Karas Ukrainoje paveikė ir turizmo verslą: sumažėjo srautas į Lietuvą

Rusijos karinė invazija į Ukrainą ir Vakarų šalių bei Rusijos oro erdvės uždarymas jau paveikė Lietuvos turizmo verslą jo atstovai sako, kad sumažėjo vasaros kelionių pardavimai, be to, maždaug ketvirtadaliu smuko turistų srautas į Lietuvą.
Ypatingai iš tolimųjų šalių, taip pat vadinamosios senosios Europos rinkų atšaukiamos rezervacijos praktiškai gegužės mėnesio keliones į mūsų regioną jau nuėmė, BNS teigė Žydrė Gavelienė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos vadovė ir kelionių agentūros Estravel vadovė.
Kol kas sunku įvardinti apimtį ir nuostolius, tačiau gegužė būdavo Lietuvos turistinio sezono, kuris paprastai trunka apie penkis mėnesius, atidarymas. Realiai 2025% jau praradome, tačiau noriu tikėti, kad šią situaciją dar galime bendromis pastangomis pataisyti, pridūrė ji.
Ž. Gavelienės teigimu, nors šalies turizmo agentūros sulaukia nemažai gyventojų užklausų dėl suplanuotų atostogų kelionių, masinių atšaukimų nėra.
Žmonės klausia ir skambina, ką daryti, tai mes remiamės Užsienio reikalų ministerijos ir tų šalių, į kurias vykstame, bei oro bendrovių rekomendacijomis. Kol kas jokių signalų, kad reikėtų vieną ar kitą kryptį sustabdyti ar atšaukti nėra, sakė Ž. Gavelienė.
Pasak jos, kilus karui Ukrainoje įvažiuojamasis turizmas turi daugiau iššūkių ir klausimų nei išvažiuojamasis.
Prie tokio masto karo realiai kol kas išvažiuojamasis turizmas važiuoja savo vaga visi turizmo ekosistemos dalyviai viešbučiai, aviakompanijos, turizmo agentūros vieni kitus padrąsiname sakydami, kad nereikia stabdyti ekonomikos. Kažkokios panikos ar atšaukinėjimų nėra, išskyrus tą regioną, virš kurio skraidyti negalima, sakė turizmo asociacijos vadovė.
Ž. Gavelienė taip pat nurodė, kad tam tikri skrydžiai į kurortinius regionus šiek tiek pailgės, tačiau ne tiek, kad keliautojai atsisakinėtų kelionių, pridūrė Ž. Gavelienė.
Pasak jos, socialinių tinklų amžiuje ir nuo Lietuvos žmonių komunikavimo priklausys, kiek į šalį atvyks turistų.
Šiandien yra svarbu tinkamai ir aiškiai komunikuoti, kad šalis yra saugi, o turizmas geriausiai formuoja šalies įvaizdį ir skleidžia taiką. Praktiškai nuo kiekvieno Lietuvos piliečio komunikacijos priklausys, kiek šalis turės turistų šiais ir kitais metais, sakė Ž. Gavelienė.
Nors esame NATO ir ES nariai tai yra, labai apsaugoti, vis dėlto geografiškai esame labai arti karo įvykių ir jeigu nevykdysime efektyvios komunikacijos, tikrai mūsų regionas patirs didelius nuostolius ir čia reikės didelės valstybės pagalbos, pabrėžė ji.
Visas trečiadienio naujienas sekite šioje naujienų juostoje.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti