabar atsisako rusiškų bei baltarusiškų krovinių. 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Plieną naudojanti pramonė šiemet augs perpus lėčiau Premium

Europos plieno asociacija („Eurofer“) prognozuoja, kad plieną naudojančios pramonės sektoriai Europos...

Pramonė
05:45
Palangos oro uoste ruošiamasi atnaujinti eismo valdymo sistemą

Skrydžių valdymo bendrovės „Oro navigacija“ teigimu, dalis dešimtmetį veikiančios Palangos oro uosto eismo...

Logistika
2022.05.15
Norint kompensuoti prarastus Rytų krovinius, vien naujų rinkų Vakaruose nepakaks Premium 3

Vaidas Gaidelys, Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto profesorius, sako, kad Rytų...

Logistika
2022.05.15
Teismas nurodė VVT vairuotojams darbo sustabdymą atidėti aštuonioms dienoms

Vilniaus miesto apylinkės teismas penktadienį nurodė Vilniaus viešojo transporto (VVT) darbuotojams...

Logistika
2022.05.13
„Honda“ padidino metinį pelną 7,6%

Japonijos automobilių milžinė „Honda“ penktadienį pranešė, kad grynasis pelnas kovą pasibaigusiais...

Logistika
2022.05.13
Kaune atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė „ant vandens“

Atnaujintame Kauno žiemos uoste penktadienį atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė „ant vandens“, taip pat...

Laisvalaikis
2022.05.13
„Air Baltic“ žada įdarbinti 120 pilotų

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ daugiau kaip trečdaliu didina samdomų pilotų skaičių.

Vadyba
2022.05.13
„Novaturo“ pajamos balandį siekė 17,5 mln. Eur

Varšuvos ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržose listinguojamas kelionių organizatorius „Novaturas“...

Logistika
2022.05.13
„YIT Lietuva“ gavo 4,6 mln. Eur užsakymą Mažeikiuose 2

Suomijos kapitalo nekilnojamojo turto plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“ pranešė gavusi 4,6 mln. Eur...

Statyba ir NT
2022.05.13
„ACE Logistics“ savo logistikos kelius plečia į Afriką ir Aziją

Estijos logistikos ir transporto įmonių grupei „ACE Logistics Group“ priklausanti Lietuvos krovinių gabenimo...

Logistika
2022.05.13
Infliacijos ir karo šešėlis skatina traukti iš stalčiaus pelno mokesčio reformą Premium 1

Nors paskatos investuoti Lietuvoje vertinamos palankiai, pandemijos ir karo keliamas vis didesnis...

Finansai
2022.05.13
Vilniuje atidarytas naujas „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras

Ketvirtadienį Vilniuje bendrovė „Sostena“ atidarė naują „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centrą. Tai antras...

Logistika
2022.05.12
Europos Komisija kuria solidarumo kelius Ukrainos grūdų eksportui

Šiandien Europos Komisija (EK) pristatė solidarumo koridorių kūrimo veiksmų planą, kuriuo siekiama padėti...

Logistika
2022.05.12
Kazlų Rūda kreipėsi į teismą dėl ministerijos parinktos „Rail Balticos“ trasos 5

Susisiekimo ministerijai patvirtinus europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki sienos...

Logistika
2022.05.12
V. Sinkevičius: Briuselyje nemanoma, kad grūdai į Klaipėdos uostą galėtų būti vežami per Baltarusiją

Europos Komisija (EK) ragina Bendrijos nares padėti Ukrainai išgabenti grūdus – spartinti muitinės...

Pramonė
2022.05.12
„Belaruskalij“ apskundė teismo sprendimą dėl nutraukto trąšų tranzito

Pirmos instancijos teismui balandį paskelbus, kad vienos didžiausių Baltarusijos trąšų gamintojų...

Pramonė
2022.05.12
Draudimas parduoti automobilius su vidaus degimo varikliais skinasi kelią tolyn

Antradienį Europos Parlamento (EP) Aplinkos komiteto teisininkai pritarė Europos Sąjungos (ES) planui nuo...

Logistika
2022.05.12
Lietuvos paštas keis kainodarą, atleis 600 darbuotojų 13

Dėl kritusių tradicinių pašto paslaugų apimčių bei išaugusių sąnaudų Lietuvos paštas ėmėsi veiklos...

Logistika
2022.05.12
Kiniją spaudžiant karantino gniaužtams, logistikos milžinai mato prošvaistes Premium

Įvairios, besikeičiančios aplinkybės ir dar įvairesnės atskirų logistikos ekspertų prognozės kuria įvairius...

Logistika
2022.05.12
Per pandemiją kritusias transporto draudimo kainas šokdina infliacija Premium

Karantinas ir didelė konkurencija tarp draudimo kompanijų lėmė transporto draudimo įmokų kritimą ir...

Logistika
2022.05.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku